woensdag 30 mei 2012

spektakel

in de lucht…

.1omhoog
.2horizontaal

Pinkstermaandag toerden we naar vliegveld Teuge, daar was op deze vrije, zonnige dag genoeg te beleven en te fotograferen. Zweefvliegtuigen werden met de lier de lucht in geholpen en zweefden rond ‘tussen’ de parachutisten.

.3zweven

De vliegtuigen van het paracentrum vlogen af en aan om hun gasten een flinke kick te laten bezorgen…

.4springen

en natuurlijk moet er dan zo af en toe ook getankt worden:

.5parachutes

en dat gebeurde pal voor onze neus :)

.6even tanken

Eerst rechts…

.7rechts

en toen links…

.8tanken

Ik had er nooit zo over nagedacht, maar nu weet ik dat de brandstoftanks in de vleugels zitten :))

17 opmerkingen:

Colin zei

Tanken met een keukentrapje en dan ook nog 'volgooien' in de vleugels, nee dat heb ik zo ook nog nooit gezien, bijzonder!

Home and Lifestyle zei

En...zou jij zo'n sprong durven wagen? Mij niet gezien hoor, ik kijk wel met je mee, met beide benen op de grond :)!

Ik ga snel weer naar buiten! Nog een fijne dag!

Lieve groet, Ingrid

MARIANNE zei

In de vleugels? Ook nooit geweten hoor!

Zo zie je maar weer...nooit te oud om iets te leren hé! ha,ha.

Nog een hele fijne dag verder!
Groetjes van Marianne.

@nne zei

toen ik zo'n jaar of 8 was, ben ik met zo'n vliegtuigje kunnen meevliegen naar de vlieghaven van Seppe. landen op het gras, bijtanken, en dan weer terug. dankzij jouw leuke foto's haal ik weer herinneringen op aan dit avontuur. groetjes, @nne

Mayflower zei

Ik heb ook weer wat geleerd Corine, ik wist ook niet dat de brandstoftanks in de vleugels zaten.
Een mooie dag om zo'n spektakel mee te maken.
Ik heb ooit eens in zo'n klein vliegtuigje gevlogen....een hele belevenis.
Wens je een fijne dag.
Lieve groet, Mea

Room Seventeen zei

Ha Corine, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
We hebben in België nog een paar brocantemarkten bezocht, dus haha, het onthaasten schoot er een beetje bij in ;-))

Kom Achterom zei

Ha Corine,
Ik wist het ook niet hoor je tankt ook niet elke dag je vliegtuig vol! hhihihi
Ommen is leuk en gezellig! Dit jaar ga ik voor het eerst op een brocante fair staan in Haaksbergen bij de watermolen op 19 augustus. Ik ben heel benieuwd het lijkt me leuk om te doen dus best wel spannend. De eigenaar had mij benaderd of ik op de fair wil staan. Ik had er nog nooit over nagedacht maar ik ben om hoor want het is een super mooie antiek en brocante fair. En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag nog met het geklus hier heb ik jou vorige post niet gezien.
Fijne week
Yolanda

Ans zei

Spectaculair,zeg.
Goh,dat er zoveel plek voor de brandstof is,in zo'n vleugel.
Weer wat bij geleerd.

Groetjes Ans

Mirjam zei

En dan te bedenken dat ik twee weken geleden op diezelfde plek uit zo´n zelfde vliegtuigje gesprongen ben... Wat een heerlijk idee vind ik het nog steeds...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Goh wat een leuk idee om eens heen te toeren, bij ons vandaan helemaal niet zover.
Zou ook wel een vluchtje willen maken maar springen..... nou nee liever niet!!
Liefs Erika

Gerry zei

Een heerlijk dagje voor avontuur. Ik vind het wel grappig dat tanken op een keukentrap. Zou dat iets met balans te maken dt de brandstof in de vleugels komt? Een ritje in het vliegtuig zou ik wel willen, springen denk ik niet.
Fijne avond!

Lieve groet,
Gerry

Miss M zei

Teuge! Jaaaa! Daar fietsten we vroeger met pa en ma naar toe vanuit huis. Vliegtuigjes spotten. Ik vind ze altijd zo'n mooi geluid geven en zodra ik ze hoor, hier in Westervoort, meestal als het mooi weer is, moet ik aan Teuge denken. En straks ook aan jou ☺
Mooie foto's Corine!

Liefs, Marjolijn

La Maison zei

Leuk dat je alles zo goed kon zien, het weer was ook helemaal goed dus ik snap dat je genoten hebt.

Lieve groet
Hermine

faire un songe zei

He wat leuk.. bij ons om de hoek.. vroeger fietste ik met de kids er nog wel eens naar toe op zondagmiddag .. altijd genoeg te zien voor een middag plezier.

Ik las net dat je ook jarig geweest bent.. ik wist het niet.. als nog van harte gefeliciteerd...

Groetjes Hetty

Pure & White zei

Wa een leuke dag zal dat geweest zijn!

En die heerlijk blauwe lucht...daar moeten we misschien weer een poosje op wachten, maar die heb jij mooi vastgelegd!!

Fijn weekend,
Dineke

Dani zei

Teuge, wat leuk! Daar heb ik vroeger vaak naar toe gefiest als "dagje uit", lekker vliegtuigjes kijken als kind.
Lang niet meer geweest, ben benieuwd of het erg veranderd is.
groetjes
Dani

Brett Lee zei

Een heel mooi blog ... Ik heb ook iets nieuws geleerd, ik wist niet dat de brandstoftanks in de vleugels waren. Een mooie dag om een dergelijk spektakel te doen vloog een vliegtuig is een leuke ervaring. Een zeer goed werk gedaan. Bedankt voor het delen.

Groeten
Brett
Nitrotek