vrijdag 17 februari 2012

groen

na de winter…

Nu alle sneeuw en kou weer is verdwenen is het voor mij weer haalbaar om gewoon met de fiets voor de dagelijkse boodschappen op pad te gaan en onderweg zag ik net al een enthousiasteling z’n gazon verticuteren :) Kijk en dáár word ik vrolijk van! Die man kan duidelijk ook niet wachten… Lente, wees welkom!!!

uitlopers

fris groen

Staand bij het fornuis, wachtend tot het theewater kookt… werd ik me er opeens van bewust dat de ‘kerstversiering’ op de vensterbank ook in voorjaarsmodus is… Frisse groene punten aan de kleine takken :)

amaryllis

Ook de amaryllis ontvouwt zijn knop… gaat het een witte bloem worden dan zet ik ‘m in een vaas, anders gaat ie binnenkort toch weg. Want ik zei het al eens…ik vind de bol alleen mooi zolang ie stoer en sober is!

Als alles volgens plan verloopt is vólgend weekend de bovenverdieping klaar…mooi op tijd, dan kunnen we het klusgereedschap verwisselen voor het tuingereedschap :)) Mijn handen jeuken en mijn fletse winterhuid kan best wat frisse voorjaarslucht gebruiken!!

28 opmerkingen:

lia zei

Ik kan ook niet wachten om buiten lekker bezig te zijn. Bij mij staat de bol net zoals bij jou, maar helaas niet wit. Dus....

Fijn weekend,
Liefs Lia

Mirjam zei

Hoi Corine,
Bij mij liggen de zaden al klaar om voor te zaaien, maar ook daar is het nog ietsje te vroeg voor denk ik... Nog even wachten tot maart, dan kunnen de zaailingen eind april in de grond, en dan maar wachten tot er mooie bloemen uit komen...
Ik kan dus eigenlijk ook niet wachten tot de lente echt gaat beginnen. Winter is leuk, maar wel voorbij vind ik ...
Mooi, je amaryllis, ik ben heel benieuwd naar de kleur.
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Anita zei

We zijn allemaal toe aan het voorjaar. Met die kou zag je mij ook niet op de fiets. Maar nu lonkt het toch wel weer. Heerlijk de tuin in. Ik wens je een fijn weekeind. Groetjes Anita

Gerry zei

Oh, je bent wel heel ongeduldig, hoor Corine! Maar ik begrijp het wel. Het is nu ook zo'n onbestemde tussendoor tijd. En je verlangt zo naar een beetje zonnestralen. En inderdaad weer lekker de tuin doen en gezellige bloemen potten.
Ik hoop met je mee!

Lieve groet,
Gerry

Martine zei

ik ben er ook aan toe om lekker weer eens buiten iets te kunnen doen.
Afgelopen weekend heb ik je truffeltaart gemaakt, hij smaakte heerlijk. Ik ga hem nu weer maken, nu probeer ik hem een keer met mijn lievelingschocolade Cote d'or melk met hazelnoten. Ik heb alles er voor in huis en ga nu aan de slag.

Een fijn en zonnig weekend,
lieve groet, Martine

Het lijstje van brocante zei

Eerst wil ik je hartelijk danken voor het GEWELDIGE recept van de TRUFFELTAART,wat is ze HEERLIJK een GENOT om te eten en te proeven.
Zo en nu je prachtige amaryllis,vind ze erg mooi maar geen rode,liefs de witte!!!!!
Ik wens je een fijn weekend & lieve groetjes,
Silvia

Franse Lelie zei

O heerlijk he, ik kan niet wachten tot het echt voorjaar wordt! Lieve groet

Rozmeen zei

Door het zonnetje vandaag helemaal de lente kriebels... en van jou fotos wordt het alleen maar meer.


