maandag 20 februari 2012

k(l)eurig

gezellig…

De laatste weken verlopen (voor mijn gevoel) ordelijk chaotisch :) zowel THUIS als op m’n werk! Het bedrijf waar ik werk gaat eind van de week verhuizen, van een oude, jaren-70 huurruimte gaan we naar een nieuw modern licht en ruim pand. Naast het gewone werk kwam er ook op administratief vlak extra regelwerk bij kijken. Het lijkt allemaal onder controle en eind van de week is de verhuizing een feit.

THUIS zetten we deze week nu echt de laatste punten op de i op de bovenverdieping, maar ook daar kwam nog wel het één en ander aan regelwerk bij kijken…kortom…ik was deze weken nogal druk!

lunch

Maar ik heb wel geleerd dat ik ook in drukke tijden de tijd moet nemen om even te gaan zitten met een kop thee tussendoor of voor een lekkere lunchhap. En dat lunchen dat doe ik als ik thuis ben gezellig met mezelf aan onze nog steeds favoriete bakkerstafel :)

Zo’n éénpersoonslunch is gelijk een inspiratiebron voor een blogpost…

kleurig

Het tafelkleedje is eigenlijk een servet, jaren geleden vond ik ze, heel verrassend, in een vloerenzaak en sinds ik ze kocht gebruiken we ze, als we ‘even snel’ iets eten, als placemat. De kleur is zowiezo goed en het lieve randje houdt het stoere wat in balans! Het bord is oorspronkelijk een presenteerbord waarbij kleine koek-of cakeschoteltjes horen, die zijn allemaal al lang gesneuveld, maar dit bord leeft nog steeds en al ben ik de bloemetjesfase al lang voorbij, deze ene met de veldbloemen mag zeker blijven! Dan de beker… dat is een nieuweling in de servieskast, vorige zomer kochten we deze melkbekers in Quiberon (Zuid-Bretagne) ik vond en vind ze erg leuk, stoer met een knipoog ;) Als laatste dan de cracker met kaas… ook al jaren een favoriet, en dat zal ie nog wel even blijven ook!!

kaas

20 opmerkingen:

Servies en Brocante zei

Wij hebben de kopjes ook. In groningen is ook een winkel die ze verkoopt. Anton vind ze geweldig..dus staan ook als nieuwelingen op het regaal tussen de oudjes

Linda Lentjes zei

Ziet er lekker uit dat crackertje..ga ik ook maar een nemen! geniet van je rust momenten, die zijn heel belangrijk!
Succes met alles en lieve groet van linda

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een heerlijke pauze-post. Zo belangrijk om even de tijd te nemen voor de lunch. Ik betrap me er op dat ik, als Ben niet thuis is, meestal even snel een boterham of cracker 'tussendoor' doe, waarna ik niet echt het gevoel heb iets gegeten te hebben.
Leuk die beker...
Ik wens je succes met de verhuizing van je werk en met de laatste puntjes op de bovenverdieping-i...
Fijne dag verder nog,
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Ja, dat is belangrijk, Corine, dat je blijft eten als je het zo druk hebt.
Die bekers zijn enig.
Heel veel sterkte met de verhuizing van je werk en met de laatste puntjes op de i.

Lieve groet,
Gerry

lia zei

Je zult het inmiddels al wel op hebben. Ik zit nu met een kop thee en een cracker even bij te lezen hier en daar. En moet nog zo veel doen maar weet niet of ik dat wel doe, want de zon schijnt zo heerlijk....

Liefs en een fijne week...

Anita zei

Hé Corine dat is een gezellige lunch in je uppie.
Een mens moet niet vergeten te eten ;-) Leuke beker !!!
Succes met de verhuizing op je werk
en met die bekende puntjes op de i van de bovenverdieping. Buzzy bee hihi
Groetjezz lfs mij

Miss M zei

Wat een leuke beker zeg! Helemaal mijn ding!
En dat bordje is ook zo schattig. Deze moet je gewoon nooit wegdoen of laten sneuvelen.
Geniet je ook van het zonnetje vandaag? Heerlijk.

Liefs, Marjolijn ♥

Brabbels en Kiekjes zei

Die beker, wat gaaf!
Zo'n ontbijt of lunch helemaal alleen is op z'n tijd zo lekker. Het smaakt gewoon veel beter als je er even aandacht aan besteed.
Eet smakelijk en succes met alle puntjes op de I-es
;-)

Liefs,

Kom Achterom zei

Dit zijn inderdaad super leuke bekers zeg! heerlijk knisperig crackertje erbij en het ziet er uit om op te ...
hihi
fijne avond
Yolanda

Ans zei

Wat een grappige beker.
En dat crackertje met een plakje kaas,ziet er lekker uit.

Groetjes Ans

Home and Lifestyle zei

Dat ziet er heerlijk uit zeg...crackers met kaas heb ik ook veel gegeten, maar sinds een tijd laat ik ze maar staan. Op de reden zit je niet te wachten, laten we het er maar op houden dat het darmstelsel er te luchtig van wordt hihi!

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de bovenverdieping hoor!!!

Een fijne avond Corine! Liefs, Ingrid

Haikey zei

Ha ook eentje van mijn favorieten ;-)
Heerlijke cracker met sesam en kaas...

even genieten!
groetjes, Haikey

Margot zei

Sommige dingen moet je gewoon niet veranderen...smakelijk eten, en je beker vind ik te gek...
Groetjes, Margot

Jeanette zei

Ja...ben ook gek op crackers en ja...ook het liefst met kaas:-) leuk zo deze post tussendoor!

Liefs...

Els zei

Het is zeker belangrijk tussen de bedrijven door tijd voor jezelf te nemen! Crackers met kaas zijn hier thuis ook al jaren favoriet! Denk dat ik zo maar eens eentje ga maken hmmm :-)
Fijne zonnige week gewenst!
Lieve groetjes Els

Miranda zei

Even pauze en genieten van iets lekkers; erg belangrijk! De beker vind ik geweldig.

Fijne dag. Groeten, Miranda

English style zei

gezellig plaatje van je eten Corine:-)
wat geinig die "kreuk" beker, en een gebloemd bordje, ik moest even kijken of ik wel op jouw blog zat :-)
dit crackertje zal al wel op zijn, en de volgende ligt misschien al bijna op je bord
succes met de verhuizing !
Groeten Yvon

@nne zei

jouw arm om m'n schouder doet me goed!liefs, @nne

Wondelgijn zei

De eenvoudige dingen in het leven geven soms prachtige plaatjes! *jammie*

Silvie zei

Chaotisch ben ik al aardig aan gewend, maar ik probeer ook vaker wat rust te vinden. Omdat ik van huis werk denken meesten dat het makkelijker is; helemaal niet dus. Gelukkig heb ik wijze woorden om me inspiratie te geven (" Everything you want to be, is you" op poster laten drukken, via een poster drukkerij) en..af en toe even dutten:)