zondag 12 februari 2012

dooi

ijswater…

Ook op deze grijze zondag gingen Gert en ik er op uit. Zonder camera deze keer, want het dooiende sneeuw-en ijsgebeuren levert vooral veel troep en is weinig fotogeniek…dacht ik…

sluis1

Lopend langs het kanaal werden we achtervolgd door allerlei krakende en klotsende geluiden van onder het ijs. Op plekken met slechts een dun laagje ijs borrelde het water erdoor naar de oppervlakte… bizarre ideeën schoten er door mijn hoofd…

sluis5 sluis4

We liepen vlot door! Bij de sluizen bleek dat dooiend ijs toch ook bijzondere plaatjes op kan leveren…gelukkig heeft m’n aaifoon ook een lens :)

sluis3

Rechts zie je dat door een lek in de sluisdeur het vallende, stromende water het ijs rap doet smelten, terwijl er aan de sluisdeur links (zie onder) nog één massieve brok ijs hangt.

sluis2

Ik bezocht nooit (claustrofobische) grotten, maar in mijn voorstelling doet dit er aan denken. Indrukwekkend, maar ik hoop toch gauw wat voorjaarsfoto’s te kunnen maken!!

Terwijl ik deze post maak, begint het hier te sneeuwen.... :(

21 opmerkingen:

Het lijstje van brocante zei

Wat prachtig om te zien,zo zie je maar ALTIJD een fototoestel bij je hebben,je weet nooit wat je tegen komt.
Fijne dag nog & lieve groetjes,
Silvia

Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Af en toe sta je versteld wat de natuur doet en zeker ook als de dooi invalt.

Zelf met je aaifoon heb je er mooie plaatjes van gemaakt.

Fijne zondag en lieve groet,

Loes

Home and Lifestyle zei

Wat een mooi gezicht Corine en ondanks de sneeuw die net viel..het wordt echt warmer deze week :)!!

Lieve groet, Ingrid

Karin zei

Prachtig!!
Hier nog geen dooi..alleen nieuwe sneeuw :-)
Fijne zondag groetjes karin

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat een prachtige plaatjes!
Hier sneeuwt het ook.

Groeten Maaike

It's me zei

Het heeft hier ook gesneeuwd......mooie foto's...nog geen dooi hier helaas.....mag het nu alsjeblieft lente worden ???...liefs van mij...xxx..

Mayflower zei

Gelukkig dat je je aaifoon bij je had, want dit zijn toch wel hele mooie plaatjes Corine.
Maar ik verlang nu ook wel naar het voorjaar.
Fijne week en een lieve groet, Mea

kienkele zei

Dag Corine, prachtig zijn je foto's en leve de goede mobiele telefoons van tegenwoordig! Het heeft hier een groot gedeelte van de dag gesneeuwd en volgens mij dooit het ook nog niet. Wij wonen aan het water, en als het dan gaat dooien schrik je iedere keer op van de geluiden die dat maakt.
Fijne zondag verder, lieve groet, Tineke

Een sneller kloppend hart zei

echt te gek dat ijs!

Groetjes, Veronique

Ans zei

Erg mooie foto's,al is het met je aaifoon gemaakt.
Klinkt grappig...AAIFOON.
Had 'm nog niet gehoord,maar nu dus wel en zal het onthouden.


Groetjes Ans

Gerry zei

Heel mooi hoe de natuur gewoon zijn weg gaat.
Hier heeft het net gesneeuwd.
Het zou een langzame dooi worden deze week, we houden moed voor de lente.

Lieve groet,
Gerry

Claudia zei

Waar zouden we zijn zonder zo'n peerphone, geweldige foto's!

faire un songe zei

Hoe mooi ik je foto´s ook vind....ik ga ook voor DOOI..en dan...voorjaar.........!!!!
Fijne week...
Groetjes Hetty

Mirjam zei

Hallo Corine,
Gelukkig had je toch een mogelijkheid om een paar foto´s te maken, want deze beelden zijn wel heel mooi... Blij dat je ze met ons deelt. Prachtig om te zien...
Doet me inderdaad denken aan de grotten die we vorig jaar in Slovenië hebben gezien. Niets claustrofobisch daar hoor, er waren ruimten van wel 40 meter hoog en drupsteenformaties waar je u tegen zegt...
Ik wens je nog een heel fijne avond en een heel mooie nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

oale zei

Wat is de natuur ook mooi hè, elk jaargetijde heeft wel wat. Maar vanmorgen hoorde ik de vogels sinds lange tijd weer fluiten, dus het voorjaar zit in de lucht!

lia zei

De dooi gaat nu echt goed inzetten Corine. En ook met de aaifoon kun je ons laten mee genieten.
Wij waren vandaag wel met de camera op pad. Ook naar iets extreems kijken ten gevolg van die vorst.

Fijne week, liefs Lia

Miranda zei

Toch fijn dat je je aaifoon mee had, het ijs levert nog weer mooie plaatjes op!

Fijne avond en op naar het voorjaar... Groeten, Miranda

Nancy Blaauwgeers zei

Wat laat je ons weer mooie foto's zien. Wat een geluk dat je de aaifoon mee had. Mag ik vragen wat voor camera jij hebt? Ik wil nl graag een spiegelreflexcamera (ik heb nu nog een gewoon handig toestel van Panasonic) om wat mooiere foto's te kunnen maken. Heb jij misschien wat tips?
Ik wens je alvast een fijne week toe met mooie fotomomenten.
Groetjes, Nancy

Jeanette zei

Vroeger ben ik wel in bekende grotten van Belgie geweest maar ik zou het nu niet meer durven. Maar het klopt zo ziet het er ongeveer wel uit, er staat mij nog iets bij van mieten en tieten, het een omhoog en het ander naar beneden:-)

Prachtig vind ik dit schouwspel van water en ijs...

Liefs en fijne week!

Passione Helena zei

Wat een prachtige beelden Corine! Zul je altijd zien hé, zoiets zou mij ook overkomen. En neem je hem uit voorzorg mee, doe je er niks mee, hihi. Echt fascinerend om dit te zien, helemaal als je er bij staat en de geluiden hoort. Ik heb net ook al zo genoten van het winterlandschap hieronder. De ketting en het prikkeldraad...dat is toch bijzonder! Geweldige foto's! En je "aaifoon" heeft ook goed werk geleverd;-)

Ik heb genoten van de winterse schoonheden!

Liefs Helena

Blogger zei

Hey Everybody,

Below are the most recommended Bitcoin exchanges (Bitcoin for CASH):
Coinbase: $1 min. exchange
CoinMama

Earn free Bitcoins with the best BITCOIN faucet rotator:
BEST Faucet Rotator