zaterdag 4 februari 2012

NIET leuk

dát is het antwoord…

Vannacht (de nacht van vrijdag op zaterdag) werd het hier –22!! Wij lagen lekker in ons warme bed, en we hadden de thermostaat van de cv op 17 graden gezet i.p.v. op de gebruikelijke 15… want een oud huis, op een tochthoek… Toch ging het fout! Bevroren waterleiding in de keuken :(

Uren hebben we vanmorgen vroeg met de föhn de muur verwarmd in de hoop dat het dan zou gaan dooien, ondertussen een installateur gebeld… schrale troost: we waren niet de enigen!De installateur kwam, zag en overwon…onze reddende engel! Voorlopig staat de thermostaat continue op 20, want voor hetzelfde geld was er iets geknapt, met alle gevolgen van dien.

Na de redding van de installateur gingen we op pad. De grote slaapkamerklus is bijna geklaard, maar we zijn nog even druk met het zetten van de puntjes op de i :) In mijn hoofd had ik het plaatje natuurlijk al lang klaar, maar sommige puntjes/punten vergen in de praktijk toch behoorlijk wat gezoek en gespeur en dat kost tijd.

massief

Naast het bed, zo zag ik het voor me… wilde ik aan elke kant een massief (STOER!) houtblok van 40x40x40… maar dat was niet zo simpel als ik dacht. Áls ik ze ergens zag waren ze afgrijselijk duur, echt gewoon té duur. Of van het verkeerde hout, dan vond ik ze alleen geschikt voor buiten… Maar na veel gegoogle vond ik ze toch, bij een houtbewerkingsbedrijf in Utrecht. En daar gingen we heen vanmorgen, de snelwegen waren prima begaanbaar, op de plaatselijke wegen glibberden we behoorlijk, maar het was het allemaal waard! Bij Droomhout (de naam is al goed :)) hebben we 2 mooie, massieve, loeizware eiken kubussen gevonden!

Op de terugweg kochten we langs de A1 vele meters linnen, daar ga ik dus komende week gordijnen van maken…voor de slaap –en de logeerkamer. Verder gingen we vanmiddag natuurlijk ook nog op pad met de camera, want al ben ik geen winter/sneeuwliefhebber…de zon scheen wel volop :)) en dan móet ik even zonnestralen vangen!!

33 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een bevroren leiding is inderdaad echt niet leuk, gelukkig maar dat er een engel op deze zaterdag beschikbaar was!! Je moet er inderdaad niet aan denken dat de leiding geknapt was...dat geeft een hoop ellende!

Ik ben zó benieuwd naar alles wat jullie opgeknapt hebben...het klinkt in ieder geval bijzonder goed!! De kubussen lijken mij heel erg mooi en stoer!

Ik wens je nog een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Anita zei

Oef dat is inderdaad écht niet leuk !!!!!
Bevroren leidingen en dan met dit weer.
Gelukkig is het probleem opgelost dankzij een reddende engel ;-)
Ze bestaan dus écht hihi
Nouh word ik wél steeds nieuwsgieriger naar je slaapkamer.
Wanneer is het klaar voor bezichtiging ;-)
Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

Kom Achterom zei

ooh ik dacht al dat dat wij de enige klunsen waren met de leiding op het oosten in de spauwmuur! Hier ook bevroren leidingen en regenpijp bevroren zodat de ketel afvoer langs de regenpijp lekt en daardoor een ijspaleis voor de achterdeur! Waah
gelukkig bracht de föhn hier wel uitkomst.
Wat zijn het prachtige houtblokken ik ben acuut verliefd.
Ben heel benieuwd naar de foto's
Fijn weekend
Yolanda

wilma zei

Wat een leuk idee!!Ben ook reuze benieuwd hoor.Lees altijd stilletjes mee.
Mooi die sneeuw he,zeker bij zonsondergang. Hier is de koudste temp.-45 geweest vorige maand(geen holland hoor).Maar wij zijn er op ingesteld.
Groet, Wilma

wonen met brocante zei

Gelukkig heeft de loodgieter kunnen repareren en is er geen leiding gesprongen!Je blokken zijn prachtig, leuk idee ook! Ben benieuwd hoe straks het totaalplaatje is. Groetjes Peggy

Home fourteen zei

Gelukkig dat de klus weer geklaard is. Dat is toch balen op de vroege ochtend. Ben benieuwd naar je slaapkamer!! Wat zou die lekker slapen. Fijn weekend, Jac....

