maandag 2 januari 2012

kom verder

de deur is open…

opendeur

Het nieuwe jaar is begonnen, de deur naar de toekomst is open, van wat er achter ligt is nog niet veel te zien…

Na de bouw van onze heerlijke BADkamer, pakten we gelijk de overloop aan én de logeerkamer achter. Daar slapen we nu tijdelijk (zie foto) want voortvarend gingen we ook direct verder met onze slaapkamer voor. Gert is druk doende met het bouwen van een kastenwand, daarover later meer ;)

lief

Als al het timmer-en schilderwerk klaar is zetten we de gestucte wanden nog in een grijze krijtverf en dan eindelijk kan ik de boel weer gaan inruimen. Zaterdag haalde ik onze caféstoelen van zolder (omdat ze verkocht zijn) en ik wist niet hoe gauw ik het zolderluik weer dicht moest doen…wat een puinhoop! Maar ik klaag niet, het is natuurlijk een luxe dat we een logeerkamer hebben waar we tijdelijk kunnen bivakkeren, moet er toch niet aan denken dat ik ergens op de grond moet liggen ;(

boontjes

En al is het maar tijdelijk, een beetje sfeer hoort er toch bij! Op de vensterbank staat een herinneringsvaasje. Tijdens onze eerste zomervakantie samen (2007), gingen we met de kinderen naar Zoutelande. Op de laatste dag van een heerlijk zonnige week gingen we voor vertrek nog even naar het strand…en daar zochten/vonden we met z’n allen deze boontjes, simpel maar zo dierbaar! Ernaast ligt één van de vele brochebloemen van Janiek, als ik m’n roze jurk aan heb met m’n grijze vest, is het deze bloem (mét wat haarverfvlekjes) die mijn outfit net even wat opleukt :)

roos

Ons oude huis is nergens waterpas of haaks, dat maakt het klussen tot een grote uitdaging, want alles moet vooral ‘op het oog’ recht zijn.

stopper

De oude paneeldeuren kunnen niet zonder hulp openstaan, ze hangen scheef in scheve kozijnen… maar dát is wel de charme van oud! En dan zetten we toch gewoon een gietijzeren stoere maar sierlijke stopper voor de deur. Deze kocht ik al even geleden bij Room 17, ik weet het nog goed…op een mooie, zonnige dag toerden we met de Z3 naar Hennie in Assen…….. :))

28 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat begin je alweer leuk en gezellig in het nieuwe jaar!
Zelfs van zoiets tijdelijks maak je toch weer iets heel sfeervols en mooie foto,s!!
Succes nog met het al het klussen boven!
En dat we nog maar weer veel van je mooie blog mogen meegenieten ;-)!!
Liefs Erika

Gerry zei

Wat een mooie sfeerfoto's, Corine. Daar kan ik zo van genieten.
Veel succes met het opknappen van de laatste kamer. Ik ben heel benieuwd.

Lieve groet,
Gerry

ria zei

Ziet er prachtig uit!!heb genoten van alle kerstblogs maar vind t heerlijk nu weer "gewone"blog te kunnn lezen!!Succes verder met verbouwen en ik ben heel benieuwd naar t verdere resultaat!!
Lieve groet Ria

Home and Lifestyle zei

Je logeerkamer is anders een plaatje hoor, het ziet er helemaal niet tijdelijk uit! Wat heerlijk dat je een man hebt die (zo graag) klust, ik ben ook erg benieuwd naar de kastenwand in jullie slaapkamer!

Hier zijn de dames bezig met een slaapkamerruil. Deze week hopen we aardig wat puntjes op de i te zetten. Op de zolder is het zo'n puinhoop dat ik er gewoon nerveus van wordt als ik er loop :)!

Lieve groet, Ingrid

Jeanette zei

Terwijl ik tussen de kerstrestanten in mijn woonkamer zit, probeer ik mijn woonkamer weer een nieuwe look en feel te geven met de "gewone" accessoires. Bij een ander lijkt dit altijd makkelijker te gaan, zoals nu ook weer bij jou. Zo eenvoudig maar zo mooi!! En wat heeft Hennie toch altijd leuke spulletjes in haar webshop. Succes met de verdere verbouwing, ik ben benieuwd.

Groet,
Jeanette

Room Seventeen zei

Ja, dat weet ik nog, daarna gingen jullie naar Sil's Home, en de Z3 maakte overuren omdat er een wegomlegging was ;-)

Succes met alle kluswerkzaamheden!

Haikey zei

Kom graag even binnen:-)
Heerlijke sfeer foto's.

Fijne week!

Haikey

English style zei

geloof dat ik dezelfde bidstoeltjes heb, ooit gekocht bij de Olsterhof in Olst :-)
hier ook een puinzooi op zolder, omdat er nog steeds een verbouwing gaande is, en er idd niks recht is haha
het vordert gestaag, maar zal blij zijn als ik een slaapkamertje over heb
succes gewenst jullie !
Groet Yvon

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat zal het heerlijk zijn als je straks je eigen slaapkamer weer kan inrichten en daar weer lekker kunt gaan slapen. Maar de logeerkamer ziet er ook mooi uit hoor... Die deurstopper is wel heel leuk.
Ik moet nu weer denken aan de eerste vakantie van Ben en mij samen, dat was ook in 2007, naar Fins Lapland, maar dan in februari. Min 20 tot min 27 was het daar, maar windstil en alleen maar zon, dus je voelde er bijna niets van.. Wat hebben we daar ook genoten.
Ik wens jullie succes bij het afmaken van de slaapkamer, laat je de overloop nog een keertje zien?
Fijne middag,
Lieve groet,
Mirjam

Nieneke zei

Ah...dus jullie stomen gewoon verder....en wat is het dan fijn inderdaad dat je een logeerkamer hebt!! Hier ben ik voor nu even heel blij met de en-suite deuren want bij ons staat ook de deur open, maar dan de achterdeur, sterker nog hij is er helemaal uit! (want we krijgen een nieuwe...)
Ben benieuwd naar jullie eindresultaat!

