vrijdag 13 januari 2012

metamorfose

kappersmodel…

Helaas ben ik niet gezegend met een volle, vrouwelijke bos haar. Dat van mij is dun, fijn en steil. Meestal draag ik het kort tot halflang, dan kan ik er met wat kunstgrepen nog een béétje volume in krijgen. Toch besloot ik het 4 jaar geleden weer eens echt te laten groeien en hoewel ik het lange haar vorig jaar eigenlijk al zat was, was afknippen geen optie. Janiek was namelijk net begonnen met de kappersopleiding en er zat een opdracht aan zat te komen waarbij ze iemand van lang naar kort moest knippen…en wie stelt zich daar vrijwillig voor beschikbaar…dat kon wel eens moeilijk worden! Dus mam laat het alsjeblieft nog even lang, voor dé opdracht…

boblijn. bekende bob. js

Ach en als moeder deed ik dat met liefde natuurlijk ;). Maar het wachten op dé opdracht duurde maar en duurde maar, het eerste jaar waren het vooral kleurtechnieken die geoefend werden (waardoor ik trouwens mooi m’n grijze haren kon verbloemen!), wel kwamen ook de eerste kniptechnieken aan bod (dus de tijd van rondlopen met dode punten was vlot voorbij ;)). Dit tweede jaar wordt er wél volop model-geknipt en een paar weken geleden kwam dé opdracht dan toch in zicht: Een klassieke boblijn knippen..

Of een bob wel is wat ik leuk vind weet ik nog niet, maar van daaruit kunnen we er altijd een ander vlot model van maken, dus we gaan er voor!

mama

Janiek ‘knipte’ snel nog een paar mama-met-lang-haar-foto’s, want omdat ik zelf altijd de camera in handen heb én omdat ik er een bloedhekel aan heb om zelf gekiekt te worden kom ik nauwelijks (herkenbaar) voor in ons fotoarchief ;)) Ik denk niet dat mijn haar hierna nog eens lang gaat worden, dat heeft wel wat jaren nodig en ik heb voor mezelf bedacht dat ik als ik tegen de 50 loop liever met een stijlvolle, wat kortere, hippe coupe door het leven ga!! Met een goede kapper in huis moet dat geen probleem zijn :)))

Volgende week gaat de schaar er in…een klassieke bob…ik ben benieuwd…

33 opmerkingen:

Brabbels en Kiekjes zei

Spannend!
Dan krijgen wij wel een foto volgende week te zien van "ERNA"!?
Beloofd.....?

Veel plezier bij de knipbeurt.
Liefs,

Susan zei

Nou dat wordt dan heel spannend:)) Ach, ik zeg zelf altijd...het voordeel van haar is dat het groeit... je dochter kan dus blijven oefenen, (knipoog, haha). Veel succes volgende week met de opdracht!!

Gr. Susan.

Home and Lifestyle zei

Ohhh...wat stoer, ik heb altijd halflang tot lang haar gehad en zou een korte coupe niet echt aandurven. Maar je hebt gelukkig een kapster die elk moment van de dag kan bijspringen als je haar niet goed zit :)! Veel succes en uiteraard ben ik benieuwd...hoop dat je het resultaat er van nog laat zien!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat spannend, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
Ik heb zelf mijn haar al heel lang kort, omdat het lekker makkelijk is. Maar mijn dochters willen nu dat ik er eens een wat 'vlotter' model in laat aanbrengen. Maar van kort naar wat...? Dan kun je alleen maar naar nog korter. Dus volgende week wordt het een keer superkort... Als ik het toch niets vind wacht ik gewoon een tijdje langer met het volgende bezoek aan de kapper...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Servies en Brocante zei

Dit kapsel heb ik heeeel lang gehad..Elke keer ging ik naar de kapper met een foto van victoria beckham of rihanna..het beviel super goed..hoofd op de kop haarlak er in en het zat goed..Ben benieuwd!

