dinsdag 20 maart 2012

vrije maandag

invulling van een vrije dag…

Maandagochtend, samen met Janiek leg ik de laatste hand aan het schilderen van het houtwerk in haar kamer, we spreken af woensdag de laatste muren te sauzen.

Maandag begin van de middag, samen met Janiek bedenk ik een oplossing voor het netjes opruimen van haar jurkjes en blazers.. een kledingrek op maat moet er komen.. dus duiken we de schuur in, op zoek naar resthout van onze bovenklus.. we meten, overleggen en zagen, het gaat lekker..

Maandag halfweg de middag, Janiek rijdt even naar de bouwmarkt, ik naar het tuincentrum.. een half uur later zijn we beiden weer thuis. We meten en zagen nog wat, dan duik ik met m’n vingers in de grond en zet Janiek wat losse onderdelen voor het rek in de grondverf.

hangend

Maandag eind van de middag, de plantjes staan in de bakken, het begin van een fleurig tuinseizoen! Janiek poetst en schuift wat in haar kamer. Als Gert thuis komt, hebben we toch wat klushulp nodig, hij ‘mag’ de gaten voor de roede boren :)

viooltjes1 viooltjes2

viooltjes3

Prachtig de zon op het bruine beukenblad met daarvoor de fleurige viooltjes!

welkom

Ook aan de zijkant van het huis komt het voorjaar eraan, roze bloemetjes in de gietijzeren pot, de klimhortensia lijkt nog kaal, maar de knoppen worden met de dag groter, en rechts en links is tegen het huis een plukje groen te zien…daar groeien/bloeien witte druifjes.

zijkant

-wordt vervolgd-

31 opmerkingen:

Het lijstje van brocante zei

Wat heerlijk ook bij jou al voorjaar....het kriebelt bij ons allemaal....en zo leuk om dit bij iedereen te zien!!!!!
Ik wens je een fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

English style zei

Jullie zijn lekker bezig geweest, wat een voldoening na zo'n dag !
toch wel fijn voor Gert dat ie ook nog mee mocht helpen he, zo sneu anders voor hem haha
Fijne zonnige dag gewenst!
Lieve groet Yvon

Room Seventeen zei

Violen heerlijk, daar heb je tot medio mei plezier van. Ook hier staat een klimhortensia tegen de zijgevel, ik heb er een klimop naast gezet, dan is het niet zo kaal in de winter.
Fijne week alvast, het weer wordt super!!

It's me zei

Ik dacht dat rek......wil ut zien !!...hahahahah!!..mooi je plantjes meis..ik ga naar mijn bloemen...liefs fijne dag !!...xxx..

Karin zei

Leuk zo samen aan de klus :-)
Genietend van de violen,wat is het toch een prachtig kunstig bloempje he!
Geniet vandaag!
groetjes karin

Vita Huset zei

Ik kon me ook niet inhouden, het tuincentrum heeft gisteren goede zaken gedaan.
Fijne dag vandaag.
Groetjes elly

Anita zei

Nouh meis jullie hebben saampies de maandag goed ingevuld.
Er is heel wat gebeurd zo te lezen.
Gezellig weer die bosviooltjes. Deze vindt ik persoonlijk ook mooier dan die grote ;-)
Ik ga straks eens kijken of ik een beschut plekje kan vinden.
Even wat zonnestralen vangen op deze 1e Lentedag.
Groetjezz lfs mij

@nne zei

lang leve de lente! liefs, @nne

Els zei

Heerlijk om op een vrije dag dit soort klusjes te doen! Mooie kleur violen heb je gescoord...Hier is het ook heerlijk weer in limburg.
Geniet van een mooie zonnige week!
Liefs Els

Wonen Engelse Stijl zei

Fijn he zo'n vrije dag waar je allemaal klusjes kan doen en lekker kan rommelen. Je bloemen zien er ook prachtig uit. Geniet van de lente en het zonnetje! Liefs, sabine

Hannekie zei

ja dat heb je met dit weer he..veel meer zin om iets aan te pakken. herlijk toch dat alles alweer zo uitloopt in de tuin..echt genieten
liefs hannie

Gerry zei

Heerlijk, heb dezelfde violen!

