woensdag 21 november 2012

hoe gaat ie?

prima…

Deze kwam ik onlangs tegen bij een medeblogger en o wat kwam ie aan:
sometimes

Ik weet, ik heb niks te klagen, we zijn ‘goed’ gezond, we hebben alles wat we nodig hebben én we hebben een leuk leven… maar soms ben ik zo moe… moe van al het oppervlakkig gedoe in de wereld, ver weg en dichtbij. Tijdens zo’n dip zitten de waterlanders hoog, dan kan het zijn dat ik ‘s avonds op de bank zit en dat het zomaar om niks uit m’n ogen stroomt.
Maar het leven gaat door, ik ga door… zo ging ik vanmiddag op de thee om bij te praten met een lieverd waarvan de wereld écht op de kop staat…  we waren het roerend eens: het leven is te kort om je druk te maken over bijzaken!
Het is goed jezelf eens af te vragen, wat er nou écht belangrijk is… het doet je beseffen dat we ons doen en laten te vaak laten bepalen door futiliteiten, zaken die van geen wezenlijk belang zijn… Fijn zo’n middag met een gelijkgestemde, dat geeft de burger moed als het soms lijkt dat ieder voor zich leeft.

En iemand een knuffel (of gewoon wat aandacht) geven, ook als ie zegt dat het prima gaat, is in dat opzicht absoluut een goed plan!!

41 opmerkingen:

Dinah zei

Ja!!!! :-)

lieve groet, dinah

ps ik ga je plaatje gebruiken.

Home and Lifestyle zei

Al valt dat niet altijd mee, toch probeer ik mijn energie vooral te steken in mensen om mij heen die écht lief zijn en waar het zowel geven als ontvangen is. Ik hoop voor je dat de moeheid wat meer naar de achtergrond verdwijnt waardoor je jezelf ook wat beter voelt!

Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Ik kan me hier alleen maar helemaal bij aansluiten hoor. Zo belangrijk om even wat extra aandacht te geven, met die knuffel die daarbij zo graag wordt gegeven. Maar ook om zo nu en dan even die extra aandacht zelf te ontvangen... Toch?
Lieve groet,
Mirjam

sabine zei

En bedankt!Zit nu dus huilend achter de pc. Vandaag te horen gekregen dat ik moet gaan revalideren om te leren omgaan met een linkerbeen wat niet echt wil meewerken tijdens het lopen. En ook ik zeg vaak, prima gaat goed. Ik vind je post zeer sprekend en heel lief. Liefs Sabine

Mirjam zei

Hoop ook dat je je snel weer een beetje beter voelt Corine..

bl.S zei

Een dikke Cyberknuffel kom je even geven: misschien omdat ik op afstand zit: heb ik geleerd, de laatste jaren, wat of wie echt belangrijk voor mij zijn: En daar stop ik dan alle energie in :) Gun jezelf ook eens wat eigen tijd: Kram

Ans zei

Wat heb je dit lief geschreven,Corine.
Ik ben het helemaal met je eens.
Het is allemaal zo betrekkelijk.
Het is de kunst,om van kleine dingen te genieten...een wandeling,een aai over iemands hoofd,een omarming,een luisterend oor.
Je hoeft de teevee maar aan te zetten en het gaat voornamelijk over geld.
Maar er is zoveel meer.
Ook ik probeer juist te genieten,van die kleine dingen die het leven zo mooi maken.

Liefs Ans

Eefies day zei

Ware woorden een knipog een lief gebaar, even dat praatje, doet meer goed dan alle bijzaken bespreken...dat veroorzaakt vaak een naar gevoel...
Sterkte met je vermoeidheid, ik hoop dat je snel opknapt.

Lieve groet,
♥Eefie

Petra zei

Naarmate je ouder wordt vraag je je wel steeds vaker af waar het om draait in het leven en wat nu echt belangrijk is.. En soms het ik dat ook met wonen, aan de ene kant helemaal m'n hobby en aan de andere kant soms ook zo onbelangrijk!

Gisteren was m'n moeder 2 jaar overleden en rond deze tijd nog veel (jonge) familieleden..