Martine zei

o spannend. Ik ben jammer genoeg ook gezegend met fijn , steil, slap haar. Lang haar staat mij niet. ik had jaren de boblijn zoals Victoria Beckham (jammer genoeg ben ik niet zo knap als haar hoor, maar ja, wat wil je, met geld is alles wat uiterlijk betreft te koop). Een paar maanden geleden was ik die 'bob' een beetje zat en heeft de kapper het in een korter model geknipt. Maar ik ga toch weer voor de boblijn, ik vind het meer pit hebben bij mijn gezicht en ik vind het makkelijker te stylen. Ik vind het een aanrader. Ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen. Succes en best spannend als je van lang naar kort gaat.

fijn weekend,
Lieve groet, Martine

Margot zei

Ooohhhh, ik ben hier juist voor aan het sparen...ik wil graag zo'n bob...maar moet dus van kort naar lang, maar ik ben er bijna hoor....
Ben benieuwd naar het resultaat, want dat laat je wel zien hoor!!,
Groetjes, Margot

faire un songe zei

Stoer.. en wat een lef...
Het kapsel van Victoria heb ik ook gehad.. is erg leuk....
Ik miste alleen mijn oude vertrouwde koppie...
Ben heel benieuwd.. in ieder geval succes....!

Petra zei

Oh spannend en leuk dat we mee mogen kijken. Zo'n model is wel geweldig maar wat je nu hebt ook want dat kun je weer leuk speels opsteken en dat staat ook altijd gezellig.


Heel fijn weekend!

Kiki zei

Spannend hoor....maar met je dochter als kapster zou ik het wel aandurven! Ik heb het eigenlijk ook altijd op schouderlengte en steek ik het vaak op zoals jij dat rechts op de foto hebt. Maar soms twijfel ik ook wel weer omdat
mijn donkere haar als het los is ook wel wat massief oogt. Daarom heb ik nu de bovenlaag iets op laten lichten.
Ik ben heel benieuwd naar je metamorfose! Alvast een gezellig weekend! Groet Kiki

Miss M zei

Oooh, wat spannend Corine!! Maar echt, je zult er geen spijt van krijgen! Kort is sowieso leuker dan lang ☺
*ahum*
En vergeet niet: Victoria Beckham is zelf ook niet gezegend met een dikke bos haar hoor. Dus het gaat goedkomen! Vind het iig heeeeeel stoer van je dat je het aandurft.
En je moet de 'after' foto wél laten zien he!
Trouwens, de derde foto heeft ook zeker wel wat... een soort bob, maar dan korter! ☺
Succes, liefs, Marjolijn ♥

Passione Helena zei

Ooh, wat spannend! Er kan inderdaad niets mis gaan, als je toch al besloten had om voor korter te gaan zijn er genoeg mogelijkheden. Ik heb heel dik haar, met een boblijn heb ik het gevoel dat ik een mega bos heb, daarom draag ik het langer, zodat het meer gaat hangen en wat losser valt haha, het is ook nooit goed hé?! Maar een bob van nu is niet meer de bob van vroeger, het word allemaal veel vlotter gedragen. Het zal je vast mooi staan...ik ben erg benieuwd. Nu ben je natuurlijk wel verplicht om het resultaat te laten zien;-)haha

Wel heel leuk, dat je dochter je kan kappen...ik heb zelf ook op de kappersschool gezeten, en heb zelfs mijn vader ooit eens voorzien van een permanentje, hahaha. Jammer dat daar nooit geen foto's van zijn gemaakt. Wel van mijn man ( toen nog vriend) met een hightlights mutsje...ziet er niet uit haha.

Succes met de metamorfose!

Fijn weekend!

Liefs Helena

De Zandhut zei

heeeel spannend! ben benieuwd!!
succes,
lieve groet, Dominique

lia zei

Oh spannend..... Maar ik denk dat het veel leuker gaat worden.
Ik heb ook weer de stap gewaagd om het iets korter te doen, het is net lang genoeg om alles te bedekken wat niet gezien mag worden.

Fijn weekend,
Liefs Lia

It's me zei

Wel een foto van erna...hoop ik ??? fijn weekend....xxx...spannend !!

Ans zei

Leuke foto trouwens.
Ik ben benieuwd hoe het er precies uit gaat zien.

