vrijdag 20 januari 2012

strak en sober

modern…

Alweer een post... ik krijg zoveel inspiratie van de zon :)

Als theedrinker zet ik thuis voor mezelf eigenlijk altijd elk kopje apart. Alleen in de zomer gaat er een theepot mee naar buiten, omdat ik anders zo veel heen en weer moet lopen ;). Maar sinds kort heb ik een moderne dubbelwandige theepot, ideaal!

stober

Dus nu zet ik gewoon een hele pot op tafel en drink ik tussen de bedrijven door telkens een warme kop thee. En behalve handig vind ik ook de combinatie van modern ( laptop + theepot) met brocante (onze stoere bakkerstafel) zo mooi, het één versterkt het ander :) Ik ben blij met m'n moderne maar sobere theepot!

brocante thee

combi

(Het is de Minuet Santhee van Bredemeijer)

29 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ik krijg spontaan zin in een kop thee...doe mij ook maar een bakkie! Heerlijk, vooral met dit weer, als het buiten nat en grijs is. Op het werk neem ik ook vaak heet water, vind ik ook lekker. Hete thee ook, maar omdat ik nog weleens vergeet de boel op te drinken, vind ik koud water lekkerder dan koude thee :)!

Wat een mooie theepot...!

Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

War heerlijk om te horen dat je zoveel inspiratie krijgt van de zon!
Een goed teken Corine
Hier wisselt de zon steeds af met fikse hagelbuien.
Vind het zo leuk dat ik het gewone groene labeltje van de thee zie!
Die is ook nog altijd bij mij DE favoriet! Ben ook niet van de smaakjes!

Je hebt er weer hele mooie strakke sobere plaatjes van weten vast te leggen

Margot zei

(pak even een slok zoethout thee...)
HIJ IS GEWELDIG!!!
Kijk, deze ga ik dus WEL op mijn verlanglijst zetten...HA!!!
Wij drinken hier liters thee, en met zo een pot...mmmm.
PROOST...bedankt voor de tip...
Zonnige(waar???) groetjes, Margot

RUW MET STIJL zei

Een prachtige theepot. Mooie combinatie. Ik drink ook graag een kopje thee.
Fijne dag,
Ellen

Els zei

Mooi door zijn eenvoud! Staat erg leuk in combinatie met je stoere tafel!
Fijn weekend! Els

Nieneke zei

Je gaat inderdaad hard, kan je niet bijhouden...Grappig dat jij ook hele middagen in de manage-kantine hebt doorgebracht...heel herkenbaar! Sinds kort zit Kees bij een Ponyclub waar ze de hele middag aan het tuttelen, vegen en helpen is, een uurtje tussendoor rijdt en dan tegen etenstijd weer opgehaald moet worden. Geen kantinezitten meer dus, maar ook geen trotse blikken richting rijbak van mij...
En dan de theepot....al een aantal jaar terug heb ik voor moederdag een pot gekregen met een dubbelwandig omhulsel..ideaal...
en -zeer toevallig- heb ik 'm van de week ook al op de foto gezet...
Fijn weekend!!!

'Inga' zei

Lekker kopje thee, m'n eerste en
-meestal- laatste! Ik ben de enige thee-drinker hier in huis, ze weten niet wat ze missen.

Mooie combinatie, de pot en de tafel!

Fijn weekend!

Wondelgijn zei

Mooie pot! ;-) Zo een heb ik ook.... Hahaha

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Super mooie theepot. Hij staat op mijn verlanglijstje. Sober en stoer.
Fijn weekend en groetjes, Nicole

Thuis bij Tjits zei

wat een superleuke theepot heb je!! jammer dat ik net jarig geweest ben.. toch zet ik hem op mijn lijstje, want als echt theedrinker is zo'n pot wel aan mij besteed haha:))

fijn weekend van Tjits

Petra zei

Ik heb met M. woensdag een appeltaart gebakken, zo samen met de thee natuurlijk de ideale combinatie voor zo`n dag als vandaag. Alleen zal jou thee ondertussen wel op zijn, net als onze appeltaart. Gelukkig hebben we de foto`s nog ;-)

Groeten van Petra

Homefourteen zei

Hoi theeleut, mooie theepot joh,staat mooi op je tafel, maar ik blijf mijn bakkie nog apart zetten hoor, ik heb zo'n quick&hot van tefal, ook ideaal. gr van nog zo'n theeleut.

It's me zei

Hij is echt prachtig !!...mooi hoor...geniet maar lekker ...fijn weekend.....liefs Ria...xxx..

Tanja zei

Mooi en zo simpel kan het zijn Corine, gewoon genieten.
Stoer vind ik je theepot wel, mooie foto's, geniet van je kopje thee en ik wens je een heel weekend.

