vrijdag 1 juni 2012

onderweg

gewoon in de buurt…

Na ons bezoek aan het vliegveld reden we (zoals gewoonlijk snelwegen mijdend) via landelijke wegen en dijken terug naar onze woonplaats. Tijdens die rit werd weer eens duidelijk dat er ook gewoon in je eigen omgeving mooie fotoplaatjes te maken zijn.

hooi

De graslanden zijn gemaaid,

opschudden

en het leuke van de vrije pinksterdagen is dat veel boeren bij het omschudden een kind bij zich hebben op de tractor :)

foutje

Dit is wel heel ‘grappig’... komend van het vliegveld zien we zo'n 20 km verder een ‘geparkeerde’ zwever in een weiland naast de IJssel liggen… foutje… dat wordt wachten op de ophaalploeg...

blauwgroengrijs

Even verder langs de IJsseldijk staat weer een ietwat vreemd ‘geparkeerd’ vervoermiddel.
En langs het kanaal in onze eigen woonplaats ‘parkeerden’ een stel koeien zichzelf in de schaduw..

schaduw

Sloom herkauwden ze hun maal, er was er maar één die de moeite nam z’n kop naar ons toe te draaien, hun activiteit/tempo was duidelijk aangepast aan de warmte ;)

herkauwen

Misschien wat luguber en mede door dit soort grapjes ben ik niet echt een poezenliefhebber,

natuur

maar toch krijgt ook poes Aagje hier een plaatsje. Ze was met haar ‘prooi’ wel een dankbaar fotomodel…

23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Bij de eerste foto's heb ik dan ook nog eens de geur van pas gemaaid gras in gedachten, dat ruikt altijd zo lekker! Als je er oog voor hebt, is er veel moois...ook dichtbij huis!

Ik wens je een heel fijn weekend!! Lieve groet, Ingrid

brocantezussen zei

Erg mooie foto's van ons prachtig land...

Franse Lelie zei

Mooie zomerse plaatjes, ik hou ervan! Lieve groet

Els zei

Heerlijk zulke mooie plekjes dicht bij huis!

Fijn weekend
Groetjes Els

Kom Achterom zei

ooh mooie foto's ennuh die kinderen op de trekker rijden vaak al zelf heel jong dan hebben ze in vaktermen gesproken last van gras of maisgriep hihi Mijn dochter zit op een agrarische opleiding en nu schijnen ook klassen vol ziek te zijn zoooo vervelend!! Ik heb genoten van je heerlijke rondrit!
fijne dagen
Yolanda

ria zei

Prachtige foto's!Nederland is zo mooi!

Fijn weekend en lieve groet ria

Tanja zei

Mooie foto's Corine, heerlijke omgeving woon je.

Ennuh die laatste foto, ik ben zo blij dat mijn katten nooit de tuin uitkomen en dus nooit met zoiets komen aandragen want ik word daar dus helemaal eng van.

Fijn weekend en ik hoop en duim voor een beetje zonneschijn.

Liefs
Tanja

lia zei

Ja hoor, dicht bij huis is er heel veel moois te zien.
En och, die poes volgt gewoon zijn instinct.

Fijn weekend

Liefs..)

Het lijstje van brocante zei

Ik kan het gras ruiken....heerlijk....je laatste is iets minder....maar hoort bij moeder der natuur!!!
Fijn weekend & lieve groetjes,
Silvia

Anoniem zei

Ja idd wat is nederland mooi hè?
Daarom ook hebben we net vd week een weekje Terschelling geboekt:-)
En duimen we nu al vast op net zulk mooi weer als met de pinksteren!

Je hebt weer erg leuke plaatjes geschoten onderweg!
Vind die vd fiets erg mooi!
Fijn weekend
Liefs Erika

Bonjade zei

Prachtige hollandse beelden.....
hoe mooi....en zo dichtbij.....

Fijn weekend

Liefs

Gerry zei

Ik ben op het plattegrond opgegroeid en daarom zijn dit mooie en herkenbare plaatjes.
Ons land is best heel mooi en je kunt vaak mooie dingen tegenkomen.
Fijn weekend!

Lieve groet,
Gerry

oale zei

Ik heb het al vaker gezegd, wij wonen in een prachtig land, als je het maar wilt zien (en als het weer een beetje meewerkt hahaha). Groetjes en fijn weekend Alie

Ans zei

Erg mooie sfeerfoto's.
En tsja,een kat is nu eenmaal een kat,daar kan Aagje ook niks aan doen.
Gisteren zat onze kat Guusje achter een kikkertje aan,maar het kikkertje was hem te vlug af.

Fijn weekend
Groetjes Ans

MARIANNE zei

Mooie foto's weer hoor!
Ja de natuur is echt geweldig hé...alleen ook al is het gewoon wel aagjes instinct...dat vind ik ook iets minder hoor!

Groetjes van Marianne.

Mooi zei

Mooie foto's! Ik heb binnenkort ook een workshop digitaal fotograferen, kijk er naar uit als ik jouw foto's zo zie.
Groeten Karin en fijn weekend

La Maison zei

Je moet er maar ,,OOG,, voor hebben.
Geniet van je weekend en liefs
Hermine

jacqueline zei

Dichtbij huis is het ook genieten, dat heb ik hier ook steeds, als je het maar ziet. En nu is het helemaal een mooie tijd, lang licht, lekker lente! Fijn weekend, Jacqueline

Miranda zei

Genieten dichtbij huis! Het gaat erom dat je de schoonheid van je eigen omgeving wilt zien en met een fotocamera komt dat wel goed.

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Lynda zei

we zeiden het net nog tegen elkaar......je hoeft niet ver te gaan om schoonheid te zien! Je moet het wel WILLEN zien...er de charme van in KUNNEN zien.....ik hou zo van die hollandse plaatjes.....en van katten ;))

Liefs,
Lynda

Wondelgijn zei

Ik ruik het gras gewoon bij je foto's...!! Tja, en dan de natuur he.... die is soms heel mooi en soms (voor ons mensen) minder fraai.... Maar natuur is natuur, dus... ook de laatste foto is mooi!

Petra zei

Mooie rustgevende plaatjes. Ik dacht dat ik een heel ander plaatje zou zien, haha

Fijn weekend!

Judith zei

Ik kom weer eens gezellig bijlezen Corine, want ik zie dat ik alweer een paar posten gemist heb! Allereerst gefeliciteerd met je junior kapster in huis. En natuurlijk gefeliciteerd met je 44ste verjaardag!
Verder zie ik dat jullie er weer fijn op uit geweest zijn... Heerlijk met dat mooie weer he! M'n vriendin was toevallig ook naar Ommen geweest en die had het brood ook al ontdekt... lekker!

Groetjes en nog een fijne dag X