zondag 7 oktober 2012

klusmoe

en dat tekent…

Klusweken worden klusmaanden, sinds begin september zijn we druk in het samenwoonhuurhuis van Rianne en Kevin. Nu ze er wonen gaan we (in lager tempo) door. Ik moet zeggen dat we zo langzamerhand wel een beetje klusmoe worden, temeer doordat we elke keer zoveel materiaal en gereedschap mee moeten sjouwen.. Het stel woont in een sfeervol oud bovenhuis binnen de grachten, heel leuk, maar parkeren kan niet heel dichtbij, dus het is elke keer een heel gedoe om met de handen/armen vol van de auto naar het huis te lopen.
Van klussen thuis komt niet veel op het moment, wel zijn we tussen de bedrijven door bezig met het inrichten van de nieuwe schuur. Het is heerlijk om gewoon thuis met de honden om ons heen rond te rommelen :)

spiegels

En ondanks de extreme moeheid die weer over me hangt, had ik vorige week opeens zo’n zin om weer eens bij de Tuinkamer te gaan kijken. Karin had al een stoere metalen kar voor onze schuur gereserveerd die we nog op zouden halen, dus dat gingen we doen..bovendien is rondlopen in haar winkel op z’n tijd echt een feest waar ik altijd zo lekker geïnspireerd door raak!
En hoe ze het doet, ik weet het niet, maar ze heeft altijd wel spullen die we té mooi vinden om te laten staan :))
Deze keer werd ik helemaal verliefd op een mini spiegeltje met een simpel gehouten lijstje en heel dun oud spiegelglas.. Ach en die wat smallere grotere kon ook wel mee, je bent gek op spiegels of niet hè?! Zoals Karin al dacht ga ik het gouden randje ‘natuurlijk’ nog wegwerken, maar dat is typisch een klusje voor de wintermaanden…

Gezamenlijk vormen ze een beetje een herfstig stilleven op het kastje in de hal, Janiek is er niet onverdeeld blij mee... het staat wel leuk, maar je kunt er nu niet goed in zien of je fatsoenlijk de deur uit kunt ;)
Zelf vind ik dat een voordeel, mijn door vermoeidheid getekende gezicht staart me nu niet telkens aan als ik de hal inloop! 

20 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Geen wonder dat het nu op gaat breken, het wordt eigenlijk tijd voor een beetje rust, maar ja...je wil je dochter met vriend natuurlijk ook graag behulpzaam zijn. De twee spiegels hadden jullie dan ook wel verdiend en dat gouden randje loopt niet weg ;)!

Vanavond lekker onderuit? Fijne avond!

Mirjam zei

Hallo Corine,
Klusmoe, dat komt ook een beetje door het weer volgens mij. Als de zon schijnt gaat het best, maar met van die grijze natte dagen zoals die van afgelopen week, heb ik geen inspiratie en ook geen energie om te klussen. We moeten nog steeds de plinten in het halletje afmaken...!
Heel mooie spiegels heb je gevonden. Ik zoek zelf nog een van max 55 cm breed voor in de badkamer die we volgend jaar gaan opknappen... maar Tuinkamer is me toch te ver weg...
Ik wens je alvast een heel mooie nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Bonjade zei

Zo werd het toch ondanks alle vermoeidheid een week met een gouden randje.....
Mooie aankopen.

Fijne avond

Liefs

Voetjes nu maar omhoog ;)

Room Seventeen zei

Leuke kleine spiegel ( hihi, spiegeltje is niet jou ding hé), die zwarte is ook mooi trouwens! Moest even gniffelen om je reactie, maar je hebt helemaal gelijk, een beetje rust kan geen kwaad. Kreeg gisteravond een fikse migraine, dus het is maar goed dat we niet naar Frankrijk zijn gegaan.
Jij ook rustig aan doen hé?

Mayflower zei

Klusmoe....ik herken het.
En met alle lichamelijke ongemakken die je normaal gesproken ook al heb, breekt het je nu extra op.
Ik begin nu pas weer een beetje bij te komen en dit terwijl we al 2 maanden klaar zijn.
Je spiegels zijn prachtig Corine, leuk zo een drietal bij elkaar. Ik ben ook benieuwd naar je stoere kas voor in de schuur.
Denk goed om jezelf en doe even wat rustiger aan.
Lieve groet, Mea

anita zei

De spiegels staan mooi bij elkaar.
Ja , klusmoe......
Het gaat over moet je maar denken.
Maar sterkte met al je klusdingen die je nog moet doen.

gr. anita

Colin zei

Mooie spiegelcombi heb je weer in je huis staan! Ik weet hoe klusmoe voelt en daarom al enige tijd last van uitstelgedrag en nu alles weer richting voorjaar geschoven, hoop dat jullie er ook snel doorheen zijn!

