maandag 9 april 2012

klusgen

zelf doen…

Even over het kledingrek dat we maakten en dat plaats moet bieden aan de jurkjes en jasjes van Janiek. Het staat mooi, precies pas tussen de kast en het schuine dak.

kledingrek

Ik ben nogal een pietlut, ik voel me prettig als de dingen kloppen, ik hou ervan als dingen recht staan en voor mijn gevoel hangen de hangers hier dus allemaal precies verkeerd om, maar ze hangen wel allemaal dezelfde kant op dus ik zal niet zeuren ;)

zelfbouw

De wand achter het rek is lichtgrijs geverfd, het houtwerk (waaronder dus het hele schuine deel) is friswit. Het kledingrek maakte we van restbalken en een oude gordijnroe, het is precies wat het moest worden en mede doordat Janiek het voor een groot deel zelf heeft gemaakt (handig dat klusgen!) is het een topstuk in haar kamer.

Janiek bivakkeert op de eerste verdieping van ons achterhuis, binnenkort volgt een sfeerimpressie…

Vandaag is het paasmaandag, gisteren genoten we samen met mijn ouders en de kinderen van een heerlijk 3-gangen maal van topkok Gert, vandaag gaan we eropuit. We combineren een brocantebezoek met een (ondanks het belabberde weerbericht) rit naar zee, even zilte lucht snuiven :)

27 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Corine,
Heerlijk als de meiden zelf ook aan het klussen slaan. Wat hebben ze dan eer van hun werk. Mooi rek is het geworden.
Ik dacht ook gelijk; de hangers hangen verkeerd om.. Kronkeltje in mijn hoofd hoor...
Geniet van de dag, wie weet valt het vandaag hier aan de kust heel erg mee, wat het weer betreft...
Lieve groet,
Mirjam

Het lijstje van brocante zei

Jullie hebben het prachtig opgelost....netjes geordend....ik zou de hangers andersom hangen.....maar wie ben ik....
Geniet van jullie 2e Paasdag & lieve groetjes,
Silvia

Miss M zei

Haha, Corine, ik snap precies wat je bedoeld met de hangers nét verkeerd om hangen... ;-)
Maar is dat mss niet omdat Janiek linkshandig is?
Maar dat loze hoekje hebben jullie zeker prima opgelost met dit kledingrek. Vind het heel leuk staan. Nu maar hopen dat Janiek ook zo ver zal gaan dat ze de kleding precies op kleur ofzo, gaat sorteren ☺
Leuk daagje hebben jullie in het verschiet! Met de cabrio naar de westkust? ;-)

Veel plezier, Marjolijn ♥

Blomkje en Wenje zei

Wat een mooi en handig rek is het geworden! Ik hang met opzet mijn kledinghangers 1x per jaar 'verkeerd' om, als ze na een jaar dan nog steeds zo hangen, betekend dat dat ik die kleding dus een jaar niet heb gedragen en gaan ze weg....zo hou ik een beetje orde (en kan ik weer eens wat nieuws halen ;-).

Fijne dag!

Groetjes, Pietrik

Home and Lifestyle zei

Wat handig om dit hoekje zo te benutten!! Ik vind de tip van Pietrik overigens wel heel goed, wie weet ga ik dat ook nog eens doen hihi...kan er over een jaar weer heel wat nieuws bij denk ik!

Ik wens jullie een heerlijk dagje naar zee, het zal geen terrasje in de zon worden maar ook binnen in een strandtent proef je de sfeer - met uitzicht op de zee - van zout en zand!

Liefs, Ingrid

Gerry zei

Oh, met die kapstokjes heb ik precies hetzelfde. Voor mij hangen ze dus ook verkeerd om. Wat leuk dat je dochter dat klussen ook overneemt. En zo'n loos hoekje is nu prachtig benut.

Wens jullie heel veel plezieer vandaag. Het zal vast iets worden van stevig stappen lans het strand en op warmen met hete chocolademelk of zo iets.

Lieve groet,
Gerry

Petra zei

Dat is een mooi kledingrek geworden! Mijn dochter kampt met hetzelfde probleem. Dit vind ik een hele leuke oplossing. Vandaag nog op zoek naar materiaal....
Fijne dag nog.
Lieve groetjes, Peet.

Mayflower zei

Wat een goed idee om zo'n hoekje optimaal te benutten.
Ik herken veel in het gevoel dat alles moet kloppen, zelf ben ik ook zo'n pietlut hihi, maar het verloren hoekje ziet er mooi en practisch uit hoor Corine.
Ben benieuwd naar het geheel van haar kamer.
Veel plezier vandaag, wij gaan op vloerenjacht.
Lieve groet, Mea

Bonjade zei

Ja de hangers hangen verkeerd om ;)
Die moeten van mij ook gelijk andersom.....en ik heb in een kleding zaak gewerkt dus ik kan het ook nog bij tijden op kleur hangen.....
Handige hoek in ieder geval.
Veel plezier vandaag, ben benieuwd wat je op de kop tikt ;)

Fijne dag

Liefs

It's me zei

Kijk daar ie ie dan het kledingrek !!.....mooi geworden hoor!!..geniet van een heerlijke dag...liefs van mij...xxx..

