vrijdag 21 september 2012

klein en groot

allemaal stoer…

Onze Finn is (een ruwharige Jack Russell) tweeënhalf, het is een leuk speels beest, dat op z’n tijd ook gewoon lekker rustig in z’n mand of in de zon kan liggen. We zijn allemaal gek met hem en Gert het meest ;). Terwijl hij (een lange vent van ruim 1.90) eigenlijk meer idee had bij een grote hond..

Vorig jaar moesten we onze eerste hond Jip (toen 5 jaar) laten inslapen vanwege een tumor in z’n hoofd. We besloten toen om het bij 1 hond te houden, maar zo langzamerhand groeide toch weer het idee om te kijken naar een nieuw vriendje voor Finn (en voor ons). En deze keer keken we dan ook eens naar een groter ras, op ons landgoed is ruimte genoeg…
We kwamen uit bij de oudduitse herder, een prachtig stoere hond, met ook een hoog knuffelgehalte.

Bart

En al surfend en zoekend naar pups, zagen we de oproep: ’goed THUIS gezocht voor onze herder’… Hmmm, 6 jaar oud…geen gedoe met zindelijkheid… de fokker gebeld voor wat inside-information… Hij is gezond, hij is lief, hij is mooi… Alleen maar positieve berichten (nou ja hij kan niet met katten.. maar die hebben we toch niet).
We zijn gaan kennismaken en we waren verkocht, het is een lieverd! Binnenkort komt ie bij ons wonen.

Het zal best even wennen zijn… voor onze stoere kleine Finn én voor deze stoere grote beer… (en natuurlijk ook voor ons, stoere bazen ;))

30 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Finn zal er bij in het niet vallen wat grootte betreft, maar het belangrijkste is dat ze het straks samen goed kunnen vinden! Dat wordt vast even spannend! Maar leuk hoor, een nieuwe huisgenoot! En...hoe heet deze stoere grote beer?

Fijn weekend Corine! Liefs, Ingrid

Colin zei

Wat leuk! Wij twijfelen al een tijdje of Guusje er nou wel of geen vriendje bij moet krijgen. Finn boft maar!

Peet zei

Ach, wat een mooie hond. Lijkt me een hele grote lieverd. Zou ook graag een hond willen, maar vanwege allergieën is het niet mogelijk. Zou het wel kunnen, dan zouden wij ook zeker voor en Herder gaan.....
Lieve groetjes, Peet.

Homemade-Tanja zei

O Corine, wat een geweldig mooie hond, helemaal mijn type ;-)

Leuk dat hij bij jullie mag komen wonen, ik ben wel heel benieuwd naar de kennismaking met Finn.

Wel foto's maken hoor maar hoe heet hij eigenlijk?

Fijn weekend.
Liefs
Tanja

Judith zei

Owh Corine, wat leuk en wat is het een prachtig beest! Weet je dat een kleine hond vaak meer ruimte nodig heeft dan een grote hond? Kleine hondjes zijn vaak veel beweegelijker...

Hebben Finn en z'n toekomstige vriend ook al kennis gemaakt?

Sneu dat jullie je vorige hond al op zo'n jonge leeftijd moesten laten inslapen...

Fijn weekend X

saskia zei

wat een mooi beest en inderdaad je ziet gewoon dat het een lieverd is .
wel spannend hoor ze zullen wel even aan elkaar moeten wennen denk ik .
maar dat komt vast goed .

ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat maar dat ga je ons natuurlijk allemaal vertellen ik kijk er naar uit .

een fijn weekeind grtjs saskia

Pure & White zei

Wat leuk Corine, zo'n prachtige hond erbij!

Fijn weekend!

Dineke

Gerreke zei

Hahha ik loop ook in een raar pakkie hoor. Of eigenlijk moet ik er nog een kopen, want ik heb veel te warme kleren.

Maar mijn verhaal is fictie. Er zijn wel wat details die kloppen en de gedachten zou ik ook wel eens kunnen hebben, maar het is me gelukkig niet overkomen!!

Lynda zei

ooo wat gezellig!!! wat een mooi beest! dat wordt heel veel kroelen en lekkere wandelingen met grote stokken enzo;)(en heuls veel modder, maar who cares!!!)

Liefs,
Lynda

Dinah zei

Wat leuk!! Een puppy is natuurlijk altijd een eerste keus maar er zijn zo veel lieve honden die iets ouder zijn en een baasje zoeken. Ik vind het geweldig dat jullie voor deze hond kiezen. Dikke pluim!!! En hij ziet er nog eens geweldig lief uit ook :-)

Veel plezier van jullie nieuwe hondekind.

groetjes, dinah

Happy Living zei

Leuk!!
wat goed dat jullie hem een nieuw goed THUIS gaan bieden! Ik zou willen dat meer mensen dat deden ipv een pupje.. ook lief natuurlijk maar er zitten zoveel lieverds en knapperds in de overvolle asielen!! Wij zijn ook grote hondenliefhebbers maar het enige nadeel vind ik die haren!! onze stofzuiger draait echt overuren en is na 5 jaar compleet op ;-)) Maar dat moeten we er maar voor over hebben hé? al die onvoorwaardelijke liefde!!

veel plezier met hem en ben benieuwd naar foto's en naam

Liefs,

sabine zei

Wat een schitterend plaatje zo zeg. En wat fijn dat er zo'n mooie verandering bij jullie kan wonen. Liefs Sabine

MARIANNE zei

Het is inderdaad wel een hele mooie, knapperd! zo op de foto...en heeft Finn ook al kennis met hem gemaakt...het lijkt me toch zeker ook wel heeeeeel erg belangrijk...dat de grote knapperd...en de kleine lieverd, elkaar ook 'heel lief' vinden...ja toch!
Geweldig dat hij bij jullie mag komen wonen, en deel mag gaan uitmaken van jullie gezinsleven, en heerlijk op het landgoed mag gaan spelen, met Finn.
Ben straks...zo benieuwd naar wat meer foto's van jullie nieuwe huis vriend!

