maandag 24 september 2012

rozen(bottel)

uitgebloeid…

Jaja het is herfst, vannacht begon het hevig te regenen, heel veel water en onweer.. vandaag is het niet koud, maar er vallen nog steeds (on)regelmatig fikse buien! Tussen de buien door, knip ik de rozen wat bij.
Tegen onze veranda groeien 2 ‘Händel’ klimrozen, de roze met witte rozen contrasteren mooi met het donkergrijs van de verandapalen.

rozebottel

Het zijn echte doorbloeiers,  ik loop er elke dag even met de tuinschaar langs om de uitgebloeide bloemen eruit te knippen. Laat je ze zitten dan worden het (ook mooie) rozenbottels, knip je ze weg dan gaat alle energie naar nieuwe bloemen waardoor je de bloei stimuleert en zo kan ik de hele zomer tot laat in de herfst van de mooie bloemen genieten.


kleur

16 opmerkingen:

Els zei

Mooi dat je er ook nu in de herfst nog van kunt genieten!

Fijne week
Liefs Els

Cosy Life by Elly zei

Echt prachtig zeg!! En dat valt nu helemaal op!
Geniet ervan..
Lieve groetjes Elly

saskia zei

he heerlijke foto's geeft een beetje een zomer gevoel he .
tis hier net weer droog dus ga zo maar snel met het fietsje boodschappen doen .
bedankt voor je mooie foto's .

grtjs saskia

Home and Lifestyle zei

Jij had een droog moment uitgekozen voor het moment met de camera, de bloem steekt zo mooi af tegen de blauwe lucht!

Onze vensterbank is niet van hout, maar van een soort marmer. Toen we hier kwamen wonen, zat dit er al in. Veel beter dan de lelijke originele tegeltjes, die ik bij buren nog wel eens terug zie ;)!

Lieve groet, Ingrid

Judith zei

Wat je niet allemaal kunt doen tussen de buien door! Zo breng je binnen toch wat kleur erin tijdens deze grijze dagen... Ik heb ondanks de harde wind de tuindeuren open, omdat ik een muisje ontdekte onder de TV kast en stiekem hoop ik dat zij/hij de weg naar buiten vindt! Maar eigenlijk is het absoluut geen weer om de tuindeuren open te zetten:-)

Fijne dag en geniet van je bloemen X

Pure & White zei

Mooi hoor!
Zo lang mogelijk van genieten voorde tuin in winterslaap gaat..;-))

Fijne dag!

Dineke

Ans zei

Prachtig zeg.
Ja,ik heb ook zo'n roos,tegen de gevel van de garage,die bloeit tot ver in de winter.

Groetjes Ans

flowersandhome zei

Wat een prachtige roos!!! Je laatste foto straalt één en al zomer uit, een heel verschil met de hevige wind en regen die we hier al twee dagen hebben, echt op en top herfst.... en dan ga ik toch verlangen naar een mooie dag ertussen.... Van een Indian Summer is in elk geval geen sprake.
Groetjes,
Marian

MARIANNE zei

Prachtig hoor, om tot laat in de herfst...nog van die mooie rozen te kunen genieten!
En ik las net, dat Ans zelfs tot ver in de winter nog rozen heeft bloeien???

Een fijne avond!
Groetjes Marianne.

lia zei

Fijn dat je zo nog kunt genieten van die rozen.
EN het was echt herfst, heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kasten op te ruimen en het echte zomerse toch maar op te ruimen.

Liefs Lia

Miranda zei

Prachtige rozen! Helaas hier vandaag niet zo'n prachtig blauwe lucht gezien; wel erg veel regen en wind...

Fijne avond. Groeten, Miranda

Els zei

Op die kandelaars heb ik eerlijk gezegd nog nooit kaarsen gehad. Vind het altijd vervelend als de kandelaars van die naalden in het midden hebben...in het verleden is me op die manier al menig kaars gebarsten omdat ik geen geduld heb om ze fatsoenlijk in die naald te duwen. Misschien dat alleen ik weer zoiets kan veroorzaken haha :-)

Hannekie zei

prachtig ..de kleur is zo mooi
liefs hannie

Anita zei

Dat zijn wel héle mooie rozen Corine !!!
En nu is het HERFST en daar moeten we ook maar weer aan wennen.
Waaibomendag ;-) Groetjezz lfs mij

Yvonne zei

Ze zijn nog prachtig van kleur, hier bloeien de fairy roosjes ook nog volop, met hier en daar een klein botteltje (ook leuk)
Groeten Yvon

Mayflower zei

Nu schijnt er gelukkig de zon, maar het was gisteren en vanacht echt guur Herfstweer.
Wat bijzonder vind ik het dat de Rozen zolang blijven bloeien.
Hier bloeit de stamroos nog steeds.
Wat een prachtige kleur hebben jouw Rozen Corine.

Ik wens je een fijne dag.
Lieve groet, Mea