maandag 25 juni 2012

franse sferen

langs Hollandse wegen…

Toerend over Hollandse dorpswegen komen we de meest mooie huizen tegen. Maar het meest fotogeniek vind ik toch de half vervallen schuren..

kopje koffie

Hoe gastvrij kun je zijn.. de deur is ‘open’ en het koffiekopje staat al klaar :)

Aan de ene kant is het jammer dat de boel niet gewoon netjes onderhouden wordt, maar aan de andere kant levert dit wel mooie brocante plaatjes op!

hout  luchtig

Voor de schuur die wij deze zomer achter in de tuin gaan bouwen kochten wij oude dakpannen… blijkbaar was er voor de pannen van deze schuur ook een belangstellende :))
Thuis heb ik liefst alles netjes op orde, maar onderweg ziet mijn fotografeeroog veel moois als scheef hangende deuren en opgelapte wanden..

24 opmerkingen:

Claudia zei

Ooit maakte ik een post van een vervallen huisje in Battenoord. Inmiddels heeft het verval zo toegeslagen dat je ook binnen een kijkje kunt nemen. In de keuken ontbrak echter het aanrechtblad. Wat schertste echter mijn verbazing? Het "nieuwe" blad in de bijkeuken bij de ouders van een vriendinnetje van jongste...

Jansepans zei

Gaaf is dit he om tegen te komen... En er staan nog best wat van die vervallen schuurtjes. Soms wel een beetje jammer wat je zegt dat het niet netjes bijgehouden word... Fijne week! Liefs Janneke

Els zei

Leuk om zulke vervallen schuren ook in Nederland tegen te komen.
Echte "geniet" plaatjes zijn het!

Fijne middag
Liefs Els

Hannekie zei

ziet er prachtig uit hoor....hier in de stad staan veel bovenhuizen leeg en vervallen enorm..jammer..hier boven de winkel ook..oude keukentje erin met granieten blad en betegeld spoelbakje van die mooie schuifdeurtjes tussen de keuken en kamer met nog glas in lood..maar helemaal vervallen en te duur om op te knappen..zonde..
liefs hannie

Gerry zei

Mooi, brocante ten top! Het is een soort stilleven in het groen.

Lieve groet,
Gerry

Blomkje en Wenje zei

Idd jammer dat ze zo in verval raken, maar het levert wel mooie plaatjes op!

Nog een fijne dag.

Groetjes, Pietrik

faire un songe zei

Heerlijk sfeertje... en een hele fijne Franse week..!!

Tanja zei

Ik vind die oude schuren ook zo mooi, volgens mij komt dat omdat het leven en gevoel van het oude en verweerde leven.

Mooie foto's Corine

Liefs
Tanja

Miss M zei

Inderdaad levert dat altijd mooie plaatjes op, van die oude vervallen gebouwtjes... en die kleuren vaak mooi verweerd...
Grappig, dat ene koffiekopje!!

Liefs, Marjolijn

Home and Lifestyle zei

In Italië kwam ik ook een keer zoiets tegen, ik verbaasde mij erover dat ik dat zo kicken vond terwijl een ander dat oude troep zou vinden en dat eigenlijk ook oude troep is :)! Maar ik blijf het mooi vinden hoor...goed dus dat je je camera bij je had!

Geniet maar lekker...!!

Lieve groet, Ingrid

Room Seventeen zei

Oude schuren, ze hebben echt een bijzondere sfeer.....net als afgebladderde luiken, oude hekken, deuren, en tuinmuren. Vooral in Frankrijk vind ik het prachtig om te zien.

@nne zei

heerlijk is het om weg te dromen bij je foto's. niet zo ver van het familiehuisje in de polder, staat een verlaten huis en dito schuur. langzamerhand wordt alles overwoekerd, maar het is gewoon sprookjesachtig mooi! lieve groet, @nne

Pure & White zei

Helemaal met je eens...als foto object zijn ze prachtig, maar achter in je tuin zou het mij ook iets te rommelig zijn...;-))

Groetjes Dineke

Judith zei

En Corine zou Corine niet zijn als ze alles zo mooi vast kan leggen!!!

Groetjes X

MARIANNE zei

Wie weet waren de oude dakpannen die jullie kochten wel van...dat dak! h,ha.
Hele mooie plaatjes heb je er van geschoten hoor...en zeker landelijk oud brocante!!!

Een fijn eavond, en groetjes Marianne.

Ans zei

Fotogeniek zijn die vervallen schuren,hé.
En inderdaad,er zit geen dakpan meer op.

Groetjes Ans

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik denk er net zo over. Als ik zoiets zie, denk ik... o wat ontzettend mooi, maar ik moet er niet aan denken zo´n schuur in mijn achtertuin te hebben. Liever ook wat strakker en vooral heel...
Maar het levert idd wel heel mooie plaatjes op, zeker weten...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Miranda zei

Achter in mijn eigen tuin word ik niet vrolijk van zo'n schuurtje, maar onderweg stop ook ik er graag even voor om het vast te leggen ;) Mooie foto's met het koffiekopje als leuk detail!

Groeten, Miranda

Marjonel M zei

Prachtig die oude vervallen schuren ik hou er wel van....Mooie foto's weer!

Fijne week groet, Marjonel

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Deze oude schuur is een prachtig model om te fotograferen.

Je hebt er mooie foto's van gemaakt!

Fijne dag en lieve groet,

Loes

Yvonne zei

het levert zeker mooie plaatjes op, maar idd jammer dat ze zoveel laten vervallen (om vaak vervolgens af te kunnen breken en er iets lelijks voor terug te zetten, althans daar zijn ze hier meester in)
wij hebben ons houten schuurtje waar een asbest dak op zat ook opgeknapt met oude dakpannetjes, zo veel meer sfeer, heb er nog alle dagen plezier van :-)
Succes met jullie schuur !!
Groetjes Yvonne

Mirjam zei

Corine,
Alvast gefeliciteerd met je dochter morgen. Maak er een heel mooie dag van...
Lieve groet,
Mirjam

Mayflower zei

Prachtig in beeld gebracht Corine.
Vooral dat kopje wat je door de opstaande deur ziet vind ik geweldig.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Colin zei

Altijd geweldig om ergens in het bos of polderweg zo'n verlaten bouwval tegen te komen. En dan vooral ook het fantaseren wie er woonden, waarom het nu zo leeg en achter gelaten is; ondanks dat het vaak onbewoonbaar is, leeft het toch nog (gek eigenlijk).