donderdag 3 mei 2012

hollandse pot

puur en simpel…

In meerdere opzichten is het voorjaar toch echt een heerlijke tijd:                                 de dagen worden langer, de natuur komt weer tot leven, de zon krijgt steeds meer kracht en een prettig gevolg van al die dingen is dat er weer volop voorjaarsgroente op het menu staan. En of je ze nou haalt bij de groenteboer om de hoek of uit de eigen moestuin, met groente van eigen bodem (met aardappels óf in combinatie met een pasta) is de warme maaltijd sowieso een smakelijk feestje!

Zoals ik hou van een rustig interieur, stoer, simpel en sober, zo hou ik ook van rust in mijn kleding. Een simpele broek met een mooie tuniek, of een uitgewerkte broek met een simpel shirt.. geen poespas, gewoon puur..

heerlijk

En zo is het eigenlijk ook met eten. Ik ben niet zo van de ingewikkelde recepten (niet dat ik die niet kan koken, daar hebben we hier onze chefkok voor :)), ik heb liever een simpele maaltijd met pure producten, zodat je echt proeft wat je eet! Een sausje op z’n tijd is best lekker, maar dan wel los in een schaaltje zodat ik zelf kan bepalen hoeveel ik erover doe en waar het de smaak ten goede komt..

Wij aten vandeweek asperges, groene deze keer, die hoef je niet te schillen want ze hebben niet van die ‘scherpe’ draden. Gewoon simpel met gekookte aardappels, een paar plakken ham , gekookte eieren en (room)botersaus… mmmmmm!!

26 opmerkingen:

Els zei

Wij houden ook van simpele pure maaltijden!
Lekkere combinatie: groene asperges, aardappelen en ham met ei...

Alvast een fijn weekend gewenst!
Groetjes Els

Stella zei

Ik vind heel veel dingen lekker mét of zonder sausje , puur of "minder simpel".
Dat je groene asperges niet hoeft te schillen is iets wat ik niet wist en wat jullie gegeten hebben klinkt ook zálig !!
Lieve groet,Stella

Judith zei

Heerlijk die aspergetijd... Ik haal ze uit de achtertuin, maar dan aan de andere kant van de sloot; bij de boer! En zij hebben zo'n schilautomaat, dus extra handig voor Judith:-)

En wat het groen buiten betreft: Er komt nu eeneens schot is... Nu het weer nog:-)

Fijne dag X

Carla zei

Ik denk dat ik een uitzondering ben wat betreft asperges...ik vind ze echt niet lekker.
Ze zien er leuk uit..de recepten vaak ook, maar hier komen ze niet op tafel.
net als olijven..die vind ik er ook zo gezellig uitzien, en heb ze echt al vaak geprobeerd, maar blijf het niet lekker vinden.
Ach ja...geef mij maar spruitjes dan hahaha.

fijne dag....lieve groetjes Carla.

It's me zei

Heerlijk...jouw geniet moment toch???...liefs van mij...xxx....wat ben je toch een heerlijk puur mens.....daar hou ik van.....gewoon jezelf zonder poeppas net als ikkke...xxx...kuchhh...

Kom Achterom zei

Dit is om je vingers bij af te likken! ooh heerlijk gewoon genieten!!
fijne dag
Yolanda

Mirjam zei

Hoi Corine,
O en wat zal dat lekker geweest zijn. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit groene asperges gegeten, maar we gaan ze beslist binnenkort proberen, want alleen al het feit dat je ze niet hoeft te schillen... Super.
Ik ben benieuwd of ze net zo lekker zijn als de witte variant.
Wij zijn er tenminste allebei dol op.
Prachtige foto weer! Ook simpel, maar zegt alles!
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Yvonne zei

Heerlijk asperges, wist trouwens niet dat je de groene niet hoefde te schillen, weer wat geleerd.
vroeger thuis had mijn moeder vaak een papje van maizena (groentensausjes had je toen nog niet)over de spinazie, andijvie enz.. was dus niet aan mij besteed, vond het echt vies toen, en nu ben ik er nog niet gek op, eet groente ook het liefst puur.mmmm
Fijne dag gewenst
groeten Yvon

