maandag 13 februari 2012

opgelicht

een tipje van de sluier…

En nog steeds gaan we stug door met de klus boven :) De slaap- en logeerkamer zijn klaar op de gordijnen na, deze week worden de wanden van de overloop in de kalkverf gezet en het hoogpolig tapijt ( mooi in contrast met stober) is besteld.

bed

De linnen gordijnen voor de slaapkamer hangen, maar echt mooi is het nog niet. De wat stugge stof heeft even tijd nodig om uit te hangen…en daar baal ik een beetje van, want ik wil het nu eindelijk wel eens helemaal af hebben! Dus twijfel ik, moet ik ze dan toch eerst wassen, en zo niet is het dan handig om ze voorlopig dicht te laten hangen of toch juist open zodat de plooien er goed in kunnen vallen, of zou het helpen als ik ze eens strijk…

De laatste loodjes…ze vallen me zwaar ;)

Voor nu ga ik ‘vrolijk’ door met de gordijnen voor de logeerkamer, ik heb ze al geknipt dus als ik even doorwerk kunnen ook die binnenkort (uit)hangen…

35 opmerkingen:

Claudia zei

Dat ziet er al heel gaaf uit!

Karin zei

Ziet er al prachtig uit!
Tja wat is wijsheid..wassen dan wordt het strijken wel weer moeilijk..strijken terwijl ze zo zijn als nu is wellicht een oplossing,dan maak je het papje wat erin zit week,dus zou zelf het laatste proberen,succes!
groetjes karin

De Lorelei Brocante. zei

Wat is het mooi geworden !!! echt prachtige kleuren.
De gordijnen op een zachte stand even strijken dan worden ze heel mooi,probeer maar even.

groetjes
Dicky Marie

Passione Helena zei

Ziet er zeker heel erg mooi uit! Mooie, warme tinten heb je gebruikt.

Ik weet niet goed wat je er aan kan doen...is een loodje onder in de zoom een optie??

Geniet er van!

Fijne week, liefs Helena

Rarda zei

Gezellig en leuke gordijnen!! Ik heb hetzelfde gehad met jute gordijnen. Het duurde mij ook veel te lang tot dat ze echt uitgehangen waren.

groetjes,

Rarda

Het lijstje van brocante zei

Het ziet er al heel gezellig uit!!
Ga lekker door met freubelen,het resultaat mag er zijn.
Fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

Anoniem zei

Maar dat zier er al wel heel mooi uit!!
Tja de gordijnen ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt maar ik zou voorzichtig strijken proberen.
(meteen al wassen zou ik ook nog zonde vinden)
Succes nog even met de laatste (zware) loodjes!
Liefs Erika

kienkele zei

Ziet er heel mooi uit Corine. En tja, linnen wil nog wel eens lastig zijn. Ze kunt ze natuurlijk wassen, flinke dot wasverzachter erbij, dan wordt het vaak wat soepeler, maar ik vrees dat je dan ook zult moeten strijken....
Succes! Lieve groet, Tineke

lia zei

Ik zag in erste instantie het woord Opgelicht, en dacht zal toch niet..)
Maar het is gelukkig een tipje van de sluier, had gehoopt op een flinke tip, maar ja wachten maar weer.
Ziet er al goed uit, maar laat ik nou denken dat jij daar sisal had liggen...
Wat de gordijnen betreft, kun je ze niet even flink tussen je handen doorwrijven. En anders gewoon even spoelen met wasverzachter en dan als ze nog vochtig zijn ophangen.

Succes met de rest, en het dooit dus die loodjes worden nu al iets minder zwaar.

Liefs Lia

Els zei

Wat is het mooi geworden. Stoer geheel, de kalkverf met die Jielde lamp!!!
Fijne week gewenst! Liefs Els

Gerry zei

Ziet er al mooi uit.
De kleuren passen allemaal zo mooi bijelkaar.

Lieve groet,
Gerry

Vlijtig Liesje zei

De laatste loodjes zijn altijd vervelend. Ik vind je slaapkamer er prachtig uit zien.

It's me zei

Gewoon even strijken Corine dan is het aardig weg al hoor...beetje vochtig sproeien......alles is zo mooi !!...succes met de laatste loodjes meis....xxx..

Mayflower zei

Een prachtig tipje van de sluier Corine, ik vind de donkere wand zo mooi.
Tja....die laatste loodjes....maar gelukkig is het einde in zicht en kan je straks genieten van alles.
Voor de gordijnen heb je al tips gekregen lees ik.
Succes nog even met de laatste klussen en ik kan niet wachten om alles te bekijken.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Room Seventeen zei

De laatste loodjes aan de gordijnen hangen dan maar ;-)?
Kan me voorstellen dat je het nu graag af wilt hebben. Ik zou ze niet dicht doen, want dan vallen de plooien er niet goed in, als je ze aan de kant schuift waaschijnlijk wel....

t brocante sfeertje zei

Hai,oke de laatste loodjes zijn altijd zwaar maar wat is t geweldig mooi!!
Iedereen heeft t al gezegd maar sproeien en strijken dat helpt echt bij deze gordijnen,heb ooit in n woonwinkel gewerkt waar de gordijnen min of meer mijn ding waren en dit advies gaf ik dan altijd wel mee.
Tim heeft afgelopen woensdagmiddag zn fiets opgehaald.Hij was zo dankbaar en blij.Hij is ook enorm door t bedrijf geholpen.Zo zie je maar de ene dag gebeurt er iets naars de andere dag wordt je weer geholpen door lieve mensen.He heerlijk.Jij succes met de zware loodjes!Lieve groet,Ingrid

Home and Lifestyle zei

Ik dacht even aan een vervelende manier van opgelicht, dan kun je het beter over een tipje van de sluier hebben. Wat ziet jullie slaapkamer er mooi uit Corine!

