zondag 25 november 2012

leuk bezig

dromen waarmaken…

Soms heb je van die dagen dat je extra geïnspireerd met klussen bezig bent, zaterdag was zo’n dag ;)

souvenir

Onze plannen voor het verplaatsen van de keuken naar het achterhuis vergen de nodige voorbereiding. Zo konden we alleen buitenom van het voor- naar het achterhuis, dat was nooit een probleem maar we willen de keuken toch graag binnendoor kunnen bereiken :))

doorgang

Dus ontmantelden Gert en ik vorige week de voormalige doucheruimte en sloopten we zaterdag 2 binnenmuren.. Gert de (dubbele) buitenmuur en ik de binnenmuur die de hal van de douche scheidde. En tadaa… zo is er een ‘mooie’ doorgang ontstaan.

Al klussen we sowieso met veel enthousiasme en plezier, dit weekend was het écht leuk! Vrijdag waren wij namelijk te gast in 4 particuliere huizen in (de buurt van) Ochten. Het door Seizoen & Stijl georganiseerde  ‘On route’ was bij voorbaat eigenlijk al een geslaagd idee, want ieder die ‘woont’ wil toch graag binnenkijken?! En deze keer dan niet via prachtige reportages in woonbladen, maar gewoon in levende lijve! Dankzij de goede organisatie en de gastvrije huiseigenaren was het echt een topdag. En al voelde het voor mij wel een beetje brutaal om zomaar binnen te gaan bij vreemden (en liet ik daardoor de camera in m’n tas) het was zo leuk om rond te kijken en inspiratie op te doen in de verschillende huizen.

champagnekoeler  gekregen

Gaandeweg de dag kregen we steeds meer zin om onze keukenplannen te verwezenlijken, voor ons is en blijft het een feest om zelf bezig te zijn met het creëren van ons eigen droomhuis(je).
Getipt door vriendin Lia gingen we ook nog even kijken in een brocantestal in de buurt, daar stond deze stoere, simpele wijn/champagnekoeler op ons te wachten.. helemaal passend in de keukensfeer die we voor ogen hebben!

Als dank voor het bezoek gaf Seizoen & Stijl een sfeervolle groendecoratie mee naar huis.. simpel, sober, passend.. ik hou er van..

En zo kwam het dat we giga-geïnspireerd en nog enthousiaster dan we al waren (op ons gemak) verder gingen met project ‘keuken’.

27 opmerkingen:

All Seasons zei

Nog geen 2 minuten geleden plaats ook ik een post over 'on route'.
Ik ben op zaterdag geweest en wat een sfeer trof ik daar aan, geweldig. En de warmte ontvangen gasten van de mooie woningen.
Ook ik heb veel inspiratie opgedaan. Vooral toen we thuis kwamen, je waant je nog in de sfeer van die mooie woningen.
Ik had van Lia al gehoord dat er zoveel blogsters waren geweest en ook ik.
Geniet er nog lang van na en...succes met al het klussen!

Liefs,
Patricia

De Lorelei Brocante. zei

Oooe wat wasik graag gegaan !!
Maar helaas ook hier midden in een verbouwing en krijg je man dan maar eens mee....nee dus.. ;-( en nu al die leuke posten erover..balen zeg!!
Geen foto,s van de mooie huizen want ja, je voelt je toch ongemakkelijk met een camera, begrijpelijk ik zou het echt niet durfen doen.
Bij Seizoen en Stijl wil ik nog heel graag een keertje gaan kijken,binnenkort als de bouwwerkzaamheden een beetje opschieten.. ;-))
Je koeler is een plaaaaaatje en helemaal jou stijl hé.

Groetjes
Dicky Marie

Mayflower zei

Wat heerlijk Corine dat alles zo goed verloopt met het klussen.
Jullie hebben weer een megaklus voor de boeg.
Wat leuk zo'n huizenroute, want om bij iemand binnen te mogen kijken is natuurlijk helemaal geweldig.
Fijn dat deze post weer bruist van positieve gedachten lieve meis. Door andere bezigheden stond het bloggen deze week even op een lager pitje, maar heb even bijgelezen bij je.
Op een gegeven moment weet je de mensen wel te vinden die werkelijk een luisterend oor en een schouder om op te steunen voor je hebben.
Ik hoop dat je ze op je verdere pad mag ontmoeten lieve Corine.

Fijne zondag en liefs, Mea

It's me zei

Nou datzelfde bosje hangt hier ook hoor!!! zo leuk !!...en ook wij durfde geen foto's te maken.....maar wat een leuke dag was het !! we hebben genoten......en heb gister lekker wat bloemwerk gemaakt in de winkel.......kijken of onze klanten die styl ook leuk vinden .....liefs van mij...fijne zondag !...xxx..

