donderdag 17 mei 2012

landgoedperikelen

geen tijd voor verveling…

Het is weer voorjaar en dat betekent werk aan de winkel in de tuin. Ons landgoed is verdeeld in meerdere ‘tuinen’ en dat werkt lekker overzichtelijk.

sering

De ene keer pak ik de boerentuin aan en de andere keer de bordertuin, Gert bemoeit zich meestal met de boomgaard en de werktuin en de voortuin doen we om de beurt.

groen

Het lijkt erop dat de kou van de februarimaand niet veel blijvende schade heeft aangericht, hier en daar moest ik wat dode stukken wegsnoeien, maar het geheel ziet er toch goed uit.

keuken  hortensia

De eerste hortensiabloem heb ik al gespot en het leuke is dat ie bij de deur zit dus op een goed zichtbare plek!

kant

Op de tuintafel staan 2 stoere vazen vol met mijn favoriete onkruid. Van dichtbij is het zulk mooi fragiel spul, maar een volle bos geeft zo’n lekker nonchalant genietplaatje ;))

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Heerlijke tuinplaatjes Corine! Hier is vandaag ook het één en ander in de tuin gedaan, vooral door manlief maar toekijken (met krukken) ging mij niet goed af...ik heb toch de snoeischaar gepakt en gedaan waar ik bij kon.

Je tuin ziet er mooi uit, de twee stoelen verderop zijn erg uitnodigend!

Geniet nog van het lange weekend! Lieve groet, Ingrid

Pure & White zei

Heerlijk zo'n landgoed!
Ziet er mooi uit hoor!
Geniet er van!

Groetjes Dineke

House of Seasons zei

Het is toch wat, zo'n landgoed zonder personeel.........
Wat is het toch heerlijk om zoiets moois te onderhouden en te genieten ervan!
Gefeliciteerd met jullie verjaardagen en veel plezier met het vieren!
Liefs
Lia

oale zei

Ik denk dat jullie toch een stuk zuidelijker wonen dan wij. In een nadere blog zag ik ook al allemaal hortensiaknoppen. Bij ons is alles al wel lekker groen, maar ik zie nog geen knoppen. Heerlijke tuin heb je! Groetjes Alie

Petra zei

Wat hebben jullie toch een prachtige tuin. Om jaloers op te worden.
En lekker hè, dat alles nu zo mooi groen en vol wordt?
Geniet er van!
Lieve groetjes, Peet.

Ans zei

Wat een schitterende tuin heb je.
Ik ben vanmiddag ook nog wat bezig geweest.
Heb lopen snoeien,want het groeit hard allemaal.

Groetjes Ans

Yvonne zei

Mooi tuinplaatjes, en al een hortensiabloem, die is er vroeg bij volgens mij, hier nog niets te zien, alleen gaten in de bladeren van de Hortensia annabel, van die hagelstenen afgelopen week :-(
het was vandaag heerlijk weer, wij zijn vanmorgen naar Emst geweest, was een leuke fair !
Geniet nog lekker van je dag
groeten Yvonne

Jeanette zei

Wauw....echt een landgoed wat een heerlijke tuin(en) hebben jullie toch. Heb gelachen om een eerdere reactie...een landgoed zonder personeel?

Geniet van al het moois en lieve groet,
Jeanette

Franse Lelie zei

Mooie tuin heb je toch, echt een plaatje, en zo samen goed bij te houden. Hier ook de eerst hortensiabloem ontdekt! Nu de roos nog, die bloeit altijd op 3 juni, m'n dochters verjaardag maar of het dit jaar ook gaat lukken?! Lieve groetjes

Room Seventeen zei

Mooi tuin Corinne!

Gerry zei

Oh, wat een mooie grote tuin hebben jullie. Wat zal dat een genieten zijn. En dan ga ik er van dat je van tuinieren houdt. Een balkon is dan wel erg klein.
Geniet ervan!

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat is die sering ontzettend mooi wit zeg. Echt een beauty. Heerlijk hè, dat alles zo fris en groen is in de tuin overal. En je eerste hortensiabloem, super, hier ook heel veel knoppen en inmiddels twee beginnen er al roze te worden.
Ik had een bosje fluitenkruid binnen op tafel staan, maar ik snap nu waarom iedereen het gewoon lekker buiten heeft... wat een troep komt daar af zeg... je kunt er wel naast blijven staan met je stoffertje... Maar wel heel mooi, dat hollands kant...
Ik wens je nog een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

faire un songe zei

Goed toeven op je landgoed,,, !!

Marjonel M zei

Het geheel ziet er prachtig uit!

Groet, Marjonel

Miranda zei

Genieten en werken op je eigen landgoed, het was er vandaag een prachtige dag voor!

Groeten, Miranda

Colin zei

Van zo'n landgoed kun je toch alleen maar blij worden! Groetjes Colin

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Jullie landgoed ziet er prachtig uit!

Onkruid, het is maar een naam hoor!
Ikzelf noem het altijd maar Wildebloemen, die heel mooi kunnen zijn.

Lieve groet, Loes

'Inga' zei

Buiten kijken bij jou is ook geweldig!
Wat een mooi groen landgoed zeg! Geniet er van.

Fijn weekend!

MARIANNE zei

Nou die lange smalle diepe tuin van jullie...ziet er echt wel...uit als een Landgoed!!! wat mooi, wat zal dat heerlijk vertoeven zijn op mooie zonnige????dagen op je terras...uitkijkend op je boomgaard!!
Nee ben helemaal niet jaloers hoor...mijn tuintje is een KLEINE plantenbak bij die van jullie vergeleken...ha,ha!
Geniet maar heerlijk van al het moois wat er groeid/bloeit in de natuur!

Een fijne dag,en groetjes van Marianne.

Jeanette zei

Vind de foto van je keukenraam geweldig, het woord wat in mij opkomt is authentiek. Maar wat een werk hebben jullie aan die tuin. Daar moet je wel de tijd voor hebben. Succes met het werk en dat het mooi wordt dat is zeker.

Groet,
Jeanette

Elisabeth zei

Schitterend die foto's.

flowersandhome zei

Wat een prachtig landgoed met verschillende tuinkamers hebben jullie. Misschien veel werk maar toch ook wel genieten.
Groetjes,
Marian

Het lijstje van brocante zei

Ik begrijp dat je dit een landgoed noemt....wat zalig....maar wat een werk voor 2 personen!!!!
Geweldige foto's....ik zit te genieten hoor!!!!!
Fijn weekend & lieve groetjes,
Silvia

Claudia zei

Bij mij helaas wel anders. Een van de hortensiaborders lijkt wel een kerkhof, ben er zelfs een beetje verdrietig om...

G-style zei

Wat heb je toch een prachtige tuin Corine , heerlijk om daarin aan de slag te gaan .

En wat goed van je dat je die kuur hebt gedaan, weet je dat ik daar laatst ook over heb gelezen . Dat het zo goed is voor mensen met het vermoeidheid syndroom. Toen moest ik zelfs nog aan je denken.

Ik ben aan het afvallen en neem daar ook een stukje ontgiften in mee, niet zo extreem als jij maar dat is in de situatie waar ik in zit nu ook niet zo handig.

Ben het wel ooit nog eens van plan , gewoon omdat reinigen op z'n tijd wel eens goed is , voor iedereen .

Fijne zondag verder , hartelijke groet van Gea

Fête des Gamins zei

Ook weer zo'n prachtige foto's!!!
De witte fuchsia is één van mijn favorieten, dat geurt zo heerlijk!