maandag 16 juli 2012

spellen

letters…

Willen we in ons land iets spellen, dan gebruiken we over het algemeen het nationaal telefoonalfabet…                                                                                                  Anton, Bernard, Cornelis, Dirk, Eduard, Ferdinand, Gerard, Hendrik, Izaak, Johannes, Karel, Lodewijk, Martinus, Nico, Otto, Pieter, Quotiënt, Rudolf, Simon, Tinus, Utrecht, Victor, Willem, Xantippe, IJsbrand/ Ypsilon, Zacharias.                                                     Het internationaal alfabet leerde ik ooit ook op school…                                              Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf, Hotel, India, Juliett, Kilo, Lima, Mike, November, Oscar, Papa, Quebec, Romeo, Sierra, Tango, Uniform, Victor, Whisky, X-ray, Yankee, Zulu.

Het is al even geleden dat ik dit allemaal in mijn hoofd moest stampen en dat lukte best, maar als ik in mijn werk tegenwoordig iets moet spellen besef ik dat ik soms de beide alfabetten doodleuk door elkaar hussel :)

alfabet

Voor de jeugd van tegenwoordig moet het niet zo moeilijk zijn, er is voor hen nu een eigentijds alfabet, ik..‘oudere muts’ vind ‘m leuk en er zijn er maar 2 bij waarvan ik niet weet wat het is, dat is toch een mooi score voor een 40+er die stamt uit het computerloze tijdperk?!

13 opmerkingen:

Claudia zei

Wat een leuke, dank je wel voor het delen!

Merlie zei

Nog nooit gezien, maar wel heel eigentijds! Zo hebben ze het alfabet snel onder de knie.

Gerry zei

Wat grappig. Hedendaagse tijd.
Fijne avond!

Lieve groet,
Gerry

Anoniem zei

Nou mam, ik als jonge twintiger weet er zelfs 3 niet.. petje af!

Liefs Rianne

lia zei

Wat grappig.... en ik weet er drie niet, en 1 wel van naam, maar weet niet wat het is.
Maar ja, ik ben dan ook wel 50+ hihi..

Liefs

@nne zei

ik ben ook een oudere muts! ga even kijken hoeveel ik er niet ken! groetjes, @nne

Ans zei

Die is leuk,Corine.

Groetjes Ans

Esrosa zei

O, wat grappig. Ik weet er als begin-dertiger ook 3 niet, dus er is hoop :-)
Bedankt voor het delen!
Grtz, Esrosa

Miss M zei

Haha, wat een leuke! Als kinderen dit niet snel onder de knie krijgen... dan weet ik het ook niet meer, hihi.

Liefs, Marjolijn

Blomkje en Wenje zei

Deze had ik nog niet gezien...ben toch nog niet zo oud??? ;)
Vind hem wel leuk

Fijne avond.

Groetjes, Pietrik

MARIANNE zei

Nou ik als 60 plusser, weet er 3 helemaal niet, en 1 ken ik wel maar weet niet wat het is...dus denk dat er voor mij, op computer gebied ook nog wel hoop is...ja toch??

Nog even volhouden, de zomer is echt onderweg hoor...maar hij neemt nog wel even de touristise (lange) route!

Groetjes Marianne.

Martine zei

He die is leuk. Ik ken er 3 niet. De jeugd groeit er mee op, mijn dochter van 9 weet het soms beter dan ik. Het leuke is, dat ze de engelse woorden dan precies uitspreekt zoals er staat.
Een fijne dag, liefs Martine

Lynda zei

pft...Orkut, wat het ook moge zijn, de bedenker had best een charmantere naam kunnen bedenken toch? 3 ken ik er niet....is dat erg?;)

Liefs,
Lynda