donderdag 1 maart 2012

blij, blij, blij!

helemaal goed…

Al is het griepvirus de deur nog niet uit (het houdt vooral Gert hardnekkig in zijn greep en het doet bij mij een verwoede poging), mijn rug voelt weer (bijna) normaal en ik had enorm veel zin om EINDELIJK eens foto’s te maken van ons ‘boven’!

In ons kleine huis gaan we via een smalle steile trap naar boven, daar kun je linksom naar de logeerkamer

13.logeerkamer

deze deur staat overdag altijd open...ik word er zo blij van!

Draai je terug naar de overloop dan is dít waar ik ook heel blij van wordt…

7.overloop

(rechts dus de trap)

In de slaap –en logeerkamer hebben we de originele houten planken vloer grijs geverfd, passend in het stobere sfeerbeeld wat ik voor ogen had en om die stoberheid te benadrukken hebben we op de overloop een (zilver)grijs hoogpolig tapijt gelegd, sjiek bij stoer :))

8.slaapkamer

Aan de voorkant zit de slaapkamer, aan beide kanten van het bed staat een loeizwaar massief houten blok met erop een stoere J-lamp..

9.slaapk

en ook hier is dat stoere gecombineerd met een sjieke knipoog.. de plafondlampen in zowel de slaap –als de logeerkamer zijn oude, kleine spinluchters.

10.slaapkamer.

over de hele breedte van de kamer heeft Gert een ruime kastenwand gemaakt met oude paneeldeuren (ook daar word ik blij van!), deze kasten zijn in dezelfde grijze kleur geschilderd als de vloer. Ook dit in het kader van de soberheid ;) De enige versiering in de slaapkamer is een oud knaapje met mijn eerste jurkje…

Voorheen hing er op de overloop een modern lampding met allemaal pegels, veel te frutserig voor ons, maar ik wist ook nog niet goed wat er wél moest hangen, dus hij bleef, in de klusperiode hing er gewoon alleen een fitting en tot voor kort wist ik nog niet wat het moest gaan worden… Totdat ik in een webwinkel deze éénarmige J-lamp zag… dát zou gaaf zijn! Ook omdat het model dan terug komt in het plaatje… Grieperige Gert zag met wat moeite kans het ding mooi stevig op te hangen en het resultaat is helemaal zoals ik bedoel!

6.overloop.

(Voor de klussers : Al het houtwerk is wit, de kalkverf in de kamers is thunder sky, en op de overloop zit earth stone (van PtP).)

48 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

GEWELDIG, GEWELDIG GEWELDIG!!

Wat is dit mooi geworden Corine! Voor jullie beiden mijn grootste complimenten, want het ziet er prachtig uit.

Het landgoed mag dan klein zijn, jullie weten er absoluut iets van te maken!! Doorzenden die foto's :)!

Ik wens je een fijne dag, beterschap nog voor de naweeën!

Lieve groet, Ingrid

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Het ziet er allemaal zo mooi uit, gewoon prachtig!
Ik kan mij voorstellen dat je hier blij van wordt.

Fijn dat je weer opknapt, zo'n griep kan echt heel vervelend zijn.

Lieve groet,

Loes

Kom Achterom zei

Ha Corine,
Wat een heerlijke bovenverdieping zeg!
OOh ik zou willen dat we hier al zo ver waren. Jongste zou op kamers gaan maar dit gaat nog wel even duren en zolang zij de halve bovenverdieping in beslag neemt met uitzet en haar hele garderobe zit dat er nog niet in.
Ik heb genoten en droom al van zoveel ruimte boven als jij hebt.
Bij ons is de bovenverdieping vergelijkbaar met de jouwe op de schuine kanten na.
Meid knap snel op allemaal en geniet ervan!
Fijne dag
Yolanda

lia zei

Het ziet er weer prachtig meid. Die overloop geeft ook meteen zo'n lekker sfeertje. Complimenten voor Gert. Leuk ook die J lamp op de overloop.
Wat geeft dat een heerlijk gevoel als je nu naar boven loopt hé.
En hier staan ook altijd de deuren open.

Hoop dat jullie je snel beter voelen.

Liefs...