Hannekie zei

ik wordt al moe als ik al jullie verhalen lees. kan me heel goed voorstellen dat je moe bent..je spiegels zijn helemaal geweldig. is ook een wens van mij om eens naar de tuinkamer te gaan...
fijne week...en doe rustig aan he
liefs hannie

lia zei

Ik ben ook dol op spiegels, en ben nog steeds op zoek naar een maat.
Maar inmiddels weet ik dat geduld beloond word.
Deze zijn leuk, en zo fijn dat je zomaar even bij Karin kunt gaan kijken. Voor ons is het toch weer een hele reis.
En wat dat klussen betreft, ik weet wat het is, en hoe het voelt. Ook al laat ik het schilderen altijd over aan de expert.

Neem je rust meid
Liefs Lia

erika zei

Nou ik kan het me voorstellen hoor als ik het allemaal zo lees....
Vandaag kon je een lekker dagje zonnestralen vangen :))
Hoop dat je dat vandaag gedaan hebt........
Mooi stilleven in je hal met de spiegels maar ook een heel mooi duo in je kamer !
Liefs Erika

Frollies en Frummels zei

Klusmoe... Wat herkenbaar! Wij zijn inmiddels anderhalf jaar verder, het hele huis en gestript en weer opgebouwd! Maarhet was iedere bloeddruppel,zweetplek en tranendal waard!
Hoop het voor jullie ook!

MARIANNE zei

Ja ik kan het me voorstellen, dat het je allemaal ineens op gaat breken...al dat geklus!
Wel een goeie, fijne afleiding, om dan even bij een favoriet Brocante adres, heerlijk rond te snuffelen, en niet alleen de Kar(of bedoel je Kast?) voor de schuur...maar ook 2 mooie spiegels mee te nemen, want inderdaad, als je daar een passie voor hebt, kan je er maar beter genoeg van in huis hebben...ha,ha!
Ze zijn wel gaaf, en staan ook mooi op het kastje in de gang!
Voor je dochter vervelend, dat ze niet voordat ze het pand verlaat, nog even een laatste keurende blik, in de spiegel(s) kan werpen...maar als de kringen van vermoeidheid 'tijdelijk'op je wangen hangen...is het zowieso maar even beter om er 'niet' in te kijken hoor!
Kan het trouwens zijn, dat deze 'Tuinkamer' dezelfde is, als De Tuinkamer, die op 4 november net als wij, ook in Edam, op de "Brocante in de Kerk " Fair gaat staan?

Een fijne dag!...en (tussen de bedrijvigheid door) 'echt wel' ook een beetje rustig aan doen hoor!
Groetjes van Marianne.

saskia zei

ik kijk de laatste tijd ook liever niet te lang in de spiegel hoor maar dat heeft meer met de leeftijd te maken ha ha .

klusmoe nou daar heb ik nou helemaal geen last van ;p .
doe helemaal niks meer wat met een kwast te maken heeft .
wat doen we onszelf toch ook aan eigenlijk he met dat huis ;)

ben wel benieuwd hoe het er in het samenwoonhuis uitziet .

en wat een mooie spiegels heb je gekocht .
ik zou nog even wachten met dat gouden randje vind het wel mooi staan zo bij dat kastje .

een hele fijne week rust een beetje uit .
grtjs saskia

Els zei

De afgelopen maanden waren wij ook klusmoe...het kan op een gegeven moment dan echt frustrerend worden! Hoop voor je dat je je snel beter zult voelen. Gewoon lekker rustig aan. Het is al belangrijk dat ze er nu kunnen wonen toch? De kleine klusjes volgen vanzelf wel...geweldige aankopen heb je weer gedaan, ben ook benieuwd naar die metalen kar :-)

Fijne week
Liefs Els

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Ik kan mij voorstellen dat je klusmoe begint te worden, het is ook allemaal niet niks wat jullie aan het doen zijn.

wij zijn in het voorjaar begonnen met het huis op te knappen en ook ik moet bekennen dat ik klusmoe begin te worden.

Deze maand is de laatste kamer aan de beurt, onze slaapkamer.

De spiegels staan heel mooi zo.

Fijne dag en lieve groet,

Loes

Anneke zei

ik kan me voorstellen dat je klusmoe bent. Klussen is enig maar af en toe moet ook de rem er op. Maar wat heb je toch weer een paar mooie spiegels op de kop getikt. Staat leuk bij dat kastje. Je hebt echt weer prachtige foto's gemaakt
een lieve groet Anneke

Judith zei

Bij ons thuis struikel je ook over dit soort spiegels en ze gaan ook echt nooit vervelen!

Verwen jezelf maar lekker nu je door je energie heen bent en geniet van het rommelen in en rond huis...

Groetjes X

Wonen aan boord zei

Top zeg! mocht je nog spijt krijgen van die spiegels ;-) ze zijn echt prachtig! En wat is je header leuk zo.. Fijne binnenkomer hier en thuis!

Groetjes,
Alberta

Miranda zei

Een middagje uit zorgt dan voor de nodige ontspanning, die je ook echt af en toe nodig bent! Leuk het hoekje met spiegels, ben ook benieuwd naar je andere aankoop bij Karin...

Groeten, Miranda

Nieneke zei

Ik zag op de foto als eerste het gouden randje en dacht meteen al dat klopt ergens niet....later las ik de tekst pas...
Neem lekker je rust, geniet van het prachtige herfstweer (bij ons vielen vandaag heel wat zonnetsralen te vangen...)