dinsdag 21 augustus 2012

favoriet

gehaktballen…

Wat is het toch lastig om elke dag weer te bedenken wat je ‘s avonds eet.. temeer als je een kok in huis hebt die het liefst allerlei nieuwe gerechten probeert, maar ook een dochter die houdt van simpele hollandse kost.
Waar je bij ons THUIS eigenlijk bij iedereen goed mee scoort?  Dat zijn gehaktballen!

warm

Sinds een tijdje maken we (lees: Gert) niet meer het gewone formaat bal, maar een kleinere versie. Dat braadt makkelijker en het is nét even leuker om 4 of 5 kleine ballen op je bord te krijgen dan 1 grote;))

gehaltballen

(Tip: gebruik i.p.v. gewone kruiden eens een zakje bretonse kruiden.. Mmmmm!)

Vannacht is Janiek met een aantal vriendinnen vertrokken voor een 10-daagse vakantie in Lloret de Mar.. wat ze daar zal eten? Ik wil het denk ik niet weten, maar wij.... wij kunnen het er van nemen deze weken ;))))

15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Eet extra smakelijk de komende 10 dagen :)!

Lieve groet, Ingrid

De Lorelei Brocante. zei

Ha,gehaktballetjes,jahoor lekker en simpel.
En uhh Lloret de Mar......neee dat wil je vast niet weten, whahaaaa zoonlief is er vorig jaar geweest met 14 vrienden en vriendinnen.....ik weet het inmiddels wat ze gegeten hebben......;-( hahahaaaaaa
En zoonlief wil nooooooooiiittttt meer naar Lloret !! en zit nu all inclusief op Kos met z,n vriendin, beter toch... ;-))

Groetjes
Dicky Marie

Brabbels en Kiekjes zei

Jij hoeft gelukkig niet te eten in lloret de mar, dat mag gewoon thuis!
En ach janiek... Die komt die 10 dagen echt wel door.
Ben benieuwd wat er op tafel komt te staan deze week?!

Liefs,

Pure & White zei

Lekker hoor, je hebt helemaal gelijk...hollandse kost is op z'n tijd best oké..;-))
Janiek waardeert de ballen vast enorm als ze weer thuis is!
Liefs Dineke

Nieneke zei

O ja, dat was ook zo heerlijk van onze vakantie; nooit bedenken wat zal ik nu weer eens eten? er werd gewoon van alles (heerlijks) voor je klaargemaakt..
Gehaktballen vind ik trouwens ook heerlijk, helaas lukt het me niet ze net zo lekker te maken als die van mijn moeder..
Ben benieuuw wat je aankomende dagen gaat eten..

Jet zei

Oh ja, daar gaan ze hier ook nog steeds van watertanden!
Ik kan ze niet zo lekker maken als mijn schoonmoeder maar die gooide bij een pond gehakt ook een pond margarine in de pan en dat moet je ook weer niet willen... ;-)
Hahahaha, nu heeft iedereen het hier over zijn of haar gehaktballen! Wát een onderwerp! ;-)

Jet zei

Oh nee, geen pond margarine, ik overdrijf schrómelijk, ze gooide er een half pond boter bij, en da's ook ongezond.

Anoniem zei

Ze zien dr heerlijk uit die ballen!
Hier zijn ze ook favoriet bij de kinders .....en ja ik doe toevallig ook al heel lang kleintjes draaien.!
Maar dat van die bretonse kruiden ga ik proberen
Gooi er dan de aankomende dagen maar eens een lekker receptje van kok Gert door heen!
Ben benieuwd Haha
Liefs Erika

Carla zei

hahah...dat moet je ook niet willen weten!!

Een balletje op zijn tijd is best lekker, maar dan wel met mayo en appelmoes (volgens mijn man ben ik een vieze eter) maar dat vind ik heerlijk.
En dan idd een klein balletje....niet van die biljartballen hoor!!

Eet smakelijk de komende 10 dagen...dat doet je dochter vast ook ((-;

lieve groet Carla.

Anita zei

Hahahah ... daar moet je niet eens aan willen DENKEN Corine wát ze daar eten hihi
Nouh zo af en toe een hollandse bal gehakt gaat er hier ook wel in. Maarre heb inderdaad ook liever andere kost. Laat Gert zich de komende 10 dagen maar eens héérlijk uitleven. Smakelijk smullen !!!
Ik lees even terug kijken of ik nog veel heb gemist. Dag lief mens :-)
Groetjezz lfs mij

La Maison zei

Wat leuk al die meiden naar Spanje, dat zal een feest worden met lekker eten ;(((???
Smul jij maar lekker hier en maak je vooral geen zorgen.

Lieve groet
Hermine

Blomkje en Wenje zei

Hier ook gek op gehaktballen...gewone Hollandse kost..maar ook 'uitprobeersels'...bedankt voor de kruidentip, ga ik zeker eens proberen.

Groetjes, Pietrik

'Inga' zei

Hier ook nog gewoon het liefst degelijke Hollandse kost; gehaktballen met lekkere jus en aardappelen en bloemkool! Het is hier drie tegen vijf, want jongste en ik eten liefst nieuw en anders, maar de andere drie niet helaas!
Grijp je culinaire kans zou ik zeggen voor de komende dagen. En wat zal Janiek moeders kost waarderen als ze weer thuis is...

Fijne week!

Het stokpaardje zei

Inderdaad iedere dag weer verzinnen wat te eten valt nog niet mee. Maar jou gehaktballen zien er erg smakelijk uit.
Groetjes Iris

brocantezussen zei

Ja, en dan bloemkool met een papje, dat eten wij vanavond.... Oma's recept, en ik maak het regelmatig, maar zo lekker als bij oma wordt het nooit! groetjes Annebeth