Marianne zei

Mmm lekker groene asperges,die vind ik ook zo lekker...(de witte ben ik niet zo weg van)...weet je wat ook zo'n lekkere simpel manier van klaar maken is;
De oven op 200 gr,en even het houtachtige stukje van de asperges afsnijden.
Verdeel/Leg de asperges in een platte ovenschaal, of op de bakplaat, en besprenkel ze met lekkere olijfolie, en bestrooi ze met (grof) zeezout.
Schep ze voorzichtig even goed om, zodat ze met een dun laagje olie zijn bedekt.
Rooster ze in de voorverwarmde oven in ong. 15 minuten knapperig gaar...Eet smakelijk!!
Ze zijn zowel lauwwarm als op kamertemeratuur echt heel lekker!!

Nog een fijne dag!
Groetjes van Marianne.

Hannekie zei

ik moet eerlijk bekennen dat ik ze nog nooit gegeten heb..maar het klinkt in ieder geval lekker
liefs hannie

Marjonel M zei

Heerlijk asperges dat is echt genieten!

Fijne dag
Groetjes, Marjonel

Jeanette zei

Wij eten vanavond asperges met pasta, een heerlijk recept van de AH. Ik verheug me er nu al op.

Groet,
Jeanette

@nne zei

nammie! bij ons stonden op maandag ook groene asperges op het menu. geniet ervan nu het volop aspergeseizoen is. groetjes, @nne
p.s. de asperges die zijn overgebleven heb ik de dag nadien in een salade verwerkt ... ook lekker

Anoniem zei

Hier ook geen sausjes mens maar altijd wel voor de andere gezinsleden in een schaaltje ernaast!
Hier ook geen witte asperge mensen maar groene nog nooit gegeten ! Gaan we snel uitproberen !
Ze zien er zo mooi uit op je foto!
Liefs Erika

oale zei

Vind asperges ook zo lekker, maar ik vind ze nog zo duur. Wij zijn met z'n zessen, waarvan er vijf heeeeeeel wat op kunnen en dan wordt het me nog even te duur. Nog even wachten dus. Groetjes Alie

Het lijstje van brocante zei

Ik vind ze eigenlijk niet zo lekker....paar een prachtig product om te zien....en helemaal de groene!!!!
Nog een fijne avond & lieve groetjes,
Silvia

wilga zei

Heerlijk die aspergetijd .Bij ons staan ze morgen op de rol.

gezellig weekend hoor.
Wilga

little sweet things zei

Ik sluit me aan bij Carla... ik vind alles lekker wat bij de asperges zit, de ham, het ei en het sausje maar de asperges lust ik echt niet.

Hier staan de bloemen in de tuin ook op uitkomen, de sering, de akelei en de lelietjes van dalen. echt genieten dat frisse groen.

Groetjes, Sas

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Asperges worden hier ook sober gegeten, met een gekookt ei, krieltjes en zachte warme roomboter, heerlijk!
Zo proef je echt de asperges en daar gaat het tenslotte om.

Heel fijn weekend!

Lieve groet,

Loes

Room Seventeen zei

Lekker Corine! Mooie foto ook!

Nieneke zei

O, gelukkig ben ik niet de enige die niet wist dat je de groene niet hoeft te schillen...ga ik zeker uitproberen! Ben gek op de witte!!! (maar de prijs en het schillen weerhoudt me nog)

Anna Marie zei

Heerlijk asperges! Helaas ben ik hier in huis de enige die ze lust, dus eet ik ze niet zo veel. Groeten Anna Marie.

Pure by me zei

Hmmmmmmm mag ik bij je aanschuiven ??

Wondelgijn zei

Heerlijk!! Ik ben er gek op!!!

Miranda zei

Simpel, maar erg lekker! Ook wij genoten deze week van asperges... heerlijk voor ons klaargemaakt ;)

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Anita zei

Mmm heerlijk, puur en eenvoudig.
Ik houd er ook van. Eenvoud siert de mens hihi
Groetjezz lfs mij