donderdag 8 maart 2012

speelgoed

oud familiestuk…

Nu het grote klussen is gedaan, is er weer tijd om af en toe eens te spelen :) Veel van onze ‘mooie ‘ spullen, zijn mooi van ouderdom…én doordat er vaak een verhaal achter het object zit. Bij familiestukken is het natuurlijk de wetenschap dat het ‘ding’ ook door je familie is gebruikt. Maar ook aan de oude, brocante spullen die we zelf kochten kleven herinneringen… vaak weet ik nog precies waar we iets vonden en hoe we die trip beleefden samen.

oud

Dit popJE (hij is maar 16 cm!) heb ik al lang in huis, het stamt uit m’n vaders kinderjaren. Het truitje is al aardig aan het verschieten en z’n broekje wordt behoorlijk sleets maar dat past goed bij mijn passie voor doorleefd spul :)
.4ondergoed
Oud speelgoed, op mijn manier kan ik er ook leuk mee kan ‘spelen’… mét mijn moderne camera. (Pas vorig jaar kwam ik er via een blog achter dat dit een ‘schildpadpopje’ is…(er zit een merkje op z’n rug). Ik had er nog nooit van gehoord! Hoe leerzaam kan bloggen zijn :))

.3sleets

21 opmerkingen:

faire un songe zei

Lief.................................!!
Wat een schatje..!

It's me zei

Wat een schatje.....en bijzonder dat je hem nog hebt !!...xxx....

Carla zei

Wat een dierbaar bezit!!

liefs Carla.

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat leuk dat je dat mooie poppetje nog hebt!

Groeten Maaike

Gerry zei

Prachtig, en dan zo oud en van je vader. Dat is kostbaar.

Lieve groet,
Gerry

lia zei

Ik vind je popje erg leuk. Ik heb er ook een aantal, wel niet uit de familie, maar weet nog wel precies waar ik ze gekocht heb.
En gisteren heb ik nog met een popje in huis gelopen om hem een plekje te geven. Want hij blijft leuk.

Fijne dag,
liefs

Janet zei

Wat is dat toch met die oude popjes,ze blijven leuk....misschien wel hoe ouder hoe leuker!

Groetjes, Janet

Het lijstje van brocante zei

Dit is heel dierbaar....ook al is het versleten.....het maakt niet uit.
Ik wens je nog een fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

Bonjade zei

En wie heeft dat liefs voor hem of haar gebreid.....?

Een dotje....om te koesteren...

Fijne zonnige dag (althans hier in het noorden)

Liefs

Mayflower zei

Wat leuk om nog wat speelgoed van vroeger te hebben, wat een lief popje.
Ik heb genoten van de foto's van de verbouwing, wat is het boven mooi geworden Corine, alles zo stijlvol op elkaar afgestemd.
Lieve groet, Mea

Ans zei

Ja,ik ken deze popjes wel.
En wat grappig,die kleertjes.

Groetjes Ans

Mirjam zei

Hallo Corine,
En wat een schatje is het!!
Ziet er zo leuk uit met dat oude truitje en broekje... Heel zuinig op zijn. Echt heel leuk. En lekker gespeeld met je camera natuurlijk...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Patricia zei

Wat is je bovenverdieping toch MOOI ! Het is heel sfeervol geworden en het lijkt me ook echt genieten om er te zijn.
Groetjes, Patricia (www.quiltsathome.blogspot.com)

'Inga' zei

Wat een popje! Bij mijn ouders thuis staat ook zo'n klein popje met een gebreid jurkje...schitterend.
Heeft'ie een naam vraag ik me af?
Zuinig op zijn!

Groetjes

Home and Lifestyle zei

Het is op zich al een lief popje, maar het verhaal er achter geeft toch wel veel extra's! Leuk dat je dat in je bezit hebt!

Ik wens je nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Colin zei

Mijn moeder heeft haar schildpad-pop die maar zielig op zolder lag, aan haar zus gegeven, maar denk dat ze er stiekem toch spijt van heeft; was haar enige speelgoed wat bewaard is gebleven (en zoveel hadden ze toen al niet). Leuk dat jij wel zo'n familiepopje hebt!

Miranda zei

Een poppetje met een verhaal; een dierbaar bezit.

Fijne avond. Groeten, Miranda

Kiki zei

Een schattig klein oud popje met een verhaal. En dat bloggen is gewoon leerzaam ;) ik had ook nog nooit van een 'schildpadpopje' gehoord.
Mijn dochter wilde haar 'Annabel' wel wegdoen maar ik heb hem toch bewaard, wie weet laterrrrrr...
Gezellige avond en groetjes Kiki

Miss M zei

Ach, wat een lief poppetje. En die afmeting: 16 cm! Zou je niet zeggen!
En ach, dat broekje... zo versleten he! Leuk!

Liefs, Marjolijn ♥

Marjonel zei

Leuk,een popje met een verhaal!

Groetjes Marjonel

Petra zei

Leuk zeg, hou erg van een verhaal erbij. Hij lijkt op de foto groter maar aan de steekjes van het truitje kan je zien dat hij klein moet zijn..

Groetjes Petra