Margot zei

Ik val als een blok, voor je blokken..op je blog...ga nog even dromen bij je adresje...en dan lekker bij de haard zitten.
Fijn dat alles het weer doet bij je..
Bij ons deed de verwarming het gisteren ook even niet, en de keukenkoudwaterleiding was bevroren...alles gelukkig zelf op kunnen lossen..dus...
Warme groetjes, Margot

RUW MET STIJL zei

De verwarming vannacht gewoon op 20graden. Gelukkig viel het mee.
Wat een stoere houten blokken.
Hier staan al heel wat jaren van die mooie ruwe stoere blokken als nachtkastje. Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Groeten Ellen

De Lorelei Brocante. zei

O zo duur hé die blokken wij hebben er ook naar gekeken en dat was schrikken..pfff 225,- per stuk.
Nu heb ik twee uit laten zagen van eiken bij een houtbewerkingsbedrijf voor 75,- pet stuk dat was een stuk beter wat prijs betreft.
Kreeg er ook nog 8 stoere wieltjes bij zomaar voor niets...
Fijn dat je waterleiding weer ok is.

grtjssss
Dicky Marie

Claudia zei

Wat heerlijk dat je nog een goedmakertje had, brrf je moet er maar niet aan denken wat er met ie leidingen had kunnen gebeuren...

Gerry zei

Oei, dat is echt niet leuk, bevroren leidingen. Gelukkig dat de installatiebureaus werken.
Fijn dat je zo goed geslaagd bent. Wat dat betreft kun je beter even volharden in het zoeken, dan iets niet naar je zin kopen.
En wat was het een heerlijk weer om te wandelen, niet! Tenminste, dat vond ik wel!

Lieve groet,
Gerry

Hannekie zei

wij hadden het water in de wc beneden bevroren. hopen dat er verder niks gebeurd zeg..pff...moet je toch niet aan denken. je blokken zijn geweldig zeg..staat super stoer
liefs hannie

Lynda zei

ah joh, alles is goed gekomen ;)...barre tijden, we overleven het wel;))))) Van mij mag het nog een weekje of wat duren(maak geen vrienden geloof ik)....Droomhout...ga meteen kijken....wellicht kom ik EINDELIJK iets tegen voor een salontafel?
Thanks for sharing;)

Liefs,
Lynda

Miss M zei

Oh, jeetje... ik dacht nog al lezende, dít loopt niet goed af! Maar toch wel, dankzij de reddende engel... Dus bij JULLIE was het afgelopen nacht zo koud... Ongelooflijk!
Mooie massieve blokken; ben benieuwd naar het totaalplaatje ☺

Liefs, Marjolijn ♥

Jet zei

Nee, dat is zeker niet leuk, je waterleiding bevroren... Maar zo belachelijk hard heeft het ook in jaren niet gevroren!
Mooi joh, die houten blokken! Vooral die kleur.....!

amy zei

wat n prachtige stoere blokken ,ja hout is duur he ?!
Bevroren leidingen,jeetje je zou denken dat komt toch anno 2012 niet meer voor he ?
T komt natuurlijk door de opwarming van de aarde ??:)
Gelukkig is het goed gekomen
fijn weekend
Gr Amy

Twidde Brocante zei

Getver daar zit je echt niet op te wachten zeg, bevroren leidingen. Mijn vader zei ook altijd de kachel niet te laag doen. Maar 17 graden is toch echt niet laag voor de nacht?
Mooie blokken. Ene langs de A1 dat klinkt vaag. Ik ben nog op zoek naar een goed adres voor nieuwe liinnen gordijnen voor de huiskamer. Ben benieuwd waar je geweest bent.

gr Natasja

Nancy Blaauwgeers zei

Oeps. de dag begon dus niet zo goed bij jullie. Maar wat een geluk dat ie niet is gesprongen.
Ik ben erg benieuwd hoe de kubussen staan. Ze zien er zo al heel mooi uit.
Groetjes, Nancy
http://www.madammikmak.blogspot.com

oma leentje zei

En dat linnen waar je gordijnen van gaat maken Bij die geel met blauwe winkel zeker.....? Die blokken zijn super echt te mooi van kleur. Graag foto's vannaast je bed ;-) kan dat . liefs

'Inga' zei

Inderdaad NIET leuk, gelukkig geen waterschade!

