woensdag 7 november 2012

open huis

sfeer proeven…

Zomaar midden in de week samen een dag vrij, dát is feest. En als je dan ook nog mag rondkijken in het privéhuis dat hoort bij onze favoriet woonwinkel dan kan de dag helemaal niet meer stuk ;)
Het was een drukte van belang bij De Potstal en terecht… als je maar een béétje gek bent van wonen en van brocante dan is deze winkel het paradijs! Wel grappig dat mijn man (op de heer des huizes daar na) de enige kerel was tussen heeel veeel dames :))

sfeer

Behalve een paar rondjes door de winkel (waarbij je ogen te kort komt) én het opsnuiven van de sfeer in het privéhuis achter de zaak hebben we gezellig bij kunnen praten met blogvriendin Ingrid.

simpel

(Volgens mij is het onmogelijk om daar met lege handen weer naar buiten te lopen, dus ja we hebben ook wat ‘souvenirs’ meegebracht; op een zeker moment, met daglicht! zal ik daar vast wel wat mooie plaatjes van kunnen schieten..)

Volgend jaar willen we in ons achterhuis een nieuwe keuken creëren. Ik heb al een (bijna) compleet plaatje in mijn hoofd van hoe ik het wil, maar voor de uitvoering daarvan bezochten we de afgelopen tijd een aantal keukenbouwers. Zo ook vanmiddag.. maar nu zijn we er echt uit.. wij willen iets aparts, sober en stoer. En ondanks de beperkte ruimte in ons kleine THUIS gaat dat zeker lukken!! Maar voor het zover is moet de bewuste ruimte eerst volledig gestript worden, dus… de kluskleren kunnen weer aan! We doen uit financieel oogpunt (bovendien vinden we het nog leuk ook;)) zo veel mogelijk zelf. Dat duurt wel allemaal wat langer, maar we hebben geen haast.

41 opmerkingen:

Maaike zei

Dat klinkt als een fijn dagje! En wat leuk dat je man altijd met je mee gaat!! Dat zou de mijne niet zo snel doen op z'n vrije dag..
Je keukenplannen klinken helemaal goed! Dat wordt vast mooi..
Succes ermee!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

flowersandhome zei

Wat heerlijk dat je samen met je man keukenplannen maakt en je ze ook nog samen zelf gaat realiseren. Een utopie in mijn geval, daar begint manlief hoegenaamd niet aan. Ik wens jullie nu al veel succes en ben ook nu al benieuwd naar het resultaat ;-)
Groetjes,
Marian

Home and Lifestyle zei

Je had dit plaatje ook mét Gert in die stoel kunnen schieten ;)! Het is een geweldige winkel, alleen voor inspiratie al! Maar er staat zoveel moois, er zit altijd wel iets van je gading bij. Jullie daar te treffen maakte het extra leuk!

Vandaag heb ik trouwens gepind terwijl ik nog een cadeaubon van de Potstal in de tas had ;)! Slim beleid hè?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie nieuwe keuken, de plannen klinken bijzonder goed!!

Lieve groet, Ingrid

wilga zei

Wat een mooie foto,
Ik ben gister met mijn man geweest en wij hebben er ook van genoten.
Uiteraard ging ook ik niet met lege handen naar huis.

Heel veel plezier met de plannen voor je keuken hoor.
Dat zal vast wel erg mooi worden

Lieve groet, Wilga

faire un songe zei

Ik hoop deze week nog een gaatje te vinden... om te gaan.
Altijd leuk daar.

Groetjes Hetty

It's me zei

Wij gaan morgen....het is zo'n mooie winkel....en wij zijn hemmes en ikke hoor....liefs Ria...xxx

Els zei

Jammer dat deze winkel zo ver weg ligt voor mij :-(
Heerlijk dat jullie alweer plannen maken voor volgend jaar. Jullie smaak kennende, dat wordt beslist een pracht keuken! Geniet van het samen klussen.

