woensdag 14 maart 2012

plannen

het borrelt…

We zijn dus klaar met onze ‘boven’-klus en dat voelt lekker, héél lekker! Maar denk niet dat we nu op de bank gaan zitten… er staan twee dochters te trappelen, zij willen ook hun onderkomen een opfrisbeurt geven en kunnen onze hulp daar wel bij gebruiken.

Met Janiek was ik al begonnen, van haar kamer in het achterhuis is er een muur lichtgrijs geworden en al het houtwerk wordt opgefrist met een verse laag witte verf. We zijn op de helft, nog even doorbijten dus. Ook Rianne vindt dat we in haar villa wel met een verfkwast rond kunnen en gelijk heeft ze. Voorlopig hoeven we ons niet te vervelen! Daarbij is de lente in aantocht, dus ook de tuin kan wel wat aandacht gebruiken.

En toch…ondanks al die klussen die nog wachten, borrelen er ook weer nieuwe plannen in mijn hoofd ;)

woonk

Maar voorlopig zetten we dat op een laag pitje, want klussen is niet onze enige hobby…we hopen op een heerlijk voorjaar en een zonnige zomer waarin we flink wat zonnestralen kunnen vangen in onze cabrio! We hebben de afgelopen zondagen al de eerste ritten van dit seizoen gemaakt, weliswaar mét sjaal en muts, maar ook mét zonnebril :))

eetk

En al is het beneden nog niet helemaal als in onze dromen, we beseffen dat we er toch absoluut heerlijk bij zitten!!

31 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Je zit er echt heerlijk bij! Zo veel ruimte en rust! Ik heb het al zoo vaak geprobeerd hé opruimen en dan die rust maar na 3 dagen begint het bij mij weer te kriebelen en voor ik het weet heb ik lekker weer van alles om me heen verzameld. en komt mijn motto weer boven drijven veel van hetzelfde geeft ook rust! hihihi
Toch heerlijk allemaal je eigen ding. en genieten van elkaars eigenheid.
Bij jou geniet ik altijd dubbel omdat jou huis toch op het onze lijkt maar dan in totaal andere sfeer.
fijne week
Yolanda

Het lijstje van brocante zei

Alles op zijn tijd...des te meer geniet je van al dit moois....want het ziet er sfeervol uit!!!!
Nog een fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

It's me zei

En of..het ziet er zo mooi uit bij je !!...liefs Ria...xxx..

faire un songe zei

Plannen maken is altijd leuk..
WIj willen binnenkort de badkamer aan gaan pakken, voorzien van een nieuwe verflaag.. na 6 jaar zitten daar toch wel wat vlekjes op.. misschien een mooie lambrisering..
En ja de keuken gaan we ook eens onderhanden nemen..
Ach plannen maken is altijd leuk.. maar net wat je zegt er zijn nog meer leuke bezigheden...

Mirjam zei

Hoi Corine,
En heerlijk is het zeker bij je. Maar ik ken dat wel hoor, terwijl wij hier bezig zijn met ons toilet, schieten mijn gedachten alweer door naar het volgende. Het halletje is trouwens bij deze klus inbegrepen en daarvoor wil ik nu ook nieuwe plinten, maar geen standaard, en plannen voor onze badkamer borrelen ook omhoog. Deze staat nu voor volgend jaar op de planning... En tijdens het paasweekend wordt ons terras stevig aangepakt. Soms heb ik het idee dat hoe meer klussen of klusjes je af kunt vinken, hoe langer de lijst wordt. Gelukkig hoeft het niet allemaal tegelijk...
Ik wens je een heel fijne woensdag,
Lieve groet,
Mirjam

Jet zei

Je zit er inderdaad héérlijk bij! Je zou bijna binnen blijven ookal is de lente in aantocht.... bijna hè.... bijna. ;-)

Susan zei

Ik vind het er allemaal heel gezellig uit zien hoor...niets meer aan doen...
Wij hebben onze tafels van donkerbruin teak naar blank teak geschuurd maar ik twijfelde over de stoelpoten die ook nog bruin zijn...ik zie bij jou op de laatste foto dat het toch ook wel heel leuk staat, een lichte tafel met bruine stoelpoten...ik denk dus dat we het hier ook zo kunnen laten (weer een klus van ons lijstje, haha). Geniet van alle "open" ritjes!!

Gr. Susan.

Juul zei

Ja dat klussen! Manlief heeft net de wc afgemaakt. Deze was zo'n 30 jaar oud dus het verschil is wel te zien ha ha. Hij wil nu door met de badkamer die even oud is, met schattige groene tegels (maar niet heus). En ook hier een dochter die haar kamer wil veranderen. Ze gaat in augustus naar de middelbare school en daarbij hoort toch echt wel een opgepimpte kamer! Dus wij zitten voorlopig niet stil.
Juul

lia zei

Ja, je ziet er prima bij meid.
Maar dat klussen zit gewoon in je, ik weet er alles van. En dat je de tijd moet delen met je kids, weet ik ook alles van hihi...
Het weekend word het weer prachtig weer, dus genietse..

