zondag 5 augustus 2012

Zeeland

korte vakantietrip…

In juni genoten wij van een vroege zomervakantieweek in Zuid-Frankrijk, daarna werkten we een paar weken en nu genieten we nóg eens van 2 vakantieweken. Maar dan gewoon thuis…nou ja…vorige week maandag bedachten we dat het wel heerlijk zou zijn er toch nog even een paar dagen tussenuit te gaan, met de cabrio toeren door Zeeland leek ons wel wat. Het koste even wat moeite maar we vonden toch een B&B waar we 3 nachten mochten logeren.

Frijters & Wessels , een topadres in een rustig autovrij straatje middenin Middelburg, wat een bof dat we daar terecht konden!

Frijters2  Frijters1

De gastheren hebben een winkel met interieuraccessoires en dat zie je in de gastenkamers. Het ontbijt wordt geserveerd aan de lange tafel achter in de winkel, met elke ochtend een ander oud servies en prachtig oud bestek..

Middelburg is sowieso een prachtige stad,

gracht

met veel (over het algemeen) goed gerestaureerde grachtenpanden,

mooi oud

winter     zomer

met soms wel heel vreemde namen ;)

doorkijk  lange jan

B&B Frijters en Wessels zit aan de voet van de ‘Lange Jan’, heel handig want zo konden we altijd de weg terug vinden..

steeg  stoer

als we op ons gemak weer eens door de stad hadden gedwaald of op één van de vele gezellige terrassen hadden gezeten. Van alle panden die we hebben bewonderd vonden we die met de grijze trapgevel wel heel erg stoer.

singel

Buiten de grachten loopt ook nog een singel met diverse molens. Al wandelend is er dus genoeg te zien en te genieten (en te fotograferen!).
Middelburg… we waren er wel eens vaker, maar nooit langer dan een dag. We hebben genoten van deze prachtige stad!

25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat boften jullie met dit mooie adresje zo op het laatste moment, het ziet er erg goed uit! Heerlijk om er dan toch nog onverwacht een paar dagen op uit te gaan! Ben je Lia ook nog in Middelburg tegengekomen ;)?

Lieve groet, Ingrid

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Dat is meegenieten van de prachtige foto,s van een mooi stukje Zeeland. Bofkonten zijn jullie,

fijne week, groeten Pauline

lia zei

We hadden dus ook hier een beetje dezelfde gedachte hihi.... Al waren wij er dan nog niet eens 1 dag.
Maar die B&B ziet er wel heel leuk uit zeg.

Liefs Lia

Colin zei

Ik typte het bij Lia ook al; vind Middelburg een hele gezellige stad waar ik altijd graag even doorheen wandel als ik in Zeeland ben. Je foto van de molen is zo'n herkenbaar punt trouwens, leuk!

Peet zei

Lijkt me inderdaad een prachtige stad. Ben er nog nooit geweest, maar staat op mijn verlanglijstje.
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
Lieve groetjes, Peet.

Ans zei

Ja,Middelburg is inderdaad prachtig.
En zo te zien en te lezen,was de B&B
helemaal niet verkeerd.

Groetjes Ans

MARIANNE zei

Fijn even op pad met de cabrio...en 3 dagen heerlijk genieten, in zo'n leuke B&B... in een zo te zien, heel mooi Middelburg!
Hebben jullie toch maar mooi weer even gehad!!!

Goretjes van Marianne.

Yvonne zei

Prachtig Middelburg !! mooi daar he
leuk dat je zo onverwachts nog terecht kon daar, het ziet er keurig & gezellig uit!
heb even lekker mee zitten genieten van de mooie foto's !
Fijne vakantie nog
groeten Yvonne

ria zei

Ik zei t bij de ost van lia ook al:wat woon ik toch in een geweldig mooie stad!!Die B&B kende ik nog niet,maar ga m onthouden voor als iemand s om een tip vraagt.Ziet er super uit!!
Lieve groet Ria

Els zei

We zijn er zelf nog nooit geweest, de foto's van Lia zagen er ook al zo veelbelovend uit...
Die B&B lijkt me leuk om ook eens een keertje in te overnachten :-)