Die blokken zijn WEL leuk! Stoere knapen...

Nog bedankt voor je karnemelk-tip, dat ga ik zeker proberen als de tulpen uitgebloeid zijn. Ik wist wel dat je nieuw hout ingesmeerd met karnemelk snel verweerd kunt laten worden, mits je het buiten neerlegt, maar had hier niet aan gedacht.

Lieve groet

Petra zei

Prachtig die blokken naast je bed.
Ook het idee dat die niet vol zitten met van alles en nog wat geeft eigenlijk al heel veel rust..
Ik weet niet of ik dat zou kunnen, zou misschien wel beter zijn.

Spannende tijden met die vorst hè?
Maar heb gisteren en vandaag wel weer foto's lopen maken, zonde om het niet te doen toch?

Fijn weekend!

It's me zei

Gaaf !! en zo stoer !! de blokken.....geniet van de warmte in huis....wat is het koudddd zeg !!...xxx...

lia zei

Oh, wat naar zo'n bevroren waterleiding. Maar gelukkig bleef de schade beperkt.
Ik heb vandaag ook zeker 2 uur gewandeld (alleen..) Het was zo mooi buiten.
En Droomhout.... ga ik eens bekijken.
Mooie blokken, ben benieuwd hoe ze staan.

Liefs Lia

Gerreke zei

Ohhh bah bevroren leidingen. Wel goed dat je het even meldt, ik ga mijn thermostaat ook maar met een paar graden verhogen. Hoop dat het de komende dagen goed gaat!

Karin zei

Om diezelfde reden staat hier de thermostaat ook al dagen lang op wintig 's nachts. Slim gedacht he van een vroue (tijdelijk) alleen ;) Vandaag ook vette pech, auto wilde niet starten, ja hoor accu leeg en dat je niet de enige bent is dan maar een schrale troost :(
Ik wil nog wel een keer een foto zien van de blokken in zijn geheel, op de bedoelde plaats.
(als het niet teveel gevraagd is hihi)
Van hieruit wens ik je een warme zondag toe.

Ans zei

Dat is erg vervelend inderdaad,bevroren leidingen.
Gelukkig is het snel opgelost.
En wat apart,van die stoere blokken hout naast het bed.
En ik geloof meteen,dat ze ontzettend zwaar zijn.

Nog een fijne zondag
Groetjes Ans

faire un songe zei

Wat zijn ze dan welkom die loodgieteres...!!
reddende engeltjes... gelukkkig probleem weer opgeloste..
En waar ligt er naast de A1 meteres linnen.ik ben ze nog nooit tegen gekomen..;-)
Succes met de laatste puntjes op de i... aan de kubussen zal het niet liggen...die zijn prachtig..
Fijne zondag

Karin zei

PRachtige blokken!!
Wat de leidingen betreft tja dat is niet zo mooi,maar gelukkig is het nog goed gekomen!
Geniet van je zondag groetjes karin

Wondelgijn zei

Ik ben ook wel bang voor bevroren leidingen... Heb nu ook 9tegen alle principes in) de thermostaat constant op 20 staan. (en verdaag zelfs op 21!)
Dat stoere hout? Ziet er geweldig uit! Ik hou daar ook erg van!!

Mayflower zei

Wat een geluk dat de leidingen niet geknapt zijn Corine.
De houten kubussen vind ik super, daar zou ik hier ook wel een plekje voor hebben, dus ik hou dit in gedachten.
Ben zo benieuwd naar het resultaat van jullie noeste arbeid.
Fijne zondag.
Lieve groet, Mea

Colin zei

Geweldig die stoere blokken, dat maakt het gedoe met de waterleiding vast weer een beetje goed. Benieuwd naar hoe ze op hun plaats staan. Groetjes Colin

Jansepans zei

Een oud huis is leuk maar het vergt wel extra aandacht. Fijn dat het gebleven is bij bevroren waterleidingen en niet dat er iets stuk was. Stoere blokken. Ben benieuwd naar het resultaat van de vele meters linnen en het hout. Succes! Fijne dag. Liefs Janneke

Petra zei

Leuk hé, een oud huis ;-S (hier heb ik al een week ijsbloemen boven op de slaapkamers)
Gelukkig is hij niet gesprongen en kon de loodgieter het verhelpen. De blokken zien er stoer uit, echt iets voor jou (jullie) En linnnen langs de A1? :-))