zaterdag 24 maart 2012

vrije vrijdag

in de relax-stand…

Vrijdagmorgen (héél) vroeg, ik rijd in mijn Mini naar vriendin A. Samen gaan we een dag op pad. En niet zomaar op pad… we gaan naar Noordwijk! Ik ben gek op zee en strand, dus toen ik las van een beauty-arrangement in deze badplaats, leek me dat een geweldig idee en A. zag het/ons ook wel zitten :)

We worden om half 10 verwacht, tja da’s dan wel wat minder.. ik ben in de vroegte niet op m’n best.. maar waar een wil is is een weg! En die weg… dat is de A1 en die staat vaak vol… Dus ondanks dat ik om 7 uur al in de auto zit, kunnen we het toch nét niet redden om op tijd te zijn..maar ach..we staan al volledig in de relax-modus dus we maken ons niet druk :) Bovendien is het een prachtige lente (bijna zomer)-dag!

strandvondsten

Het wellness-beautycentrum (Azzurro) ligt pal achter de boulevard, het is zo’n 2,5 jaar oud en mooi!! Echt super!! Veel pure materialen, de kleedkamers hebben bijvoorbeeld kluiswanden van teakhout… naast de bubbelbaden staan simpel 2 loeigrote vazen, gewoon leeg, zo mooi, zo puur… De beautydames hebben (heel goed bekeken!) onze behandelingen zo ingepland dat we vanaf 2 uur ‘vrij’ waren.. heel fijn!

Na een effectieve bodyscrubmassage, een reinigende gezichtsbehandeling mét masker en hydraterende dagverzorging, een voetenmassage, verschillende relaxmomenten op het terras (toch leuk al die bezoekers in badjas;)) met onbeperkt, koffie, thee en vruchtensappen, een bezoek aan het zwem-en bubbelbad en de sauna, een smakelijke lunch en een kwartier op het hydromassagebed (dat is héél lekker!), zijn we klaar voor het strand!

puur

Vrijdag halfweg de middag, op het terras van een drukbezochte strandtent genieten we verder, met de zon op ons gereinigde, gescrubde en verzorgde gezicht… wat een heerlijke dag!! Via het strand lopen we later nog steeds volledig in relax-stand terug naar de auto.

Vrijdag in de avond, helaas is er van het relaxte weinig meer over als we thuiskomen… zo goed als de hele weg (150 km) reden we bumper aan bumper… de zaterdag wordt een dag die we nodig hebben om de ontspanmodus weer op te zoeken en dat lukt vast, het belooft voorlopig mooi lenteweer te blijven en dat stemt ons positief :)))

mooi

Ik kan het niet laten, er móet vanaf het strand altijd iets mee naar huis. Ik vond een mooi stukje hout, rond geslepen door het komende en gaande water.. (de brocante schalen kocht ik een paar weken geleden bij Kind An Huys )

19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De files in je verhaal negeer ik, want de rest klinkt zó goed....dat verdient alle aandacht!! Wat een geweldige dag hebben jullie gehad, met geweldig weer!! En dat er dan een herinnering mee naar huis gaat, lijkt mij niet meer dan logisch :)!

Ik wens je nog een heel zonnig & gezellig weekend!! Lieve groet, Ingrid

De Lorelei Brocante. zei

Ohhhhhh ik voel het al helemaal......heeeeeerlijk.....
Ik ga dat zeker weten ook eens doen dat mag best zo één á twee keer per jaar toch.
Genieten.

Fijn weekend

Groetjes
Dicky Marie

Hannekie zei

ooo heerlijk..ik ben er ook zo aan toe..moren eindelijk een vrije dag..ff bijtanken. maar zo een dag als die van jullie daar kom je pas echt van bij..wat lijkt me dat heerlijk zeg..fijn weekend verder
liefs hannie

Anoniem zei

Hoi Corine,

Al een behoorlijk tijdje ben ik een stille volger van je blog.
Nog nooit een reactie achtergelaten maar ik wil het toch een keer kwijt.
Wat kan ik enorm van je posten genieten. Qua interieur, want dat is echt heel mooi, maar ook vooral de energie en het genieten van "het gewone leven" die jij uitdraagt wat mij zo verschrikkelijk aanspreekt.
Bij deze dus, bedankt voor je inspirerende blog!

