zondag 29 januari 2012

met moeite

de eerste sneeuwklokjes…

In alle drukte was het nog niet in me opgekomen om op zoek te gaan naar de eerste sneeuwklokjes op ons landgoed. Maar de natuur lost dat vanzelf op door gewoon naast de keukendeur wat moois te laten groeien, zodat ik het zonder zoeken wel moet vinden :)

lentebode

Natuurlijk wil ik deze lenteboden vastleggen met m’n camera, maar dát viel nog niet mee… Plat op m’n buik, zover mogelijk ingezoomd moet ik de camera wel heel stil houden terwijl ik door de zoeker tuur en probeer precies op het juiste punt scherp te stellen en dan ook nog eens af te drukken…

sneeuwklokje

En juist op dat moment komt er een klein zuchtje wind… maar ondanks de lichte beweging vormen deze bloempjes toch een prachtige voorbode voor de komende lente… en dáár ben ik zo blij mee, zeker gezien de winterse berichten voor komende week!!

31 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ja, soms moeten we ons in allerlei bochten wringen om iets vast te kunnen leggen. Maar als je dan zulke mooie foto's krijgt...zucht...dat is het dan toch wel meer dan waard!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

Karin zei

Prachtig je sneeuwklokjes, ik haalde ze naar binnen deze week (zie post). Twee zielen, een....juist ja. (Dat maakte meteen het fotograferen ook een stuk makkelijker haha)

Judith zei

Ik denk altijd, als zulke kleine tere bloempjes de kou en vorst trotseren moet het met ons ook wel lukken toch?

Fijne week ondaks de koude voorspellingen.
Judith.

ria zei

Wat zij ze mooi!!!Dat valt me steeds op bij jouw foto's...die details!Prachtig!
Lieve groet Ria

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Nou prachtige foto's hoor!

Fijne zondag verder! Groeten Maaike

Gerry zei

Zo mooi!

Vroeger op school in de 1e klas deden we een kringspelletje met dit versje:

Als in Hollad de sneeuwklokjes bloeien,
Komt de lente, komt de lente.
Als in Holaand de sneeuwklokjes bloeien,
komt de lente weer in 't land!

Lieve groet,
Gerry

oale zei

Eigenlijk jammer dat het zoveel vorst aangeeft. Alles staat al in de knop. Ik denk dat heel veel planten het niet overleven. Mijn hortensia's zijn nog steeds groen en er staat een geranium vol met knoppen in de tuin. Misschien moet ik die maar even binnenpakken. Maar wat is de natuur toch mooi hè!

Supergoof zei

Wat zijn ze lief hè,...
Je hebt geweldig mooie foto's gemaakt, ook zo scherp!

Tanja zei

Mooi zijn je foto's weer Corine, heerlijk om deze voorjaarsbode zo op de foto te zien. En ja dat in bochten wringen om net die foto te maken dat herken ik ook ;-)

Fijne zondag
Liefs
Tanja

Petra zei

Goed gelukt, het stil houden is al moeilijk en buiten ook nog de wind en soms ongelukkige houding. Maar...dan heb je ook wat!

Fijne zondag!

Petra zei

Wat een prachtige foto Corine. Het pure, tere straalt ervan af. En ooit wordt het lente ;-)

Groeten van Petra

It's me zei

Brrr..niks aan he?? winter.......geef mij maar voorjaar hoor!!...liefs van mij...fijne zondag !...xxx...

Mirjam zei

Hallo Corine,
Naast onze voordeur moeten er ook nog een paar staan, maar omdat wij de voordeur nooit gebruiken zie ik het dus niet... Ik ga snel even kijken om te zien hoe het met deze prachtige bloemetjes gaat...
Ik vind je foto´s heel mooi geworden. Het kost wat geduld en inspanning, maar zeker de moeite waard. Geweldige close-ups...
Fijne zondagmiddag nog,
Lieve groet,
Mirjam

'Inga' zei

Sneeuwklokjes...voor mij jeugdsentiment...ze zijn prachtig en geweldig vastgelegd!