Een fijn weekend!
Groetjes Marianne.

Els zei

Wat een leukerd! Het zal zeker even wennen worden omdat Finn al die tijd het domein voor zich alleen heeft gehad maar dat komt heus wel goed :-)
Met z'n 2en is het toch leuker voor hun lijkt me!
Wij hebben altijd spijt gehad dat we niet meteen 2 honden genomen hebben.

Fijn weekend
Liefs Els

Anita zei

Oh wat gezellig, jullie krijgen gezinsuitbreiding Corine :-)
Mooi zo'n keuze om een wat oudere hond een nieuw THUIS te geven.
Finn zal ongetwijfeld even moeten wennen maar dat komt helemaal goed. Met z'n tweeën is veel leuker dan alleen.
Fijn weekend meis !!! Groetjezz lfs mij

'Inga' zei

Dat lijkt een lieverd! Fijn voor Finn dat'ie een kameraad krijgt, hopelijk kunnen ze het snel met elkaar vinden.
Een volwassen hond is helemaal geen gek idee...

Prettig weekend!

Brabbels en Kiekjes zei

's morgens vroeg niet in het donker al naar buiten moeten omdat de pup nog niet zindelijk is, daar heb je bij deze kanjer geen last van.
Wat een spetter is het.
Je moet hem wel even goed voorstellen aan ons, we zijn benieuwd!

Liefs,

erika zei

Wat een mooie stoere kop!!
Helemaal leuk zo,n gezinsuitbreiding!
Hij zal zich vast en zeker THUIS voelen bij jullie!
Liefs Erika

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een lieve kop heeft-ie. Ben er nu al helemaal weg van, dus ik kan me voorstellen dat jullie snel verkocht waren. Zal wel wennen zijn, maar dat komt vast helemaal goed tussen deze lobbes en Finn...
Dat belooft heel wat mooie wandelingen... camera mee dus.
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Ans zei

Wat een lieve ogen heeft deze kanjer.
Want ogen zeggen veel.
Ik hoop dat jullie heel veel plezier zullen gaan beleven met deze lieve viervoeter erbij.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Martine zei

Wat een lieve trouwe hondekop, ik begrijp helemaal dat het klikte tussen jullie en de hond. Je smelt toch gelijk? Jammer genoeg wonen wij niet zo groot, want als hondenliefhebber had ik er dan ook meer gehad.
Alvast heel veel plezier en gezelligheid van jullie nieuwe viervoeter.
Een fijn weekend, liefs Martine

Mayflower zei

Wat een prachtige hond Corine en zo'n lieve kop. Wat fijn dat hij straks in een warm nest komt en Finn krijgt er een grote vriend bij.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Franse Lelie zei

Wat een lieverd, kan me voorstellen dat jullie voor hem vielen. Lieve groet

Miranda zei

Dat is wel even wat anders dan kleine Finn ;) Gaat helemaal goedkomen, hij ziet er superlief uit!

Fijn weekend. Groeten, Miranda

lia zei

Hij heeft een hele lieve kop, maar het zal ook wennen zijn voor die blogvriedin....

Liefs Lia

wonen met brocante zei

Wat leuk...een hond erbij. Zal wel even wennen zijn in het begin maar daarna zullen het waarschijnlijk de beste maatjes worden. Zo dankbaar ook om een afgedankte hond weer een goed huis te geven. Onze eerst hond Bruno kwam uit het asiel. Hij was mishandeld en had de nodige gebruiksaanwijzingen maar voor ons een geweldige hond. Nu hadden we voor een pup gekozen omdat we 'm zelf op wilde voeden. Maar mijn hart blijft toch uitgaan naar andere honden weer een goed huis geven. Misschien komt het er nog eens van net als bij jullie.
Groetjes Peggy

bl.S zei

Wat een goede keuze, een heerlijke hond met een hoog knuffelgehalt lijkt mij :) Pannenlappen voor de verandering gekocht, voor die prijs kan ik niet zelf aan de slag gaan haha... heb een link onder het bestek gezet, daar zijn ook de pannenlappen gekocht, maar wel: 100%recycle.

Kram/Marion

Wondelgijn zei

Wat is hij mooi!! Mooie warme kleur.... En hij heet???

justwendy zei

Wat een prachtig beest, hij boft maar dat jullie hem adopteren.
Zal wel ff wennen zijn voor Finn maar uiteindelijk zullen ze maatjes worden.

gr wendy

Yvonne zei

Wat een ontzettende mooie kop en lieve ogen heeft ie
Hoop dat Finn ook met hem kan opschieten, zodat dit hondje nog een heel aantal mooie jaren tegemoet gaat, samen met een klein ruwharig maatje :-)