Home fourteen zei

IK wil, ik wil, ik wil,............ook mijn bovenboel helemaal veranderen als ik dit zo zie!!! Ik snap dat je hier blij van wordt!! Geweldig!!! Geniet er maar lekker van hoor, knap je van op!! Gr. Jac....

Tanja zei

Zo Corine, wat is het mooi geworden bij je. Echt een geheel, rustig maar ook zo stoer. Echt supergaaf, mijn complimenten voor jou en Gert. Meis, wat zul je genieten daar kan ik me alles bij voorstellen.

Fijne dag en geniet maar lekker door ;-)

Liefs
Tanja

English style zei

wanneer komt de reportage uit ??
het kan zo in een mooi woonblad Corine, vind het prachtig !!!
zo mooi rustig, sober, supermooi !!!
Je loopt vast stuiterend door je huis (nou ja wel ff wachten dat je rug weer helemaal goed is natuurlijk:-)
Complimenten aan het klusteam
Groetjes Yvon

ps. prachtige buste heb je staan

Judith zei

Wauw, prachtig mooi geworden! geniet ervan!

Groet Judith

detuinkamer zei

Ziet er stoer uit,echt corine
Mooi nu kun je lekker gaan genieten van het resultaat.

Groetjes Karin

Susan zei

Ik vind het allemaal prachtig geworden...ik zou helemaal blij worden als ik op zo'n logeerkamer mocht slapen!!
Al het werk tijdens het ziek zijn is niet voor niets geweest blijkt wel!!

Geniet van al het moois!

Gr. Susan.

Petra zei

Echt Geweldig! geworden. Wat een rust en toch gezellig. Ik mag er hier ook wel weer 's wat aan gaan doen..

Je dochter rijdt al rond? Leuk hoor, hier is er ook een bezig..

Hoop dat jullie snel opknappen.
Groetjes Petra

Miss M zei

Wat is jullie bovenverdieping móói geworden zeg, zelfs ik word er helemaal blij van...
En jaaa, zulke mooie 'bureaulampen' zijn heel geschikt om ze op te hangen! ;-)
Mag ik vragen waar jij de Jieldé-lampen vandaan hebt? Snuffel ik het net op, vind ik alleen maar exemplaren van minimaal €250,-... ze móeten toch ergens goedkoper zijn?
En jij? Jij wordt helemaal niet ziek? Dat kan toch helemaal niet, door al dat moois om je heen? Heb je geen tijd voor joh! ☺

Liefs, Marjolijn ♥

ria zei

Ik vind t prachtig!Snap dat je daar erg blij van wordt!
Genieten nu dus maar!!
Lieve groet Ria

faire un songe zei

Alle reden om blij van te worden....prachtig..!!
Echt genieten..Binnenkort kom ik het in z'n eggie bekijken..leuk leuk..!!
Groetjes Hetty

Kiki zei

En nu maar genieten na het klussen! Het ziet er echt mooi
uit dus complimenten voor jullie werk! Grijs, wit, hout...altijd goede combi. Beterschap voor G en zelf maar niet ziek worden. Groet Kiki
(P.s. Toch nog even een verfvraagje: Is het houtwerk 'standaard'' wit of een ral kleur?)

Anoniem zei

Hoi Corine, wat is dat súper mooi geworden, ik snap dat je er helemaal blij mee bent!
Echt bijzonder hoe je je eigen stijl zo in alles weet door te voeren. Het allermooiste vind ik jullie slaapkamer met dat ene jurkje aan die mooie hanger.
Echt smullen, zo'n binnenkijker!
Hoe krijg je het voor elkaar om het zo basic te houden, vraag ik me af? Heb je niet de neiging om toch van alles weer toe te voegen?
Nou, geniet er vooral van, complimenten!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Margot zei

Wat een eer van je werk zeg...en natuurlijk ook van G. haha...
en voor dochterlief geen stobere auto, maar een fleurig ding...proficiat hoor...
Warme groetjes, Margot

Huize Kip Kakel zei

PRACHTIG!
Ik snap dat jij je deuren graag open laat staan, iedere keer als je langs loopt wordt je hier blij van!
Bij mij blijven ze lekker dicht:)
Ik vind vooral je kastenwand erg gaaf geworden, mijn complimenten en heerlijk dat je nu uit de rommel bent.
Fijne dag, groetjes Hannie

Carla zei

Wat een geweldig leuk huis!!
En heerlijk je deuren open...dat zouden mijn katten wel heel erg leuk vinden...dus dat doen we maar niet...beneden overal haar is al erg genoeg hihihi
Vind je lampen ook super...dat vind ik altijd het moeilijkst van het huis inrichten..

fijne dag meis...liefs Carla.