Nee het leven is niet elke dag feest maar ik probeer er wel elke dag van te genieten want we leven in een vrij land en hebben het (nog) goed..

Liefs Petra

De Lorelei Brocante. zei

Ochja, ik kwam deze ook tegen vorige week....en wat is het waar hé.....
Want wees eerlijk,ook al voel je je beroerd als iemand het je vraagt dan zeg je meeestal...ja hoor het gaat prima !! want je wilt ook geen zeur zijn.
Ik heb me toch voorgenomen als iemand mij vraagt hoe het gaat en het gaat dus niet..dat ik dat dan ook gewoon ga zeggen, niet voor medelijden of zo maar gewoon..het is toch zo, ik voel me op dat moment beroerd en mag dat best zeggen van mezelf.
Gewoon doen hoor meis !! gewoon zeggen hoor.
Zit je een beetje in een Herfst-Winterdip ?? ik ook, schiet zo vol..om niets hé
even alles eruit gooien lucht dan vaak wel op, traantjes maar even laten lopen.
Vanaf deze kant geef ik je een hele dikke knuffel en sla mijn arm even om je heen hoor !!

Liefs
Dicky Marie

Els zei

Ik ben het helemaal met je eens! Ik hoop dat je je snel beter voelt...

Liefs Els

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Het kan soms allemaal knap lastig zijn, moeilijk zijn, en niets beter als mensen om je heen die je lief hebben en je met een half woord begrijpen. Er voor je zijn en inderdaad woordelijs die knuffel, die aai, de warmte, het moment van er voor je zijn.

Ik hoop dat je gauw weer even je op kan warmen.

groetjes Pauline

MARIANNE zei

Ja bij mij kwam ie ook langs, en ben het er ook heeeeeelemaal mee eens!
Van deze afstand, geef ik je een dikke knuffel...Je bent waardevol, en mag er zijn hoor!

Groetjes Marianne.

Franse Lelie zei

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, 'I am oke'....
lieve groet

Anita zei

Euh en bij mij heb je hem waarschijnlijk gezien ;-)
Héél herkenbaar lieve Corine
laten we elkaar maar even een hele dikke knuffel geven.
gewoon omdat we het nodig hebben !!!
Het valt soms allemaal niet mee hè X
Groetjezz lfs mij

Homemade-Tanja zei

Tja Corine, ik maak bewust mijn wereld kleiner om niet meer verdrietig te worden van de mensen om me heen die niet 'echt' zijn. Het is een hele kleine wereld geworden maar nu wel heel mooi, want ik kan nu gewoon zeggen als ze vragen hoe gaat het met je? het gaat.

Ik weet zo goed wat je bedoelt.
Sterkte en zorg goed voor jezelf Corine, laat niemand je pijn doen daar ben je een te mooi mens voor.

Liefs
Tanja

Jet zei

Wat mooi Corine... Je weet hoe ik aan echtheid hang..
Zorg goed voor jezelf, je zult er mensen mee verliezen, maar troost je, je houdt de 'echte' over. Degenen waarbij je jezelf mag zijn en die je omarmen voordat je ook maar 1 woord hebt hoeven uitleggen...

Evelyn zei

Poene. Hier kwam die ook even goed binnen.




*pling*

It's me zei

Het leven is echt niet makkelijk...zo herkenbaar wat je schrijft......ik geef je even een dikke knuffel....xxx..

Happy Living zei

in een ideale wereld heb ik alleen maar mensen om mij heen die oprecht zijn. om mij geven, van mij houden, oprechte belangstelling en interesse tonen, attent zijn en zelfs gewoon aardig en fatsoenlijk. Ik hoef niemand te vertellen dat deze wereld, maatschappij verre van ideaal zijn. We het allemaal druk hebben met onszelf, want we moeten zoveel, willen zoveel en verharden door de vele deksels die we op ons neus krijgen. Teleurstelling is 1 van de moeilijkste emoties en helaas krijgen we daar juist het meest mee te maken in het leven. Ik snap dus heel erg goed wat je voelt. Maar! this to will pass! geniet van je gezin, gezondheid en de kleine dingen in het leven en laat de rest (soms) maar lekker de rambam krijgen ;-)

