dinsdag 14 augustus 2012

zeeuwse souvenirs

brocante…

Al direct bij aankomst in de winkel van Frijters en Wessels zag ik ‘m…een grote 5-liter kruik…stoer en sober. Maar onze trip begon net en de kofferbak van de cabrio zat eigenlijk al vol met alleen onze 2 minikoffers en m’n fototas dus ik liet ‘m staan.

kruik

Maar nadat ik m’n verliefdheid aan Gert opbiechtte was de koop toch eigenlijk al gesloten, Gert dacht dat ie best mee kon, desnoods op schoot ;) De laatste dag hebben we ‘m dus meegepakt. De heren snapten het volkomen, ze hadden ons interieur al bewonderd via de reportage in de WLS en vonden ook dat ie daar prima in past. (Hij paste trouwens net nog in de kofferbak :))

Zo’n jaar of 6 geleden vonden Gert en ik een mooi oud glazen/kristallen flesje met een zilveren dop en in de bodem een ster… Toevallig vonden we er een jaar later nog ergens één, óók met een ster in de bodem… En zo ontstaat er ongepland een verzameling ;)

ster

Erg makkelijk is er niet aan te komen, maar dat maakt het des te leuker als je er dan toch weer eens één vindt! (On)bewust speuren we er toch naar als we op markten lopen of brocantewinkels bezoeken. En in Middelburg hadden we geluk… In een afgesloten vitrine stond ie (de prijs onzichtbaar) naar ons te lonken, toch maar vragen of ik ‘m even mocht vasthouden.. Tja en dan ben je eigenlijk al verkocht!
De prijs was wel wat hoog, dus daar gingen we met ons bod behoorlijk onder zitten, want ja het is voor ons nummer 6 dus we weten zo langzamerhand wat ze ‘doen’. Het kostte wat moeite, Gert heeft aardig moeten praten, maar het lukte!!

zilver

Een mooie Zeeuwse aanwinst voor in onze vitrinekast ;)

Dat is wat ons huis tot ons THUIS maakt, veel van onze spullen hebben we ergens  ‘gevonden’, er zit een verhaal aan, een herinnering…

25 opmerkingen:

Miranda zei

Prachtige vondsten heb je gedaan en juist het speuren naar deze spullen is inderdaad erg leuk! Tijdens het bijlezen van je vorige posten heb ik genoten van jullie trip naar Zeeland, je prachtige reportage en je nieuwe aankoop!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Home fourteen zei

Dat is juist het leuke, hoe dat je er aan komt. En dan nog voor een leuk prijsje. Ik hou ervan. Je hebt weer leuke spulletjes bij elkaar gesprokkeld. En nog even over je reportage, hartstikke leuk, toen ik de WLS in keek kwam het me gelijk bekend voor. Prachtig!! Gefeliciteerd nog...fijne dag..........jac.....

Room Seventeen zei

Ha Corine, leuk verhaal, wij zijn net terug uit Frankrijk en mijn pubers zaten in de auto klem tussen de Franse grés potten haha.
Heb vandaag even uitgebreid je WLS reportage bekeken, mooie foto's, en je tuin, een plaatje!!

lia zei

Wij Nederlanders willen altijd afdingen, en daar zijn de prijzen volgens mij ook op berekend.
Maar er komt dus nog een post over een ster....

Leuk hoor.
Liefs Lia

Marja Verschoor-Meijers zei

Dat is het mooie van al die spulletjes... de verhalen erachter, de geschiedenis, de plaats waar ze stonden....

Lovely Rivièra zei

Wat mooi verteld! Het is inderdaad bijzonder dat achter elk stuk een mooie herinnering/verhaal zit. Wat super dat je zo'n mooie collectie aan het creeren bent, vind het echt prachtig er uit zien! Heb je enig idee waar de kristalen flesjes vroeger voor gediend hebben? Ze zien er echt bijzonder mooi uit.

Liefs,
Maïsha

Els zei

Mooie vondsten! En ook een leuk aandenken aan jullie trip naar Middelburg...