It's me zei

Wat is het mooi zeg !!...wowwwwww.....de rust die het uitstraalt.....ik vind het prachtig geweldig gewoon !!liefs van mij...xxx...

Stella zei

Wow, in één woord prachtig !Kan mij heel goed indenken dat je er iederen keer dat je naar boven moet, helemaal happy wordt .Geniet er van !!
Lieve groet,Stella
enjoyablethings-ster.blogspot.com

Judith zei

Jawel... mijn geduldige (???) wachten wordt beloond met prachtige plaatjes van een nog prachtigere bovenverdieping!!! En piepklein? Ach joh; je hebt gewoon nog ruimte voor een leuk gestyled hoekje op de overloop, dus hoezo klein?!

Super gedaan jullie saampjes... en nu dus eventjes lekker rustig aan opkrabbelen van die rotgriep? Ik kan me een vervelendere plek voorstellen om die uit te zieken dan hier....

Groetjes Judith

Gerry zei

Wat geweldig, Corine. Wat is dat mooi geworden! En alles in zo'n mooie eenheid, zo'n rust straalt het uit.
Wat een eer van jullie werk.
Het is een genieten om er naar te kijken.
Beterschap wat de griep betreft.

Lieve groet,
Gerry

Wonen Engelse Stijl zei

Wauw, wat verschrikkelijk mooi! Jaloers :)! Echt prachtig. Thx voor de klustips, wij zijn ook nog bezig... :S. En beterschap gewenst voor het huishouden. Groetjes, Sabine

Franse Lelie zei

Prachtig geworden, wat een heerlijke sfeer! Dat is echt genieten als je bovenkomt, ga je nog wel naar beneden:) Lieve groet

Mayflower zei

Wow....ik kan me voorstellen dat je blij bent Corine, wat ziet alles er prachtig uit. Mooi en rustige kleuren en die Jielde lamp is echt prachtig.
Geniet ervan en beterschap voor Gert.
Lieve groet, Mea

Kind An Huys zei

Prachtig!! Wat is dat mooi geworden zeg!! Ik kan me voorstellen dat je helemaal BLIJ bent...gelukkig ga het met je rug ook weer wat beter!!
Geniet van jullie mooie THUIS!
Liefs, Anne.

Miranda zei

Het is prachtig geworden! Iets om elke dag weer van te genieten en al het klussen zeker waard ;)

Fijne dag. Groeten, Miranda

'Inga' zei

Prachtig! En dan zo'n post in reportage stijl; genieten!
het is heel erg mooi geworden en ik kan me voorstellen dat je nu verheerlijkt over je eigen bovenverdieping zweeft. Zelf gedaan maakt het zoveel meer waard.

Jullie mogen trots zijn!

Beterschap!

Ans zei

Werkelijk prachtig geworden.
En die lamp is inderdaad geweldig.
Past schitterend bij de rest.
Ik kan me goed indenken,dat je er heel blij mee bent.
Dankjewel dat we mochten mee kijken.

Groetjes Ans

Els zei

Je hele bovenverdieping is in 1 woord prachtig geworden! Leuk dat jullie nu eindelijk na het harde werk ervan kunnen genieten!
Liefs Els

Claudia zei

Hier val ik gewoon stil van, wat mooi! Complimenten!!!

Homemade Home zei

Mooie rustige sfeer. In een woord PRACHTIG!!
Groetjes nelly

Le Style zei

Super mooi!!
Complimenten voor het werk wat jullie hebben afgeleverd ..... Complimenten voor de styling en de geweldige foto's.
Genieten is dit, geniet ervan!

Beterschap .....

