maandag 3 december 2012

alternatief

Sint-tea…

Dit jaar voor ons geen sinterklaasavond met pakjes, surprises en gedichten. Dit jaar kozen we voor een sint-tea.

appelflappen

gehaktballetjes  kaasstengels

De meiden (elk met vriend) en wij zouden elk voor een hartig en een zoet gerecht zorgen.
kwarktaart
Vanaf 15.00 verzamelde alles en iedereen zich rond onze oude bakkerstafel en al vroegen de jongens zich vooraf af wat er ‘s avonds nog gegeten ging worden… het meegebrachte bleek ruim voldoende :)
bananenchocoladebrood

De alternatieve (high)tea bracht een onverwacht talent boven, René maakte een overheerlijke kwarktaart! Rianne bakte (als ervaren meisje van de bakker) zeer smakelijke appelflappen en we smulden ook weer eens van Gert z’n bananenchocoladebrood. Gehaktballetjes met satésaus, mini sandwiches met ham en komkommer en kaasstengels vormden de hartige kant van deze sint-tea.. Een smakelijk alternatief voor de pakjesavond!

sneeuw

Vandaag ben ik een dag home alone, lekker.. in m’n eigen tempo de boel wat oprommelen en nadat ik een wandeling met Guus maakte, dook ik net mét camera even de tuin in.. want de eerste sneeuw van deze winter wilde ik natuurlijk even vastleggen.

23 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een gezellig alternatief hebben jullie bedacht! Wij vieren a.s. ons kerstdiner al, met boom en pakjes eronder... Met de meiden en schoonzoon. Dit omdat Ben volgende week weer moet werken en met kerst niet thuis is... Zelf werk ik dan ook deze kerstdagen.
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Mirjam zei

Ik bedoelde te zeggen a.s. vrijdag...haha...

Anita zei

Halloo-hoo jeetje meis zit hier zowat te kwijlen *grijns*
Wat een heerlijke lekkernijen zie ik voorbij komen.
Inderdaad een prima én gezellig alternatief.
Een hele fijne dag vandaag. Even home alone kan zó fijn zijn ;-)
Pas goed op jezelf. Groetjezz lfs mij

Colin zei

Leuk zo'n Sinter-high-tea, ga ik onthouden voor volgend jaar; gezellig alternatief om Sint en mijn verjaardag te combineren.

marga zei

Wat een leuk idee.......een sint-tea.
En het ziet er allemaal heerlijk uit!
Fijne dag

MARIANNE zei

Wat een heerlijke lekkernijen zie ik voorbij gaan tijdens jullie Sint Tea! en wat een...eens iets heel anders...leuk idee ook!
En de Sint 'zelf' ook nog langs geweest, en nog iets meegebracht voor jullie?

Groetjes van Marianne.

Home and Lifestyle zei

Een erg leuk en gezellig idee, een Sint high tea! Is weer eens iets anders ;)!

Lekker om vandaag even tijd voor jezelf te hebben, ik kan daar persoonlijk altijd erg van genieten. En ja...ook deze week begint morgenmiddag mijn weekend al, dus dat komt vast goed ;)!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Geniet van een heerlijke dag !...liefs Ria...xxx...

Els zei

Wat een leuk idee. Het eten zag er overheerlijk uit, dat zal beslist gesmaakt hebben :-)
Ook wij hebben afgelopen weekend sinterklaas gevierd.

Fijne week
Liefs Els

erika zei

Mmmmm ziet er heerlijk uit!
Liefs Erika

G-STYLE zei

Wat een geweldig idee Corine !
Ga het in gedachten houden , wij hebben afgelopen ondag met schoonouders gegourmet ipv pakjesavond .

Met de kerst geven we elkaar wat , lekker een gezellige avond met ons viertjes ...... Hier nog geen vriendjes ....

Fijne week verder , hartelijke groet Gea

Eefies day zei

Wat een heerlijk en smakelijk alternatief...
Supergezellig om dit samen te doen...volgens mij heb je genoten...
Geniet nog even na van je dagje alleen.

♥Eefie

Ans zei

Wat een leuk idee...een Sint-tea.
Het ziet er allemaal verrukkelijk uit.

Groetjes Ans

'Inga' zei

Wat een leuk alternatief! Geen gedoe met cadeaus en de herinnering misschien wel zo blijvend?

Lieve groet

Anneke zei

Wat een leuk idee en wat ziet het er heerlijk uit. Wij gaan zoiets met de kerst doen. We nemen allemaal wat lekkers mee.
Nog een fijne avond he?
groeten Anneke

wonen met brocante zei

Wat een heerlijk alternatief! Dat zal smullen geweest zijn. Het ziet er in ieder geval heerlijk uit. Groetjes Peggy

Chantal (uit het Zuiden) zei

Wat ziet dit er heerlijk uit en wat een goed idee.

Dit hou ik in gedachte.

Groetjes Chantal

Carla zei

Leuk idee!!!
Het ziet er allemaal overheerlijk uit!!

Liefs Carla

Miranda zei

Wat een leuk idee en het ziet er allemaal heerlijk uit!

Fijne avond. Groeten, Miranda

alma zei

Dat ziet er lekker uit. Mooie invulling van een bijzonder samenzijn. Heerlijk genieten van en met elkaar!

Lieve groet,
ALma

Rozmeen zei

Goedemorgen,

Wat een heerlijke fotos!! Smullen zeg..

Liefs,
Rozmeen

Hannekie zei

wat een super idee zeg..ik was het weekend jarig dus het in het weekend vieren zat er niet in..wij gaan morgen lekker eten met zn allen..ook leuk toch..je fotos zijn om te smullen hoor..heerlijk ziet het er allemaal uit
liefs hannie

Wonen aan boord zei

Hoei wat ziet het er allemaal lekker uit zeg! En wat een leuk idee om het een keertje gezellig anders te doen!

Groetjes,
Alberta