maandag 26 maart 2012

de tuin

voorjaarsbloei…

Een overzichtsfoto van de tuin levert nog niet echt een lenteplaatje op, maar van dichtbij is er wel degelijk allerlei moois te zien.

pioenen vergeetmijniet

schoenlapper roos

De neuzen van de pioenrozen schieten de grond uit, de eerste vergeet-mij-nietjes zorgen voor wat blauw op het palet en het roze komt van de schoenlappersplant, tussen de doorns van de klimrozen worden de knoppen ook elke dag groter, de natuur heeft er zin in!

pimpampoentje

Terwijl ik eigenlijk de ‘verse’ knoppen van de hortensia wilde vastleggen liep er opeens een pimpampoentje (zoals een belgische blogster ze noemt ;)) het beeld in.. klaar om weg te vliegen, met een snelle klik was ik wél net op tijd, maar had ik het beestje net níet scherp..

26 opmerkingen:

It's me zei

Nou hele mooi plaatjes hoor!!...geniet van een heerlijke week...liefs Ria...xxx..

Home and Lifestyle zei

Al staat de tuin nog niet in volle bloei, het begin is er hoor! Ik hoop maar dat we geen flinke nachtvorst meer krijgen, het zou zonde zijn als knoppen nu nog zouden bevriezen!!

Het pimpampoentje is toch nog goed gelukt hoor (wat foto betreft), grappige naam hè voor dat beestje, die houden we er in :)!

Lieve groet, Ingrid

Miss M zei

Wat een mooie foto's ondanks dat de tuin nog geen lente-tuin is.
Mooi hem, die knoppen van de pioenrozen! Welke kleur krijgen ze?
Vanmorgen ook even bezig geweest met de tuin fotograferen; moet alleen nog de tijd vinden om ze op mijn blog te plaatsen.
Het ontbreekt me aan tijd! Wil in de tuin ZITTEN, moet de was nog doen, de WC en de badkamer moeten nog een beurt. Enne... nu is het alwéér tijd om de kids van school te halen, grrrr! ☺

Liefs, Marjolijn ♥

'Inga' zei

Heerlijke tuin-tijd is dit, weet je zeker dat alles weer gewoon terug komt!

Genieten!

Blomkje en Wenje zei

heerlijk als alles weer boven de grond komt, hé?

Groetjes, Pietrik

Het lijstje van brocante zei

Wat een groei & bloei bij je....prachtig op de foto gezet!!!!
Met dit weer wil alles wel naar boven komen.
Nog een fijne avond & lieve groetjes,
Silvia

Wondelgijn zei

Het schiet omhoog op dit moment! Leuk hè??

Ans zei

Wat grappig,een pimpampoentje,klinkt erg leuk.
En ja,als je goed kijkt,dan je zie dat het voorjaar er is.
Voorzichtig ontluikt de natuur.
Prachtig vind ik dat.

Groetjes Ans

ida zei

Mooi die ontluikende natuur die hebt vastgelegt en wat een aparte naam voor een lievesheersbeestje pimpampoentje .
Fijne week !
Lieve gr...ida

Vosje zei

Wat een heerlijke foto's!!
Enne....mijn vroegere buurvrouw noemde dit beestje "Kukeluusje"
vind ik ook zo leuke naam!!
Groetjes Truus

Jansepans zei

Eindelijk weer eens een reactie van deze kant. Mooie plaatjes Corine! Gaaf he om te zien hoe alles weer uitkomt. Ik kan daar echt van genieten. Zo ook bij jou. Fijne avond. Liefs Janneke

Bonjade zei

Zo lief die naam....zag 'm ook voorbij komen.
Heerlijke beelden heb je gemaakt.
Buitenbeelden lukken mij nooit, snap er niets van denk ik ;)
Dus als je nog eens tips hebt......
Je mag me mailen ;)

Fijne avond

Liefs

Gerry zei

Het feit dat alles weer begint uit te lopen is mooi. Ook in de straat zie je dat struiken ineens uitlopen.
Je foto's zijn mooi!

Els zei

Mooie foto's! Pimpanpoentje, haha? Nog nooit van gehoord. Ook wij belgen noemen ze gewoon lieveheersbeestjes...
Liefs Els

lia zei

Heerlijk hé, om al dat jonge groen vast te leggen. Ik zie hier de beuk met de dag verder uitlopen.
Maar geduld.....en dan is straks ook het totale plaatje weer mooi.

Liefs...

Colin zei

Ook al hebben we een inieminie tuintje, ik kan al zo genieten van dat groen wat voorzichtig opkomt, zeker nu met dit geweldige lentezonnetje ... hadden we even nodig :-)

Wonen Engelse Stijl zei

Heerlijk is het he, als alles weer boven komt. Bij ons komt ook alles weer boven, en het is echt genieten. Heb dit jaar voor het eerst bollen geplant, ben zo benieuwd wat daar uit gaat komen. Veel plezier van je tuin en het mooie weer. Liefs, Sabine

Martine zei

mooi he al dat groen wat je nu in de tuin ziet opkomen. Hier zie ik ook al veel groene knoppen. En ik kan niet wachten tot de beukhaag zijn bruine blad verruilt voor groene blaadjes.
Wat een leuke naam: pimpampoentje. Ik had er nog nooit van gehoord.
een fijne zonnige week. Lieve groet Martine

Miranda zei

Pimpampoentje... wat een grappige naam! Mooi om te zien hoe alles weer uitloopt in de tuin.

Groeten, Miranda

wilga zei

Wat een prachtige detail foto's heb je van je beginnende voorjaarstijd gemaakt zeg!! Echt genieten zo.

Een fijne week toegewenst.
Liefs,Wilga

Het Hoogerhuys zei

Prachtig al die nieuwe scheuten en groen (of rood) wat boven de grond komt, alleen daarom al is het voorjaar een van mijn favorieten seizoen. Elk jaar weer een verrassing wat er komt.
Mooie beelden.
Sandra

@nne zei

heerlijk toch, die natuur die weer in bloei komt! liefs, @nne

Claudia zei

Mijn pioenen staan met de voeten in het klimop, weet ik nu dus dat ze er weer aan zitten te komen!

Wilma zei

Aan deze kant van de Woldberg noemen we zo'n rood beestje met zwarte stipjes een kukeluusje. Ook schatig toch?

Groetjes van Wilma

Marjonel M zei

Mooie foto's van al het uiteenlopende groen,genieten!

Groet Marjonel

Het stokpaardje zei

Wat gaat het snel in de tuin met dit weer. Genieten.
Groetjes iris