Groeten, Hanneke

Maaike zei

Wat klinkt dat héérlijk, Corine!
Hoe fijn, de combinatie welness en strand. Slim!
Ik moet ook altijd wat meenemen, het blijft een bijzonder stukje wereld, zand, zee, strand...
En dan die files, nix aan zeg!
Succes met ontstressen!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Het lijstje van brocante zei

Wat een zaligheid....en allemaal op een dag....files moet je maar voor lief nemen.....wat je hebt er veel voor terug gekregen......en het weekend om lekker na te genieten...wat wil een mens nog meer!!!
Met lieve groetjes,
Silvia

Ans zei

Het was dus de moeite waard om zo vroeg op pad te gaan.
En dat stukje hout is inderdaad erg mooi.
Er gaat een zekere rust van uit,zo samen met de schelp op de schalen.
Schitterend.

Groetjes Ans

Gerry zei

Wat geweldig zo'n dag!

Kind An Huys zei

Ooo...dan was je vlak bij me...
Dat klinkt als een heerlijk dagje...en als het dan zo mooi is ingericht dan geniet je er extra van!!
Ik hoop dat je vandaag weer een beetje hebt kunnen ontspannen....
Mooi kan zoiets simpels als een stukje hout zijn...en wat heb je er een prachtige foto van gemaakt! ( leuk om de schalen zo bij je te zien staan)
Nog een fijn weekend,
Groetjes, Anne.

Mirjam zei

Hallo Corine,
Dan was je gisteren lekker dicht hier in de buurt, ik zit op 20 minuten van Noordwijk ongeveer...
Heerlijk dat jullie zo genoten hebben, het was dan ook een topdag qua zon en temperatuur.
Jammer alleen dat het terug wat minder relaxed ging allemaal.
Ben je vandaag weer helemaal bijgekomen van deze terugrit?
Dan wens ik je nog een fijne avond en heerlijke zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Jeanette zei

Wat een heerlijk dagje, genieten met de grote G. En het weer liet zich ook van zijn mooiste kant zien.

Groet,
Jeanette

Judith zei

Wat fijn om te lezen dat je zo genoten hebt van je vrije vrijdag met al die verwennerij... Dat hebben we allemaal op z'n tijd nodig, toch?!

En natuuuuurlijk moet je iets meenemen van het strand:-)

Liefs X

Blomkje en Wenje zei

Heerlijk, zo'n dagje relaxen!
Moet ik ook maar weer eens gaan doen;-)

Groetjes, Pietrik

La Maison en Wonderboom zei

Vrijdag had je een heerlijk dagje lees ik. Bij mij is de zee ook favoriet, helaas kom ik er veel te weinig.
Hier breekt voorzichtig de zon door, hopelijk schijnt hij bij jou al dus weer een heerlijk dagje.

Liefs
Hermine

lia zei

Dat klinkt niet verkeerd zeg....
En die bovenste foto is wel heel erg mooi.

Liefs..

Silvie zei

Heerlijk een dagje in de zon, wil ik ook graag;)

Miranda zei

Afgezien van de files een perfecte dag om relaxed op terug te kijken.

Fijne avond. Groeten, Miranda

Mooi zei

oooh wat klinkt dat heerlijk!! woensdag nog maar even opnieuw relaxen en zonnestralen vangen in je eigen tuin ;-)
Fijne zonnige week gewenst Corine!

Els zei

Heerlijk zo'n verwendag! Fijn dat je hebt genoten samen met je vriendin!
Liefs Els