Kom op vrouw! sterkte.
Liefs, Debby

erika zei

Ach Corine , zo waar wat je schrijft!
En wat akelig toch altijd die moeheid bij jou!
Blijf goed voor jezelf zorgen hoor en geniet van de mooie momenten in je leven!.....
En .......over 4 maanden is het alweer Lente:-)))!
Liefs Erika

anita zei

Ja het valt niet mee.
Ook ik heb er last van.
Met de blaadjes van en aan de bomen.
Klink heel ouderwets,
maar is een erfenis.
En toch hou ik heel veel van de herfst met de regen en de wind.
En ook van het voorjaar als alles weer gaat bloeien.
Mens zit raar in elkaar.

gr. Anita

saskia zei

je moet inderdaad energie stoppen in de mensen die je dierbaar zijn en die het verdienen ,en genieten van het leven .
leuke dingen doen en de boel ook gewoon de boel kunnen laten .


sterkte met je vermoeidheid.
en vandaag schijnt gelukkig de zon dat scheelt weer een beetje .

van mij ook een Cyberknuffel grtjs saskia

Loïs Lessom zei

aan het aantal reacties te zien is dit herkenbaar voor veel mensen. Ook ik kan me er helemaal in herkennen. Wat zitten we soms allemaal achter maskertjes van schone schijn en oppervlakkigheid. Heel goed dat je dit zo eerlijk aan de kaak stelt. ik bid voor je dat je mensen om je heen mag hebben die jou kennen, en liefhebben en het kunnen hebben over waar het écht om gaat.

Kom Achterom zei

Soms is het ook wel lekker een wereld voor jezelf te creëren die alleen de mooie kanten laat zien zoals ik op mijn blog doe. Ik put er veel moed uit omdat ik dan ook zie en blijf zien dat er dingen en mensen om me heen zijn waar ik van hou. Ik kan dan de werkelijke situatie beter aan.
en juist daar zie ik welke mensen om mij heen een steun en toeverlaat voor mij en mijn gezin zijn. Gek eigenlijk dat die zo schijnbare oppervlakkigheid ook zo zijn doel heeft.
Lieve Corine blijf genieten van de mensen en dingen om je heen die voor jou belangrijk zijn. Het is vaak anders dan het op het eerste gezicht lijkt.
lieve groetjes en een knuffel
Yolanda

Colin zei

Ik schrijf mijn blogjes vaak met een dikke knipoog wat misschien ook een soort van hoe-overleef-ik manier is, maar niet wil zeggen dat dingen me niet raken, integendeel zelfs.

Voor jou even een dikke virtuele knuf omdat ik weet hoe fijn het is om er eentje te ontvangen ... of te mogen geven!

ingrid Ots zei

ik geef je even een dikke knuffel.
en een zoen, ik ken je niet. maar het is een kleine moeite om te doen.
xx

Hannekie zei

goed gezegd....een knuffel kan iedereen wel eens gebruiken
liefs hannie

Hanneke zei

Hoi Corine,

Helpt het je een beetje als ook ik van mijn kant héél veel positieve energie naar je toe stuur om alleen al aan je te denken?
Weet dat je woorden zo ontzettend herkenbaar zijn.
Zorg goed voor jezelf en je kleine kring van dierbaren!

Lieve groet,
Hanneke

Carla zei

Ook hier herkenning hoor.
Als mensen vragen hoe het bv met mijn dochter gaat kijken ze vreemd op als ik zeg dat het nog steeds niet zo lekker gaat....want tja...ze ziet er goed uit, heeft een leuke man en een schattig kindje...doet altijd stoer naar de buitenwereld.
Maar wat er echt in de hoofden van mensen omgaat...dat zie je niet.
Mijn moeder zei altijd,je kunt ze wel voor de kop kijken, maar er niet in.

Dus voor jou...een dikke knuffel meis.

liefs Carla.

