zondag 4 november 2012

kerkbrocante

in de rij…

Vandaag togen we westwaarts, op weg naar de grote kerk van Edam. Voor ‘brocante in de kerk’.

Grote kerk Edam

Buiten was het al een gezellige boel, er stond een lange rij vrolijke mensen voor de ingang… en dat in deze tijden van kerkverlating ;)

plafond licht

Het plafond van de kleine hal was al een plaatje, de lamp rechts aan de muur maakte het sfeerplaatje compleet, maar van links…

luguber

werden we aangestaard door een stel lugubere gezichten..

entree

gauw verder dus naar de brocante gezelligheid!

brocante

Terwijl Gert de entreekaartjes regelde, was ik al met de camera in de weer. Wat een prachtige kerk! De combinatie van het witte stucwerk, de grijze vloer en het oude hout.. ik hou er van ;)

hallenkerk

geen woorden nodig…

 winter  breisel

En ja er was ook mooie brocante.. wat eens zo mooi uitkwam in het decor van deze prachtige kerk.

sfeer  naturellen

Kleine sfeerimpressie..

klokken

Ook stoer (vind ik) deze rij klokken… niet voor de verkoop, meenemen was ook niet echt mogelijk gok ik zo.. 158 kg.. en dat was nog niet eens de grootste ;)

37 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Alleen de kerk was dus al een bezoekje waard. Die klokken zijn inderdaad heel erg mooi, jammer dat je ze niet kon kopen. Heb je wel iets anders gezien waarvoor jullie door de knieën zijn gegaan?

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

ria zei

Dat ziet er super uit!Ook ik ben benieuwd of je nog iets leuks gekocht hebt?!
Lieve groet ria

Geke zei

Prachtige foto's heb je gemaakt Corine. Ik heb ook ontzettend genoten van de locatie en van de inhoud!
groetjes,
Geke

Miranda zei

Een sfeervolle entourage voor een brocante verkoop!

Fijne avond. Groeten, Miranda

Mayflower zei

Wat had ik je graag willen ontmoeten...
Ik was er vandaag dus en stond ook ergens in die lange rij om naar binnen te mogen hihi.
Wat heb je een mooie foto's gemaakt Corine, als ik ze zo zie zou je bijna niet geloven dat het er zo druk was.
Heb je nog iets leuks gekocht?

Lieve groet, Mea

Mirjam zei

Hoi Corine,
Leuk om ook een paar foto's te zien van hoe prachtig deze kerk eigenlijk is... Werkelijk een plaatje. Zo'n houten plafond, wat ontzettend mooi.. En ja, helemaal in jouw kleuren natuurlijk.
Er staat inderdaad wel heel veel moois daar. Die grove gebreide deken vind ik ook supermooi...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Peet zei

Wauw, wat een sfeertje!!! Heb je ook nog iets gekocht? Zou me niet kunnen bedwingen hoor.
Lieve groetjes, Peet.

Els zei

Je foto's geven een heerlijke sfeer weer...
Ben benieuwd of jullie iets gekocht hebben?

Fijne avond
Liefs Els

anita zei

Wat een mooie kerk.
En heb je nog wat gekocht?

gr. Anita

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Je hebt prachtige foto´s gemaakt van de kerk en zo te zien was het zeker een gezellige boel.

Mijn planning was ook om te gaan, maar helaas moest ik thuis veel doen want de timmerman komt dinsdag om de boel hier af te maken.

Een hele fijne week!

Lieve groet,

Loes

Saskia zei

zooo, dat ziet er goed uit, was ik er maar bij.
Groetjes Saskia

Nieneke zei

Ik was al bang voor lange rijen en top-drukte dus koos ik vandaag voor Woonwinkel t Klooster in Bovenkarspel. Het ziet er wel heel sfeervol uit..
Ik moest net trouwnes nog eens goed kijken naar die twee kleine ronde balletjes linksboven in je header....(vijftig tinten..:)

Judith zei

Ik zou ook aangetrokken zijn door die klokken, maar ik vind op de een of andere manier ontilbare dingen altijd onweerstaanbaar (vandaar dat Bas me ook zo kan bekoren haha)...

Hier geen brocante vandaag, maar weer eens een verjaardag... Wij gaan niet anders dan van het ene taartje naar het andere... Zo blijven we natuurlijk ontilbaar;-)

Groetjes X

Anita zei

Wat een mooie sfeerimpressie !!!
Ik was er graag naar toe gegaan maar het is zo'n eind van hier. Wie weet een volgende keer.
Zo'n "klokje" past eigenlijk prima in je interieur hihi
En nu ben ik heel benieuwd of je nog iets hebt gescoord ?!
Fijne avond saampies. Groetjezz lfs mij

lia zei

Als ik dit zie, vind ik het zo jammer dat ik niet kon.
Maar ja.... wat ik moest doen was ook niet verkeerd.
En ben er nu klaar voor.

Fijne week
Liefs Lia

wonen met brocante zei

Ik was er vandaag ook. En heb ook genoten van de prachtige kerk. Echter is het mij niet gelukt zulke mooie foto's te maken. Te donker en te druk, haha. Groetjes Peggy

Petra zei

Wat een superleuke dag had je!
Die sterren lijken me ook leuk voor de feestdagen.

Fijne week!