Ik wens je een fijn weekend.
Liefs,
Rozmeen

faire un songe zei

Ik kom net van buiten het zonnetje was er heel even ..ohhh..het was heerlijk......
Ik neig naar meer....
Fijn weekend.
Groetjes Hetty

Els zei

Hopelijk duurt het nog maar even voordat de lente eraan komt! Heb er zin in...Hier regent het al de ganse dag :-(
Fijn weekend gewenst!
Lieve groetjes Els

Home fourteen zei

Heerlijk dat groen, ik verlang ook naar de lente. Ja, en mijn amaryllis is dus niet wit, vind er gelijk niks meer aan. Nu maar wachten op de foto's van de bovenverdieping. Prettig weekend. gr. jac.....

Kiki zei

Vanmiddag zo met het zonnetje er bij voelt het een beetje als voorjaar. Het gras in onze tuin is mooi groen onder de sneeuw vandaan gekomen en wat mij betreft mag de lente beginnen! Succes met de laatste klusjes! Gezellig weekend en groet Kiki

Claudia zei

Knan niet wachten op de lente, laat maar komen!

Ans zei

Ja,ik verlang ook echt naar het voorjaar.
We moeten helaas nog wel eventjes wachten,maar de dagen zijn alweer aan het lengen,dat merk je nu echt goed.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Kijk, het voorjaar komt eraan! Ik heb er ook zin in! Leuk als straks de bovenverdieping klaar is!

Fijn weekend! Groeten Maaike

Room Seventeen zei

Groen! Ik kan niet wachten. Maar helaas, dit weekend weer kans op sneeuwbuien, bah!

Nancy Blaauwgeers zei

Ik ben benieuwd of de amaryllys blijft of dat hij straks het veld moet ruimen. We wachten het af.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Home and Lifestyle zei

Vanmiddag heb ik een flinke bos tulpen gehaald, de lente binnen als voorloper op buiten! Hoe eerder we op een terras onze huid kunnen bruinen hoe beter hè?

Een fijn weekend Corine! Lieve groet, Ingrid

Miss M zei

Ah joh, geef deze prachtige amaryllis haar kans om eens lekker te bloeien!! Zo te zien is deze of roze of wit... en anders geef je deze maar aan mij! Binnenkort ben ik in Zwolle te vinden; ik rijd letterlijk langs jou! ;-)

Liefs, Marjolijn ♥

Miranda zei

Volgens mij is iedereen ondertussen wel toe aan een beetje voorjaar. In huis kunnen we het zelf nog wel een beetje regelen, maar voor buiten moeten we toch echt geduld hebben...

Fijn weekend en succes met de laatste loodjes.

Groeten, Miranda

ps. Het boek was prachtig, ben al in de volgende bezig!

It's me zei

Oh lente !!!...ik wil ut ik wil ut !!!...yes yes yes yes !!!...xxx..

Anoniem zei

Ja zit hier ook te wachten maar we moeten nog maar even geduld hebben.
Maar van het langer licht geniet ik al wel weer lekker!
Fijn weekend
Liefs Erika

Hannekie zei

ja heerlijk weer even in de tuin kunnen zitten met een bakkie thee...kijk ik echt naar uit...je fotos van de sluis zijn geweldig zeg
fijn weekend verder
liefs hannie

Wondelgijn zei

Van mij mag de warmte nu komen! 20 graden en dan tot eind oktober.... Nou vooruit, medio november. Dan mag het weer sneeuwen en schaats-ijs geven! :-)

Elisabeth zei

De lente mag komen, de zon die nu schijnt is een goed begin. Mooi dat groen zo

Anita zei

Hahaha jij staat duidelijk in de startblokken !!!!
We verlangen allemaal naar de LENTE
Tot dan halen we het nog maar even naar binnen ;-)
Groetjezz lfs mij

Sanne zei

Heerlijk hè, die belofte van voorjaar die overal om ons heen langzaam zichtbaar wordt! Ik kan er altijd zo van genieten, vers groen en steeds meer zon! :-)
Groetjes,
Sanne

Jeanette zei

Ben net terug van een heerlijk weekje wintersport met fantastische sneeuw met een zonnetje. Gedurende de terugreis lieten we de winter achter ons en reden we het voorjaar in. Voor mij mag het voorjaar dan ook snel beginnen. Ik heb genoeg sneeuw gezien.

Groet,
Jeanette