Colin zei

Niet alleen een praktische maar ook mooie oplossing zo; alleen die hangers hè die had ik toch ook echt andersom gehangen, maar pfff detail :-)

Nieneke zei

Haha! Net als alle andere pietlutten voor mij zeg ik: andersom die hangers!! Hoewel ik de tip met de omgekeerde hangers (en zien wat je dus niet draagt) ook ken....lijkt me heel effectief, maar doet echt pijn aan mijn ogen...
Veel plezier vandaag!

Jeanette zei

Helemaal met je eens, de kleerhangers dienen andersom te hangen.

Fijne middag nog!

Groet,
Jeanette

Carla zei

Geweldig gedaan hoor!!
En ook ik zal niet zemelen over de hangers die verkeerd om hangen hahaha.

fijne dag ondanks het rot weer!!

liefs Carla.

Miranda zei

Heerlijk om er een dagje op uit te gaan, ook al is het weer vandaag wat minder.

Fijne dag. Groeten, Miranda

Hangers hangen ook niet naar mijn zin...

lia zei

Ja, ik ben ook zo'n pietlut, en zou ook de hangers omdraaien....
Enne veel plezier vandaag, wij blijven liever thuis met die regen. Want het is hier nog niet droog geweest. En gaan straks lekker met z'n tweetjes gourmetten.

Liefs Lia

Kiki zei

Handige dochter! Grappig, las pas ook ergens de hangertjes 'andersom' te hangen om te kijken wat je wel en niet draagt. Maar in dit geval zal dat niet de bedoeling zijn. Nog een gezellige dag en groet Kiki

kienkele zei

Oooh Corine, ik moet hier zo om lachen, ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben, want ze hangen echt verkeerd om hoor, dit ligt niet aan jou...........
En ja, ik ben ook een verschrikkelijke pietlut dus, oooeeeeh, wat erg!
Fijne dag nog, groet, Tineke

Marjonel M zei

Mooi benut zo de ruimte, heeft ze mooi gedaan.
Ik zou de hangers ook andersom doen!
Groet Marjonel

'Inga' zei

Die hangertjes moeten echt andersom...helemaal niet handig zo, maar dat is al geen nieuws meer als ik bovenstaande posten zo lees!
Fijn dat je het klusgen doorgegeven hebt, wij hebben ook eentje die graag 'verbouwt' zoals hij dat zelf noemt.

Was het lekker aan zee?

Fijne week nog!

La Maison zei

En??? een bevroren neus van het zilt snuiven??
En voor mij hangen die hangertjes ook verkeerd, maar zoals het spreekwoord zegt; speken is zilver maar zwijgen is goud.

Lieve groet
Hermine

Ans zei

Wat een goeie vondst,dat kledingrek.
Zo is dat hoekje erg goed benut.
En laat ik nou ook zo'n pietlut zijn.
Dus moeten de hangers inderdaad andersom.
HiHiHi.

Groetjes Ans

Anoniem zei

Wat grappig om te lezen met die kledinghangers bij iedereen!
Stefan heeft pas zijn nieuwe kast helemaal zelf in elkaar gezet en keurig netjes ingericht en toen ik kwam kijken zag ik als eerste de verkeerd omhangende hangers!
Vooral niks zeggen."......en hem beloond voor het mooie werk!
Maar de volgende dag toen ik alleen thuis was heb ik ze allemaal omgehangen ;)) ik heb er nooit wat van gehoord!

Liefs Erika

Anoniem zei

Maar jullie hebben het praktisch en mooi opgelost zo!
Ben benieuwd naar de rest van Janieks kamer!
Vandaag nog wel genoten ondanks het natte weer?

Liefs Erika

Els zei

Hahaha je hebt gelijk die hangertjes hangen verkeerd,ik zag het ook gelijk, maar ik ben blij om te horen dat ik enige niet ben met deze afwijking! En voor de rest is het prachtig geworden hoor, ben erg benieuwd naar de rest van de kamer...

little sweet things zei

Heb je haar gevraagd waarom de hangertjes zo hangen, misschien heeft ze er wel een rede voor haha maar ik herken de kriebel om ze om te draaien haha.
Jammer dat ik je niet meer gesproken heb bij Peet.
Groetjes, Sas

Anita zei

Whaha hoezo een pietlut ;-)
Ik zou ze persoonlijk andersom hangen hahah
Gewoon omdat het mijn gewoonte is. Geen idee of dat ook zo hoort hoor.
Ik ben nl geen pietlut wat dat betreft hahaha
Mooi opgelust dit kledingrek. Handig zo'n klusgen :-)
Groetjezz lfs mij