donderdag 22 maart 2012

vrije woensdag

en weer verder…

Woensdagmorgen vroeg, Janiek en ik lopen al in ons kluskloffie, we gaan sauzen. De muren in de sanitaire hoek worden fris wit, de overige muren (voor zover die er zijn bij een kamer onder het schuine dak :)) worden lichtgrijs.

Woensdag eind van de morgen, het sauswerk is klaar! Nu moeten we eigenlijk verder met het kledingrek…in elkaar schroeven, aflakken en de roe erdoor… na het drogen (ideaal die watergedragen verf!) hangen dan nog diezelfde avond de jasjes en jurkjes netjes naast elkaar, maar nee.. de zon lokt.. het rek moet wachten ;)

zon

Woensdagmiddag, Janiek zit met vrienden in de stad op een zonnig terras, ik vermaak me in de tuin. Vieze handen, een pijnlijk lichaam van het kruipen, bukken en sjouwen, maar o wat word ik hier blij van!! De tuin knapt zienderogen op, ik geniet van de lente, van de rode neuzen van de pioenrozen, van de knoppen in de hortensia’s en in de sering, stukje bij beetje wordt de tuin weer van mij ;) Telkens als ik een onderdeel netjes heb, gaat er een zak compost overheen en las ik even theepauze in, maar niet te lang anders kom ik niet meer in de benen!

Op de tuintafel staat een fritillaria… een mooie vondst, teer en fragiel, maar door de kleur heeft ie toch ook iets stevigs..

op tafel in de zon

Woensdagavond, Gert is naar een vergadering, Janiek knipt één van haar vrienden.. ik duik even onder de zonnebank, de ‘zonne’warmte is een weldaad is voor m’n afgebeulde lichaam én mijn winterwitte lijf mag best een beetje bruiner. Vrijdag gaan vriendin A. en ik genieten van een beauty-wellness-verwen-relaxdag… Heerlijk! Maar ik moet altijd even slikken als na de winter het moment is aangebroken waarop ik m’n ouder wordende, wat uitzakkende, bleke lijf niet meer kan verstoppen onder bedekkende, verdoezelende lagen kleding …Een klein beetje (zonnebank)bruin haalt de scherpe randjes er van af :))

mooi

Wat voelt het goed, om gewoon op ons eigen landgoed zonnestralen te vangen... ik hoop op heel veel zonnige dagen, weken, maanden... tot eind oktober... oké?!

23 opmerkingen:

Rozmeen zei

Schitterende fotos en YESS afesproken!!

Liefs,
Rozmeen

Het lijstje van brocante zei

Prachtige foto's....geniet heerlijk van je drukke dag!!!
Met lieve groetjes,
Silvia

Manuela zei

sluit me bij je aan....dus doe maar tot eind oktober...ik stem voor...


genietse...
van het zonnetje en van je welness dag!
groetjes manuela

Carla zei

Ik teken ervoor hoor tot Oktober!!!
Tja...dan voel je dat je geen twintig meer bent he....ach..komt wel goed..doe je het allemaal net een tandje minder, dan kom je er ook wel!!

Geniet van het mooie weer.

liefs Carla.

Agnes zei

Ik ben het helemaal met je eens hoor....Eind oktober vind ik helemaal goed! Wat zou dat fijn zijn zeg. Fijne dag vandaag en morgen veel plezier met je wellness-dagje. Lekker ontspannen.
Lieve groet,
Agnes

Tanja zei

Ogen dicht en geen spiegel dat helpt als je je kleren uit- en aandoet ;-)

Maar het hoort erbij, we in heel veel dingen de hand maar niet hier in.

Je foto's zijn weer zo mooi, Corine. Heerlijk om even naar te kijken terwijl ik achter mijn bureau zit en negenhoog het raam uitkijk.


Ik hoop dat je een heerlijk, gezellig en warme dag hebt vandaag met heel veel genieten.

Liefs
Tanja

Wonen Engelse Stijl zei

Heerlijk als je zo je tijd kan besteden. Genieten! Veel plezier vrijdag! Liefs, Sabine

'Inga' zei

Wat maak je toch mooie foto's!