Fijne zondag nog!

Anita zei

Whaha buikschuiven noem je dat ;-)
Wow maar het resultaat mag er zijn Corine !!!
Een vleugje LENTE en wát worden we daar blij van.
Een beetje winter de komende week is ook niet verkeerd. Het hoort er allemaal bij :-)
Fijne zondag !!! Groetjezz lfs mij

lia zei

Oh ja, soms ga je de gekste dingen doen om een foto te maken. Ik lag gisteren ook op de grond voor Joep.
Maarre missie geslaagd....

Liefs Lia

Miss M zei

Oh ja, ik ken het... denk je op de je buik eindelijk de juiste shot te nemen, verpest de rotwind het! ;-)
Maar deze foto's zijn bijzonder mooi Corine!

Liefs, Marjolijn ♥

detuinkamer zei

Hoi Corine,

Wat een mooie foto's vooral de tweede
(mooie voorjaarskaart).
Ben net terug van een Inkoop weekend
tussen de sneeuwbuien door brocante gescoord, het leek wel een wintersport gebied wel erg mooi maar koud !!!!

Groetjes Karin

Kom Achterom zei

ooh wat zijn ze toch mooi hé.
Hier komt nooit een klokje boven bij mij in de tuin. De bolletjes verdwijnen gewoon zoo jammer!!
maar ik geniet wel even van jou wondertje!
fijne avond
Yolanda

Wondelgijn zei

Oudejaarsdag... Oudejaarsdag zag ik ze al voor het eerst staan! Echt waar! Ongelooflijk hè...? En nu begint dan toch eindelijk de winter. Dag klokjes...

Jeanette zei

En de komende week gaat het echt heel hard vriezen. Voorlopig dus nog geen voorjaar.

Groet,
Jeanette

Anoniem zei

Nou dat plat op de grond liggen is de moeite waard geweest hoor!
Prachtige foto,s!
Liefs Erika

Brabbels en Kiekjes zei

Oh gelukkig, ik ben dus niet d enige die met vieze knieen thuiskomt als ik weer eens wat foto's heb gemaakt '-)

Jij hebt goed je best gedaan, en het resultaat is heel gaaf!

Liefs,

amy zei

Mooie foto geworden hoor
Ik heb hier in de tuin van die boterbloemetjes staan ( of ze ook echt zo heten ??)
Maar als ik het zo hoor ,dan komt de lente nog niet hoor ,jammergenoeg
Gr Amy

Jeanette zei

Ja Corine je moet er wat voor over hebben om het tere bloemetje op de foto te krijgen:-) De foto is super gelukt!

fijne week,
liefs...

Lynda zei

SNEEEEUWWWWWWklokjes.....*kuch*....:D...sorry!!

Liefs,
Lynda

Miranda zei

Het is je gelukt! Prachtige foto's van een bloeiend sneeuwklokje, hier zitten ze (helaas) nog in knop...

Groeten, Miranda

Ans zei

Je moeite is beloond.
Wat een mooie lieve foto's.

Groetjes Ans

Huize Kip Kakel zei

Kan je de vogende keer iemand meenemen die een foto van jou maakt, als jij aan het foto's maken bent ;-)) (wat een zin..)
Lijkt me best leuk, hihi..
Maar het resultaat is geweldig!
Echt een prachtfoto!
Geniet van je week, groetjes Hannie

vintage-rose Cottage zei

Wunderschöne Bilder hast Du auf Deinem Blog und ich werde sicherlich wieder kommen:O9 Ich wünsche Dir eine schöne Woche Belinda

Margot zei

Ja, ik werd ook zomaar ineens verrat gisteren...had ze nog nooit bij ons in de tuin ontdekt...haha...
Maaruh, je bent beloond hoor, met je buikschuiven, de foto's zijn prachtig...
Zonnige groetjes, Margot