Groetjes Els

wilga zei

prachtige vondsten hoor!,zo kunnen jullie nog lang genieten van het Zeeuwse. Uitstapje.

lieve groet.
Wilga

ria zei

Leuke stad he?:Middelburg?! :-).Ben benieuwd in welke winkel je t flesje gevonden hebt.Maar hij is idd super!!
Lieve groet Ria

Gerry zei

Het is leuk om later te weten waar je je mooie schatten gevonden of vandaan gehaald hebt. je hebt leuke aankopen gedaan!

Lieve groet,
Gerry

MARIANNE zei

Ja meis, dat is inderdaad het aller leukste, 'de herinnering' aan de plek waar je het vandaan hebt...en dat maakt het Waardevol!!!

Zonnige groetjes, Marianne.

wonen met brocante zei

Prachtige aanwinsten! Zo wordt het schatzoeken ook een beetje een sport en blijft het leuk! Groetjes Peggy

Ans zei

Wat een schitterende kruik is dat.
En de kristalglazen flesjes met de ster op de bodem,erg mooi.
Ook door het zilver van de dop,dat maakt het zo mooi compleet.

Groetjes Ans

Home and Lifestyle zei

De kruik is een echte aanwinst voor je huis, misschien komt er nog wel eens een volgende reportage waar het een welverdiend plekje in krijgt :)!

Tja, dat verzamelen is leuk alleen zorgt dat hier wel eens voor ruimtegebrek, omdat less is more hier op voorhand al niet zo lukt.

Ik wens je een hele fijne avond Corine! Lieve groet, Ingrid

Marjonel M zei

Mooie aankopen heb je gedaan!
Groet, Marjonel

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Je hebt prachtige inkopen gedaan.

Je mooie flesjes heb ik al een keer bewonderd, wat leuk dat het zo een hele verzameling gaat worden.

De kruik vind ik een super aanwinst.

Lieve groet, Loes

Colin zei

Jullie hebben er een (speur)neus voor zeg, mooie vondsten ... vooral die kruik!

Kom Achterom zei

ooh mooi mooi! jou kristal verzameling is geweldig ik ben verliefd! hihi
Fijne dag
Yolanda

Anoniem zei

Je hebt mooie vondsten gedaan Corine en je hebt ze ook weer zo mooi weten vast te leggen!
Zo leuk dat al die vondsten zo,n mooie herinnering met een verhaal zijn!
Wat een geluk dat die prachtige kruik toch nog paste ;-)
Fijne week !
Liefs Erika

Blomkje en Wenje zei

Wat een prachtige vondsten...

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Claudia zei

Heb je de blog van Stipje al gezien Corine? Deze lijkt wel voor jou gemaakt. In een cabrio heb je trouwens altijd plek genoeg, je gaat gewoon de lucht in, al levert dit soms wel hilarische situaties op!

Pure & White zei

Mooie kruik!
Hou persoonlijk niet zo van kristal, maar vind het als verzameling bij jouw toch wel mooi!

Lieve groet
Dineke

Nieneke zei

Prachtige vondsten, met weer een mooi verhaal!

La Maison zei

Dat is het leuke van dingen in huis,als er een verhaal achter zit. k herinner me dat je ,sterren, verzameld en het grappige is dat ik nu ook altijd kijk of er een ,ster, onder zit.
De kruik is mooi en zo groot heb ik ze nog nooit gezien.
Afdingen?? natuurlijk Jacques krijgt soms kromme tenen van mijn bod,zegt hij,maar ik verblik of verbloos niet hoor. Als de verkoper zijn ,,schat,, niet kwijt wil dan merk je dat vanzelf.

Lieve groet
Hermine

'Inga' zei

Ik heb blijkbaar een paar van je posten gemist, maar ben weer bijgelezen...{Leuke schoenen!} Wat leuk dat je bij Benko bent geweest, ik las erover in de Ariadne en dat lijkt idd een heerlijke struin-plek.
Geweldig dat je in de WLS staat, zo te zien een mooie reportage! Ken je het verhaal achter elk strooiertje met ster nog? Dat maakt zulke verzamelingen zo leuk...

Fijn weekend alvast!

Lieve groet