maandag 7 mei 2012

kaarsvet

lekkage…

kaars

Bij ons THUIS branden het hele jaar door wel kaarsen, bij mooi weer buiten onder de veranda en op de tuintafel, binnen staat meestal een groepje kandelaars op de keukentafel.  Heel gewoon en toch levert het mij stof voor een blogpost :)

Mijn kandelaars binnen zijn van hout en hebben een metalen ‘houdertje’ waar de kaars in staat. Het duurde even voor ik het door had, maar blijkbaar is het houdertje bij dit exemplaar lek en dat zorgt voor een (in mijn ogen) mooie versiering van deze simpele kandelaar…

lek

29 opmerkingen:

lia zei

Juist daardoor worden ze nog mooier. Hier ook altijd kaarsen, maar ik had ook een kaars in een houten kandelaar zonder metalen houdertje. En opeens dacht ik "wat ruik ik.."
Ja, net op tijd, stond dus de houten kandelaar in de fik.
Zo zie je maar, je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn.

Tijd dat we ze buiten aan gaan steken.

Fijne dag.
Liefs..)

Rarda zei

Inderdaad prachtig!

Volgens mij heb ik dezelfde kandelaars. IK heb ze pas een wit waasje gegeven.

Fijne week,

Rarda

faire un songe zei

Bij mij branden ook altijd kaarsen...
Vind het altijd zo'n lekker sfeertje geven...
En voor jou weer een inspiratie tot een mooie foto.
Fijne week. Groetjes Hetty

Berna zei

Ziet er mooi uit. Ook hier elke dag kaarsen aan. Gezellig!

Miss M zei

Mooi, al dat druppende en opgedroogde kaarsvet!
Hier ook altijd kaarsen aan binnen. Buiten eigenlijk nooit, maar straks wel onder de overkapping als deze klaar is!
Een fijne dag vandaag Corine! Schijnt bij jullie de zon ook volop?

Liefs, Marjolijn ♥

Home and Lifestyle zei

Nu het 's avonds langer licht blijft, wil het er hier nog wel eens bij inschieten om de kaarsen aan te doen...de anderen doen het niet, niet omdat ze het niet gezellig vinden maar ze denken er niet aan.

Hier zijn het dan vaak waxinelichtjes, ik vind de kaarsen vaak te mooi om aan te steken...eenmaal aan zakken ze zo in elkaar ;)! Maar een randje draperieën zoals bij jou staat toch ook wel weer fraai!

Wat schijnt de zon lekker hè?

Lieve groet, Ingrid

Karin zei

Doet me denken aan de tijd van visnetten en roseflessen met druipkaarsen, ja, ja, ik ben al zo oud ;)

Janet zei

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen;De schoonheid van de dingen ligt in de geest die ze aanschouwt.
Mooi hoor.
Gr. Janet

Franse Lelie zei

Inderdaad een mooi randje, maar wel oppassen hoor, het kan ook weer snel vlam vatten daardoor. Ik ben overdreven met vuur, heb ooit wat filmpjes gezien waar ik niet vrolijk van werd. Lieve groet

Bonjade zei

Een mooie post met oog voor detail.
Kijk daar houd ik nu van......;)
Fijne sfeerbeelden.

Fijne nieuwe week

Liefs

When-D zei

Juist mooi dat kaarsvet langs de kandelaar. Ik vind het ook altijd mooi als het kaarsvet langs de kaars zelf loopt..

fijne maandag, When-D

Claudia zei

Om ongelukjes te voorkomen kies is meestal voor waxinelichtjes, maar er gaat niets boven echt kaarslicht!

Hannekie zei

tja dit is gewoon ff wat extras..zo mooi dit sfeertje..geweldig
liefs hannie

oale zei

Ja, ik had van die goedkope kaarsen en die lekten ook zo, maar ik vind dat juist gaaf staan. Ben ik niet de enige. Groetjes en een fijne week, Alie (Huisje Weltevree)

Des guirlandes zei

Ja een dag zonder kaarsjes is een dag niet geleefd. Dat is natuurlijk overdreven maar ik vind het ook pas écht gezellig als de kaarsjes aan staan. Bij mij druppen ze ook en dat geeft inderdaad soms mooie effecten. Als het teveel van het goede wordt houd ik de standaards even onder de gloeiend hete kraan tot het weg is en beginnen we weer opnieuw.
De groetjes,

Marianne zei

Het geeft inderdaad een mooi (oud) effect met dat kaarsvet...sinds ik jaren geleden bijna een brand kon blussen in de kamer (was heel even naar de keuken, en niemand in de kamer) ben ik wat huiverig geworden...en brand nu alleen nog waxine lichtjes...alleen met Kerst maak ik natuurlijk wel een uitzondering!!!

Groetjes van Marianne.

Mirjam zei

Hoi Corine,
De kaarsen maken hun eigen sierrandjes aan je kandelaar. Staat best heel mooi. Wij hebben op de salontafel bijna altijd kaarsen branden ´s avonds, een groepje kaarsen op een heel oude tinnen schaal. Wel eens lekkage op de schaal zelf dus, en dat heeft ook weer wat. Meest koop ik van die rustieke kaarsen, die zo mooi ombuigen als ze wat doorbranden...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

@nne zei

mooi hé, wat zo'n lekje kan doen! groetjes, @nne

Ans zei

Dat noem ik nog eens creatief denken.
Het ziet er echt heel mooi uit.

Groetjes Ans

Gerry zei

Ik brand ook altijd veel kaarsen. En ze blijven nu ook nog gewoon doorbranden.
Als het bij mij lekt maak ik het altijd wel schoon. Ik heb een keer gehad dat het vlam vatte.
Maar ja, het is wel een mooi gezicht.

Lieve groet,
Gerry

Elisabeth zei

Wat een prachtige foto, hier brand ook altijd wel een kaars of wierook :)

Marjonel M zei

Ik heb ook altijd kaarsen aan, zomer en winter binnen en buiten, gewoon omdat dat zo gezellig is.

Groetjes, Marjonel

Miranda zei

Van dit soort lekkage kun je alleen maar genieten ;) Kaarsen zijn inderdaad altijd gezellig om te branden of het nou binnen of buiten is.

Fijne avond. Groeten, Miranda

Anoniem zei

Mooi hoor zo,n lekkende kaars! Je hebt er mooie foto,s van genomen!
Vind kaarsen heel mooi maar op de een of andere manier branden hier toch vaker waxinelichtjes

Het was hier genieten vandaag ! Bij jullie ook?

Liefs Erika

Tanja zei

Ik vind de eerste foto het allermooiste maar ik vind je onderwerp heel erg leuk gevonden, we kunnen alles fotograferen Corine, als we het maar zien ;-)

Liefs
Tanja

Rozmeen zei

Zo een foto geeft zoveel sfeer.. mooie kandelaar en dat kaarsvet... verstild romantiek.

Liefs,
Rozmeen

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Inderdaad een mooie versiering! En altijd gezellig die kaarsjes.

Groeten Maaike

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Voor zo iets mooi's hoef jezelf helemaal niets te doen.
Het kaarsvet gaat z'n eigen gang en maakt zo een prachtig plaatje.

Lieve groet, Loes

Kom Achterom zei

HA Corine,
Jij wilde ook weten met welke lens ik fotografeer. Ik heb de nikon 3100 en de macro lens is een 85mm van de nikon.
Ik vind de kleuren van nikon erg mooi en hij is super scherp heerlijk om mee te fotograferen.
fijne avond
Yolanda