vrijdag 10 augustus 2012

zee

altijd mooi…

Wij zijn gek op zee, voor een korte trip trekken we niet voor niets vaak richting de kust. Typisch voor het strand van Walcheren zijn de strandpalen dwars over het strand de zee in die als golfbrekers dienen. Zodra we die zien zijn we een beetje thuis :)

Zoutelande

De eerste avond genoten we in Zoutelande van de ondergaande zon.

regenbui

Een paar dagen later genoten we (met velen) heerlijk op het Domburgse strand van de zomerzon, totdat de lucht opeens wel erg donker werd… Wij hadden een tafel besproken bij het restaurant bovenop het duin, waar we gelukkig iets eerder dan gepland terecht konden, je ziet boven zee al een fikse bui vallen (door het plotselinge van dit alles hield ik blijkbaar m’n camera niet recht ;)). De regen duurde gelukkig maar even en op zich had het wel wat om vanonder een (waterdichte) parasol te zien hoe snel een vol strand leeg kan stromen!

droog

Na de bui maakte ik nog een foto van de vele meeuwen op de strandpalen, pas thuis zag ik dat er een jongetje over de palen loopt. En al probeer ik meestal foto’s te maken zonder mensen… dit keer geeft het de foto toch juist iets extra's.

16 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Jammer dat de zee ver weg is, wij vinden het ook altijd fijn om naar het strand te gaan maar het komt er vaak niet zo van. Maar dat maakt een bezoek aan zee wel extra bijzonder! Die laatste foto is heel erg mooi, juist grappig dat je pas thuis in de gaten had dat er uiteindelijk meer in de lens te zien was!

Fijn weekend Corine!! Lieve groet, Ingrid

Pure & White zei

Prachtige foto, vooral die eerste met de ondergaande zon..!

Wij zijn ook dol op het strand zoals je weet, en wonen er heel vlak bij
Gek genoeg zoeken we ook altijd voor vakantie water op, al is het een meer of een andere zee...

Fijn weekend!

Lieve groet
Dineke

Jessica zei

Wauw! die 1ste foto.. prachtig!
En wat een treffer, dat dat jongetje op die 3de foto op het paaltje loopt. Mooie plaatjes.
Wij zijn ook dol op het strand, gaan regelmatig even een dagje richting de zee. Heerlijk!

Fijn weekend!
Groetjes Jessica

Brabbels en Kiekjes zei

Wij wonen aan zee, en zijn er dan ook regelmatig te vinden. Juist in vakantie's zoeken wij echte bossen op, die zijn hier weer niet te vinden '-)
Ach zo blijven we met z'n alle lekker in beweging door ons mooie landje.
Je foto's zijn prachtig, en zee en strand zijn altijd anders dus een dankbaar onderwerp om te fotograferen.


Fijn weekend, liefs

MARIANNE zei

Heerlijk zoals jullie genoten hebben van Zeeland!
En prachtig die foto van de ondergaande zon, en ook die van de strandpalen, die dienen als golf brekers...en hoe grappig dat je dan thuis pas zag dat er ook een jongetje, samen met de zeemeeuwen, overheen liep.
Fijn dat je thuis aan de hand van de foto's nog even kan na genieten hé!

Een fijn en zonnig weekend!
Groetjes Marianne.

lia zei

Prachtige foto's Corine. En wij gaan ook (maar dat wist je al) het liefst naar het strand in Walcheren. En die laatste foto is heel leuk.

De vakantie is voorbij, dus een nu genieten we weer van een heel mooi weekend.

Liefs Lia

Franse Lelie zei

Wat een heerlijke foto's, ook wij zijn dol op het strand alleen gaan we nooit naar Zeeland. Moeten we toch eend doen denk ik. De laatste foto is super, het overkomt mij ook nog wel eend dat ik thuis ineens iets zie op een foto. Ik heb het ook nog wel eens dat m'n horizon niet recht is, in picasa kun je m heel makkelijk rechttrekken:) Lieve groet

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Prachtige foto's!

Heerlijk genieten van het strand, daar waar ik vroeger vaak en graag kwam.
Wij gingen vaak kamperen bij Bloemendaal, de duinen door en zo op het strand.
In de zomer vind ik het veel te druk op het strand, maar in het voor en najaar, heerlijk.
Op een zonnige winterse dag mag ik ook graag een strandwandeling maken en daarna een lekkere warme kop soep eten.

Bijzondere foto met de jongeman, wat een verassing als je dit veel later ziet.

Een heel fijn weekend!

Lieve groet, Loes

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een mooie strand plaatjes. Zo mooi, de zee en het strand. Het gekke is alleen; ik woon er zo dichtbij en ik kom er bijna nooit... Moet toch echt een keer gaan veranderen hoor...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

ria zei

Heerlijk,dat ik dat mooie Walcheren ook echt mijn thuis kan noemen.Zo genieten om even voor een uurtje de zon op t strand op te zoeken,of net na t eten even samen een starndwandeling....Heerlijk!!Maar gek genoeg hoor ik altijd veel mensen die hier niet vandaan komen over Zoutelanden.Terwijk bijv t strand van Oostkapelle toch eigenlijk veel mooier is.Maar genieten ist overal!!
Lieve groet ria

Karin zei

Wat een geniet foto's!!
Prachtig toch he de zee :-)
En wat een prachtig oud kraantje had je nog gevonden in zeeland!
Fijn weekend hoor,laatste vakantie dagen toch? geniet er nog van
groetjes karin

Blomkje en Wenje zei

Wat een mooie foto's! En idd, het jongetje voegt wel wat toe aan de foto.

Fijn weekend.

Groetjes, Pietrik

Haikey zei

Prachtige foto's heb je gemaakt!

Zoals je wel weet ben ik ook gek van de zeee...

fijne avond!

Haikey

Alie zei

Ik lag in de caravan de nieuwe Wonen te lezen en dacht:"Dat huis ken ik" en ja hoor, het was THUIS. Gaaf hoor de reportage. Lijkt me hartstikke leuk om je eigen huis in zo'n mooi blad te zien staan. Groetjes Alie

Jet zei

Prachtige foto met het jongetje!

&Styling Interieur en kleuradvies zei

Zeeland heeft bij mij ook een speciaal plekje, al gaan we er bijna niet naar toe: vroeger ging ik met mijn ouders jaar na jaar daarheen met vakantie. Ik heb er de mooiste herinneringen aan.....