Hartelijke groetjes,
Harriëtte

Petra zei

Ziet er prachtig uit!! Wat een geweldig mooie sfeer heb je gecreëerd. Heerlijk rustig. Mag je trots op zijn hoor.
Lieve groetjes, Peet.

Mirjam zei

Hallo Corine,
Jeetje wat is het mooi geworden. Wat een heerlijk sfeertje. Echt lekker stober, hier moet ik even lachen hoor, want jij hebt dit woord wel even op de kaart gezet... STOBER.
Hangen de gordijnen al wat meer naar je zin? Het ziet er allemaal helemaal 'af' uit nu. Lekker gevoel zeker?
Ik ben helemaal blij met jou...
Wens Gert beterschap en kijk zelf maar uit hoor, dat kun je er niet bij hebben...
Lieve groet,
Mirjam

p.s. Mijn dochter Laura is vanmorgen ook geslaagd voor haar rijbewijs... dubbel blije dag vandaag dus...

Jeanette zei

Ik vind het helemaal super, heb met plezier de foto's bekeken.

Groet,
Jeanette

Room Seventeen zei

Mooi gedaan!!

Colin zei

Zo zeg, kan me voorstellen dat je hier echt blij van wordt, wat mooi!

Anoniem zei

Wauw Corine wat Mooi!!!
Wat zul jij vaak naar boven lopen deze dagen !!! Haha
Het heeft even geduurd maar het is het wachten waard geweest!
Genietse ervan!!
Fijn Weekend.
Liefs Erika

Chantal (uit het Zuiden) zei

Zucht...wat is het mooi geworden. Dit is echt genieten. Heerlijk he. Mijn compilimenten voor jullie twee.

Groetjes Chantal

Els zei

Bedankt voor je felicitatie! Het is inderdaad makkelijker als je al langer in een huis woont om het dan te verbouwen en in te richten. Zo krijg je een betere kijk op wat het huis nodig heeft :-)
Morgen beginnen we met breken...als eerste wordt de woonkamer aangepakt en meteen erna ook de keuken. Het wordt 1 open ruimte, ook de vloer wordt doorgetrokken.
Fijn weekend liefs Els

Wondelgijn zei

Wat mooi zeg.... wanneer kan ik komen logeren? ;-)

Martine zei

wauw, wat is het mooi geworden. Jullie mogen met recht trots zijn op het resultaat. Een heerlijke stoere en rustgevende sfeer.

een fijn weekend,
lieve groet, Martine

jacqueline zei

Via via kwam ik op jouw blog...wat gezellig zeg! En wat zijn de slaapkamers mooi! Juweeltjs, je hebt wel smaak! het is echt af! Ik ga je volgen hoor!
groeten,Jacqueline

THE BLACK BARN zei

HET IS HEEL MOOI BIJ JOU BOVEN!
IK SNAP DAT JE DAAR ELKE DAG VAN GENIET!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Anita zei

Corine wat gaaf !!!!! Echt prachtig !!!!
Je hebt ons niet voor niets in spanning gehouden.
Jeetje mina wat hebben jullie hier wat moois van gemaakt.
Dit is helemaal julllie eigen landgoed :-)
Ik kan me voorstellen dat dit GENIETEN is.

Euh deze week toevallig ook naar een Jieldé lamp gekeken. We waren bij Spoor38 maar 429 euro voor een lamp op ons nachtkastje (en dan hebben we er twee nodig) vind ik toch écht wel te veel. Heb jij een tip of adresje waar ie wat minder kost ;-)

Fijne avond !!!! Groetjezz lfs mij

Anoniem zei

Hoi Corine,

Wat is dit mooi, zo mooi sober maar niet somber. Ik zou zo graag willen weten wat je op de muren van de badkamer hebt. Wij gaan binnenkort ook aan de slag met onze badkamer en ik wil liever geen tegels. Het lijkt erop dat er kalkverf opzit, maar klopt dat en hoe bevalt jullie dat? Ik hoor vaak dat de verf gaat bladderen, maar volgens mij kun je dit voorkomen met een goede ondergrond en met een gesealde laklaag als bescherming. Zou je mij dat willen laten weten? Mijn mailadres is: gwestrik@gmail.com
Ik volg graag je blog en vind je foto's echt prachtig, dank je wel!

Groetjes Gea