RUW MET STIJL zei

Leuk hoor om alles op te knappen en weer netjes te maken. Veel klusplezier.
Ook wens ik je een goed 2012.
Groeten Ellen

Judith zei

Heerlijk om de boel op de knappen... Wij zijn ook druk bezig. Bas heeft vakantie (aangezien Gert in dezelfde business werkzaam is zal hij ook wel vakantie hebben?) en dat moet natuurlijk altijd nuttig besteed worden dat snap je wel! De slaapkamer van de oudste is aan de beurt deze ronde en ik vind die verse verflucht heeeeerlijk!!! Veel klusplezier daar, groetjes Judith

O ja, en natuurlijk het allerbeste voor jullie in 2012!!!

Margot zei

Nou, die logeerkamer straalt rust en gezelligheid uit, dus daar kun je na het klussen, inderdaad je lekker in terug trekken....
Heerlijk hè, alles schots en scheef.....ken ut...
Ben benieuwd naar de kastenwand, nog een heel werk om die dus waterpas te krijgen...
Ik ga nog even rustig aan doen..kids hebben nog vakantie...maar dan.....lekker aan de gang in huis...goed voorbeeld, doet goed volgen, toch???...
Warme groetjes, Margot

oma leentje zei

Heerlijke foto's van jullie prachtige huis.
De beste wensen voor het nieuwe jaar en nog veel klus plezier....

wonen met brocante zei

Wat leuk dat jullie door gegaan zijn met klussen. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Groetjes Peggy

Ans zei

Jullie pakken het dus voortvarend aan,in het nieuwe jaar.
En wat grappig,die stopper.

Groetjes Ans

It's me zei

En ik maar denken hoe ga ik nu verder met bloggen....geen inspiratie .......maar jouw post is mooi van eenvoud.......dat ga ik ook proberen ......hihih!!...begin het nieuwe jaar als een aap......een na aper.....liefs van mij...xxx...

Carla zei

heerlijk om ales zo op te zien knappen!!
En die logeerkamer dat lijkt me geen straf daar even te moeten liggen tot het klaar is.
Prachtige post heb je ervan gemaakt!!

liefs Carla.

Karin zei

Dat alles scheef is in huis herken ik wel haha, we hebben boven ng wee kamers waar ook de vloer bepaald niet waterpas is. Een rvan word binnenkort aangepast, maar idd dat is ook wel weer de charme van een oud huis. Succes met klussen. Nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Miranda zei

Een nieuw jaar, nieuwe klussen! Succes met alles en ik kom zeker terug om het resultaat te bewonderen...

Fijne avond. Groeten, Miranda

De sfeer van ..... zei

Op een mooie zonnige dag schrijft ze....Ik geloof dat ik nog nooit zo verlangd hebt naar warmte en zon, ik heb het zo koud en mijn lijf werkt niet mee :-( dus van mij mag de zon wel gaan schijnen.

Jullie zijn lekker druk bezig met bouwen van kastruimte. Heerlijk vooruitzicht dus om straks alles weer op te ruimen.

Lieve groet van Petra

Bonjade zei

Jullie beginnen het jaar dus direct goed......
Knap zeg......hier moet ik de moed maar eens bijeen rapen voor een achterstallige klus ')

Wens jullie een happy new year.....

Fijne avond
Liefs

Colin: zei

Dat 2012 voor jullie een heel mooi en goed klusjaar mag worden, die logeerkamer kan weer op het lijstje van 'prima gelukt', succes met de rest. Groetjes Colin

Claudia zei

Leuk om zo te ervaren hoe jullie logeerkamer slaapt, dat doe je anders niet zo snel.

Martine zei

Allereerst wens ik jou en je gezin een gezond, liefdevol en inspirerend 2012.

Wat heb je een gezellige sfeer neergezet in de logeerkamer. Jullie doen het beter dan ons. Wij zijn ook in onze slaapkamer aan het klussen. Jammer genoeg moeten wij gewoon tussen de rommel en verflucht slapen. Ik zal blij zijn als het eind van de week ( hoop ik) klaar is, want verbouwen is niet echt mijn hobby. Gelukkig ben ik dit meestal vergeten als alles klaar is hi hi.

een fijne week, lieve groet martine

lia zei

Nou Corine, ook nieuwere huizen kunnen behoorlijk scheef zijn hoor. En zolang je maar slapen kunt.
Heel veel klusplezier.

Liefs Lia

My Beautiful World zei

Love the look of your guest room another lovely post my friend. Hope you have a wonderful day.

Always Wendy

Elisa M zei

Wat een hoop sfeer