Franse Lelie zei

Wat een mooie plek voor een brocantefair. Heel sfeervol, je hebt mooie foto's gemaakt en dat zal niet makkelijk zijn geweest met de drukte. Lieve groet

Room Seventeen zei

Ooh, wat een superleuk uitje, komen er nog meer foto's?
Nog iets gekocht?

little sweet things zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt Corine!
Wij waren er ook vandaag alleen mijn foto's zijn allemaal mislukt, te druk, te donker maar genoten heb ik wel. Hoop dat Petra deze fair meerdere keren per jaar gaat organiseren.
Groetjes, Sas

hanneke zei

Hoi Corine,

Ook wij waren er naartoe en wat was het mooi he?
De kerk alleen al. Wat een prachtige lokatie!
En een fijne sfeer, ondanks de drukte was het heel goed te doen.
Heerlijke dag zo.

Groet, Hanneke

It's me zei

Wat een mooie foto's...en ?? nog wat gekocht ??..liefs Ria...xxx..

MARIANNE zei

Oh Corine wat een prachtige foto's heb je er van gemaakt, ik ga gauw even (proberen) die bij mijn afbeeldingen te zetten, als herinnering...want door alle drukte op deze gave Brocante Fair...helemaal geen tijd gehad om zelf nog foto's van de Kerk zelf te maken...en wat 'zo jammer' dat ik jou niet ontmoet heb...(ik had nog wel mijn naam, en blognaam aan de stal gehangen)...want het leek me echt zo leuk om jullie persoonlijk eens te ontmoeten!
Hopelijk dan misschien maar een volgende keer...wat stonden er trouwens veel kramen met mooie brocante spullen hé...en heb je zelf ook nog iets leuks gekocht???

Een fijne maandag, en groetjes hoor!
Marianne.

Pure & White zei

Wat heb je mooie foto's gemaakt!
Leuk dat je de kerk hebt gefotografeerd en niet zozeer het brocante..!
De kerk is idd prachtig!

Fijne week!

Dineke

Yvonne zei

Prachtige foto's Corine,
wij stonden ook in de rij, maar ik heb jullie niet gezien, niet zo vreemd, want wat was het megadruk!
de kerk was echt een perfecte locatie
en de kramen waren vol prachtige spullen !
Groeten Yvon

Alle mooie dingen zei

wat fijn dat jij nog een paar foto's had gemaakt van de kerk... want het is een hele mooie kerk...de glas in lood vond ik ook al zo prachtig..
mooie foto's heb nog even zitten nagenieten
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.nl/

Hannekie zei

ik was er ook maar geen fotos gemaakt helaas. wat was het mooi he..echt geweldig..jammer eigenlijk dat we elkaar allemaal niet kennen want dan was het een heel groot kippenhok geweest met al die blogvrouwen.
liefs hannie

Kom Achterom zei

Wat een sfeer! Jammer dat het zo ver bij ons weg is want ik had er graag even rond gelopen! Wat heb je weer mooie foto's gemaakt helemaal in stemmige sfeer zo mooi!
fijne dag
Yolanda

erika zei

Heerlijk sfeertje dus en een gezellig dagje uit voor de zondag! Mooie foto's , kan ik er toch een beetje van meegenieten :-)!
Liefs Erika

P.s wel weer helemaal opgeknapt??

MARIANNE zei

Hi Corine ben ik nog even!
Heb een vraagje...vind je het goed als ik de foto van de Kerkdeur, buiten met die krans, en die foto erna (wij stonden dat trapje op, en dan rechts met onze kraam) gebruik voor een stukje over onze geweldige dag op de Brocante fair, wat ik op mijn blog wil zetten?
Ik zal dan uiteraard vermelden dat jij de foto's hebt gemaakt, en voor meer foto's, naar je blog verwijzen!

Groetjes Marianne.

Anneke zei

Hoi Corine,
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. En jammer dat ik het niet wist van de fair want dan was ik zeker ook gaan kijken. Ik vind ook het plaatsje Edam ook heel sfeervol. Maar heb je nog iets gekocht?
groetjes Anneke

Annelies zei

Wat een schitterende foto's Corine en wat moet het heerlijk zijn geweest daar rond te dolen. De kerk is prachtig en zo te zien was de brocante fair dat ook! Heel bijzonder! Hopenlijk kan ik volgend jaar ook eens kijken. Nu moest ik helaas het weekend werken..
(Yesss! de tafel is idd. een pronkstuk hihi dank je! maar gelukkig niet alleen voor de pronk ;-) er kan heerlijk aan geleefd worden.
lieve groet, Annelies

Vosje zei

Wat fijn dat jij zulke prachtige foto's gemaakt hebt, zo kon ik nog even na genieten van de mooie kerk en de leuke spullen die er te koop waren.
groetjes truus

bl.S zei

Was dat toevallig die kerkbrocante waar die hele lange rij voorstond :) Hhahaha.. ik zie je al lopen, steekwagen mee, grote kerkklok erop, waar kan ik afrekenen.

saskia zei

leuk dat je geweest bent ik had ook graag gegaan maar diegene waar ik mee zou gaan werd ziek (griep) dus helaas.
leuk om toch even te zien wat ik gemist heb ;p .
wat zag het er prachtig uit zeg en wat een mooie locatie he ,heb je ook nog wat gekocht of ben je net als ik met een kat thuis gekomen :p

nog een fijne dag grtjs saskia

t brocante sfeertje zei

hahahaha en ik maar denken goh,die mensen ken ik ergens van!!Hoe stom ben normaal zo goed in onthouden van gezichten!!!!Zelfs in de rij was t al gezellig he?Nou tot volgend jaar zelfde rij zelfde tijd!Gelukkig heb je meer foto's als ik gemaakt!!

Happy Living zei

grappig, wij hebben 2 bijna dezelfde foto's gemaakt in de kerk! was leuk hé? heb je nog iets moois gekocht?

liefs, Debby