maandag 12 november 2012

in balans

drukte en rust…

Het grote klussen is begonnen, de waterleidingen van de (voormalige) douche-en wastafelkraan zijn afgedopt en er is al een groot deel van de tegels van de douchewand afgebikt ;)

tafelversiering

Al zat niet alles mee.. we bleven relaxed en konden eind van de zaterdag toch terug kijken op een goeie klusdag. Wat een heerlijk gevoel is het toch als je zélf bezig kunt zijn met het creëren van je droomhuis.. helemaal als je nadat de puinboel is opgeruimd kunt bijkomen met uitzicht op de sfeervolle aanwinsten van onze gezamenlijke inspiratiedag.
Op de eettafel staan naast de simpele houten vaas die ik al had, nu ook een houten pot en een sobere kaarsenhouder, met de bessentakken en de grijze (buiten)plant is het een prima herfstplaatje.

bessen

Die blauwe bessen kende ik nog niet, maar ook van deze exemplaren zullen we doordat ze indrogen (is me beloofd) dus nog lang kunnen genieten ;)

schaal

Op onze loeizware bijzettafel staat ook een nieuwe aanwinst, een ‘stober’ oud vertind zinken schaal.. in deze donkere tijd doe ik er natuurlijk alles aan om met kaarsen de boel zo goed mogelijk op te fleuren.. en dat lukt best zo!!
(Het blijft lastig om de werkelijke kleuren vastgelegd te krijgen.. de grote kaars lijkt paars, maar is toch echt donkergrijs en de ‘gele’ is in real life zandkleur, terwijl de witte niet echt wit is maar ecru ;)

Ik ben geen kleurmens,  deze tinten vind ik wel alledrie mooi, maar zo samen is het me eigenlijk wat te bont. Deze keer mocht Janiek de compositie bepalen, volgende keer mag ik dat weer zelf doen.. en dan zijn de 3 kaarsen gewoon allemaal van dezelfde kleur, ik kies voor rust :))

26 opmerkingen:

anita zei

Wat heerlijk dat je zelf aan het verbouwen bent.
Ja de kaarsen zijn zeker een andere kleur.
Maar ik vind het wel gezellig.

gr. Anita

Jet zei

Mooi hoor!
En wat heerlijk om op die manier bezig te zijn om je huis nog meer naar je eigen smaak te veranderen!

Marjonel M zei

Je hoeft je niet te vervelen lees ik, altijd fijn om je huis te veranderen in wat je mooi vindt...Mooi herfst plaatje op je tafel ik heb ook het liefs 1 kleur kaarsen licht of donker grijs, mooi sober.

Fijne dag liefs, Marjonel

saskia zei

de kaarsen zijn zeker anders van kleur op de foto .
maar het staat wel erg leuk in die schaal.

ik ben blij dat er voor ons geen grote klussen meer op het lijstje staan, heb wel even genoeg geklust.
maar altijd leuk om klussen van andere te volgen , zeker als die er nog van geniet ook.

ik heb altijd moeite met kaarslicht fotograferen tis of net te donker of nog te licht .
vind die van jou erg mooi geworden.

een hele fijne week grtjs saskia



Pure & White zei

Ik ken dat gevoel, lekker klussen en aan het eind van de dag genieten van wat je allemaal hebt gedaan, al is het alleen maar tegels afbikken..;-))

Mooie stillevens op beide tafels!

Fijne dag!

lieve groet

Dineke

bl.S zei

He, bob de bouwer: gewoon lekker genieten en straks heerlijk een nieuwe badkamer:

Misschien de foto iets vergrijzen: om optimaal kleurresultaat te krijgen?

Ondertussen wachten wij geduldig af hoe mooi het gaat worden :)

Kram/Marion

De Lorelei Brocante. zei

Ohh ik herken dat van die kaarsen,ik had drie zwartgrijze gekocht en als ze branden kleuren ze bruinig...dar was nu net niet de bedoeling, haha
Maar de schaal staat zo best heel mooi hoor !! genieten zo !!

Groetjes
Dicky Marie

flowersandhome zei

Ik vind de zinken schaal met de kaarsen prachtig! En de besjestakken natuurlijk. Wat leuk dat die gewoon gaan indrogen en je er zo lang plezier van hebt.
Heel mooie sobere herfsttafereeltjes heb je samengesteld. En zeg je even aan Janiek dat ze me op een idee bracht? Ik zet altijd dezelfde kleuren kaarsen samen maar vind deze combinatie van verschillende kleuren net wél heel leuk en het proberen waard.

Wat fantastisch dat jullie samen je droomhuis creëren. Dat op zich is al een droom.

Groetjes,
Marian

Dinah zei

Die houten pot met die bessen is echt heel mooi. Lekker stoer.

Groetjes,dinah

Martine zei

Je foto met de kaarsen zag ik van de week al voorbijkomen en toen dacht ik al, gaat Corine op de kleurrijke toer. Ik dacht dat het een bordeauxrode, een mosterdgele en een witte kaars waren. Ik vond die kleuren al helemaal niets voor jou :). Ha ha, maar nu snap ik het.

