zondag 5 februari 2012

donslaag

sneeuwdek…

Op een mooie winterdag móet ik even zonnestralen vangen. Mijn lichaam heeft erg veel moeite met de kou, dus pep ik bewust mijn psyche wat op door me te focussen op de zon :)

suikerspin

De combinatie sneeuw en zon doet mijn fotografisch hart sneller kloppen.. We zijn nu net terug van een flinke zondagse doorstapwandeling, maar gisteren liepen we mét camera.

zakkend ijs

Via de uiterwaarden (waar het water onder het ijs wegzakt) liepen we naar de oever van de IJssel.

overkant

Begin van de dag waren alle bomen en struiken nog helemaal wit, maar in de middag was duidelijk dat de zon ondanks de vorst al veel warmtekracht heeft, de bomen aan de overkant hebben al uren lekker in de zon gestaan en zijn hun witte donsjas nu kwijt.

ijssel

rivieroever

Een windstille dag, koud maar zonnig, we staan op de Gelderse oever en staren over de rivier naar over(de)IJssel..

bos

koud

Zo heb ik de winterdag het liefst...geen wind, wel zon!

pluim

pluis

drieluik

In m’n eigen lekker dikke winterdonsjack voel ik de kou amper,

ijspegels

maar kijkend naar het water blijkt het toch écht ijzig koud!!

29 opmerkingen:

'Inga' zei

Wat een schitterende impressie van het winterse weer! Vooral die laatste foto, het lijken wel flessen!
Iedereen post de mooiste sneeuwfoto's, prachtig.
Geniet er van, voordat je het weet is het weer voorbij.

Lieve groet

It's me zei

Prachtige foto's Corine.......owwww wij kunnen zo slecht tegen de kou .....voorjaar doet het veel beter...ik kijk er naar uit....liefs ...xxx..

Jeanette zei

Prachtig zijn je winterfoto`s! de natuur is nu zo mooi....Ik weet dat veel mensen deze kou niet fijn vinden maar voor mij persoonlijk mag dit nog wel even duren, ik vind het heerlijk maar ben ook echt een winter mens, natuurlijk wel met zon:-)

Jansepans zei

Prachtfoto's zeg! Ik hou ervan... Liefs Janneke

lia zei

Van mij hoeft het ook allemaal niet, maar een warme jas met dons zit wel erg lekker. Ik hou het zo ook lekker warm. En ik heb net mijn winterbijdrage gepost, en zo grappig om te zien dat wij toch ook hier een bepaalde overeenkomst hebben.
Je foto's zijn ook meer dan mooi.
En we houden het nog maar even vol, want hierna komt toch echt weer de lente.

Liefs Lia

Lilla Kullan zei

Beautiful photos.:-) Stina

Gea zei

Wat een mooie foto's. Ik zie aan de foto's dat je bij mij in de buurt woont... Dit stukje IJssel ken ik al mijn leven lang, het is zo mooi! Leuk dat je dit deelt op je blog.

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie foto's van de winter, vooral de laatste twee (detail)foto's vind ik prachtig!! Met de gedachte dat we elke dag een stapje dichter bij het voorjaar komen, geniet ik ondertussen lekker van deze witte wereld met veel zon.

Een fijne avond!! Lieve groet, Ingrid

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Het was inderdaad ijzig koud maar ondanks dat heb je geweldige foto's gemaakt. Het was ook heerlijk om te fotograferen al die ijstaferelen met dat stralende zonnetje.
Fijne avond en groetjes, Nicole

Jet zei

Mooi om juist op die goede momenten het mooie van de winter vast te kunnen leggen!

Nancy Blaauwgeers zei

Prachtige foto's heb je gemaakt. Ik vind de laatste foto ook echt heel mooi. Ik vind het lekker zo met dit weer. Het mag van mij nog wel even duren. Binnen lekker warm en buiten lekker koud. Daar kun je je wel tegen kleden.
Groetjes, Nancy

Nancy Blaauwgeers zei

Prachtige foto's heb je gemaakt. Ik vind de laatste foto ook echt heel mooi. Ik vind het lekker zo met dit weer. Het mag van mij nog wel even duren. Binnen lekker warm en buiten lekker koud. Daar kun je je wel tegen kleden.
Groetjes, Nancy

Verrassend Goed! zei

Prachtige beelden van hartje winter!
Ik vaar ook beter bij zacht lenteweer en een zonnestraaltje, maar ja we moeten daar nog even op wachten ...ben ik bang.
We zoeken gewoon de warmte binnen op nietwaar.
warme groet van mij,
Marianne

Ans zei

Erg mooi Corine.
Ja,als de zon er bij komt met de sneeuw,lijkt het wel een sprookje.

Groetjes Ans

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat een prachtige winterfoto's! Vooral de laatste vind ik erg mooi!

Fijne week! Groeten Maaike

Anoniem zei

Wow wat een prachtige foto,s weer en ja gisteren was het heerlijk weer! Wij hebben er ook van genoten!
Vandaag vond ik het alweer een stuk kouder en grijzer:-(!
Liefs Erika

Anita zei

Nouh mijn lijf houd ook van ZON en WARMTE maar alleen al het vele licht buiten doet een mens ook goed :-)
Prachtige foto's Corine vooral die laatste is héél bijzonder !!!!
Groetjezz lfs mij

Miranda zei

Koude dagen, maar wel wat aangenamer nu de wind is gaan liggen en het zonnetje schijnt! Mooie foto's heb je gemaakt.

Groeten, Miranda

Petra zei

Prachtig en grappig bij Lia ongeveer dezelfde foto's!

Groetjesss

Gerry zei

Er komen zoveel prachtige foto's voorbij en die van jou zijn ook weer zo mooi, dat er eigenlijk maar twee woorden voor nodig zijn:
stilte en verwondering voor het wonder van de natuur.

Lieve groet,
Gerry

Kom Achterom zei

OOh Corine wat een prachtige foto's
Echt genieten!
Die ketting wat is dat een bijzondere foto!
fijne week
Yolanda

Franse Lelie zei

Prachtige foto's, dat is dan wel weer leuk aan dit winterse weer. Als de zon schijnt vind ik het wel lekker. Maar niet te lang....ben wel toe aan de lente! Lieve groet

Colin zei

Dankzij al die zonnestraaltjes verdwenen hier vandaag alle donsjes, gelukkig had ik ze gister al 'gevangen'. Even genieten van dit winterweer, maar niet te lang wat mij betreft! Groetjes Colin

De Zandhut zei

schitterende foto's!!
lieve groet, Dominique

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat heb je weer ontzettend mooie foto's gemaakt. Ik vind het heel dapper van je, want wat zul je koude handen hebben gehad. Fotograferen met handschoenen aan lukt mij tenminste niet, dus die moeten uit...
Wat is de natuur toch mooi...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Miss M zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Corine! Vooral de laatste vind ik zo ontzettend mooi...

Liefs, Marjolijn ♥

English style zei

Prachtige foto's, vooral de laatste is wel heel mooi vastgelegd !
Groeten en een fijne dag (bij de kachel :-)
Yvon

Twinstyle zei

Wow, je hebt echt prachtige foto's gemaakt!

Liefs Wendy

Merlie zei

Ik zie nu net je post pas, wat een schitterende foto's !!!!!

Fijne week,
Anke