dinsdag 17 april 2012

familiegeluk

oma Gorcum

Mijn oma (de moeder van mijn vader) wordt eind deze maand 93, tot vorig jaar vierden we dat met een soort vrijblijvende familiedag. Dit jaar hoeft het van oma niet zo uitgebreid, iedereen mag haar een verjaardagskaart sturen (altijd leuk om post te krijgen!) en iedereen mag komen, maar dan niet allemaal op dezelfde dag. Prima oma, u zegt het maar…

linge

Zo gingen wij afgelopen zondag bij haar op bezoek. En al rijdend over de A27 was het weer duidelijk… het is april… het koolzaad bloeit… Elk jaar als we naar de verjaardag van oma Gorcum gaan bloeit het koolzaad in de berm!

koolzaad

Na het gezellige bezoek reden we (deels) binnendoor terug en ook langs de Lingedijk was het koolzaad prominent aanwezig.

En dan opeens…overstekend ‘wild’…

moederkip

parmantig

veilig

Midden op de dijk sprong ik uit de auto, geen tijd om de camera goed in te stellen schoot ik toch een paar leuke foto’s.. die kuikens op hun korte pootjes konden toch verbazend snel lopen :)

Nog even omkijkend wilden we verder rijden, maar wacht…

pa de haan

even verder bleek pa z’n gezin (stiekum) in de gaten te houden… vanuit de auto moest ook hij natuurlijk even gekiekt worden! Het leek alsof hij er speciaal voor poseerde, borst vooruit en mooi lang maken!

Bij oma hadden we het nog over de jongste aanwinst in de familie, het 15e achterkleinkind.. de gezonde zoon van een nichtje van mij dat zelf als mini-mini-minimeisje ter wereld kwam… Oma geniet altijd zo van de ((achter)klein)kinderen, van het feit dat er uit twee mensen zo’n grote familie voortkomt…

Een printje van dit jonge kippengezin stuur ik volgende week mee met de verjaardagskaart, mét natuurlijk een uitleg waar we dit zagen, want mijn oma kent de omgeving daar rond Gorcum op haar duimpje :)

31 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Wauw gefeliciteerd hoor met oma Gorcum 93 dat is mijn oma ook geworden maar ze is inmiddels al 17 jaar uit ons midden.
Ook zij genoot van haar grote familie! leuk om te lezen en net nu ik vanmiddag zelf met haar merklap in de handen stond.
Wat een heerlijk stel heb je op de foto gezet zeg. Wat zijn ze super schattig het wordt vast een heel mooie kaart!
fijne week
lieve groetjes
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Ohhh...wat schattig en maar goed dat jullie op tijd de rem hebben gevonden!! Je oma zal het vast erg leuk vinden om hier een foto van te krijgen!

Wat bijzonder dat je nog een oma hebt, ik heb beide ouders al niet meer laat staan nog een generatie van daarvoor! Ik hoop dat ze nog lang (maar wel met kwaliteit van leven) van jullie (al het kroost :)) mag genieten!

Lieve groet, Ingrid

Blomkje en Wenje zei

Oma Gorcum heeft al een respectabele leeftijd bereikt. Wat een rijkdom..een vijftiende achterkleinkind. Wat een mooie plaatjes heb je onderweg geschoten...zo lief...die kuikentjes!

Groetjes, Pietrik

Ans zei

Proficiat met de verjaardag van je oma.
En wat een grappige foto van de kippenfamilie.

Groetjes Ans

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Nog van harte gefeliciteerd met je oma haar 93ste verjaardag.

Wat heerlijk he... zo binnendoor rijden, dat deden wij ook altijd.
Je ziet dan zulke leuke en mooie dingen zoals jij met familie kip en de koolzaad, dat is toch prachtig!

Hele fijne avond!

lieve groet, Loes

Els zei

Gefeliciteerd met je oma haar verjaardag! Wat een geweldige leeftijd 93 jaar...mijn overgrootouders zijn beiden 91 jaar mogen worden.
Fijne week gewenst!

Gerry zei

Van Harte Gefeliciteerd met de verjaardag van je oma. 93 Jaar is een respectabele leeftijd.
Mijn oma werd 95 jaar, maar ze is al vele jaren geleden overleden.
Fijn dat ze nog zo kan genieten van kinderen/kleinkinderen/achterkleinkinderen.
En als je zo over het platteland rijdt kun je van alles tegenkomen.
Fijne avond!

Lieve groet,
Gerry

Jet zei

Gefeliciteerd met je oma zeg, wát een leeftijd!
En die kuikentjes..... té lief gewoon!

Miss M zei

Och, wat een gezellige post heb je hiervan gemaakt Corine! En ach... die kuikentjes... ja, die zijn bijzonder snel!
Gefeliciteerd met je oma! Geweldig dat je überhaupt nog een oma hebt!
Op naar volgend jaar ☺

Lieve groet, Marjolijn

Sfeer van Toen zei

Ooo, het lijkt wel of dat eerste kuikentje aan het macheren is ;-) Zo van.. "ik weet de weg" :-))

En gefeliciteerd met je oma. Wat een bijzonder hoge leeftijd.