Liefs
Tanja

Ans zei

Inderdaad,wat een mooie theepot.
Door het materiaal en de kleur is hij lekker stoer.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Nancy Blaauwgeers zei

Kan niet anders zeggen dan dat het een mooie theepot is. Ik heb er eigenlijk ook geen. Maar deze zie ik bij mij ook wel op het aanrecht staan. Ik maak nu ook elke keer een kopje thee.
Ik ga je ook volgen. Heb je ook zin om eens bij mij te komen kijken? http://www.madammikmak.blogspot.com
Ik blog vanaf half december. Oudste zoon heeft voor mijn verjaardag een blog gemaakt, omdat ik al een jaartje bij iedereen meelees.

Groetjes van Nancy (Madam Mikmak)

oale zei

Vind je blog heel mooi, echt een beetje mijn stijl. Ben zelf ook net met een blog begonnen (oale-huisjeweltevree), maar ik ben echt nog een beginner. Ik hoop dat je mijn blogje ook eens bezoekt!

G-style zei

Ja dat vind ik nou ook mooi , modern en oud samen.

Mooie theepot is het , lekker sober zo op je heerlijk verweerde tafel .

Fijn weekend !

groetjes Gea

lia zei

Heerlijk... maar dan alleen in de middag. 's Morgens heb ik toch wel heel graag koffie.
Ik had er ook altijd een zo'n dubbelwandige. Maar ik zet 's avonds altijd alles al klaar op de aanrecht (kwart over 6 sta ik op de automatische piloot). Dus ik blijf één keer op bed liggen en Jan dacht dat de theepot de waterketel was en zette hem op het gasfornuis. Daar kon die dus niet tegen. Waarom ik nooit een andere heb gekocht, snap ik nog steeds niet.
Maar deze is mooi hoor....
Geniet van je kopje thee.

Fijn weekend
Liefs Lia

Gerry zei

Ik heb al heel lang zo'n dubbelwandige theepot. Een oudere versie van Bredemeyer. Maar ik vind het zo ideaal. 4 kleine kopjes of 3 grote theeglazen gaan erin. Meestal gaat zo'n pot bij mij helemaal op!
Je hebt er mooie foto's van gemaakt!

Lieve groet,
Gerry

Judith zei

Hier ook een theedrinker! Mooie theepot Corine... Fijn weekend, liefs Judith (p.s.: Pas nog een bijzonder mailtje gehad???)

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Heel mooi zo'n strakke theepot.

Heel fijn weekend!

Groetjes Loes

Jeanette zei

Ik ben ook een echte theedrinker, drink heerlijke ceylonmelange van De Pelikaan in Zutphen (een echte aanrader om je thee eens te halen). Heb een dubbelwandige mok van RM zodat de thee langer warm blijft, tezamen met een bakje M&M's en zie hier zo zit ik 's avonds op de bank te bloggen.

Leuke pot hoor.

Groet,
Jeanette

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik ben een echte koffiedrinker, maar af en toe een kopje thee gaat er ook wel in. En dan het liefste gewoon Earl Grey. Dan zet ik ook een potje in mijn dubbelwandige Bredemeijer, maar dat is een oudje, heb ik zeker al twintig jaar...
Prachtig inderdaad, de combinatie modern en brocante, je tafel is en blijft zo mooi...
Ik wens je een heel fijn weekend, en laat die zon vooral maar schijnen, ik heb hem ook nodig...
Lieve groet,
Mirjam

Kiki zei

Mooie theepot en vooral de combinatie met het hout maakt het weer tot een prachtige foto.
Bedankt voor je reactie op mijn ovenschalen.
Ze zien er inderdaad chique uit, maar de prijs was gelukkig heel gewoon!! Fijn weekend en groet Kiki

Chantal (uit het Zuiden) zei

Wat een mooie theepot.

Hele mooie combinatie zo samen met je tafel.

Denk dat ik ook maar eens voor zo'n pot ga kijken.

Fijn weekend.

Groetjes Chantal

Petra zei

Ja een mooie, die gek genoeg bij veel stijlen past. En bij jou komt ie helemaal goed uit de verf. Ik kwam eigenlijk kijken of je muur er al op stond, zie ik ook dat je nieuwe haar er op staat. Prachtig, ik zou er heel gelukkig van worden. Complimenten voor je dochter!

Groetjes Petra

*Astrids Atelier* zei

Hij is super he? Ik heb 'm al weer een paar maanden en sinds die tijd is thee drinken een stuk leuker geworden!! Tip: het drijvende thee-ei (rood, zwart, turquoise, oa bij Simon Levent) voor losse thee en er gaat nog een wereld voor je open!!
Groetjes Astrid

Miranda zei

Niet alleen een mooie combinatie, maar ook nog eens een fijn tijdverdrijf; thee drinken en ondertussen blogs lezen ;)

Fijne dag. Groeten, Miranda