maandag 23 april 2012

lenteluchten

regenwolken…

regen

Behalve het brocanteseizoen is voor ons ook het cabrioseizoen weer begonnen :) Zondag reden we een toertocht door de Gooi- en Vechtstreek, het weer was niet optimaal, maar op 2 korte buien na hebben we toch echt van half 11 tot half 7 met open kap kunnen rijden!

donkere wolken

Met een muts op, een sjaal om en de (stoel)verwarming aan hebben we genoten van een rijk stukje Nederland :)  Na de tocht langs onder andere de paleizen Drakensteyn en Soestdijk en wat riante optrekjes van gegoede burgers (we lunchten in Laren), kwamen wij in de avond weer veilig THUIS op ons eigen landgoed..

holland

Eén van de voordelen van een cabrio is dat je volop zicht hebt op de Hollandse wolkenluchten…onstuimige luchten… lenteluchten??…

luchtlagen

Natuurlijk zie ik ook graag/liever een strakblauwe lucht, maar we moeten het weer nemen zoals het komt en dan geven we er graag een positieve draai aan! Dus ook van zo’n ‘mindere’ dag genieten we...volop…


PS. Hoorde ik nou dat het rond Koninginnedag tegen de 20 graden gaat worden?? :))))

31 opmerkingen:

lia zei

Ja, we maken het ons veel makkelijker als we het weer nemen zoals het komt. Maar ja, die zon.... daar verlangen we toch wel naar.

Tot snel.

Kom Achterom zei

ooh mooi zijn ze! zo uit het schilderij van de hollandse meesters gelopen!
Fijne week met of zonder zon
Yolanda

Miss M zei

Jajaja, het gaat dan écht 20 graden worden!! En dat moet, want we gaan kamperen! ☺
Mooie foto's heb je gemaakt, echt prachtig en zo zie je maar weer: Nederland is zo mooi, vooral met de wolkenluchten. Ik vind je enelaatste foto erg mooi!

Fijne dag nog, Corine, hier is het zwaaaaaaar bewolkt!

Liefs, Marjolijn ♥

Lilie's Home zei

Ja, dat klopt . Ik zag net op weeronline dat het bij ons in Venlo 18 graden wordt.

Groetjes,

Lizet

Cosy Life by Elly zei

Prachtige luchtfoto's zeg..maar om eerlijk te zijn hou ik toch meer van strak blauw.
Lieve groetjes, Elly

Anoniem zei

Wat fijn dat je er zo,n positieve draai aan kan geven Corine!
Groot Gelijk!
En mooie foto,s heb je weer gemaakt!
En echt.... 20 gr volgende week????
Wat hopen we dat met z,n allen:))!!

Liefs Erika

Marjonel M zei

Ik vindt de wolkenlucht wel erg mooi prachtige foto's, 20gr met Koninginnedag heerlijk lekker rommelen tussen de spullen, en hopen op dat ene ding waar je blij van wordt!

Fijne week
Groet Marjonel

Gerry zei

Wat een mooie Hollandse luchten. Ondanks dat het niet zo warm is, vind ik dit altijd een mooi schouwspel. Dit zijn toch ook dingen waarom je van je land houd.
Niet dat ik ook wel een beetje zon zou willen.
Fijne dag!

Lieve groet,
Gerry

Kiki zei

Ik zou ook graag wat meer zon zien, maar zo op de foto zijn de Hollandse luchten wel mooi! Een dagje toeren met de cabrio geeft ook wel weer het voorjaarsgevoel (heerlijk met stoelverwarming aan!)
En die zon vanaf Koninginnedag zie ik wel zitten!
Groet Kiki

Hannekie zei

prachtig he die luchten maar een beetje zon daar zou ik wel zin in hebben hoor..en laten we het hopen zeg..met Koninginnedag...
liefs hannie

oale zei

Hoooooooop het, want dan is er hier in de buurt een mega-rommelmarkt en 2 jaar geleden is die totaal verregend. Groetjes Alie

Dinah zei

Ik vind die luchten met veel wolken wel mooier als een strak blauwe. Maar misschien zie ik wel teveel met mijn schildersoog ;-)

fijne week, dinah

Pure & White zei

Prachtige luchten, tegen het frisse groen!
Veel genieten, en het weer nemen zoals het komt...
En anders maken we het binnen toch gezellig..!


groetjes Dineke

Anita zei

Dit is toch wel echt Hollands Corine ;-)
Prachtig die woeste wolken luchten.
En wat de temperatuur betreft: met zo'n stoelverwarming in je rug en onder je achterwerk mag dit de pret niet drukken hihi
Echt waar 20 graden met Koninginnedag ??
Laat het alsjeblieft waar zijn ik snak naar wat zonneschijn :-)
Groetjezz lfs mij

Miranda zei

Een strak blauwe lucht is natuurlijk prachtig, maar op de foto doen deze echt Hollandse luchten het toch ook wel goed! Fijn om hier tijdens een mooie cabrio-rit van te genieten.