Colin zei

Ben ook met zoveel enthousiasme en inspiratie thuis gekomen. Jullie hebben woorden en ideetjes maar gelijk omgezet naar daden, succes met klussen!

Room Seventeen zei

Giga geïnspireerd...dat waren wij ook. Wat was het een leuke route! Ben niet meteen met de sloophamer door het huis gegaan, maar heb wel veel geschoven. Ik barst weer van de ideeën :- )

Bonjade zei

En zodra deze mega klus straks klaar is....en super wordt het... dat is zeker.....dan mag de champagne in deze koeler....en mag de kurk knallen en de drank vloeien en bruisen.......
Dusse....nog effe doorzetten ;)

Fijne avond

Liefs

Hanneke zei

Hoi Corine,

Zo grappig,
Ook hier hangen twee van die bosjes, en ook wij zijn, weliswaar bij toeval maar niet minder leuk, bij de brocanteschuur terecht gekomen.
Was ook de moeite waard he?
Heerlijke dag zo, en inderdaad, met mooie ideetjes weer thuis gekomen om ons eigen huis toe te kunnen passen.

Ben benieuwd naar jullie eindresultaat!

Groet, Hanneke

Eefies day zei

Wat een inspiratie kun je opdoen als je zo on route bent geweest...ik kom dagelijks langs een paar panden die jullie nu van binnen gezien hebben:) gelukkig heb ik bij diverse boggers al mee mogen kijken...ik was helaas druk met andere dingen.
Maar jullie zetten goed door hoor..heb je straks alleen maar plezier van.

Lieve groet,
♥Eefie

Anneke zei

Nou datzelfde bosje hangt hier ook hoor. Het was leuk de huizenroute, want om bij iemand binnen te mogen kijken is natuurlijk helemaal geweldig. Ik ben de volgende dag ook meteen in huis bezig geweest.
En ik ben zeer benieuwd naar de verbouwing hoor. Ik wens je veel succes en wacht met spanning de verbouwing af

groeten Anneke

Els zei

Ik kan me helemaal verplaatsen in jouw enthousiasme ivm het klussen. Hoe heerlijk is het idd om samen aan je droomhuis te bouwen! We kunnen zelf ook niet wachten tot het voorjaar...dan beginnen we aan de badkamer!
Succes met klussen, komt helemaal goed. Je hebt een prachtig huis :-)
Jammer dat we zo ver weg wonen, ik was ook graag komen 'binnenkijken'.
Geweldige vondst, wat een stoer exemplaar! Zou hier thuis ook goed staan.

Fijne avond
Liefs Els

Home and Lifestyle zei

Kijk, daar is hard gewerkt, jullie hebben een mooie doorgang gecreëerd en dan moet het opbouwen naar een mooi resultaat nog beginnen.

Wij vonden de On Route ook heel erg leuk, wat een prachtige huizen hè? En we hebben lieve mensen ontmoet ;). Ik heb weliswaar wel foto's gemaakt, maar wel pas nadat ik het netjes had gevraagd hoor ;). Leuk dat je daarna in een brocante schuur nog een mooie aanwinst hebt gescoord!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Nieneke zei

Het wordt zeker weten weer prachtig...ben heel benieuwd naar je nieuwe stobere keuken! Veel succes met het klussen!

Petra zei

Echt een geweldige koeler, en leuk dat bosje steeneik. Ik heb m'n passe partout niet meer ingeleverd helaas..
Wel een hele leuke, bijzondere, gezellige dag gehad! En je loopt toch een beetje te kijken van wie zou ik eigenlijk wel kennen van het bloggen.

De brocanteschuur/stal? Zit die in de buurt hier?
Succes met de verbouwing, ik snap het niet helemaal, je hoefde toch eerst niet naar buiten om in de keuken te komen? Maar het wordt vast weer helemaal leuk, jullie kennende..

Groetjes Petra

lia zei

Het Corine, je snapt toch wel dat ik een glaasje bubbels uit die koeler wil hé. Dus als de keuken klaar is hoor ik het wel...

Zelf ben ik er dus niet geweest...in de brocante stal. En moet eerlijk zeggen dat ik, nu ik al die verhalen lees de route zelf wel gemist heb.