Fijne week
Liefs Els

WEERspiegeling zei

Hai Corine, wát een leuke post! En wat een herkenning ook! We zijn al vaak in Zeeland op vakantie geweest en Middelburg vind ik een prachtige stad. En die heren van 'jouw' B&B, die heb ik - ik meen 2 jaar geleden - ontmoet toen zijn opruiming hielden in hun brocantewinkel in Dordrecht en inderdaad plannen hadden om een B&B in Middelburg te beginnen. Hun achternamen ben ik nooit echt vergeten omdat twee collega's van me dezelfde achternamen hebben (beide collega's wonen in Noord-Holland en carpoolden samen naar Friesland - nu niet meer want één van hen heeft een andere baan). Maar ik daal af geloof ik, haha. Die B&B ga ik zeker onthouden voor als we nog eens naar Zeeland gaan, dit jaar zijn we niet geweest omdat we onze vakantie in Engeland hebben doorgebracht (en dat ook volgend jaar graag weer willen doen).
Nog een weekje vakantie thuis en dan zit 't er weer op helaas... Fijne week!
Groetjes, Anita

@nne zei

Middelburg is inderdaad een heerlijke stad... jouw foto's doen ze alle eer aan! Bedankt voor de tip van de B&B. Liefs, @nne

It's me zei

Wat een heerlijke plek Corine.....prachtige foto's !!...fijne week liefs Ria..xxx...

Jessica zei

Ik kan mij goed voorstellen dat jullie genoten hebben.
Het ziet er prachtig uit, al die mooie foto's.

Zelf zijn wij nog nooit in Middelburg geweest, maar ik denk dat wij er ook maar eens een kijkje gaan nemen.

Fijne week!
Groetjes Jessica

Pure & White zei

Ziet er fantastisch uit..en volgens mij had je ook best prima weer..;-))

Geniet nog even van je vrije tijd!

groetjes Dineke

Mooi zei

Ziet er sfeervol uit! En...ok nog wat bij de heren gekocht? ;-)
Fijne vakantie nog verder!

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Er zijn meerdere bloggers naar Middelburg geweest en nu zie ik bij jou ook van die prachtige foto's, daar gaan we zeker een keer naar toe.

Je vorige post is geweldig!

Je huis staat prachtig in het blad weergegeven, maar dat kan ook niet anders want het is heel mooi.

Fijne week!

Lieve groet, Loes

Gerry zei

Middelburg is een prachtige oude stad en je hebt het mooi in beeld gebracht.
Heerlijk om er zo even een paar dagen tussenuit te zijn.
Fijne dag verder!

Lieve groet,
Gerry

Claudia zei

Twee jaar geleden hebben we met de boot Middelburg aangedaan en ik verbaasde me toen over de schoonheid van dit stadje.

Angelique zei

Ha, geweldig zo'n post over Middelburg en dat jullie allemaal zo positief zijn! Ik woon er namelijk en ben er bere-trots op. Ik wil hier nooit meer weg... Jullie snappen wel waarom!

Anoniem zei

Ooh wat leuk jullie ook naar Middelburg, net als Lia ! Toeval??
Bedankt weer voor het delen van de gezellige foto,s!
Wel een paar keer in Zeeland (Breskens)geweest maar nog nooit in Middelburg....toch maar doen de volgende keer:-)
Liefs Erika

Marjonel M zei

Mooi adresje, en prachtige foto's heb je gemaakt van Middelburg.

Groeten, Marjonel

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat heb je weer een heerlijk stekkie gevonden. Ik sla dit adres weer even op hoor. Hoe doe je dat toch, steeds van die geweldige B&B's vinden. Ja, hoor ik je denken, gewoon goed zoeken... Is ook zo natuurlijk.
Heel mooie kijkjes in Middelburg heb je voor ons...
Ik wens je weer een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Middelburg is inderdaad een geweldige leuke plaats.Wij komen er zeker een paar keer per jaar.
Maar waar je ook je hart op kunt halen is Veere. Misschien een ideetje om een andere keer een bezoekje te brengen.

Els zei

Ik woon 20 min van Middelburg af en naast Goes is het een stad die zoveel geschiedenis uitstraalt. Je ziet de handel van een paar eeuwen geleden gewoon voor je... Leuk dat je het eens van dichtbij hebt kunnen meemaken want het is weer heel anders dan de steden in de rest van Nederland!