Liefs

Kiki zei

Zo herkenbaar, wij zijn ook altijd bezig met plannen maken (en soms blijft het daarbij of komt er iets anders tussendoor). Genieten van buiten is ook heerlijk. Ik was vanmorgen al lekker bezig in de tuin!
Morgen en vrijdag gaat het zonnetje heerlijk schijnen, dus dan kan het dak van de cabrio open!
En die woonkamer is gezellig !
Fijne dag en groet Kiki

Wonen Engelse Stijl zei

Het is altijd leuk om plannen te hebben, maar soms moet je even pas op de plaats maken voor andere leuke dingen, zoals lekker rondrijden met het zonnetje op je bol. Maaruh, ik vind het er allemaal er erg mooi uitzien hoor :). Liefs, Sabine

Els zei

Je beneden verdieping ziet er nu al mooi uit! Dromen en wensen over verbeteringen hebben we denk ik allemaal. Heerlijk als je straks die nieuwe ideeën weer kunt uitvoeren! Leuk dat jullie de meidenkamers aan het opknappen zijn. Ben benieuwd naar het resultaat.
Liefs Els

Miss M zei

Haha, wat wil je nou nog beneden veranderen dan? Is toch mooi genoeg? Of wil je er ook een Jieldé-lamp bij hebben? ;-) Kwestie van even halen en neerzetten, en klaar is Corine!
Ach, ik snap het wel, je houdt altijd wat te wensen over he. Ik ken het maar al te goed!
En nu: genieten van het mooie weer! Vanaf morgen, hier is het nu echt grijs en best fris!

Liefs, Marjolijn ♥

little sweet things zei

Wat een heerlijke rust straalt jullie woonkamer uit Corine.
Leuk om te lezen dat je dochters ook aangestoken zijn door jullie geklus.
Groetjes, Sas

Gerry zei

Heerlijk als je zoveel plannen hebt, Corine. Hoef je niet bang te zijn dat je stil komt te zitten. En een opgeknapt huis doet ook weer met nieuwe ogen kijken.
Maar wat heb je een heerlijk huis. Zo mooi en rustig.
Geniet er veel van!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Wij blijven denk ik altijd wel wensen houden, ik was vanmorgen bij de Potstal en dan krijg ik weer zoveel inspiratie!! Maar dat kan allemaal niet in één keer en als ik zie hoe mooi jij alles voor elkaar hebt, dan hoeft dat ook niet...het ziet er nu ook al prachtig uit!

Straks denk ik nog even naar het tuincentrum, ik wil wel wat kleur in de tuin aan gaan brengen met dat mooie weer in het vooruitzicht!

Lieve groet, Ingrid

'Inga' zei

Helemaal niks mis mee, maar plannen maken is toch veel te leuk om niet te doen?

Groetjes

Anita zei

Plannen moet je blijven maken maar die kun je ook een poosje vooruit schuiven ;-)
Hahah ik vind het bij jou al helemaal AF !!! knap dat je telkens toch nog wat kunt verzinnen hihi
Straks lekker GENIETEN van het mooie weer. Hmm zo'n cabrio lijkt me ook helemaal super.
Dat is toch wat anders dan achteop de motor ;-)
Groetjezz lfs mij

Judith zei

Jaja, jij en Gert zitten ook niet zo graag stil... Net zo min als wij... Als staan de klussen ff stil, in gedachten hebben we er alweer een hoop gedaan:-)

Lekker genieten is ook belangrijk, dus gewoon proberen dat verstand op '0' te houden!

Leuk weer eens wat overzichtfoto's van jullie knusse huis te zien.

Groetjes Judith

Ans zei

Het ziet er inderdaad heel gezellig bij jullie uit.
En ga maar heerlijk genieten met jullie cabrio.

Groetjes Ans

Bonjade zei

Nu je houdt het wel spannend...het wachten in nu op de beelden van boven toch...? Of heb ik die nu gemist.....?

En of je er geweldig bij zit.
Heb ook altijd nog wensen van hoe het beter of anders moet....maar ach wat hebben we eigenlijk nog te wensen...........
We hebben het zo goed.......


Geniet van de fijne dagen

Liefs

Miranda zei

Je meiden heb het slim bekeken, maar ook wel weer gezellig om te klussen. Heerlijk om te genieten van het mooie weer en te toeren in de cabrio, ik hoop dat er veel mooie dagen in aantocht zijn!

Fijne avond. Groeten, Miranda

La Maison en Wonderboom zei

Nou je zit er zeker leuk bij. En klussen is leuk maar met de cabrio is nog leuker.
Er is zoveel moois te zien onderweg. Wel eens in de Vechtstreek geweest?
Mooi hoor.

Lieve groet
Hermine

Rozmeen zei

Het blijft heerlijk om plannen te maken...weer naar iest uit te kijken..haha we blijven bezig he..maar die rust en ruimte die je beneden hebt...heerlijk!!

Liefs,
Rozmeen

Juliette zei

Wat een prachtige ruimte en leuk ingericht!
Schitterend, ik snap dat jullie hier helemaal op jullie plekje zitten!
Liefs Juliette

ingrid 1967 zei

Je hebt een heerlijk huis, en jullie hebben de laatste tijd zo hard gewerkt. Geniet nu maar even lekker van dit prachtige weer en van elkaar.
Het huis loopt niet weg hoor!
Veel lieve groetjes van Ingrid.

Petra zei

Ben benieuwd welke plannen er weer borrelen, maar voorlopig zit je er meer dan heerlijk bij..

Groetjes Petra

@nne zei

ja hoor, het lijkt me bij jullie een heerlijke plek om te leven! liefs, @nne

Dinah zei

Hallo Corinne,

Ik woon ook in een 30 jaren, 2 onder een kap, sinds vorig jaar.
Ik heb precies z'n broodtrommel als jij maar dan in het blauw.

Ik ben je nieuwe volger.

zonning weekend, dinah

Wondelgijn zei

Geen klagen over jouw huisje inderdaad! Je zit er schitterend bij. En Rome en Parijs zijn ook niet op een dage gebouwd, toch?!

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Heerlijk om zo bezig te zijn! Ziet er gezellig uit!

Een fijne week! Groeten Maaike