donderdag 20 september 2012

herfstverrassing

buurvrouw…

Terwijl ik wat rondscharrelde bij de schuur, stak mijn buurvrouw plots over de heg een paar bessentakjes naar me toe. ‘Dit vind jij vast heel mooi…’

lelietjes van dalen

Als 70-jarige verbaast ze zich regelmatig over mijn passie(s), maar blijkbaar vind ze het/me toch niet zo raar dat ze zich er verre van houdt ;)
Terwijl we nog even over de tuin stonden te praten, besefte ik opeens dat deze bessentakjes van de Lelietjes van Dalen waren… aan de vorm van de takjes herkende ik ze. Ik heb nooit geweten dat daar bessen aan komen!

herfst

Dankzij de buurvrouw doet ook in ons huis de herfst zijn intrede…

36 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een mooie takjes en wat lief van je buurvrouw dat ze die aan je gaf. Ja, we moeten er echt aan geloven, de herfst is al begonnen... Wel gezellig ook....
Fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Kom Achterom zei

Wat mooi zeg! Ik wist het ook niet ben gelijk even naar buiten gelopen maar bij mij geen besjes zou het een ander soort zijn?? Ze staan mooi zeg bij jou op de salontafel.
en die cloche ik ben er nog steeds verliefd op.
Fijne dag
Yolanda

Petra zei

Het lijkt wel een sprookje, geen giftige appel maar besjes. Lelietjes van dalen zijn zeer giftig! Maar ik zou ze gewoon laten staan hoor want ze zijn erg leuk. Wel uitkijken met kleine kinderen..

Fijne dag!

sabine zei

Ja nu is de herfst echt aangekomen, het is koud en het regent. De besjes staan dan wel erg mooi op je tafel. En wat ontzettend lief van je buurvrouw. Geniet er maar flink van Liefs Sabine

MARIANNE zei

Wat een lief gebaar, van je buurvrouw...zo zie je maar, wat een klein gebaar...een mens blij kan maken!
En bij jou op de salon tafel...hebben ze een groot 'mooi' effect!!!
Komt natuurlijk ook wel een beetje...door die vervelend, mooie cloche...ha,ha!

Een fijne dag!
Groetjes Marianne.

Martine zei

Wat lief en attent van je buurvrouw dat ze weet waar jij van houdt.
Een fijne dag, groetjes Martine

flowersandhome zei

Een buurvrouw om te koesteren! Zoooo lief.
Groetjes,
Marian

faire un songe zei

Wat leuk dat de buurvrouw weet waar ze jou blij mee kan maken..
Heerlijk van genieten..
Groetjes Hetty

Twidde Brocante zei

Wat lief van de buurvrouw zeg.
ene ik wist ook niet dat daar besjes aankwamen. Zo eens kijken of ik ze ook kan ontdekken, ik heb een aantal bolletjes in de tuin staan.

groetjes Natasja

Het stokpaardje zei

Wat leuk van je buurvrouw dat ze aan je denkt bij deze leuke besjes.
Groetjes Iris

saskia zei

weer wat geleerd ik wist dat ook niet van die besjes.
tja de herfst he heb er altijd moeite mee tis mooi overal en natuurlijk is het gezellig met die kaarjes maar die kou he.
maar omdat we er toch niet aan kunnen ontkomen moeten we er op deze manier maar van genieten toch .
het ziet er weer gezellig uit bij je.
en een lief gebaar hoor van die buurvrouw .

grtjs saskia

De Lorelei Brocante. zei

Zo,n klein gebaar kan je soms zo blij maken...
Hoe simpel kan het leven toch zijn hé.
Mooi !!

Groetjes
Dicky Marie

Mayflower zei

Wat een lief gebaar van je buurvrouw Corine en ik heb ook nooit geweten dat er later besjes aan de Lelietjes van Dalen komen.
Een mooi Herfsttafereeltje.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

All Seasons zei

Wat lief van je buurvrouw. Dit soort kleine dingen die doen het nou juist.
Nou je verteld over de Lelietjes van Dalen, herken ik het weer. Hier staan er ook flink wat in de tuin maar zonder deze mooie besjes. Maar weet het nog van bij mijn opa en oma. Net als bij de Taxus, ik heb een flinke haag in de voortuin met 1 besje eraan en daar kan ik van genieten vanuit huis. Ach wie weet worden het er volgend jaar wel 2 :-)

Geniet van deze mooie besjes, een aankondiging van de Herfst...

