woensdag 31 oktober 2012

fruit

gezond en lekker…

Het wil nog niet erg vlotten met m’n gezondheid, ondanks de grote hoeveelheid vitamines die ik op m’n menu heb staan blijf ik sukkelig en lamlendig en bij tijd en wijle flink beroerd.

druiven

Echt ziek ben ik niet, dus ik ga zoveel mogelijk gewoon door, maar het dagelijks leven is op deze manier een ware uitputtingsslag ;(

sinaasappels

Na m’n werk vanochtend heb ik voor mezelf maar eens een lekkere, gezonde smoothie gemaakt: yoghurt, een kleine scheut r.oosvicee en een paar bananen, even mixen met de staafmixer (die heb ik ooit gekocht toen ik voor de oudste fruit- en groentehapjes moest maken) erdoor… Heerlijk!!

appel

De appeloogst hier in onze eigen boomgaard is dit jaar volledig mislukt, er hing een paar weken geleden nog een 4-tal appels, maar elke keer als ik de tuin inliep zag ik het al: daar lag weer een VALappel… Op het laatst hing er nog één… maar zelfs die heeft de oogstperiode niet gehaald… hoe sneu is dat… Nu maar hopen dat het klopt wat ze zeggen; dat er na een ‘mager’ jaar een ‘vet’ jaar komt ;))

32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

En dat laatste hoop ik dan meteen voor je gezondheid, Corine. Vervelend dat het niet loopt, wat dat betreft kun je beter een paar dagen goed ziek zijn en dan weer helemaal opknappen, zodat je alles weer moeiteloos kan.

Lekker al dat fruit, ik ben er gek op! Beterschap en een lieve groet, Ingrid

De Lorelei Brocante. zei

Bahh wat vervelend Corine,het heerst wel maar is het niet eens verstandig om bloed te laten prikken ??? als dit al zo lang duurt is dat wel verstandig toch...
En vooral..goed uitrusten,lekker vroeg naar bed en lekker uitslapen.
Laat de boel de boel maar even.
Beterschap Corine !!

Groetjes
Dicky Marie

Room Seventeen zei

Oh zucht, hier nog zo'n kwakkelkont, misschien moeten we geen smoothies maken maar emigreren naar Zuid Frankrijk ;-))

Ans zei

Beterschap,Corine.

Liefs Ans

saskia zei

he jakkes dat schiet niet op zeg en aan de vitamientjes kan het niet liggen dat eet je genoeg volgens mij.
klinkt lekker die smoothie daar moet je toch van opknappen .

sterkte maar weer.
rust lekker uit en laat je een maar beetje verwennen .
grtjs saskia

'Inga' zei

Wat vervelend dat je maar door kwakkelt, ondanks al dat lekkere fruit met bijkomende vitamines! Misschien een paar dagen echte rust?

Beterschap!

Lieve groet

lia zei

Ik zucht even met je mee. Zit nog steeds aan de vla of vanmorgen aan beschuitenpap (warme melk waarin stukjes beschuit en wat suiker)en thee.... wat word je daar toch gammel van.
En die staafmixer heb ik ook ooit gekocht toen Rens nog klein was.

Liefs Lia

Home and Lifestyle zei

Ben ik weer, was nog iets vergeten te vertellen. Je vroeg laatst naar mijn 'onderzetter'. Uiteraard komt ie bij de Potstal vandaan ;), in mei van dit jaar zie je onder de post 'Wasbord' - nee, het gaat hier niet over m'n menneke haha - een foto, waar het wasbord beter zichtbaar op is. Ben er nog steeds blij mee.

Fijne avond!

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat vervelend dat je je nog steeds niet helemaal kiplekker voelt. Dat is zo vermoeiend allemaal, ondanks dat je heel goed voor jezelf zorgt...
Mooie fruitfoto´s heb je gemaakt.
Ik hoop dat dat uitkomt, dan heb ik volgend jaar misschien wel 15 in plaats van 5 appels, maar deze 5 bleven in ieder geval tot de pluk hangen...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Maaike zei

Bah, niks aan.. Zo besef je pas hoe fijn het is als je lijf "gewoon" fit is. En dat dat dus niet zo vanzelfsprekend is!
Hopelijk knap je snel op. Neem je lijf in elk geval serieus en niet te stoer zijn..
Beterschap!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Miranda zei

Wat vervelend dat het niet wil met je gezondheid! Misschien is het nemen van een paar dagen rust of een paar dagen er tussen uit een oplossing... Ben na een week afwezigheid aan het bijlezen met posten en je vorige post is erg indrukwekkend; mooi verwoord!