Een fijne week,
Liefs Martine

Hannekie zei

zo knap dat jullie dat allemaal zelf kunnen. geweldig lijkt me om samen zo bezig te zijn. mooie spulletjes heb je verzameld. de houten vaas is helemaal geweldig zeg.
liefs hannie

Mirjam zei

Hoi Corine,
Nou en of het heerlijk is om zelf en samen aan je droomhuis te werken. Met z´n tweeën op één vierkante meter kunnen klussen, dat kunnen wij ook zo goed. Mijn zus is er bijvoorbeeld helemaal jaloers op.
Dus het begin is gemaakt, lekker gevoel hè?
Je aankopen zijn helemaal Corine, lekker sober en stoer. Ik heb op onze salontafel net zoiets staan, een oude tinnen schaal met kaarsen, alleen liggen er hier allemaal dennenappels omheen... en kaarsen in zwart-grijs-wit... toch een beetje bonter dus...
Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Het sloopwerk lijkt mij zwaar maar ook best leuk...toestemming hebben om te vernielen, dat gebeurt niet zo vaak.

Mooie aankopen heb je gedaan, ze komen mij bekend voor :)! En het is maar goed dat je de kleuren van de kaarsen even toelicht, ik vond het voor jouw doen al een ongekend bonte toestand ;)!

Lieve groet, Ingrid

Els zei

Het is inderdaad heel leuk om samen aan jullie droomhuis te bouwen. Ik verheug me nu al op onze volgende klus :-)
Is dit het begin van de realisatie van de nieuwe keuken achter in het huis of niet?

Mooie nieuwe aanwinsten. Ook ik heb de kaarsen het liefst in 1 kleur!

Fijne week
Liefs Els

Anna Marie zei

Ontzettend leuk dat je mos hebt gebruikt bij je kaarsen. Stoer! En de kleuren vind ik best heel oké hoor! Groeten Anna Marie.

Alie zei

Prachtige spullen, bij de Potstal?? Heerlijke verweerde materialen, mijn absolute favourieten. Wij doen hier thuis ook bijna alles zelf (meestal komt het wel op mij neer, want mijn man vaart en is alleen het weekend thuis), maar onze oudste mag ook graag de handen uit de mouwen steken, dus dat komt wel goed. Je hebt dan ook zoveel eer van je werk, vind ik. Fijne week, Alie

Mayflower zei

Ohhh....dat wordt een drukke tijd voor je Corine. Gelukkig is de eerste klusdag goed verlopen. Hebben jullie een begin gemaakt voor de nieuwe keuken?
Mooie aanwinsten heb je en het blad met de kaarsen is ook sfeervol.
Succes met alle verdere klussen, maar denk ook goed om jezelf.
Lieve groet, Mea

Eefies day zei

Wat fijn dat tussen de klussen door er tijd is voor rust...en dat vind je zeker bij jou terug..enne die drie kaarsen..ik zou ook voor één kleur kiezen, maar ja ook dochters willen weleens mee stylen:)


Fijne week,
♥Eefie

Anita zei

Dacht al wat een vreem-de kleur voor Corine hihi
Erg mooi die kaarsen in die oude vertinde schaal.
Heerlijk om zo samen te klussen aan iets nieuws.
Euh pas je wel goed op jezelf ?! ;-)
Een hele fijne avond. Groetjezz lfs mij

Anneke zei

Wat is dat toch fijn om samen je droomhuis te creeeren. Knap van je hoor dat jullie weer aan het klussen zijn geslagen. Net klaar bij je dochter en nu weer bij jullie eigen thuis. Het zal zeker weer heel sfeervol zijn en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Bij de opmerking van die kaarsen moest ik wel lachen hoor, mijn dochter kwam gisteren ook met een schaal met kaarsen in de kleuren paars rose en geel. Ik brand ze maar snel des te eerder kan ik mijn eigen kleuren gebruiken. Maar ik vind de pot met bessen ook heel erg mooi hoor.
vriendelijke groet Anneke

Rozmeen zei

Misschien een andere kleur maar zien er heel warm en sfeervol uit.

Liefs,
Rozmeen

Colin zei

Ik zag je foto's en vond het niet echt een Thuis-kleurig geheel, maar dat bleek dus ook uit je verhaal. Vind je schaal trouwens geweldig! Succes met slopen.

Het stokpaardje zei

Mooi het herfstsfeertje zo met de besjes en de grijze buitenplant. Succes met klussen.
Groetjes Iris

Mooi Homestyling zei

Op FB dacht ik al dat dat de schaal een nieuwe aanwinst was en nu klopt het ook met de kaarsen, want ik vond het al niet 'Corine' ;)
lieve groet en succes met klussen!

MARIANNE zei

Deze keer dan even geen Corine kaarsen, in de overigens echt mooie schaal, maar voor een keer je dochters keuze!
En veel sterkte met de badkamer klus hoor!

Groetjes van Marianne.

lia zei

Ik zag dat je bij de Potstal bent geweest. Jammer dat ik dat gemist hebt. En die schaal is prachtig met dat zilvermos al een beetje in de sfeer van kerst.

Veel klusplezier, wij gaan vandaag ook beginnen om de kamer leeg te ruimen.

Liefs Lia