zaterdag 25 augustus 2012

vasthouden

nog even….

Ik wil het niet! Ik wil het zomergevoel nog niet loslaten, ik wil er nog niet aan… ik wil niet horen, zien of voelen dat de zomer op z’n eind loopt ;(
Dus ik duik nog regelmatig in de fotomap ‘zomer 2012’

thuis

Op een mooie zonnige dag eind mei werd er een échte fotoreportage gemaakt van ons THUIS en het resultaat daarvan was te zien in mijn favoriete woonblad (Wonen Landelijke Stijl) dat vanaf 2 augustus (alweer een mooie zonnige dag!) in de winkel lag.

mascarpone met roodfruit

We aten deze zomer vaak buiten (al met al hadden we toch veel mooie zomerdagen) en buiten smaakt alles lekkerder! Deze mascarponetaart met rood fruit was een topper, zowel als toetje als voor bij de koffie/thee ;)

Veere

We zijn bijzonder gek op Frankrijk, maar tijdens onze cabriotoertochten ontdekken we telkens weer dat ook ons eigen land prachtige (vakantie)plaatsen heeft (Veere bijvoorbeeld) én dat de zon deze zomer echt goed z’n best deed, we hebben lekker veel zonnestralen kunnen vangen!

Vanmiddag werden we overvallen door een fikse hoosbui terwijl we in Elburg liepen voor wat boodschappen. Teruglopend naar de auto…in de zon (ja dat is Holland hè:)) liepen we nog  even een kroonluchterwinkeltje in. O… en we vonden daar zoiets moois!!!

19 opmerkingen:

La Maison zei

Nou, wat vond je daar dan? Je maakt me heel nieuwsgierig.

Liefs
Hermine

Colin zei

Ik wil die zomer ook nog zo graag even vast blijven houden enne wacht nu al op je volgende blog natuurlijk!

Blomkje en Wenje zei

Ik lees je post terwijl de regen hier weer met bakken uit de hemel komt....ik deel je gevoel dus helemaal....

Groetjes, Pietrik

Haikey zei

Hier ook regen,regen en nog eens regen,maar de zon komt nog even terug!

All Seasons zei

en toch...vind ik het najaar ook wel heel erg mooi en genieten. Van al die mooie kleuren die straks weer gaan komen, besjes en rozenbottels en noten zoeken. Appels rapen, we komen die tijd wel weer door en dan breekt de mooie tijd weer aan om het binnen gezellig te maken. En voor je het weet is het weer voorjaar...

Ik ben overigens helemaal vergeten dat jij in de WLS hebt gestaan met je huis. Toen waren wij op vakantie, maar ik zal eens kijken, of jij er een post over hebt gemaakt, vast wel.

Geniet van een heerlijke avond ☼
Lieve groet,
Patricia

Jet zei

Ja het is idd Hollands weer. Ik heb gelukkig tussen de korte maar hevige buien door wel de was kunnen drogen buiten!

Yvonne zei

hier valt het weer wel mee, vanmiddag nadat de optocht hier voorbij was, een flinke bui, maar verder nog steeds droog gehouden
eerlijk gezegd heb ik dit liever als dat hele hete weer van vorige week...
Veere is een prachtig plaatsje, wij zijn er 2 weken terug geweest, net of je een beetje terug gaat in de tijd (mits je al die toeristen even wegdenkt dan :-)
groeten Yvon

faire un songe zei

Ik wil het ook niet horen...!!
Van mij mag het zomer tot de kerst blijven.

anita zei

Wat grappig wij zijn gisteren in Elburg geweest. Het was toen mooi weer.
We zitten op de camping in Nunspeet.
Ja dat was een flinke bui vandaag.

gr. Anita

It's me zei

Yep ik wil er ook nog niet aan hoor...yakkes...herfst moet er niet aan denken.......en ?? wat vond je dan ???....liefs Ria...xxx...

lia zei

Ja, we willen het allemaal vast houden. Maar ook in de herfst hebben we straks weer prachtige dingen te beleven. En gelukkig hebben wij hier de hele dag de zon gehad.

Liefs Lia

Home and Lifestyle zei

Ik word haast depressief als ik in augustus de bolchrysanten alweer zie verschijnen ;)! Van mij mag de nazomer ook nog heel lang duren hoor. Wij zijn vorige week vrijdag naar Elburg gereden voor een stadswandeling, tussendoor hebben we er heerlijk geluncht! En weet je dat ik dat winkeltje helemaal niet binnen ben gegaan? Ben benieuwd waar je voor gevallen bent :)!

Fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

MARIANNE zei

Ja wat is de Zomer zomaar ineens snel gegaan hé...maar gelukkig hebben we toch best wel veel mooie zonnige dagen gehad, en van onze tuinen kunnen genieten!
Helaas lopen nu alle bloeiende planten zo'n beetje op hun eind, en heb al wat potten leeg gehaald...zucht...en ook al hier en daar wat terug gesnoeid!
Ik zou vanmorgen 'heel' vroeg naar de jaarlijkse, leuke, grote rommel markt gaan, hier in de buurt...maar zit nu met een kop koffie, naar de kletterende regen, en de al vallende blaadjes van de bomen, naar de tuin te staren...ben dus toch maar niet gegaan...zucht, zo jammer, had me er zo op verheugd!!!
Maar ok, genoeg gezucht nu...gewoon wat anders gaan doen vandaag...die heerlijk uitziende Mascarpone aardbeien taart van jou lijk me wel wat...zo jammer nou, dat ik het recept niet weet!
En wat...oh...wat? heb je nou voor mooi's uit die Kroonluchter winkel mee genomen? Ben zo benieuwd!!!

Een fijne zondag, en groetjes van Marianne.

Eh...durf het bijna niet te vragen, maar eh...zou ik, heel misschien...eh...het recept mogen hebben van de 'zomer' aarbeien taart? hij lijkt me 'zo' lekker, en dan kunnen we nog even het zomer gevoel een beetje vasthouden, Ha,ha!

Anoniem zei

Tja die zomer vast houden hè dat willen we allemaal!
Maar toch vind ik het niet erg hoor dat de herfst er aan komt! Gezellig maken in huis weer kaarsjes aan, Plaid op de bank, weer lekker onder het dekbed kunnen slapen, al die mooie kleuren aan de bomen.
Wat dat betreft ben ik echt een 4 seizoenen mens....haha :)
Enne..... je maakt ons wel weer héél nieuwsgierig hoor ;-))
Liefs Erika

ria zei

Hier al de hele droog en zonnetje!!Was hangt lekker buiten de wapperen.En Veere??Zo mooi!!En gelukkig maar 3 km hier vandaan,kom er dus regelmatig>misschien straks ook nog even...
Lieve groet Ria

Mayflower zei


Hier vandaag zon afgewisseld door fikse buien en ja...we gaan nu echt nazomeren. Maar ik ben dol op die wisseling van de seizoenen, dus heb geen heimwee naar de zomer en die Herfstgeuren en kleuren zijn toch prachtig.
Al is het wel leuk met je terug te blikken Corine en neem ik ondertussen even een hapje van die heerlijke zomerse taart.
Fijne zondag en liefs, Mea

Room Seventeen zei

We houden de zomer nog even vast hoor! Deze week opnieuw zomerse temperaturen.En met een beetje mazzel krijgen we nog een nazomer, ...en wie weet wordt het een warme herfst ;-)

Wondelgijn zei

Ahhh.... ik help mee vasthouden!!

Claudia zei

Het water loopt me in de mond bij het zien van die heerlijke taart!