dinsdag 3 juli 2012

samen

boodschappen doen…

Een gewone doordeweekse vrijdag. In Eygalière is het markt, niet zo’n (vreselijke) toeristenmarkt maar één met vooral regionale producten.

kruidenkleurig



nougat

Veel oudere franse echtparen gaan er samen heen, niet dat ze samen boodschappen gaan doen…

krant

nee… monsieur zoekt een rustig plekje met z’n krant,

krant.

gewoon tussen de auto’s of op een terras…

dorpswinkel

terwijl madame in de weer is om de voorraden aan te vullen…

madames

en het weeknieuws doorneemt met dames van even verderop :)

27 opmerkingen:

Jolanda zei

Heerlijke foto's
Ik kijk er naar uit nog een paar weken dan zit ik in Spanje ik ga dan ook heerlijk naar de markt geweldig al die kruiden!
Een heel ongedwongen leven!

Lieve groetjes,

Jolanda

Het liefste thuis zei

Prachtige foto's! Wat kun je de sfeer goed overbrengen! Genieten, om even mee te mogen kijken bij hun dagelijkse beslommeringen. Wat kan het leven toch mooi zijn! :-) Groetjes, Hanneke

Anoniem zei

Gezellige foto,s!
Heerlijk om zo met jullie te mogen mee genieten:-))!!
Liefs Erika

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een heerlijke sfeerfoto´s. Zulke markten, daar hou ik nou van. Niets moet ik hebben van dat grootse toeristische gedoe, maar juist dit soort lokale markten trekken mij ook het meeste aan...
Ik geniet even lekker met je mee hoor...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Roelien zei

Je hebt de sfeer perfect weergegeven..

Jet zei

Ja mooi is dat hè, die marktjes! Ik geniet altijd net zo veel van de mensen die er lopen als van de produkten die je er kunt kopen!

Hannekie zei

oo wat heerlijk zeg...ff helemaal ontspannen. ik moet nog 7 weken wachten pfff.fijn dat ik even bij jou een voorproefje krijg
liefs hannie

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Corine, wat een heerlijke foto's van het dagelijks leven.

Deze zijn zo veel mooier dan de toeristen plaatjes.

Lieve groet,

Loes

Lynda zei

*zucht*...sfeertje.....

geniet!

Liefs,
Lynda

Gerry zei

Wat een heerlijke sfeer, lekker ontspannend, rustig, de tijd hebbend.

Lieve groet,
Gerry

Room Seventeen zei

Ai, wat zijn de Franse heren weer charmant, de dames laten zeulen met de voorraadtas en zelf lekker in het zonnetje zitten met een krant ;-)

Mayflower zei

Wat een leuke post Corine.
De dagelijkse beslommeringen zo mooi waargenomen.
Ik krijg al zin in de vakantie.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Ans zei

Mooie foto's,het vertelt een compleet verhaal.

Groetjes Ans

True Colours zei

Mooie foto's, vooral die eerste.

Fijne week.

Colin zei

Moet toch heerlijk zijn om zo samen even het dorp in te gaan ipv het vlug naar de winkel en terug wat we hier soms (te vaak?) doen.

Tanja zei

O leuk Corine, die mensen die gewoon hun ding doen en als je ze vastegt dat het dan een bijzonder moment weergeeft op de foto's.

Mooie foto's heb je weer gemaakt

Liefs
Tanja

Brabbels en Kiekjes zei

Jij hebt meer gedaan dan alleen inkopen!
geweldig om mensen vast te leggen in hun dagelijkse ding.

Liefs,

MARIANNE zei

Wat heerlijk dat jullie met de meiden samen, zo hebben genoten van La Douce France!
En wat een mooie foto's heb je gemaakt, ook van het alledaagse leven op de markt...en mmm wat verkopen ze er toch allemaal lekkere dingen hé!
En ik zag op een vorige post (ja ik liep een beetje achter) dat Rianne ook haar vriend een kijkje heeft laten nemen, in het voor haar geliefde Parijs...en oh wat lief...al dat lekkers wat ze voor jullie mee nam hé!

Groetjes van Marianne!

Miss M zei

Ooooh, die tweede foto Corine! Had je nog wat gekocht dan op deze markt? Ik had het niet kunnen weerstaan hoor! Mmmmm!

Liefs, Marjolijn ♥

Petra zei

Wat een heerlijk leventje..

Groetjes Petra

Mooi zei

Ooh je bent op vakantie, heerlijk! En echte vakantiekiekjes zoals ik ze zelf ook neem. De typische Franse sfeer. En die nogat...mmmm die zou ik nu wel lusten.
Fijne vakantie nog!
Lieve groet,
Karin

lia zei

Leuk.....en zo word een gewone dag toch weer speciaal.

liefs..)

Inge zei

Oh heerlijk, zo'n markt. en die ontspannen sfeer, geweldig! Kijk hier eens op de markt, en iedereen moet snel-snel de boodschappen binnenhalen...maar, op onze oude dag hoeven we natuurlijk geen kids meer uit school te halen, we hoeven niet meer te werken voor en na, we hebben dan alle tijd om ons krantje te lezen, en de roddels bij te houden samen met de buur(t)vrouwen...ooit komt onze tijd ook nog wel!

Genieten!

Lieve groet, Inge

Anita zei

PRACHTIG
en wat heerlijk kneuterig zo'n franse markt.
Hebben jullie de vakantie er nu op zitten of mag je nog even.
In ieder geval lekker nagenieten !!!
Fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

Kom Achterom zei

gezellig zeg! zo'n markt en ik wens je een hele fijne trouwdag!
Yolanda

Claudia zei

Dat ziet er niet verkeerd uit!

Twidde Brocante zei

Oh ik krijg zo'n trek in franse nougat. Ik zou zo in de foto kunnen bijten. Binnenkort maar weer eens een stukje gaan halen.

groetjes Natasja