Zit er kalkverf op de muur? Ik zag laatst een demo-film...daar leek het helemaal niet zo moeilijk om aan te brengen. Hier staat de slaapkamer ook op het verander-lijstje, vandaar dat ik mij er in aan het verdiepen ben.

Lieve groet, Ingrid

Kiki zei

Mooie sfeervolle kamer! Toen ik de kop zag dacht ik ook aan "opgelicht"...gelukkig niet.
Kan me voorstellen dat je nu alles af wilt hebben hoor! En de gordijnen zou ik ook iets vochtig maken en strijken.
Komt vast goed allemaal! Groet Kiki

House of Seasons zei

Dat is juist zo mooi van linnen gordijnen, dat ze een eigen leven leiden, dus gewoon zo laten!
Het ziet er heel sfeervol uit, kan zo in een binnenkijkreporatge......
Liefs
Lia

Miranda zei

Het opgelichte tipje ziet er mooi uit! Linnen strijken is ook een hele klus... misschien zou je iets vochtig kunnen spuiten en kijken hoe het dan gaat.

Groeten, Miranda

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

De laatste loodjes, maar het ziet er al mooi uit! Ik zou ze nog eventjes laten hangen..

Groeten Maaike

Home fourteen zei

Dat ziet er al goed uit dat tipje...kom maar op met de rest. Ik krijg er zo ook zin in om de boevenboel te gaan veranderen, maar ja, alles op zijn tijd. Gr. Jac....

Jeanette zei

Ook het tipje van de sluier vind ik er al erg leuk uitzien. En ja, de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst. Succes nog even en dan kan je weer ff op de bank achterover leunen.

Groet,
Jeanette

Bonjade zei

Heerlijk tipje van de sluier....

Enne...heb dit weekend 'm gemaakt hoor, voor de visite.....
Hij was goddelijk!

Oh ja en als alles klaar is heel veel tipjes van sluiers hoor ;)

Fijne avond

Liefs

oale zei

Ziet er mooi uit. Ik heb ook alleen op de overloop vloerbedekking. Ben altijd bank voor uitglijden zo bij die trap. Misschien is het een tip om ze af en toe een beetje vochtig te spuiten. Dat werd mij aangeraden toen ik net nieuwe gordijnen had die vreselijk kreukelig waren.

bl.S zei

Prachtig weerbij jouw: HollandswinterWeer, succes met de gordijnen .)

Kram/Marion

Maaike zei

Wauw, Corine, dat ziet er mooi uit zeg!
Ik heb geen verstand van gordijnen en durf je geen advies te geven.
Nog veel succes met je laatste loodjes.
Daarna het grote genieten!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Cosy Life by Elly zei

Ik heb onderlaatst ergens gelezen dat je linnen moet drogen in de droger zodat het zacht wordt..maarja ik weet niet of ik het met gordijnen zal doen ivm met een krimppercentage van...ik weet niet hoe dat bij linnen is. En volgens mij zei Lia wrijven met je handen..zou ik denk eerder proberen. Verder vind ik het erg mooi geworden. Succes verder en lieve groetjes, Elly

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ik heb helemaal geen ervaring met linnen gordijnen, dus hoe stug de stof in zo´n geval is en hoe lang dat zo blijft, daar heb ik geen idee van. Ik kan je dus geen tip geven.
Maar wat staat het mooi joh, prachtig die bruine kleur naast de grijstinten... Geweldig mooi.
Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Petra zei

Het ziet er heel mooi uit, vooral je vloer! Ben benieuwd welke gordijntip je gaat opvolgen. De mijne? Geduld, haha. Lekker makkelijk hè?

Groetjes Petra

Colin zei

Wat wordt het mooi en een beetje kreukelig hoort ook wel weer bij linnen (mezelf kennende zou ik dan nog blijven strijken) en met die laatste loodjes komt het vast goed! Groetjes Colin

Met Brocant Label zei

Het ziet er geweldig uit. Ik kan me je "ergenis" over die gordijnen wel voorstellen. Ik zou me daar ook aan storen. Is wassen dan geen optie.

Lieve groet,
Yvonne

Sanne zei

Wat ontzettend gaaf! Hele mooie kleurcombinatie vind ik dit, ik raak er helemaal door geïnspireerd! Het staat al twee jaar 'op de planning' om onze slaapkamer in grijs- en lavendeltinten te gaan omzetten, en ik vind jouw muur zo ontzettend mooi!
Gaaf hoor!
Groetjes,
Sanne

ida zei

Mooi zeg je slaapkamer ,en tja je gordijnen ik denk dat je al zoveel tips hebt gehad dus er zit er vast één bij succes !
Lieve gr...ida

@nne zei

bedankt voor je lieve woorden. de slaapkamer is erg mooi. gordijnen hebben altijd een beetje nodig om in de plooi te komen ... ik heb altijd de neiging om ze open te laten, zo komt de plooi er beter in. liefs, @nne