Fijne avond
Liefs Els

Anita zei

Hi Corine wat ontzettend gezellig dat jullie Ingrid daar ook ontmoet hebben. Dat maakt zo'n bezoekje aan De Potstal nog eens extra bijzonder :-)
Ik ben er nog nooit geweest wél veel over gehoord. Als Rudi 4 dec voor de scan naar Nijmegen moet kunnen we dit waarschijnlijk wel gaan combineren. Lijkt me erg de moeite waard !!!
Benieuwd naar je aankoop enne dat beloofd veel moois dit nieuwe klus-project.
Een hele fijne avond. Groetjezz lfs mij

Jet zei

Leuke foto's hoor! Ik ben benieuwd hoe je keuken wordt! Maar jou kennende... komen daar vanzelf wel foto's van langs.. ;-)

Blomkje en Wenje zei

Je hebt mooie foto's gemaakt, het zal vast een heerlijke dag geweest zijn! Spannend met jullie keuken...altijd weer leuk om iets uit te kunnen zoeken.

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

oma leentje zei

zo jammer dat het allemaal zo uit de buurt is. lijkt me een super winkel nou ja wie weet.....

Berna zei

Een jaar of 15 geleden kwam ik er nog wel eens en toen was het al leuk. Moet er zeker weer eens kijken.

Petra zei

Ben er 2 weken geleden nog geweest maar misschien ga ik ook nog wel even. Als je veel zelf doet bij het klussen dan kan je veel makkelijker je plannen nog bijstellen en wordt het helemaal naar je zin. Ik ben benieuwd!

Groetjes Petra

amy zei

Ziet er fantastisch uit ,ben er nog niet geweest ,leuk nieuwe plannetjes voor je keuken ,spannend !

erika zei

Wat een leuke klusplannen weer !
O en dat wordt vast heeeel mooi!
En leuk was het dus bij de Potstal ......zou morgen eigenlijk met een vriendin gaan maar helaas gaat het niet door;-((
Even zien of ik nog een ander kan strikken voor vrijdag of zaterdag.......
Liefs Erika

Mayflower zei

Het lijkt me echt een prachtige winkel en dan ook nog het huis mogen bekijken is natuurlijk helemaal top.
Wat spannend alle plannen voor een nieuwe keuken Corine. Dat wordt weer een druk klusgebeuren, maar de vooruitzichten zijn natuurlijk zo mooi dat je dit er graag voor over heb.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Marleen zei

Wat leuk te lezen. Wij komen ook al jaren bij De Potstal. Hebben er ook al heel veel schilderijen naar volle tevredenheid laten inlijsten. Ze verkopen ook hele goede (bijen)was. En ja...het is waar: je gaat niet zonder lege handen de deur uit!

M. zei

heerlijk dat jullie weer plannen hebben....ben nu al nieuwsgierig hoe het gaat worden..ik hoop dat het zo word als je in je hoofd hebt...

geniet van de voorbereiding!

groetjes manuela

Claudia zei

Ooit, ooit ga ik echt naar de Postal toe, niet bij mij in de buurt maar een winkel niet wel op mijn lijstje staat.

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat is het mooi bij De Potstal en wat leuk dat je Ingrid daar ook tegenkwam. Ik ben heel benieuwd naar je souvenirs...
Ik wens jullie alvast heel veel succes en plezier bij alle klussen voor de nieuwe keuken... Je zult ons vast zo nu en dan een inkijkje gunnen...
Fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

saskia zei

ik ben er nog nooit geweest maar als ik de foto zie heb ik daar gelijk zin in .

spannend die nieuwe keuken ben erg benieuwd hoe hij gaat worden jou kennende word het helemaal niks ;p

grtjs saskia

Marjonel M zei

De potstal daar ben ik nog niet geweest, maar staat hoog op mijn verlanglijstje om er eens een bezoekje aan te brengen..En ik ben net als de andere dames benieuwd naar je keuken.

Fijne dag groetjes, Marjonel

Judith zei

Heerlijke winkel, ik hoop er 23 november heen te gaan in combinatie met die 'on route'...

Ben benieuwd naar jullie keukenplan. Zo leuk om zulke dingen weer uit te denken he. Succes met de voorbereidingen en geniet van je nieuwe aanwinsten die je bij De Potstal gescoord had!

Liefs X

De Lorelei Brocante. zei

Staat op het lijstje om binnekort naar toe te gaan.
Even combineren met meerdere winkels die erop staan,goed gevulde knip mee want tja.....haha Waar ze Hoffz hebben kom nooit met lege handen vandaan, haha

Fijne dag nog

Groetjes
Dicky Marie

Hannekie zei

heerlijk zeg zo een snuffeldagje...leuk dat je ingrid tegen kwam..ben heel benieuwd hoe de nieuwe verbouwing gaat verlopen. wordt vast prachtig
liefs hannie

Bonjade zei

Oh ik dacht dat jij open huis had....ik dacht daar moet ik bij zijn....;)
Die winkel ziet er sfeervol uit.
Ben benieuwd naar je klus proces, stap voor stap naar een ultieme droomkeuken.......

