donderdag 19 januari 2012

patat met

hyacinthen…

Al sinds jaar en dag is woensdag bij ons patatdag. Dat is zo gekomen toen ik ooit elke woensdag met de kinderen naar de manege ging. Beiden waren ze gek op paardrijden, in het begin zaten ze samen in 1 groep, maar later ging het leeftijdsverschil een rol spelen en reden ze na elkaar, waardoor ik de héle middag in de kantine zat. Meestal ‘hielp’ ik de dochters wel met het op- en afzadelen, maar ik ben niet zo’n held dus toen ze van pony's over gingen naar paarden bleef ik liever wat op afstand… Van achter het raam van de kantine volgde ik dan (met een boek in m’n hand) de lessen met een schuin oog, trots zat ik dan te genieten van het plezier dat de kinderen uitstraalden als ze op hun favoriete paard hun dressuuroefeningen deden. Dat ik daar de hele woensdagmiddag mee kwijt was was gewoon een gegeven.

hyacinth. hyacinth

Na de paardenmiddag gingen we altijd eten halen bij de patatboer, want koken was niet echt een optie met de paarde(mest)geur in je kleren, je haren en je neus. En zo werd de fijne middag voor de meiden ook nog eens afgesloten met hun favoriete maaltijd :)

millefleur

Het paardrijden is al lang verleden tijd, maar patatdag is er altijd in gebleven. Laatst heeft ‘onze’ patatboer z’n zaak overgedaan aan een nieuwe patatbakker en die beste man deelde rond de feestdagen hyacinthen uit aan z’n klanten…

Zolang de bol nog niet bloeide stond ie op m’n aanrecht te pronken, ik vind bolbloemen op z’n mooist als ze net uitkomen, dus dát was een mooi moment om wat te oefenen met m’n close-up-filters. Daarna kreeg ie buiten een plekje, want van zware bloemige geuren krijg ik binnen no time net zo’n zware hoofdpijn ;(

22 opmerkingen:

Anita zei

Goedemorgen Corine :-)
Nouh dat is toevallig. Wij hebben op vrijdag patatdag hihi En dat is zo gekomen omdat zoonlief op vrijdagmiddag altijd paardrijles had en zijn moeder "noodgedwongen" in de kantine bivakkeerde. Geen straf het was namelijk altijd erg gezellig !!! Als ik rond etenstijd dan met hem thuis kwam had ik geen zin meer om te koken. Dus werd het net als bij jou patat mét ... een mooie afsluiter van een ontspannen middag. Intussen zit zoonlief niet meer op paardrijles maar met een échte autist in huis kom ik niet meer op "vrijdag patatdag" uit. Hoewel het soms mijn neus wel uit komt hihi :-)
Fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

Marja Meijers zei

Bij mij komen er ook net 3 hyacinten uit die m'n moeder op tafel heeft gezet bij m'n terugkomst uit Amerika, gezellig. Jouw foto's zijn prachtig, wat een mooie pasteltinten zeg!

Susan zei

Haha, wat een toeval...wij eten ook elke woensdag patat (friet noemen ze het hier in brabant)...gewoon omdat het makkelijk is om 1 keer per week zoiets te eten...en natuurlijk ook erg lekker:))

Gr. Susan.
p.s. de foto van de hyacint is prachtig geworden.

Maaike, brocante en theetuin zei

Wat een leuk verhaal is het geworden! Gezellige en makkelijke afsluiting.
En je foto's zijn goed gelukt!

Groeten Maaike

Kom Achterom zei

Ha Corine,
wat een prachtige close up echt genieten en je haar wat is het super geworden complimenten aan je dochter hoor. Krijg accuut de neiging om mijn haar ook te laten knippen maar durf het niet.voor ongeveer 6 jaar terug heb ik het laten groeien en daarvoor nog nooit lang haar gehad zelfs niet als kind dus je snapt het al mijn pruikje wordt angstig bewaakt! hihi
fijne dag
Yolanda

Colin zei

Volgens mij zijn er heel veel gezinnen die zo'n dag hebben, wij eten altijd op zaterdag frietjes. Dat is er ook zo ingeslopen door de kids; eerst zwemles, later voetbal en paardrijden, herkenbaar dus! Groetjes Colin

Puur Kate zei

Ik herken dat,zit er midden in.
Bij ons is het de zaterdag dat we op de manege hangen.
Leuk zo´n patatboer. Jammer dat je zo´n hoofdpijn krijgt van de geur.
Groetjes Katja

ria zei

Patatdag hebben wij niet.Eten t gewoon zo nu en dan s.Maar ik vind je foto's ontzettend mooi!!
Heb nu een kleine witte staan maar die raakt op zn eind.Denk erover nu maar s een amarylis te kopen.
Lieve groet Ria

Vosje zei

Wat een prachtige foto's!!
Ik zou ook zo graag een patatdag hebben maar....ik ben net ruim 20 kilo afgevallen dus dat gaat niet lukken. maar heel soms doe ik het wel hoor ik vind het zooo lekker!!
Groetjes Truus

