dinsdag 6 november 2012

Hollands vee

op de dijk…

schaap

‘Brocante in de kerk’ was voor ons niet naast de deur. Maar voor een brocante-uitje rijden wij graag kris-kras ons land door. Zo kom je ook nog eens ergens :)
Op de heenweg pakten we de snelweg, dat schiet op een zondagmorgen lekker op.. en op de terugweg deden we de toeristische route. Deze keer gingen we bij Edam helemaal langs de de dijk naar Hoorn en Enkhuizen, wij zijn sowieso gek op water en op dijken dus dat was een route naar ons hart. Oké je doet er een eeuwigheid over om THUIS te komen, maar je ziet de mooiste plekjes, huizen én beesten…

geit

Zo’n schaap/geit (wat is het eigenlijk?) bovenop de dijk.. hoe simpel kan een mooi plaatje zijn!!

20 opmerkingen:

saskia zei

een scheit of een gaap denk ik ha ha kruising tussen een schaap en een geit of andersom .
wel een mooi beest zeg zo zie je nog eens wat.

en weer een fijne dag he ha ha zei ik net al op je vorige post .

grtjs saskia

bl.S zei

schaap/geit ik ben dol op beiden: mooie staart ook :)

M. zei

Leuk dat je zo genoten heb van onze provincie!!
Volgens mij is dit een schaap...Maar het maakt niet uit het is een mooi plaatje!

groetjes Manuela

Marjonel M zei

Ik denk dat dit het Drentse schaap is, Mooie foto's.

Groetjes, Marjonel

Room Seventeen zei

Volgens mij is het een Drents heideschaap. Niet dat ik zo'n kenner ben haha, maar ik krijg binnenkort een paar stoere schapenvachten in de webshop, dus ik ben mijn schapenkennis wat aan het bijspijkeren ;-)

MARIANNE zei

Het is toch echt wel een geit hoor...alhoewel...ha,ha!
En ja een touristische route is altijd veel leuker inderdaad, dus dat was nog even na genieten...van alle indrukken uit die mooie Kerk...en trouwens heb je er nog iets spannends/moois gekocht?

Lieve groetjes Marianne.

Anneke zei

Wat het ook is schaap/geit (ik waag me er niet aan hoor) Het is een prachtig eh eh. Dat vind ik een kado dat je dat zo maar tegen komt en hij laat zich ook zo rustig fotograferen he? mpoie foto.
vriendelijke groet Anneke

Mirjam zei

Hoi Corine,
Nou, zeker een mooi plaatje geschoten, twee zelfs..
Volgens mij een schaap en om precies te zijn een man! Een ram dus, maar wat voor soort... geen idee...
Jullie hebben dus een geweldig mooie route terug gereden. Zoveel leuker dan langs de snelweg...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Mayflower zei

De Westfriese omringdijk is een mooie route Corine en je heb een prachtig plaatje geschoten. Wat een mooi dier.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Anita zei

Wahah géén idee of het een schaap of geit is.
Ik kom namelijk niet van de boerderieje hihi ;-)
Een mooi plaatje is het wel Corine !!!
Groetjezz lfs mij

sabine zei

Een mooi plaatje heb je er van gemaakt zeg. En binnendoor is altijd leuker en gezelliger dan over de snelweg. Liefs sabine

Bonjade zei

Half schaap half geit zoiets....;)
Heb wel wat gemist zie ik hier en heb ik gehoord......
Ha...maar gelukkig vang ik hier toch aardig de sfeer op....

Fijne avond

Liefs

Ans zei

Erg mooie foto's.

Groetjes Ans

Annelies zei

Prachtig! Hier hou ik nu van. Mooie hollandse landschappen met koeien, paarden of in dit geval schapen of..geiten!
Mooie route hebben jullie gereden!Zeker de moeite waard om hier voor om te rijden.
lieve groet, Annelies

It's me zei

Het is een beest...en wat een mooi beest !!...liefs van mij...xxx..

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat jullie deze passie voor brocante samen delen, dat is hier thuis toch niet het geval hoor. Ik vermoed ook dat dit een ram is, maar welk soort...nee, daar ben ik niet in thuis.

Fijne avond en een lieve groet, Ingrid

erika zei

Niet 1 niet 2 maar 3 vliegen in één klap!
Mooie brocante, mooie route, mooie foto,
Echt genieten toch zo,n dagje
Liefs Erika

little sweet things zei

Heerlijk toch zo'n toeristische route, wij kiezen er ook altijd voor.
Nouja onze tomtom eigenlijk, wij hebben er een van een onbekend merk en ZE heeft de voorkeur voor een toeristische route of een pontjes route en dat vinden wij helemaal niet erg.
Dat dit een schaap is dat lijkt me wel duidelijk maar wat voor merk?
Bij ons in het dorp hebben ze het maaibeleid aangepast wegens bezuinigingen en nu krijgen we vanaf deze week een echte schapenherderin met 200 schapen in de wijk. Ik heb ze nog niet gezien maar apart lijkt het me wel.
Groetjes, Sas

Eefies day zei

Wat een goed idee om kerbrocante te combineren met een trip door de natuur...je hebt mooie plaatjes geschoten, heerlijk om van mee te genieten.

Fijne dag nog,
♥Eefie

Mooi Homestyling zei

Prachtig! Er is ook een schilderes die deze dieren en koeien erg mooi schildert.
Liefs,
Karin