maandag 30 januari 2012

zandverstuiving

het laatste weekend van januari…

Wat was het zaterdag een heerlijk zonnige dag! Vrijdag had Gert (geheel volgens planning) de kastdeuren en de vloer in de slaapkamer afgelakt, waardoor we zaterdag ‘vrij’ waren om op pad te gaan. Eerst naar Nijhof in Baarn. Daar kochten we de benodigdheden voor stoere gordijnroeden van steigerbuis, goed getimed want juist dit weekend waren ze met 15% korting..daar worden we altijd erg blij van :)

Daarna reden we door naar IJsselstein voor een bezoek aan Ingrid van “het brocante sfeertje”.. even lekker neuzen tussen oud spul is altijd leuk! In de auto (met de zonnebril op!) bedachten we dat we met dat mooie weer de zondagmiddag wel naar de zandverstuiving zouden kunnen gaan…

zandverstuiving

Waar het zaterdag zonnig was en zo’n graad of 8, was het zondag helaas wat mistig en –1… maar we gingen toch! Hond mee, camera mee…

1boom 2hei

Door het bos en over de hei…

3zand

naar het zand…

bos zand

Gelukkig heb ik een jas met capuchon en bontkraag, want wat was het koud! Al was er nauwelijks wind, de kou in de lucht was goed te voelen!

4zandduin

6verweerd

Toch ging ik ook hier af en toe plat op m’n buik, want er is zoveel moois te zien…

7spoor

Finn rende van hot naar her, vorige week hebben ze hem van z’n dikke vacht ontdaan maar koud had ie het vast niet!! Of toch wel en moest ie daarom zo vaak plassen ;)

5bosduin

8duintop 9koekje

Ja dat vind zo’n kleine hond vast leuk…vanaf een duin neerkijken op de baas…Oh, wacht de andere baas stopt z’n hand in de koekjesjaszak…mmmmm

10zandsnuiven

Heerlijk zo’n wandeling door het zand en over de duinen, maar we misten wel de zee… dus…bij deze besloten: we gaan gauw op zoek naar een leuk B&B voor een weekend naar de kust :) (in maart of april, als de kou weer uit de lucht is!!)

31 opmerkingen:

Miss M zei

Het was gisteren inderdaad ontzettend koud!! Tis vandaag een stuk minder koud, voor mijn gevoel.
En ach, die Finn toch, onbeschaamd plassen voor de camera ☺

Liefs, Marjolijn ♥

Haikey zei

Wat heb je heerlijke foto's gemaakt!

En jullie Finn ;-) wat een schatje

fijne dag!

Haikey

lia zei

Ben jaloers op je, en dan weet je vast waarom.
En dat weekend weg, dat gaan wij ook doen, zodra het kan.......

Liefs Lia

Oh ja, je foto's zijn prachtig.

Gerry zei

Lekker zo'n wandeling. In een heel mooi gebied. Mooie foto's! Ja, en de zee is altijd onweerstaanbaar.

Fijne week en lieve groet,
Gerry

Els zei

Wat een leuke foto's heb je weer gemaakt! Je hond is een schatje...
Fijne winterse week gewenst! Liefs Els

Vosje zei

Prachtige foto's heb je weer gemaakt!
Leuk hondje ook onze Jack Russell gaat morgen weer naar de kapper beetje slechte timong maar ja!!!
Groetjes Truus

Anita zei

Dat klinkt als een fantastisch weekend :-)
Klussen geklaard, struinen tussen oude spullen én een héérlijke wandeling.
Prachtige foto's Corine en die van Finn: echt gewéldig !!!
Groetjezz lfs mij

Miranda zei

De klussen klaar en dan genieten van een dagje uit en een heerlijke wandeling. Vind het vandaag trouwens erg koud...

Fijne dag. Groeten, Miranda

Kiki zei

Wat toevallig, ook wij waren zaterdag bij Nijhof! Maar wij waren denk ik wat later,rond drie uur. Mooie foto's van de zandverstuiving...en fris was het zondag zeker. Nu sneeuwt het licht en de temperaturen gaan deze week echt ver naar beneden...brrr. Groet Kiki

Bonjade zei

Heerlijk heerlijk de beelden spreken voor zich....de winterkoude, de handen koud, ver in je sjaal gedoken....genieten.
Mooie foto's

Moest alleen even denken...jij plat in het zand....Finn moet vaak plassen.....zag het voor me ;)

Fijne nieuwe week

Liefs

Petra zei

Die eerste zin.. die doet zo goed hé! Het laatste weekend van januari....op naar nog vier weekenden in februari (ik heb net nog geen hekel aan die maand) en dan is het (hopelijk) lente!
Ik vind het wel stoer hoor dat jullie de kou getrotseerd hebben. De foto`s spreken voor zich! Puur natuur, en zo mooi is Nederland!