Miranda zei

Een leuke én lekkere traditie! Hyacinten zijn mooi om te zien, maar de geur is inderdaad wel erg sterk...
Je vorige post had ik even gemist, maar Janiek heeft goed haar best gedaan, zij een mooi cijfer en jij een prachtig kapsel!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Huize Kip Kakel zei

Heerlijk die patatdagen, volgens mij is dat in elk gezin wel zo!
Hier de zaterdag!
Altijd klusdag en zwemlessen en markten..dan is patat lekker makkelijk.
Ik moet zeggen dat het niet mijn voorkeur heeft, maar met 3 kids in huis kun je er niet onderuit, hé?
Je haar zit prachtig, ik heb het haar van je vorige coupe en twijfel ook al een poosje, het voordeel van iets langer is dat je het op een bad-hair-day makkelijk even omhoog steekt en het er net weer wat leuker uit ziet..
dus ik twijfel nog even door...
Fijne dag,groetjes Hannie

Mirjam zei

Hoi Corine,
Bij mij was het vroeger altijd op zondag patatdag. ´s Middags meestal even weg of naar de voetbal (ik niet hoor) en dan ging de frituur daarna standaard aan...
Dit heb ik zolang gedaan in mijn vorige leven dat ik daarna jaren geen patat heb gegeten zelfs en tot op heden is er geen frituurpan te bekennen hier in huis. Af en toe wordt er nog wel eens een patatje gehaald hoor, en inmiddels kan ik er ook weer van genieten...
Paardrijden hebben mijn meiden ook gedaan, zowel lessen als een paard verzorgen, vooral Sanne, zij had een vast verzorgpaard en was bijna elke middag na school naar de manege. Gek dat ze allebei zo rond hun 15de geen interesse meer hadden, toen werden de jongens op school net iets interessanter... haha...
Ik wens je een heel fijne dag, het is hier inmiddels droog en wat lichter...
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Wat een heerlijke combinatie: patat met hyacinth.
Maar wel een mooi verhaal. Het lijkt me heerlijk als je kinderen met plezier sporten i.p.v. dat je ze steeds moet pushen. En dat je als moeder ze zo heerlijk onbekommerd kunt volgen.

Je hebt prachtige close-ups gemaakt van de hyacinthen. Echt genieten!

Lieve groet,
Gerry

lia zei

Een vaste dag hebben wij niet, maar als het eens te laat word vind ik het een heerlijk alternatief.

En die bloemen zijn idd prachtig maar die geur..... soms te.

Liefs Lia

Bonjade zei

Ik dacht al even....nieuw recept..?
Maar ha...nu heb ik 'm.......
Vind ze prachtig, in elke kleur en zelfs de geur vind ik heerlijk...

Mooie close-ups.

Fijne dag

Liefs

Brabbels en Kiekjes zei

Mooi verhaal.
Waar je al niet opkomt met een paar bloeiende hyacinten..

Liefs,

RUW MET STIJL zei

Leuk om te lezen dat jullie ook op woensdag patat(in zeeland friet)eten. Hier is dat ook de gewoonte. Ik vind dat altijd heerlijk, meiden lekker thuis spelen of iets anders en dan lekker makkelijk eten. Een beetje een relaxdag midden in de week. Hier staan de hyacinten ook in volle bloei en geur. Fijne avond,
Ellen

Home and Lifestyle zei

Hier hebben mijn dochters ook beiden op paardrijles gezeten en al vond ik het mooi om te zien, ik hield af en toe mijn hart vast als ze weer eens gelanceerd werden door een nukkig paard.

Hier is zondag vaak patatdag...ik eet het zelf zelden tot nooit maar de meiden helpen ons er echt wel aan denken!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Jeanette zei

Grappig dat iedereen vaak wel een patatdag heeft, bij ons is dat zaterdag. Allebei een week hard werken en ook zaterdags werken wij dan is het zo lekker om het weekend te beginnen met een zak patat! Prachtig is je close-up van de hyacint, ik vind ze ook het moosit als ze net open gaan...

Liefs..

Petra zei

Alleen al de combinatie van patat en hyacinten al..brrr. En dan moet je je voorstellen dat je die twee door elkaar heen ruikt ;-)
Uch...Wel een leuk verhaal omtrent jullie patatdag hoe dat ontstaan is. Oja,. dat wilde ik nog vragen: Piepen jou Duberry`s ook zo als je loopt, bijvoorbeeld over de houten vloer? Ik denk dat ik morgen maar terug ga naar de winkel, want ik kan mij het niet voor de geest halen dat de vorige laarzen dat ook deden...

Groeten van de andere kant van de IJssel.

English style zei

ik moet de hyacintjes meestal kopen, dit is toch ook een leuk alternatief he :-)
mooie foto's heb je ervan gemaakt!
je haar zit erg leuk Corine !!
complimenten aan je dochter !
Fijn weekend
Groet Yvon

Jet zei

*Krijgt spontaan trek in patat...*
En ik vind hyacinten altijd zó heerlijk ruiken!