dinsdag 19 juni 2012

plukbloemen

of eigenlijk plukzaden…

Elk jaar als ik ergens de zaaddozen van de judaspenning zie, bedenk ik met spijt dat ik wéér vergeten ben ze in de tuin te zaaien. Maar dit voorjaar kocht ik toch een zakje zaad, helaas moet ik nog wachten met zaaien tot na de zomer, maar dan kan ik volgend jaar hopelijk (als ik ze niet vergeet te zaaien) in eigen tuin genieten van deze bijzondere plant.

transparant

Juist de zaaddozen zijn zo bijzonder, ik moet toegeven dat ik de plant bloeiend denk ik niet eens zou herkennen…Vorige week plukten we ergens onderweg wat groene takken die ik in een vaas zette onder de veranda in de hoop dat ze mooi transparant zullen indrogen…!

Als de zon schijnt is het helemáál  mooi!

22 opmerkingen:

Els zei

Bijzondere plant. Ik had er nog nooit van gehoord...

Fijne week
Liefs Els

Carla zei

Ja ze zijn echt mooi!!
En gedroogd zo leuk te verwerken!!

fijne dag...lieve groetjes Carla.

@nne zei

mooi je foto's. de judaspenning heeft mooie purperen bloemen, maar ingedroogd zijn ze schermen ook erg mooi. liefs, @nne

Pure & White zei

Prachtige plant!
En nu niet vergeten te zaaien...;-))

Fijne dag!

Dineke

Claudia zei

Deze zou bij mij ook niet weerstaan. Op naar het tuincentrum dus, kunnen we elkaar niet helpen herinneren?

Blomkje en Wenje zei

Mooi is ie, hé?

Groetjes, Pietrik

MARIANNE zei

Heel apart, die groene zaad dozen, staan inderdaad zo ook al mooi!
Niet vergeten dus...om je zaadjes in het najaar te planten hoor!

Een fijne zonnige dag, en groetjes van marianne!

Bonjade zei

Heb ze vorig jaar ook geplukt en maar bewaren bewaren.....maar heb in het voorjaar wat in de tuin gegooid :) maar ja nu dus niet wieden......want wat trek ik er dan uit.....?
En of het op komt is ook nog de vraag heb het in het voorjaar gegooid :0)
Maar heb nog wat over,dus meld je even als het de grond in moet?
;)

Mooi fris zomers groen.

Fijne dag

Liefs

Het lijstje van brocante zei

Prachtig....zo mooi het licht er door heen....een plaatje!!!.
Fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

Gerry zei

Ja, ze zijn altijd mooi!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Heb je achter in je agenda (eind december) al genoteerd dat je ergens in het voorjaar van 2013 moet noteren dat je zaden moet? Als ik dat niet doe, zou ik er geloof ik pas achter komen als de zaaitijd alweer voorbij is...te laat dus :)!

Met de zon er op is het inderdaad een prachtig gezicht!

Lieve groet, Ingrid

G-style zei

Wat een prachtige foto Corine !

En nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog ....

Hartelijke groet van Gea

Jansepans zei

De Judaspenning, prachtig vind ik m. Het is dus de ingedroogde zaaddoos die zo mooi is? Wist ik niet... Weer wat geleerd. Ik hoop dat je het niet vergeet te zaaien dat betekend voor ons weer een nieuwe post over deze mooie plant. Lief Janneke

Ans zei

Bij mijn ouders vroeger,stonden ze ook.
Prachtig,hé.

Groetjes Ans

Franse Lelie zei

Mooi zijn ze he. M'n vader had ze altijd staan, als kind vond ik ze al bijzonder. Lieve groet

Wondelgijn zei

Wij hebben ze bij ons huis geërfd! :-)

Jet zei

Ze hebben hele mooie bloemen! Mijn moeder had ze in haar tuin. Ze zei wel altijd dat ze om het jaar bloeien, dus je zult 2 jaar moeten zaaien. Of dat klopt weet ik niet, maar ik weet wel dat ze dat altijd zei als ik weer eens zei hoe mooi ik die bloemen vond. ;-)

Maison Louise, Paintings by Louise zei

De zaden zijn al prachtig!

Staan deze in de vrije natuur?

Fijne avond en lieve groet,

Loes

Hannekie zei

ja die zijn altijd prachtig...wie weet volgend jaar
liefs hannie

Colin zei

Ik ben wat dat betreft geen 'tuinman' en vergeet altijd op tijd dit soort dingen te zaaien. Toch ook maar eens in de (tuin)agenda gaan noteren :-)

Lynda zei

ooo maar DAT herken ik, kopen en vergeten......zet het in je computeragenda...krijg je vanzelf een melding;)!

Liefs,
Lynda

Miranda zei

Mooi in al haar eenvoud!

Groeten, Miranda