Miss M zei

Neeeeeeh! Meen je niet! Je hebt dezelfde dingen gescoord! Bosviooltjes (ikke ook in het wit/paars!) en dat roze bloemetje (saxifraga volgens mij) heb ik in het wit gehaald. Verschil moet er iets wezen, maar vind het wel heeel toevallig!
Ben benieuwd naar de kamer van Janiek. Foto's komen toch t.z.t?

Liefs, Marjolijn ♥

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat hebben jullie je vrije dag heerlijk besteed. Lekker hoor, wat bloeiertjes in de bakken en laat die lente nu maar komen. Jij bent er klaar voor. Ik moet helaas nog ontzettend veel doen in ons tuintje, met name het terras, voor we er uberhaupt kunnen zitten. Groene tegels en groene tafel...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

'Inga' zei

Lekker productieve maandag!
Die bosviolen...altijd goed, ze staan hier ook bij de voordeur.

Heel benieuwd naar het andere kluswerk...

Lieve groet

Eleonore zei

Ik zie dat het ook bij jullie voorjaar is,heerlijk he.Ziet alles er meteen gezelliger uit.
Groetjes van Eleonore.

Home and Lifestyle zei

We gaan een heerlijke week wat lenteweer betreft tegemoet en gisteren zijn jullie al goed gestart! Gezellig om samen wat te klussen (inclusief Gert :)) en de tuin van mooie violen te voorzien. Op de buitentafel staan hier sinds vrijdag ook violen, ik kijk er vanuit de woonkamer op dus we kunnen er de hele dag van genieten, zowel binnen als buiten.

Ik wens je een hele fijne week! Liefs, Ingrid

Bonjade zei

Enne hangen de jurkjes en rokjes al klaar op het rek....?
Nog even en het is echt rokjes dag, dus ze mogen klaar hangen.

Heerlijk viooltjes.....LENTE!

LENTEKRIEBELS

Fijne middag

Liefs

Judith zei

Dat klinkt als een productief begin van de week! Heerlijk nu het buiten steeds weer wat gezelliger wordt, doordat het groen steeds meer terrein aan het winnen is...

Groetjes Judith

Ans zei

Wat een ijver.
En wat een vrolijke viooltjes.
Ja,de lente is in het land.

Groetjes Ans

wonen met brocante zei

Dat is een goed begin van de week! Lekker druk geweest en gelijk resultaat. Leuk hoor. Groetjes Peggy

Franse Lelie zei

Gezellig zo samen aan het rommelen en me zo'n mooi resultaat! Heerlijk he weer de zon in de tuin en op de plantjes, lieve groet

Brabbels en Kiekjes zei

Nu ben je verplicht om het eindresultaat te laten zien, we zijn zo benieuwd naar jullie klusmaandagactie!

'-)

Miranda zei

Een goed, gezellig en actief begin van deze nieuwe week!

Fijne avond. Groeten, Miranda

jacqueline zei

Dat was een goed gevulde gezellige dag!
Groetjes,Jacqueline

La Maison en Wonderboom zei

Een maandag om in te lijsten lijkt me.

Liefs
Hermine

little sweet things zei

Dat klinkt als een goed bestede, gezellige dag.
Ben benieuwd hoe het kledingrek geworden is.
Groetjes, Sas

Claudia zei

Dit voelt goed, een feelgood post...

fleur zei

Inderdaad is het goed dat t lente wordt...
Bedankt voor je lieve berichtjes.
Je huis ziet er echt uit als een THUIS! Ik vind de potkachel erg knus!
groetjes Fleur

Gerreke zei

Wat een mooie hanging basket om je viooltjes in te doen zeg. Prachtig hoor!

Heb je vandaag ook zo genoten van het weer! Lekker in mijn tuin bezig geweest!

petra zei

Wat zijn jullie lekker bezig geweest zeg...
Helemaal zelf klussen...ook nog
in de tuin gerommeld!
Door dit weer krijgt iedereen een
extra energiestoot lijkt het wel.
Ben benieuwd naar het vervolg!

Hele fijne week!
Groetjes Petra,