zondag 26 augustus 2012

‘zon’dag

regendag…

Weer of geen weer, de hond móet er elke dag uit, of je nu wilt of niet. Ik wilde wel ondanks de buien, Gert had minder zin maar na een blik op buienradar trokken we toch onze wandelschoenen aan. Voor de zekerheid ging er een plu mee en het (nog-nooit-gebruikte) regenhoesje voor m’n cameratas ;)

fortuin

Binnen de gracht van onze kleine stad kiekte ik de molen tegen een mooie blauwe lucht, maar al gauw werd het (ondanks buienradar) behoorlijk grijs.
begroeid

De man die hier (al jaren) woont zal geen last hebben van donkere luchten, ik vermoed dat er sowieso weinig daglicht zijn huis binnen komt en al vind ik het wel een bijzonder plaatje, ik moet er toch niet aan denken hoe het er binnen uit zal zien…

droog

kolk

Over de kerkhofdijk, langs de kolk lopen we richting het Apeldoorns kanaal, af en toe vallen er uit de mooie Hollandse wolkenluchten kleine buien. De regenhoes en de plu hebben we dus volop gebruikt!

vlierbessen

Vlierbessen, ja de zomer loopt op z’n eind, ik geef me over.. gelukkig zie ik als zomermens ook echt wel de mooie kanten van de andere seizoenen en dan heb ik het vooral over mooie plaatjes :))

jeuk  ooievaar

Het voordeel van wat minder mooi weer is dat je weinig andere mensen tegen komt, dat vond juffrouw Ooievaar waarschijnlijk ook, ze stond op haar gemak onder aan de dijk haar snavel te poetsen..tot ze doorhad dat ze publiek had..

leeg

Via de sluis lopen we door tot aan het stuk kanaal dat onlangs is ‘droog’gepompt vanwege werkzaamheden aan het gemaal iets verderop. Enerzijds is het een troosteloos gezicht zo’n leeg kanaal, maar anderzijds biedt het wel bijzondere plaatjes.

hout

glas

metaal

Verbaasd, maar druk bezig met de camera zien we wat er blijkbaar allemaal op de bodem ligt… veel hout en glas, maar ook metaal (dit lijkt me de linkerachterhoek van een auto)

steiger

Nog een bijzonder plaatje, het bemoste hout en de bijna droge kanaalbodem…  Ondanks de buien hebben we toch weer een leuke wandeling (met de hond) gemaakt ;)

16 opmerkingen:

La Maison zei

Mooie foto's van een fijne wandeling.
Alleen.... van dat ,,groene,, huis, nou daar krijg ik de kriebels van. wel mooi aan de buitenkant maar somber aan de binnenkant denk ik.

Lieve groet
Hermine

Nadine zei

Tja...ook hier bij ons in België is het vandaag een regendagje.
Gelukkig heb je een hond, net als wij, en ben je wel verplicht om een ommetje te maken. Prachtige foto's trouwens...
Liefs en tot gauw...
Nadine

Passione Helena zei

Hihi (met de hond) tussen haakjes..;-) Je hebt heerlijk los kunnen gaan met je camera tijdens deze wandeling.. en het heeft je prachtige beelden opgeleverd! Wat een hele andere dag als vorige week zondag hé. Maar wat je zegt, elk jaargetijde heeft zijn charme. Vanmiddag met een kop thee op de bank en een gezellig dier naast me, voelt ook heel warm.

Wat een bijzonder begroeid huis, je zou bijna denken dat het in het buitenland staat. Het zal inderdaad niet veel licht vangen, je moet er maar tegen kunnen. Het scheelt wel ramen zemen haha.

Fijne avond!

Lieve groetjes, Helena

Ans zei

Je hoeft soms niet ver te gaan,om te genieten en mooie foto's te maken.

Groetjes Ans

Mayflower zei

Ik weet nog van toen wij onze hond nog hadden dat ik er ook weleens tegenop zag om naar buiten te gaan.
Maar eenmaal op weg door weer en wind was het toch heerlijk en als ik zijn blije snoet dan zag, maakte dit deze wandelingen helemaal meer dan de moeite waard.
Je heb onderweg mooie plaatjes geschoten Corine.
Fijne avond en liefs, Mea

MARIANNE zei

Is het bekend dat er een man (alleen) woond...het ziet er aan de buitenkant wel geweldig uit, en ook mooi met planten, en keurig de heg gesnoeid enzo!
Maar inderdaad binnen zal het wel erg donker zijn...hopelijk is hij zelf, dan wel...het zonnetje in huis...ha,ha!
Mooie foto's heb je verder nog weer gemaakt, en gelukkig maar dat jullie de parapluie's...en niet te vergeten het regenhoesje voor de camera mee hadden!!

Een hele fijne, en waarschijnlijk ook weer zonnige, nieuwe week!
Groetjes Marianne.

MARIANNE zei

Zou ik bijna vergeten, nog bedankt voor het toesturen van de FRAMBOZEN (ja beetje dom hé) zomer taart, ik heb het gevonden hoor, ik heb een Appie App(van meneer Heyn...ja) op mijn mobiel, en heb het gelijk op gezocht...super!

Nogmaals bedankt, en lieve groetjes!!!

True Colours zei

Jammer van het weer, maar de foto's zijn mooi geworden hoor !

Liefs, Lieke.

Home and Lifestyle zei

Het was vandaag echt wisselvallig, het ene moment scheen de zon, het volgende moment hoosde het gigantisch. Het leverde mij vandaag onderweg overigens wel drie keer de regenboog op :)!

Mooie plaatjes heb je geschoten, het huis in het groen vind ik heel bijzonder!

Lieve groet, Ingrid

Carla zei

En wat een prachtige foto's heb je weer weten te maken!!
Leuk dat je me even meenam....lekker zo' n uitje na het werk!!

lieve groetjes Carla.

lia zei

Even dacht ik vanmiddag om er ook even uit te lopen, maar met die buien die hier de hele nacht en dag al vallen daar is geen plu tegen bestand. Er staat een glazen pot op tafel en daar zit bijna 15 cm water in.
Maar jij hebt toch lekker genoten van je uitstapje. En dat huis????

Fijne avond,
Liefs Lia

Claudia zei

Ik voel gewoon al een beetje de naderende herfst op je foto's, prachtig!

Lynda zei

zo dichtbij en zo mooi.....weer of geen weer!

Lieffs,
Lynda

Anoniem zei

Toch heerlijke wandeling gehad zo te zien! Leuk!! Wij ook (met de hond) tussen de buien door en vond het ook niet eens erg dat we nat werden ;))Maar .... waarom neem ik dan weer geen fototoestel mee??
Liefs Erika

Nieneke zei

Geen hond te zien....:)
Ik probeer Jack al enige tijd te overtuigen om ook een hond aan te schaffen. We hebben thuis altijd honden gehad en ik mis wel een maatje..Zo'n buitje maakt mij ook niks uit, het is een fantastsch duwtje in de rug om toch de deur uit te gaan. Maar ik weet wel dat het eigenlijk niet kan, we zijn toch wel veel weg...
Bijzondere foto's ook van het kanaal; waar jij iets van een auto in ziet zou Jannes zeker een ridderhelm in hebben gezien en dan zouden we weer een hele middag ridderverhalen te horen hebben gekregen!

Landelijk at Home zei

Wat een mooie fotos maak jij toch altijd!
Ik heb vorig jaar een spiegelreflex camera gekocht en daar maak ik mooie fotos mee. Al doe ik er eigelijk te weinig mee. En als ik dan jou fotos zie neem ik me weer voor hem vaker mee te nemen ;-)