Fijne avond. Groeten, Miranda

sabine zei

ik hoop dat je snel opknapt en dat het lamlendige gevoel snel kwijt bent. Liefs Sabine

Anneke zei

Wat vervelend dat je je nog zo vervelend voelt. Ik hoop dat de vitamientjes snel hun werk doen en wens je snel weer beterschap
groeten Anneke

Blomkje en Wenje zei

Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

Jet zei

Nou, nog maar een keer 'beterschap' dan.. ;-)
Doe 't rustig aan, het is een lastig griepje wat heerst.

It's me zei

Beterschap...ik hoop dat je toch snel weer opknapt.....liefs van mij...xxx...

Colin zei

Zo vervelend dat gekwakkel en dan nog een hele winter door moeten, daarom alleen al even goed 'uitzieken' en aansterken!

Franse Lelie zei

Vervelend maar wel herkenbaar. Hier ook niet echt ziek maar ook niet echt fit. Zo gezond mogelijk eten, op tijd slapen en rustig aan doen. Krabbelen we er langzaam weer bovenop...denk ik...!Lieve groet

wilma oud zei

Goede beterschap Corine!! Groetjes Wilma

Marjonel M zei

Ik hoop dat de vitamientjes snel hun werk doen, vergeet ook niet je rust te nemen...En ben je nog geslaagd met het kopen van amaryllisbollen?

Fijne dag groet, marjonel

Eefies day zei

Om me heen hoor ik ook dat mensen maar niet opknappen, gelukkig pak je het positief aan en heb je bergen fruit...die vitamientjes vullen je energiepeil wel weer aan, maar dat nare ziek zijn gevoel moet toch een keer stoppen!!!
Sterkte en hopelijk voel je je snel beter.

♥Eefie

Anita zei

Hi lieve Corine, dat fruit ziet er allemaal super gezond uit. Ik zou willen dat jij je net zo voelde.
Voel met je mee hoor hier gaat het ook niet al te fijn ;-) Het kost allemaal zoveel energie die je eigenlijk helemaal niet kunt missen. En dan de nodige stress erbij is natuurlijk ook niet bevorderlijk. Ook dat soort dingen hebben we niet in de hand.
Pas goed op jezelf meis !!! Dikke knuf van mij komtie X

Bonjade zei

Wij hebben al jaren een zichzelf bestuifbare appelboom...of hoe het heet....maar alles wat er komt.. nog niet 1 appel....;(

Wens je heel veel beterschap. Het gaat echt rond volgens mij...hier kucht het gehele gezin ook al weken.....je hangt er zo in....

Fijne dag

liefs

Els zei

Wat vervelend om te lezen dat je je nog steeds niet lekker voelt :-(
Die smoothie die je gemaakt hebt lijkt me heerlijk! Hopelijk knap je snel op...denk aan jezelf, neem voldoende rust en probeer ondanks de tegenslagen te genieten van kleine dingen...

Alvast een fijn weekend
Liefs Els

Hannekie zei

goh vervelend he dat gekwakkel. hoop dat je snel weer opknapt. aan de smoothie kan het niet liggen.mmmm
liefs hannie

RUW MET STIJL zei

Heerlijke die vitamines, hopen dat je ervan opknapt.
Ellen

MARIANNE zei

Hopelijk blijft het wat het magere jaar betreft beperkt tot de appel oogst...en zeker niet wat betreft de gezondheid (ik weet uit ervaring dat het heel lang kan duren, voordat je weer voldoende weerstand hebt opgebouwd) dus gewoon doorgaan wat de vatamientjes betreft, voorlopig hoor!
En wat betreft, wat de regering nu allemaal van plan is...kunnen we ook alleen maar hopen...dat ze nog wat bij gaan draaien...want anders worden het wat onze portemonnee betreft...zeker voor velen hele magere ja'ren'!!!

Fijne avond nog verder!
Groetjes Marianne.

Room Seventeen zei

Hoi Corine, de kannen zijn te koop, moet de foto's nog in de webshop zetten.

Judith zei

Die late vorst heeft hier ook de das omgedaan bij alles wat er maar te oogsten viel helaas...

En ik voel me op dit moment ook helemaal niet lekker (Bas was afgelopen week al ziek, dus ik hoop niet dat ik volg), maar ik heb helemaal geen zin om ziek te worden!!!

Groetjes en ik hoop dat je je nu toch echt snel beter gaat voelen X

Claudia zei

Niet fijn zeg dat gekwakkel. Zelf voeg ik een lepel honing toe aan mijn smoothies, ook gezond!

Mayflower zei

Hopelijk geldt dat ook voor je gezondheid Corine.
Vervelend dat je hier maar mee blijft sukkelen.
Beterschap en een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Rozmeen zei

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Weekend proberen om even lekker te ontspannen en uit te zieken.

Fijn weekend en liefs,
Rozmeen