Ik herken mezelf in deze veschijnselen, maar vooral de 'bliss' als het voorjaar wordt en de tuin weer in het gareel komt...het gammele lijf de volgende dag[en] maar op de koop toenemende...
Met alle negatieve berichten van de laatste jaren durf ik niet meer te zonnebanken...

Lieve groet

It's me zei

Tja meis we worden allemaal ouder.....geniet van dit heerlijke weer....liefs van mij...xxx..

Kom Achterom zei

Goed afgesproken! hihih zit hier ook een beetje naar mijn zwabberende onderarmen te kijken hihhiih
hoort er gewoon bij ik noem de bubbels rond mijn buik gewoon lachspieren daar wordt je vrolijk van!wahahha
fijne dag hoor en je kivietsbloem is een plaatje
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Het idee dat we de zon tot eind oktober gaan zien staat mij bijzonder aan (met zo nu en dan een regenbui voor de tuin, maar dan wel graag 's nachts).

Het lijf...ja, wat moeten we daar nu mee! Ik roep al wekenlang dat ik er 6 kilo af wil, maar de weegschaal werkt niet mee. Dat zou al aardig wat flupjes schelen hihi!

Geniet maar lekker van de zon(nebank) Corine!! Lieve groet, Ingrid

Gerry zei

Genieten!

Ans zei

Als ik je zo lees,ben je er flink tegenaan gegaan,maar met heel veel eer van je werk.
En wat een prachtige foto's.

Groetjes Ans

Els zei

Heerlijk is het inderdaad om met dit weer lekker bezig te zijn in de tuin!
Fijn weekend gewenst!
Liefs Els

Gerreke zei

Ik hoop net als jij dat we heel veel zondagen krijgen. En een heerlijke tuin met veel bloeiers!!!

Sfeer van Toen zei

Nou, die zonnestralen die mogen van mij wel, maar dan wel graag in de nacht de regen voor de planten :-)) scheelt ook weer sproeien! Fijn om te lezen Corine dat je je weer zo fijn voelt met al die zonnestralen! Geniet ervan (geloof dat dát overbodig is om te schrijven ;-))

Lieve groet van Petra

lia zei

Nou Corine, een kleurtje is natuurlijk altijd lekker. En buiten gaat het ook best snel in de zon.
En dat pijnlijke lijf, och praat me er niet van......

Wat de zon betreft, heerlijk....
Ik mail je morgen nog even, en alvast een hele fijne dag morgen.

Liefs

Mirjam zei

Hallo Corine,
Nou tot eind oktober, daar teken ik ook voor hoor... Lijkt me heerlijk.
Wat lekker dat jullie klaar zijn met sauzen. Laat je nog foto´s zien als het af ik, want ik ben heel benieuwd.
Zalig gewoon, om weer in de tuin bezig te zijn. Vanmiddag, toen ik uit mijn werk thuis kwam, wilde ik eigenlijk de deurkozijnen in de hal gaan schilderen, maar het was te lekker buiten, dus ik ben eerst maar begonnen met wat hoognodig snoeiwerk... Later toch maar binnen aan de slag gegaan, want het moet echt een keer af...
Ik wens je nog een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Hoi Corine,

Dit was een dag vol activiteiten en teken met je mee hoor, het zonnetje tot oktober.

Lieve groet,

Loes

La Maison en Wonderboom zei

Ja tuurlijk tot eind oktober.

Lieve groet
Hermine

Judith zei

Op het moment dat ik deze reactie op je post achterlaat, lig jij heerlijk te genieten in het wellness centrum met dat zonnebankgebruinde lijfje van je:-)

Hoop dat je er net zo van geniet als van het wroeten in de tuinaarde!

Fijn weekend meissie,
Liefs Judith

Servies en Brocante zei

Graaaaag..geniet met volle teugen van dit weer :D

Miranda zei

Klussen, maar toch ook genieten van het mooie weer!

Groeten, Miranda