Fijn week-end
Groetjes Ans

'Inga' zei

Spannend!
Leuk dat je een 'voor'foto plaatst, krijgen we ook een 'na' dan?
Fijn, zo'n kapster in de familie, komt vast helemaal goed.

Corine, je reageert erg trouw op m'n posten, het wordt zeer gewaardeerd!

Fijn weekend!

Mooi zei

Spannend en ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden! Je dochters hebben nu al een mooie jonge moeder en met het nieuwe kapsel wordt ze volgens mij nog weer een paar jaartjes jonger om te zien. Je plaatst wel een foto he?!
Lieve groet en fijn weekend!

Miranda zei

Spannend, maar ook wel erg leuk. Zelf heb ik het al jaren kort, maar de coupe op de derde foto vind ik wel erg mooi, dus wie weet... Laat je Janiek ook even wat foto's 'knippen' van je nieuwe model?

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Jet zei

Leuk! Ik zat nét voor de Kerst dan eindelijk op een bob (na jaren kort haar). Ben benieuwd hoe je foto er volgende week uit ziet!

G-style zei

Dat gaat je hartstikke mooi staan, weet het zeker ...

Mooie foto van de fotografe .

Fijn weekend ,

hartelijke groet van Gea

bijzonder-oud zei

Spannend hoor, ik heb mijn haar ook al een hele tijd lang, maar ik vind die korte kapsels wel heel pittig moet ik zeggen!

Ben benieuwd, laat je nog een foto zien van je nieuwe kapsel?

Lieve groet en een fijn weekend,
Yolanda

Tanja zei

O gaaf dat model, jij en het haar bedoel ik dan ;-)
Ik ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien, wel even foto's maken hoor, want we willen natuurlijk het resultaat zien. Ik vind het wel een heel leuk model die bob!

Fijn weekend Corine,
Liefs
Tanja

Colin zei

Geweldig zeg, dochter die moeder in de metamorfose zet! We krijgen toch ook wel de na-foto te zien hè? Groetjes Colin

Berna zei

Spannend maar het wordt vast heel leuk en hip. Welke dochter wil nou geen hippe moeder.
Goed weekend.

Petra zei

Spannend hoor model zitten, en het blijft altijd leuk om te zien wat ze met je kapsel kunnen doen :-)Ik vond het altijd wel lang te zitten (als model) maar zo leer jezelf ook nog eens wat :-)) Toen als jong volwassen wás dat natuurlijk helemaal leuk, gratis advies, gratis knippen en de nieuwste coupe :-) Ik ben benieuwd hoe deze coupe jou staat!

Fijn weekend!

Karin zei

Ik heb ook een poging tot lang haar achter de rug (ben niet zover als jij gekomen hoor) maar was het ineens beu en liet het na de zomer bij de kapper een stuk korter knippen in een (klassieke)stoere.....juist ja :)

Wondelgijn zei

SPAN-NEND!! Die rechtse foto is misschien wel kort, maar wel erg leuk en pittig vind ik zelf! Waar ga je nu voor??

Jeanette zei

Nou heb je ons allen natuurlijk razend nieuwsgierig gemaakt. Ik heb zelf heel lang een korte bob gehad en heb mijn haar nu nog een stukje korter maar de basis blijft een bob. Dus als ik weer terug wil kost dat niet teveel moeite. Ik heb nu een stoerder kapsel a la Stacey Rookhuizen, bevalt ook erg goed.
Succes volgende week en ik zie het resultaat graag tegemoet.


Groet,
jeanette

Room Seventeen zei

Zal je vast goed staan!!

detuinkamer zei

Spannend !!!! doen ik vindt zo'n bob geweldig alleen het staat me absoluut niet.
Wel even fotoshoot als het klaar is he!!!!.

Groetjes Karin

Mayflower zei

Wat spannend Corine. Ik heb het nu kort en plukkerig, maar een boblijn vind ik ook heel erg mooi.
Ik vind je trouwens prachtig op de foto staan.
Ik wacht met spanning de foto van de metamorfose af.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Jansepans zei

Allereerst een mooie foto! Ik ben benieuwd naar het resultaat... Liefs Janneke