Lieve groet van Petra

Mirjam zei

Hoi Corine,
Als ik dat zie, denk ik: O die wil ik ook. We gaan deze zomer zeker weer nieuwe kippen aanschaffen, maar of het volgroeide kippen worden of toch kuikens, daar zijn we nog niet uit. Als het aan Sanne ligt worden het kuikens want die wil zij dolgraag fotograferen...
We blijven nog even denken.
Alvast gefeliciteerd met je oma, wat een prachtige leeftijd, ik hoop dat zij een fantastische dag heeft, al is het maar met het lezen van heeeeeel veel verjaardagskaarten...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Fijn dat oma nog zo geniet en meeleeft met de familie! Ze heeft helemaal gelijk met niet allemaal op dezelfde dag komen,zo heeft ze er veel meer aan!
En al zijn de foto,s van Fam. Kip "snel" genomen .....
Ze staan er maar wat mooi op!
Een leuke dag was het zondag zo te lezen en te zien!

Je spulletjes hebben inmiddels een mooi plekje gekregen :)

Liefs Erika

Claudia zei

Nooit geweten dat het bloeiende gele "onkruid" koolzaad is. Leuk om zo tijdens het bloggen iets bij te leren.

lia zei

Leuk dat jij nog naar je oma kunt, en dan maakt het toch ook niet uit, dat ze allemaal apart komen.
Goh.... ik heb nooit een oma gehad. In ieder geval nooit gekend.

En die familie staat er mooi op.
Liefs

Huize Kip Kakel zei

Tja, gelukkig kunnen we hier in de omgeving Gorcum, zoals jij het schrijft :) ook genieten van mooie plekjes.
De dijkjes zijn altijd prachtig!
Nog van harte met je oma, een gezegende leeftijd!
Groetjes Hannie

Miranda zei

En zo heeft oma ook veel meer plezier van al haar verjaardagsvisite! Toch wel bijzonder om nog zo'n oude oma te hebben, zelf heb ik een opa die afgelopen januari 95 is geworden...

Grappige foto's heb je gemaakt.

Groeten, Miranda

Colin zei

Bijna symbolisch; je oma als moederkloek van een gezin met kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen en zelfs op die leeftijd proberen ze nog van iedereen alles te volgen (althans, mijn deed dat wel) en jij schiet vervolgens een plaatje van een moederkloek en haar kuikens, mooi!

Marjonel M zei

Gefeliciteerd met Oma Gorcum, Prachtige leeftijd!
Geweldig de kip met kroost, en vader haan die de boel in de gaten houdt!

Groetjes Marjonel

Judith zei

Een warme familiepost...

Gefeliciteerd met je oma, fijn dat je nog van haar mag genieten en zij van jullie!

Liefs x

Jansepans zei

Heerlijke post is dit zeg! Die kippetjes, is toch een leuk verhaal! Fijne dag. Liefs Janneke

Elisabeth zei

Zo kom je nog eens wat tegen onderweg, en een camera in je tas is altijd handig.

Mooie foto's.

Bonjade zei

Oh wat een bijzonder mooie leeftijd.....oma toch.......
En dan even puur geluk op de weg er naar toe........
Momenten met gouden randjes.

Van harte met oma

Fijne avond

Liefs

Jeanette zei

Gefeliciteerd met je oma van 93 wat een mooie leeftijd. Mijn pake is 97 geworden, is er nu niet meer maar tot z`n 97ste altijd bij en gezond geweest en heel veel klein, achter en achter achter kleinkinderen. heel bijzonder vond hij dat ook altijd dat er zo`n famillie uit voort komt. Mooi om dat ook van je oma te lezen:-)

Mooie post Corine, fijn om even weer bij je te zijn;-)

Liefs..

Karin zei

Uit je verhaal begrijp ik dat het een prachtig mens is je oma en wat een mooie leeftijd. Ik hoop dat je er nog een paar jaar van mag genieten. Je foto's geven het begin van de lente weer, nieuw leven, prachtig hoor.

Pure & White zei

Leuk dat oma's verjaardag en het bloeien van het koolzaad een soort traditie zijn geworden...
Mooie post, mooie foto's!

groetjes Dineke

ivoorwit.blogspot.com zei

Dat koolzaad zal je je nog lang herinneren want dat blijft bij haar verjaardag horen. Wat een leeftijd hè? Blijf van haar genieten.
En die kip met haar kuikentjes, super. Mooie foto's.
Fijne dag nog, groetjes, Thea R.

Fort lapin zei

Alsnog gefeliciteerd met oma!!

Wat een leeftijd!

enne zo worden de ritjes toch wel erg leuk!! Zo lief! En dan onder het toeziende oog van pa! Geweldig gewoon!

Fijne dag Lieve groet Peet

Bonjade zei

Psss....één kopje thee doet wonderen....echt.....;)
Zalig zacht en licht zoet van smaak.
Een aanrader.

Fijne avond

Liefs

English style zei

Nog gefeliciteerd met je oma ! wat een mooie leeftijd !
en wat een pracht kuikentjes, mooi om te zien
Groetjes yvon

Petra zei

Ach wat leuk! Wij hebben 1 zo'n kuiken, zo schattig en stoer is ie (ik hoop zij) al. Prachtige vijzel heb je. Gezellig dat struinen, heb ik ook wel weer zin in.

Fijn weekend!

Anita zei

Van harte met oms Gorcum :-)
Prachtig dat gele koolzaad langs de kant.
En wat schattig die overstekende familie Kip met kroost. Oma is toch maar in een hele mooie periode van het jaar jarig !!!!
Groetjezz lfs mij