maandag 9 juli 2012

nieuwe uitdaging

85 mm-objectief…

Al jaren heb ik veel plezier met m’n EOS 450d en de 18-200 mm lens. Tot voor kort had ik daar genoeg aan, maar sinds de fotografiecursus van afgelopen winter kriebelde er iets.. en kriebel, daar kan ik niet tegen ;)
Van de week kochten we iets tegen de jeuk.. een 85 mm-objectief!

grijzig

En al ben ik erg moe na onze trip naar Zuid-Frankrijk, ik sprokkelde wat energie bij elkaar en begon enthousiast te knippen, toch is dát vastleggen wat ik zíe nog niet zo eenvoudig, maar ik ga de uitdaging aan.. ik oefen net zolang tot ik ook met deze lens lekker uit de voeten kan!

 kei

PS. Al lijkt dit geen ‘Frankrijkpost’ het is het stiekum toch ;), de kruikflessen vond ik er in een brocanteloods en de kei namen we mee van het strand van Cassis.

24 opmerkingen:

Yvonne zei

Heb even zitten genieten van je mooie vakantie foto's !
nog gefeliciteerd met jullie trouwdag, en met je dochter !
Nu maar oefenen met het nieuwe speeltje, volgens mij lukt het al aardig :-)
Groetjes Yvon

Gerreke zei

Hahaha, en het zijn mooie flessen ook. Trouwens de stenen hadden er ook vandaag kunnen komen ..

Mooie foto die eerste!!

saskia zei

nou dat onder de knie krijgen zal bij jou wel lukken hoor daar ben ik niet bang voor jij maakt altijd zulke mooie foto's .

ik kreeg door je vorige post gelijk zo'n zin in ons tripje naar frankrijk wat een mooie foto's waren dat ook weer .

ik verheug me al op nieuwe foto's blijf vooral oefenen daar hebben wij alleen maar plezier van .

grtjs saskia

Saskia zei

ik heb de canon 50D en een 18-200 lens, is de 85mm echt een aanrader? Ben trouwens al jaren aan het oefenen en de boeken aan het doorspitten, maar ik denk dat een cursus meer effect heeft. Je maakt prachtige foto,s

groetjes Saskia

It's me zei

Blijven oefenen !!..hihihi...veel plezier met je nieuwe lens...fijne week...liefs Ria...xxx..

Hannekie zei

net even je vakantie posten bij gelezen..wat een prachtig gebied zeg,,,heerlijk lijkt me..ziet er allemaal prachtig uit..
liefs hannie

Rozmeen zei

Het ziet er prachtig uit. Mooie fotos van jullie vakantie..genieten zeg.

Liefs,
Rozmeen

Gerry zei

Oefening baart kunst en deze foto's zien er veelbelovend uit. Het zijn trouwens ook mooie kruiken!

Lieve groet,
Gerry

Servies en Brocante zei

Netjes !
Ik leer ook elke dag bij, wil het nu gewoon allemaal leren en goed kunnen. Een nieuwe camera zit er helaas nog niet in maar ach ooit ;)
Fijne week

Happy Living zei

hoi!

leuk dat je mijn blog hebt gevonden, ik volg jou al een aantal maanden en ook ik ben bezig met een fotocursus... ik wist helemaal niets van fotografie maar vind het echt super leuk!! en heel toevallig heb ik zo'n zelfde kruik als jij nu op de foto hebt gezet, maar dan met een wit porcelein dopje afgezet met zink! hihi, grappig al deze toevalligheden!

Fijne dag!
groetjes Debby

Miss M zei

Ooooh, je hebt jezelf goed verwend, met die lens! Ben benieuwd welke foto's er nog meer volgen...
Prachtige flessen en die kei, ja... mooi!

Liefs, Marjolijn ♥

Mirjam zei

Hoi Corine,
Hier ook de 450D maar geen 85 mm lens. Alleen de 18-55 mm en een
70-300 lens. Alleen gebruik ik de laatste niet veel hoor, ik heb veel moeite om de camera met lens dan stil genoeg te kunnen houden.
Je foto's zijn heel mooi. De kruikflessen geweldig en die kei..!
Ik heb een paar kiezeltjes van een strandje in Clovelly (Devon) meegenomen, maar die waren ook ongeveer de maat van jouw kei denk ik...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

MARIANNE zei

Mooie echte franse kruikflessen, mooi op de foto gezet...en met die kei zit het ook wel goed...want allebei de foto's zijn vast door de nieuwe lens...kei-goed!

Groetjes van Marianne.

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Je hebt er prachtige foto's van gemaakt!

Volgende maand gaan wij kijken voor een nieuw fototoestel, ben nu aan het rondkijken voor een cursus fotografie in de buurt.

Ik hoop dat het mij net zo goed gaat lukken als bij jou.

Nog een hele fijne dag!

Lieve groet,

Loes

Ans zei

Schitterende kruiken en de stenen passen daar heel mooi bij.
En veel plezier met de 85 mm-objectief.

Groetjes Ans

Jessica zei

Wat ontzettend leuk dat je een fotografie cursus volgt! Ikzelf heb de basisopleiding aan de fotoacademie gedaan.

Het is heerlijk als foto's zo worden hoe je ze in gedachten hebt!

Geniet ervan in Frankrijk!

Colin zei

Ik twijfel er niet eens over hoor; werken met dit lensje heb jij vast heel snel onder de knie ... en daar mogen wij op je blogje weer van meegenieten :-)

lia zei

Daar komen dus weer veel mooie foto's.

Liefs

Anoniem zei

En ik vind je foto,s al zo mooi! Ben dan heel benieuwd wat dat gaat worden en of ik leek in fotografie die ik ben verschil ga zien haha!
Wens je heel veel succes met oefenen! Deze 2 foto,s zijn al heel mooi hoor ! Maar doe wel een beetje rustig aan met jezelf hè !!
Liefs Erika

Martine zei

wat een mooie foto's heb je gemaakt van jullie vakantie. Je geeft het zo mooi weer, het is net of ik er dan zelf ook geweest ben. Heb je geen heimwee naar je vakantie met dit weer in Nederland?
Ik was achter met het lezen van je posts, ik ben nu weer helemaal bij.
Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Veel succes met het oefenen met je nieuwe lens. En laat ons heerlijk meegenieten van je mooie foto's.
lieve groet, Martine

Carla zei

Nou meissie....die lens is aan jou wel besteed hoor!!
Je maakt van die prachtige foto's...dat kan alleen nog maar beter worden vanaf nu!!

lieve groetjes Carla.

Blomkje en Wenje zei

Prachtig!

Groetjes, Pietrik

Claudia zei

Is dat dan de zo genaamde Marco-lens?

Miranda zei

Een mooie aanwinst en een heerlijke bezigheid om ook dit weer onder de knie te krijgen!

Fijne dag. Groeten, Miranda