Warme groet,
Patricia

Room Seventeen zei

Ja, de herfst is begonnen. Moet er nog een beetje aan wennen....We kunnen in ieder geval weer veel volop decoreren met takken, kransen en andere mooie dingen.

My Way of Living zei

Wist ook niet dat er besjes aan Lelietjes van Dalen komen.
Wel erg leuk.

gr. Anita

Inge zei

Hey wat leuk, ik ben gelijk naar buiten gelopen om bij ons onder de kastanjeboom te kijken, maar ook hier geen besjes aan de lelietjes van dalen :-(

Maar wel heel lief van de buurvrouw, en leuk!

Lieve groet, Inge

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Dat is nou een aardige buurvrouw en één die weet wat je mooi vindt.

Je hebt het prachtig gedecoreerd!

Fijne dag!

Lieve groet, Loes

Hannekie zei

ja die buurvrouw weet wel wat jij mooi vind..dit staat toch geweldig
liefs hannie

bl.S zei

Hhaha.. ik ook niet, weer wat geleerd vandaag. Maar mooi in eenvoud zijn ze: lief van de buurvrouw :)

Kram/Marion

Pure & White zei

wat een lieve buurvrouw!

Staat heel leuk in dat eenvoudige vaasje!

Lieve groet
Dineke

Anoniem zei

Lief....en heel Mooi!!
De besjes...... de buurvrouw die ze geeft..... en het totaal plaatje bij jou op tafel.....:-)
Liefs Erika

ria zei

Heerlijk die herfst,laat maar komen!!En geweldig toch,zo buurvrouw!!!

Miranda zei

Beter een goede buur... fijn dat ze aan de je dacht en jij nu ook een klein beetje herfst in huis hebt!

Groeten, Miranda

La Maison zei

Eigenlijk zou je buurvrouw deze post moeten lezen met alle reacties en lofzangen over haar.
Ik heb nog nooit besjes gezien aan de lelietjes van dalen, maar zo heb je er in het voorjaar en in het najaar plezier van.

lieve groet
Hermine

Jet zei

Nee zeg, dat wist ik ook niet! En ze staan zo leuk op je tafel!

Bonjade zei

Zo lief!!!
Zal het een speciaal soort zijn...?
Hier ook geen besjes....;(

Geniet ik maar even hier bij jou van deze heerlijke herfst plaatjes.

Liefs

Ans zei

Mooi,hoor.
Wat een paar takken al niet kunnen doen.

Groetjes Ans

Alie zei

Ja, dat huis van ons, dat houdt ons wel bezig. Ben net m'n open haard zwart aan het verven en zit nu te denken of ik gelijk aan de deuren zal beginnen. Zal daar toch eerst maar even een nachtje over slapen hahaha. Lief van je buurvrouw, staat gezellig. Groetjes Alie

Judith zei

Fijn, zo'n buuf die je begrijpt!

Groetjes X

wonen met brocante zei

Heel subtiel komt de herfst bij je binnen. Mooie takjes hoor. Fijn zo'n buurvrouw. wist ook niet dat lelietjes van Dalen bessen dragen. Groetjes Peggy

little sweet things zei

Het is nu een beetje te donker om de tuin in te duiken maar ik geloof niet dat onze lelietjes besjes hebben. Misschien weet je buurvrouw wat voor soort het is?
Groetjes, Sas

Home and Lifestyle zei

Zelfs als fan van de zomer kon je deze takjes van je lieve buurvrouw niet weerstaan, wat aardig van haar dat ze zo aan je denkt! En eerlijk is eerlijk, het misstaat totaal niet in je woonkamer...het staat bijzonder sfeervol!

Liefs, Ingrid

Claudia zei

Wat schattig, wist het ook niet hoor!

Jessica zei

Prachtig en subtiel staan de takjes in je kamer.

Heel fijn weekend!
Groetjes Jessica

Anita zei

Lief van je buuf :-)
Juist de eenvoud van de takjes geeft de HERFST aan.
Brrr vind het best frisjes. Verwarming aan, plaid op de bank, kaarsjes aan !!!
Groetjezz lfs mij