Fijne middag

Liefs

MARIANNE zei

Ja ik heb er net al over gelezen bij Ingrid, was helemaal te leuk daar bij De Opstal hé...en ook gezellig zitten kletsen met elkaar ...en vertel met 'wat' voor lekkers erbij?
Ben ook wel benieuwd wat jullie er gekocht hebben hoor!
En zo te horen, wordt het dus volgend jaar een grote doe het zelf klus...met die keuken, die je al helemaal in je hoofd hebt zitten nu...ook spannend weer!

Lieve Groetjes, Marianne!

wonen met brocante zei

dat ziet er zeker prachtig uit! Wat leuk dat je man ook mee was. Vorige week was ik in de Grote Kerk in Edam. Daar waren de mannen alleen mee om de brocante aankopen van de dames te tillen, haha. Groetjes Peggy

Gerreke zei

Ja leuk die keuken, dat wil ik ook graag ... nu manlief nog!

Anneke zei

Ik ben ook in de Potstal geweest samen met Jan. Gelukkig houd hij ook erg van die sfeer. En het is ook één mijn favoriete winkels. Maar bij mij staat de Stamkamer op nummer 1. Maar Geweldig is de sfeer he?
groeten Anneke

thea zei

Wat leuk,zomaar een dagje vrij! En dan ook nog zo n leuk uitje deze winkel staat ook op mijn verlanglijstje,maar helaas wonen wij in het hele hoge noorden en alles is zo n eind weg gelijk maar wie weet....ik geniet ook al van jouw foto s(en blog)

groetjes Thea

Miranda zei

Ken de winkel niet, maar als ik de enthousiaste verhalen van jou en Ingrid zo lees, moet daar wel verandering in komen ;)

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Mooi Homestyling zei

Heerlijk plannen maken voor een nieuwe keuken en nog heerlijker als je er op een gegeven moment uit bent. Zo zijn wij met ons toilet bezig. Hebben wel een mooie combi laten samen stellen, maar wil nog even verder kijken...voordat ik straks denk oh...dat was ook wel leuk geweest.
En al veel gehoord over de Potstal, maar nog nooit geweest. Ben benieuwd naar je aankopen. De schaal met mos en kaarsen vanmiddag op FB?
Fijn weekend!
Liefs

Marian zei

Wat leuk..een buitendeuren..daar krijg je geen spijt van.
En het is zo ontzettend leuk om dit zelf te doen..geeft echt een fijn gevoel als het klaar is...
Leuk dat jou man ook meegaat ..de mijne doet dat ook gerust, en is ook vaak in de minderheid..

Wondelgijn zei

Gezellig!!

Jeanette zei

Wat knap dat jullie dit samen gaan doen. Wij kunnen wel goed samenwerken maar hebben te weinig kluservaring voor het bouwen van een keuken. Ik en nu al benieuwd naar jullie plannen.

Groet,
Jeanette

alma zei

Wat een inspiratie zo'n dagje. En leuk om dit met je man te doen.
Leuke plannen die weer gemaakt kunnen worden.

Heel fijn weekend en lieve groet,
Alma

Haikey zei

Jammer dat het voor mij te ver weg is.
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie plannen over een nieuwe keuken!

fijne zondag!

Haikey

Pure & White zei

Ik ben heel benieuwd wat voor moois je gaat maken!
En de potstal, tja, voor mij niet naast de deur, maar de keer dat ik er was heb ik extra genoten!

Lieve groet,

Dineke

Colin zei

Bijzonder dat je ook in 'huize Potstal' mocht kijken! Benieuwd naar je keukenplannen, wie weet brengt het ons op ideetjes want ons kookhoekje (meer is het niet) is onlogisch, niet praktisch en vooral klein en hoewel ik wel weet wat voor sfeertje, vooral aan het rondkijken naar de meest logische indeling zonder dat het propvol wordt en ik toch alles kwijt kan (uitdaging dus)

Lynda zei

vinden wij niet erg hoor...weer een klus....zien wij ook weer eens wat foto;s ;P

Liefs
Lynda