Groeten, Miranda

'Inga' zei

Mooie luchten, het lijken wel van die geschilderde 'meester'werken...heerlijk dat je dan toch met de cabrio er op uit kunt...zie, je hoeft er niet voor naar Hollywood!

Fijne week!

Room Seventeen zei

Brocante en een cabrio...heerlijk. Niet teveel spullen kopen haha, anders moet er een aanhangertje achter je cabrio ;-)
Eind deze week iets warmer?? Nou, als dat zou kunnen, ben het zo zat dit natte frisse weer !

Home and Lifestyle zei

Het klinkt toch nog best koud zo in de cabrio, maar je stoelverwarming en dikke sjaal overtuigen mij dat zo'n ritje met open dak toch erg leuk kan zijn!! Mocht je een keer iemand langs de weg zien staan met de duim omhoog, misschien ben ik het wel voor een lift...dat lijkt mij niet verkeerd, maar ik sta er alleen als de zon volop schijnt hoor :)!

Lieve groet, Ingrid

Wondelgijn zei

ik mag het toch hopen.... 20 graden, minstens, zeg ik!! :-)

@nne zei

prachtig die luchten ... je foto's zijn écht genietertjes, @nne

Judith zei

Ja, cabriorijden... Ach ja, toertochten kan ik nog niet maken, ik ben al blij dat ik af en toe de rit naar school kan uitzitten om Ninno op te halen, maar als het straks echt mooi weer wordt, hoop ik mijn dakje ook weer open te gooien!!!

En het wordt inderdaad al wat warmer, maar volgens mij blijft het nog wel wisselvallig... We wachten af!

Judith X

Ans zei

Wow ! wat een prachtige luchten.
En ja,het schijnt beter weer te worden zo met het weekend.
We wachten af.

Groetjes Ans

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat heb je mooie foto´s gemaakt zeg. Okee, ik wil ook blauwe luchten, maar ik moet zeggen, deze zijn veel interessanter om te zien hoor. Ik vind onze hollandse luchten zo mooi... Maar dan tussendoor wel flinke blauwe partijen.
Ja, ik hoorde het ook van die 20 graden, durf het nog niet helemaal te geloven. Maar wat zijn we er aan toe hè? Fingers crossed...
Ik wens je nog een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Colin zei

Hoe mooi en stoer die luchten ook kunnen zijn, doe mij maar strakblauw met zonnestraaltjes. Heb dit nu wel weer even genoeg gezien en ben wel toe aan wat vrolijkheid!

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Wat leuk zo'n Cabrio tocht en vooral met stoelverwarming moet het te doen zijn.
Ach, het weer we moeten het zeker nemen zoals het komt toch!
De vooruitzichten zijn in ieder geval goed.

Prachtige foto's!

Lieve groet, Loes

Wonen Engelse Stijl zei

Prachtig die luchten. Hoe Hollands wil je het hebben. Veel plezier met het toeren en ook een fijne week gewenst. Liefs, Sabine

Anoniem zei

Hoi Corine,

Prachtige foto's!
Niets zo mooi als onze hollandse wolkenluchten!
Vooral die regenwolk, die vind ik écht heel mooi.

Groet, Hanneke

Michelle zei

Ookal is het geen blauwe lucht, de foto's zien er erg mooi uit.
Leuke blog heb je, ik volg je ;)

Het stokpaardje zei

Zo als jij ze hebt weten vast te leggen worden zelfs ze grijste luchten nog mooi.
Groetjes Iris

Blomkje en Wenje zei

Wat een prachtige foto's! En wat heerlijk dat ook het cabrioseizoen weer is begonnen!

Groetjes, Pietrik

Catharina Maria zei

Prachtig zulke dramatische luchten .
Wat voor wolken er ook hangen ik vind het prachtig !
Groetjes ♥RINI♥