Fijne avond, en nog heel veel klusplezier.
Liefs Lia

MARIANNE zei

Ik heb er inmiddels ook heel wat over gelezen op verschillende blogs, en ook gehoord hoe mooi en bijzonder het was om zomaar in particuliere huizen te mogen rond kijken...zo jammer dat het niet dichter hier bij ons was!
Leuk ook dat jullie allemaal zo'n schattig boeketje, met stoer groen kregen.
Ik vind je koeler ook een plaatje hoor...en bij de vraag...als jullie die fles champagne gaan ontkurken, even een seintje te geven...om dan langs te kunnen gaan komen...sluit ik me ook graag aan hoor...ha,ha!
Heel veel succes bij de volgens mij...best hele grote keuken klus...je houd ons vast wel op te hoogte...ja toch?

Een fijne avond, en groetjes!
Marianne.

erika zei

Ja wat was het leuk he! Zo bijzonder om binnen te kijken. Hier hangt het leuke bosje aan de spiegel! Wij hebben de on route nog even gecombineerd met de Potstal! Was ook erg leuk!
Wat zijn jullie alweer druk aan het klussen!
Maar gaaf hoor straks zo,n nieuwe keuken en dan met zo,n mooie wijnkoeler als blikvanger....
Liefs Erika

Mien Roose zei

Dag Corine,
Mijn naam is Mien en ben een nieuwe fovoriet van uw blog. Ik ben uw blog nog volop aan het verkennen, maar het ziet er tot hier toe allemaal super uit. Ik ben onlangs ook gestart met een blogje,nog niet veel volgers dus welkom : www.charming-home.blogspot.com
Lieve grtjes Mien

Miranda zei

Je dromen waarmaken en je huis nog meer tot je thuis maken...

Groeten, Miranda

Judith zei

Joh, goed van me he, dat ik de wijnkoeler voor jou heb laten staan... ik voelde aan m'n bubbels dat ie er voor jou stond;-)

Jullie droomkeuken... ik ben er nu al nieuwsgierig naar; Jij gaat dan zeker ook een openkeukendag houden zodat wij IRL kunnen gluren??? haha

Fijne week X

saskia zei

wat heerlijk dat jij zo kan genieten van deze toch wel mega klus.
en wat goed dat je tussendoor gewoon ook lekker leuke dingen gaat doen.
ik weet zeker dat die champagne gesmaakt zal hebben na die geslaagde dag.
ik heb erg benieuwd hoe de keuken gaat worden dus kijk uit naar je volgende post daarover .

een fijne week grtjs saskia

Mooi Homestyling zei

Oh wat leuk dat jullie samen zijn gegaan...en zo te lezen is een ieder erg enthousiast.
Ben ook heel benieuwd hoe jullie keuken er uiteindelijk uit komt te zien, dat hij mooi wordt twijfel ik niet aan...maar hoe stoer/sober/eenvoud hij zal zijn maakt me wel nieuwsgierig!
Heel veel succes met deze klus!
Lieve groet,
Karin

Kom Achterom zei

Meid wat een werk maar het ziet er al heel veelbelovend uit zeg! Heerlijk hoop dat het allemaal zo lekker blijft gaan! Fijne dag
Yolanda

Carla zei

Dat is weer een mooie uitdaging...die jullie zker gaat lukken.
Het zal vast super worden...goed hoor als je dat allemaal zelf doet.
Mijn man is helaas niet handig...en ik kan veel, maar ook ik heb graenzen ;-))
Leuk zo huizen kijken....wist niet eens dat dat kon.

succes met klussen.

lieve groetjes Carla.

Janny zei

Ja, ook hier ligt het bosje op tafel. Vond het een verschrikkelijk leuk initiatief en goed georganiseerd. Mijn Oudste en ik hebben ook ontzettend genoten. Helaas is er hier geen keuken te slopen om alle plannen in te verwerken:-)
Janny

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik snap helemaal wat je bedoelt; wij genieten ook van het opknappen en steeds mooier maken van ons huis, ook al hebben we een huurhuis. Alles wat beter en mooier wordt is ten slotte voor eigen wooncomfort...
En jullie zijn goed bezig zeg. Het begint steeds meer gestalte te krijgen. Heerlijk dat je nu alvast een doorbraak hebt naar het achterhuis, want met de komende maanden, oftewel slechter weer, hoef je dan niet meer buitenom voor je klussen... Blijf er lekker van genieten, zo samen klussen is heerlijk... Zeker als je hetzelfde einddoel voor ogen hebt...
En ik, ik geniet mee door deze mooie foto's... Heerlijk die wijnkoeler... Gaat een fantastisch sfeertje worden in jullie keuken...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Lieke zei

Hee, wat leuk! Dat is de koeler die jullie bij ons gekocht hebben... Wij hadden, toevallig tijdens het weekend van Seizoen en Stijl, Open Winterdagen. Een deel van mijn huis en van de stal was open. Leuk dat jullie langs zijn geweest!
Groet
Lieke

www.bikkelbrocante.nl