Judith zei

Herkenbaar en we doen het denk ik allemaal. Ik weet nog dat ik voor de eerste keer met Bas meereed naar de supermarkt (of all places!) na 2 maanden bedliggen... Toen kwam ik iemand tegen die ik van de schoolpoort ken en die vroeg 'hoe is het' waarop ik antwoorde 'ja, goed'... Niets was minder waar: Zowel lichamelijk als emotioneel zat ik er best doorheen, maar tja; om dat nou tegen iemand te gaan vertellen die je oppervlakkig kent? Nope... Dat is alleen voor de 'innercrowed';-)

Fijne avond X

faire un songe zei

Het is een vraag die heel snel gesteld wordt . en luisteren naar het antwoord gebeurd vaak niet.
Wat als je zou zeggen het gaat niet goed....
Volgens mij is het ook een vraag der gewoonte geworden.. ik vraag me wel eens af of de persoon die het aan me vraagt ook echt in mij geïnteresseerd is,.. ik denk vaak van niet.
Koester de mensen die van je houden en om je geven..
Die weten dat er achter ...ja goed .. vaak meer schuil gaat,
Pas op jezelf..
XXX Hetty

lia zei

Weet je Corine, ik heb vorig jaar besloten om wat schepen achter me te verbranden. Ik vond het heel erg moeilijk, maar als mensen mij alleen maar energie kosten, dan kies ik toch voor mezelf.
En hoe moeilijk ik het ook vond, ik ben er zoveel sterker door geworden.
Verder praat ik eigenlijk liever niet over mezelf, en misschien wel omdat de mensen toch niet echt luisteren. Want als je zegt, dat je niet zo goed in je vel zit, dan zuchten ze om vervolgens te vertellen dat zij ook helemaal niet lekker in hun vel zitten..)
Maar ik geef je nu even een knuffel, en morgen een echte...

Liefs Lia

Kind An Huys zei

Mooi gezegd en heel herkenbaar....in deze tijd is alles zo materialistisch en druk...niemand die echt mee de tijd voor elkaar heeft...en wat bewonder ik mensen die altijd zoveel voor anderen klaar staan..!
Bij deze een knuffel van mij!! liefs, Anne.

Huis in de Provence zei

Hou je taai!! Het is goed om keuzes te maken en te gaan voor die mensen waar je ECHT wat aan hebt.
Nu ik op afstand woon, besef ik dit des te meer.

Gr. Mirjam

Chantal (uit het Zuiden) zei

Heb het plaatje meteen gekopieerd.

Ben blij om hier te lezen dat ik niet de enige ben met deze gevoelens.

Had een heel verhaal getypt maar toch maar gedelete.
Ik zit er ook erg hoog mee op dit moment.

Lieve groet,

Chantal

Roelien zei

Zo waar!
Iets om vast te houden, dank je wel voor het delen..fijn weekend!

Anneke zei

Het is zo belangrijk elkaar even wat aandacht te schenken. Maar helaas is iedereen vooral met zichzelf bezig. Je ziet de vele reakties en ziet hoe herkenbaar het bij veel van ons is. Probeer goed voor jezelf te zorgen.
Sterkte hoor
Een lieve groet Anneke

Home is where the heart is zei

ja met mij gaat t ook altijd goed, welzo makkelijk en je hoeft niks uit te leggen....het is wat als je gesloten bent ...je hebt er alleen jezelf mee....maar soms wordt je idd met je neus op de feiten gedrukt en is t geen waar je je zo over opwind van geen enkel belang...soms moet je schiften en/of breken en gewoon lekker doorgaan met je leven....nieuwe morgen,nieuwe start
Sterkte en dikke knuf
lieve groet Brigitte

Petra zei

Het leven is ook inderdaad te kort om je druk te maken over bijzaken. Pas als je tegen dingen aanloopt die je leven op de kop zetten besef je wat er écht daadwerkelijk toe doet. Ik denk (e n merk) dat we vergeten zijn om écht te luisteren naar de ander. Niet alleen een knuffel maar ook écht een luisterend oor is iets wat we te vaak vergeten om te geven.

Ellen zei

Oh, zo waar!!