Groeten van Petra

Home and Lifestyle zei

Van de kou van gisteren heb ik weinig meegekregen! Ben een kleine fan van Nadal, de tennisfinale duurde van kwart voor tien tot kwart voor vier dus dat was een lange zit (met tussendoor telkens even bloggen :))!!! En daarna moesten er nog een paar wasmachines draaien, dus ik heb mijn neus niet buiten de deur gestoken :)!

Mooie foto's en stoer dat je hier ook plat ging, ondanks de kou!

Lieve groet, Ingrid

'Inga' zei

Klinkt als een weekend waar je moe maar zeer voldaan op terug kijkt!
Prachtige foto's weer!

Fijne week toegewenst!

le ciel flamand zei

Wat een prachtig landschap! Ik geniet mee van de wandeling met deze heerlijke foto's... Ik kan me voorstellen dat jullie ervan genoten hebben!!!

Liefs,
Annelies

It's me zei

Heerlijk !! wat een mooie foto's !...liefs van mij...xxx...

Anneke zei

wat een leuke post met foto,s
wij wonen dicht bij de zandverstuivingen( veluwe )
heerlijk wandelen is het daar.
maar het is nu echt koud en knutsel weer.
fijne dag verder

True Colours zei

Wat een mooie foto's, krijg ik helemaal zin om te gaan wandelen !

Colin zei

Guus had gister best even willen ruilen met Finn, hoewel hij het vooral even heel druk heeft om voor waakhond te spelen (en nu heeft puberdame er dus 2) Groetjes Colin

Judith zei

Heerlijk zo'n wandeling! En die kleine boef is wel een dankbaar 'foto-object', super!

En begrijp ik nou goed dat het kluswerk zoetjes aan de eindstreep gaat halen?!?

Liefs Judith

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat een prachtige foto's! Heerlijk om zo lekker te wandelen.

Groeten Maaike

Mirjam zei

Hoi Corine,
Het was hier gisteren, aan de kust, ook gemeen koud hoor. Wij hadden gisteren een verjaardag, anders waren we gaan wandelen in het bos bij Keukenhof, in Lisse...
Lekker uit de wind en even om het kasteel Keukenhof lopen.. altijd leuk. Dat bewaren we nu voor later..
Je hebt weer prachtige foto´s gemaakt zeg, de mist en de koude zorgende voor een prima atmosfeer...

Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

oale zei

Wat een mooie omgeving, dat hebben wij hier in de buurt niet. Jullie hebben ook een Jack Russel. Wij hebben een kortharige en daar hebben we een jasje voor gekocht, misschien een idee?

Claudia zei

Kon ik gisteren toch maar niet op de naam Nijhof komen, kom ik de naam gewoon hier tegen, ga gelijk even een kijkje op hun site nemen.

Nancy Blaauwgeers zei

Mooie foto's weer hoor. Ik heb genoten.
Groetjes, Nancy
http://www.madammikmak.blogspot.com

Martine zei

Wat heb je toch weer mooie foto's gemaakt. Jammer genoeg hebben we hier in de omgeving niet van die zandverschuivingen en bossen. Alleen maar weilanden. Kijk maar uit dat Finn niet opgepakt wordt wegens wildplassen ha ha.
een hele fijne zonnige week.

lieve groet, Martine

Room Seventeen zei

Mooie foto's.
Het liefst zou ik binnen blijven met dit weer, maar moet helaas elke dag op stap deze week , brrrr.

Carla zei

Oh meis...wat heb je gave foto's gemaakt!!
En die Finn...die heeft ook even zijn vlaggetjes uitgezet....zoals een echte hond betaamd!!

liefs Carla.

Ans zei

Oh,wat een schattige foto's van Finn.
Dat koppie.
En je andere foto's zijn werkelijk ook prachtig.

Groetjes Ans

Anoniem zei

Ja mooi hè die zandverstuiving!
Wij lopen d,r ook weleens met onze Boomer! Maar de volgende keer neem ik m,n fototoestel ook mee. Maar dan ga ik eerst die van jou nog maar eens goed bestuderen en ga ik ze namaken ;-))
Want ze zijn zo mooi.
Maar of onze Boomer ook zo foto geniek is als Finn??
Liefs Erika

Het stokpaardje zei

Mooi die foto's van de zandverstuiving. Maar met deze kou zit ik toch liever lekker warm binnen.
Groetjes Iris

t brocante sfeertje zei

hai,had je,je hond toen bij je????Ach gut in de auto laten zitten???Da's sneu die mag gewoon mee naar binnen hoor op t witt hoogpolige tapijt!!Jullie hebben er in ieder geval n leuke dag van gemaakt.En t centrum nog gevonden?Groetjes,Ingrid